Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(31)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(27)
Poradniki i przewodniki
(15)
E-booki
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Artykuły
(4)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(40)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(7)
Wypożyczalnia Trzcianka
(12)
Wypożyczalnia Złotów
(6)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Informatorium
(4)
Autor
Pikiel Sylwia
(6)
Hayes Steven C
(5)
Ciarrochi Joseph
(4)
Gębka Artur
(4)
Hayes Louise L
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Smith Spencer
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Bailey Anna
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Fanning Patrick
(2)
Harris Russ
(2)
McKay Matthew
(2)
Pollak Monika
(2)
Bell Mary
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Błaszczyk Marek
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chandak Ramesh
(1)
Coyne Lisa W
(1)
Czakon Wojciech
(1)
DuFrene Troy
(1)
Dudek Joanna
(1)
Dyberny Paweł
(1)
Fogler Jason M
(1)
Glinka Beata
(1)
Gradowska Marcelina
(1)
Greenberg Michael Jason
(1)
Keane Terence Martin
(1)
Kmiecik Anna
(1)
Lalani Suleiman
(1)
Lev Avigail
(1)
Marciniak Ryszard
(1)
McCambridge Mercedes
(1)
McCurry Christopher
(1)
McMackin Robert A
(1)
Michalak Karolina
(1)
Miodek Wioleta
(1)
Murrell Amy R
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Newman Elana
(1)
O'Connell Manuela
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Pawlińska Małgorzata
(1)
Piszczek Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Selinger Agnes
(1)
Shannon Jennifer
(1)
Skeen Michelle
(1)
Turrell Sheri L
(1)
Twohig Michael P
(1)
Walser Robyn D
(1)
Wilson Kelly G
(1)
Wnuk-Pel Tomasz
(1)
Wroczyńska Agnieszka (psychoterapeutka)
(1)
Wyszecki Mateusz
(1)
Zieliński Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(9)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(34)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(30)
angielski
(4)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(5)
9-13 lat
(4)
Psychoterapeuci
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Młodzież
(3)
Nastolatki
(3)
14-17 lat
(1)
Coachowie
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Terapeuci
(1)
Uzależnieni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(23)
Lęk
(7)
Depresja psychiczna
(6)
ACT
(5)
Nastolatki
(5)
Psychoterapia
(5)
Uczucia
(5)
Poczucie własnej wartości
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Przezwyciężanie lęku
(3)
Samoakceptacja
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Cierpienie
(2)
Dojrzewanie
(2)
Fobia społeczna
(2)
Mindfulness
(2)
Myślenie
(2)
Psychologia pozytywna
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Samoświadomość
(2)
Stres
(2)
Terapia schematów
(2)
Zaburzenia lękowe
(2)
Acta Tomiciana
(1)
Action Research
(1)
ActiveX
(1)
Actors
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Autodestruktywność
(1)
Badania jakościowe
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból przewlekły
(1)
Ból psychiczny
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Gniew
(1)
Innowacje
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
McCambridge, Mercedes
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Młodzież z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Nieśmiałość
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Odchudzanie
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Opracowanie przypadku (psychologia)
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie straty
(1)
Potrzeba aprobaty społecznej
(1)
Program 12 kroków
(1)
Projektowanie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samopoznanie
(1)
Smutek
(1)
Stres pourazowy
(1)
Teoria ram relacyjnych
(1)
Teoria ugruntowana
(1)
Tolerancja dystresu
(1)
Trzecia fala CBT
(1)
Uczniowie
(1)
Urazy
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Walka duchowa
(1)
Wartość
(1)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(1)
Współczucie wobec samego siebie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(1)
Zaburzenia nerwicowe
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowanie
(1)
Zachowanie uzależniające
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1501-
(1)
1601-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(16)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(23)
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Remedium
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
37 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci. Książka została napisana z myślą o dzieciach w wieku 9-13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49626 (1 egz.)
Informatorium
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117675 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spoglądaj w przyszłość, działaj w teraźniejszości Zapewne masz za sobą wiele prób rzucenia nałogu. Znasz więc poczucie bezsilności, zablokowania, tkwienia w miejscu. Wiesz, czym są rozpacz, zmaganie z samym sobą, próby wytrwania w postanowieniu i gorycz kolejnej porażki. Książka "Życie bez nałogu" pomoże ci wyjść z zaklętego kręgu destrukcyjnych zachowań. Dowiesz się z niej, jak dzięki technikom terapii akceptacji i zaangażowania poradzić sobie z przytłaczającymi emocjami i bolesnymi myślami, które utrudniają wytrwanie bez używek. Poznasz sposoby na uporanie się z gniewem, wstydem, brakiem wiary w siebie, niepewnością czy lękiem – które są przyczyną ciągłych powrotów do nałogu. Nauczysz się także skupiać na byciu tu i teraz zamiast na niepowodzeniach z przeszłości czy obawach o przyszłość. Przestaniesz działać impulsywnie i polegać na automatycznych odruchach, odkryjesz swoje prawdziwe wartości i odnajdziesz motywację do trwałej zmiany swojego życia na lepsze. Dzięki zamieszczonym w książce przykładom i praktycznym ćwiczeniom dowiesz się, jak: pozbyć się destrukcyjnych przekonań i szkodliwych nawyków, poradzić sobie z pokusami i natrętnymi myślami, rozwiązywać problemy w konstruktywny sposób, kształtować w sobie trwałą motywację, uzdrowić relacje z bliskimi. Nie czekaj dłużej. Ta książka pomoże ci zwalczyć uzależnienie na dobre!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117157 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35971 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które myśli nam służą, a które nie? W jaki sposób dzięki myślom budować odporność psychiczną oraz życzliwą postawę wobec siebie i wobec innych? Na te pytania odpowiada książka „Na tropie podejrzanych myśli”. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi myślami. Myśli te stanęły na drodze dzieci, utrudniając im realizację pasji i budowanie relacji. Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko: nauczy się zauważać swoje myśli i rozpoznawać ich rodzaje; zrozumie, czym są myśli i co można z nimi zrobić, by czuć się lepiej ; przestanie podążać za niepomocnymi myślami ; rozwinie samowspółczucie oraz nauczy się akceptować siebie i innych ; rozwinie elastyczność psychologiczną niezbędną do budowania odporności psychicznej ; wzmocni swoją samoocenę [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie z lękiem bywa trudne. Uczucie to może zakłócić wizytę u dentysty lub nie pozwolić na udział w szkolnym przedstawieniu. Czasami z jego powodu nie odzywamy się do nowo poznanych osób lub nie możemy się skupić podczas udzielania odpowiedzi w klasie. Wiele dzieci i rodziców zastanawia się, jak pozbyć się lęku, który utrudnia codzienne funkcjonowanie. Ale czy rzeczywiście warto to zrobić? Czy należy walczyć z lękiem? Na te i wiele innych pytań dotyczących życia z lękiem odpowiada książka „Znikodem i zagadka lęku”. Dowiesz się z niej, jak oswoić to uczucie. Kto wie, może nawet trochę polubisz swój lęk! Książka opiera się na bardzo przyjaznym dla dzieci i młodzieży modelu terapeutycznym terapii akceptacji i zaangażowania. Pomaga on rozwijać umiejętność akceptowania własnych uczuć i doświadczeń, jak również wspiera działania zgodne z zainteresowaniami i potrzebami dziecka. Pozwala to młodemu czytelnikowi odzyskać wiarę w siebie i zaakceptować napotykane trudności. Zapraszam do wspólnej przygody w towarzystwie Znikodema i jego rodziny. Książka pomoże dzieciom i rodzicom zbudować przyjazną relację z własnym lękiem, która jest niezwykle ważna dla satysfakcjonującego życia. Dzięki tej książce twoje dziecko: • zrozumie, czym jest lęk i kiedy się pojawia, • przekona się, że lęku nie trzeba się bać, • odkryje swoje mocne strony w radzeniu sobie z lękiem, • osiągnie spokój i stanie się bardziej radosne. Książka pt. „Znikodem i zagadka lęku” autorstwa Artura Gębki osadzona jest w atmosferze tajemniczości i przeplatana elementami humorystycznymi. Może ona stanowić ciekawe zaproszenie do rozmowy pomiędzy rodzicami, dziećmi i młodzieżą na temat lęku. Pozycja ta, w sposób przystępny przybliża mechanizmy powstawania i objawy lęku, a także skutki związane z unikaniem go. W oparciu o założenia ACT wyjaśnia również w jaki sposób można sobie poradzić z lękiem - poprzez zaakceptowanie jego obecności, jak najlepsze poznanie i współpracowanie z nim. Na zakończenie autor proponuje wiele ćwiczeń, które mogą pomóc czytelnikowi poznać jego lęk i zaprzyjaźnić się z nim. [gwp.pl]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52989 (1 egz.)
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116727 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy - odwołując się do zasad terapii schematów oraz terapii akceptacji i zaangażowania - proponują sprawdzone metody leczenia ran z dzieciństwa, przeformułowania własnej historii i zwrócenia się ku własnym wartościom i celom. Pomogą ci odkryć, co ma dla ciebie największe znaczenie, i to będzie cię motywować do zmiany. Nauczysz się uwalniać z pułapek myślowych, które sprawiają, że przytłacza cię przygnębienie, poczucie beznadziei i zablokowania. Poznasz sposoby rozwijania elastyczności psychologicznej oraz uwalniania się od ograniczających cię przekonań i niezdrowych stylów radzenia sobie. Spojrzysz na siebie z życzliwością i współczuciem, co stanowi doskonałe antidotum na nadmierny samokrytycyzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
40 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, terapii ACT oraz uważności. To nieprawda, że dzieci nie mają żadnych zmartwień. Niektóre nie mogą zasnąć z obawy, że w ciemności czai się coś złego. Inne martwią się, że gdy nauczyciel wywoła je do odpowiedzi, zapomną, co mają powiedzieć. Jeszcze inne zadają dorosłym trudne pytania o przyszłość lub boją się, że ich bliskim stanie się coś złego. W rzeczywistości LĘK jest pożyteczną, zdrową emocją. Czasami jednak rośnie tak bardzo, że staje się przytłaczający. Co rodzice mogą zrobić w takiej sytuacji? Instynkt rodzicielski podpowiada nam, że powinniśmy koić i łagodzić każdy ból czy dyskomfort, jakiego doświadcza nasze dziecko. Ale jak robić to umiejętnie, tak aby nie zaszkodzić dziecku? Z pomocą przychodzi nam książka Agnes Selinger, doświadczonej psycholożki klinicznej. Zawiera ona aż 40 ciekawych ćwiczeń opracowanych po to, by pomóc dzieciom w przepracowaniu lęków i zmartwień. Przedstawione w niej strategie bazują na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii akceptacji i zaangażowania oraz uważności, które są metodami opartymi na dowodach naukowych. Dzięki tej książce twoje dziecko: dowie się, czym jest lęk; zrozumie, że każdy czasem się boi i czymś martwi; nauczy się radzić sobie z lękiem pojawiającym się w różnych sytuacjach w ciągu dnia, przy codziennych, rutynowych czynnościach; osiągnie wewnętrzny spokój; wzmocni samoocenę i wiarę w siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117445 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53251 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42833 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49596 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania.Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych.Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115859 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42104 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35060 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy badań jakościowych / Beata Glinka, Wojciech Czakon. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, często niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość oferują badania jakościowe, które ze swej natury dobrze nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje wiele stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartości badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów ukazujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem procesu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez wybór podejścia, dobór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najbardziej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii oraz prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42584 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42087, 42086 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Historycznej ISSN 0079-4651 ; t. 37)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24991 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The quality of mercy : an autobiography / by Mercedes McCambridge. - New York, N.Y. : Times Books, c1981. - 245 p., [4] leaves of plates : ill. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Złotów
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 40378 p
E-book
W koszyku
The book aims to determine the level of ABC diffusion and identify the barriers to adopting this system in Polish companies. lt focuses mainly on: (a) the factors which facilitate ABC implementation, (b) the ways that information from ABC is used, the key reasons underlying inadequate interest in ABC implementation, and the key difficulties related to ABC implementation. “Since the topic of ABC has been around for many decades, same businesses have received benefits in implementing it while others have not. This issue is raised in an interesting way in the book and it fills a gap in current knowledge. The book provides a critical review of the topics on ABC. This book is not only informative, but the discussion makes the reader well-aware of the advances in ABC. Practical implications and quality innovative ideas are presented. In summary, the book expresses the case for ABC excellently”. Prof. Kanitsorn Terdpaopong, Rangsit University, Bangkok, Thailand
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
A collection of research works concerning social work and conducted in 2015-2019 by students involved in various fields of social, educational and aid activity as part of Erasmus Mundus ADVCANCES (Advanced Development in Social Work) master studies. The major asset of the publication is the presentation of different aspects of social and educational support in Poland, as well as social work and other assistance activities from the multicultural perspective in view of global changes and international education. The texts written by authors who have practical experience gained in their own countries and who are pursuing international careers inspire discussion on different aspects of social work all over the world. Increasing mobility of researchers, practitioners and users of assistance activities forces changes in thinking about the objectives and functions of these initiatives, which should be enriched by the outside perspective. There is no better way to discuss the identity of discipline, the variety of attitudes and universality of aid standards than recognising the diversity of perceiving the same phenomena. The researchers, students, academics and practitioners will find here many interesting issues, which can stimulate further discussions, research and social practices related to providing assistance to other people. ****** Zbiór prac badawczych z zakresu pracy socjalnej prowadzonych w latach 2015-2019 przez studentów zajmujących się różnymi obszarami działalności społeczno-wychowawczej oraz pomocowej w ramach programu studiów magisterskich Erasmus Mundus ADVCANCES (Advanced Development in Social Work). Atutem publikacji jest przedstawienie badania przez obcokrajowców różnych wymiarów pomocy społecznej i edukacyjnej w Polsce oraz pracy socjalnej i działań pomocowych z perspektywy wielokulturowej, globalnych przemian oraz międzynarodowej edukacji. Prezentowane teksty autorów – mających praktyczne doświadczenia zdobyte we własnych krajach, a obecnie rozwijających kariery zawodowe o zasięgu międzynarodowym – stanowią inspirację i punkt wyjścia do dyskusji o pracy socjalnej na całym świecie w jej różnorodnych odsłonach. Coraz większa mobilność badaczy, praktyków i usługobiorców działań pomocowych wymusza zmianę w myśleniu o celach, założeniach i funkcjach tych przedsięwzięć, które już nie tylko mogą, lecz powinny być wzbogacone perspektywą oglądu „z zewnątrz”. Nie ma bowiem lepszej drogi do dialogu o tożsamości dyscypliny, różnorodności podejść i uniwersalności standardów pomocowych niż rozpoznanie odmienności postrzegania tych samych zjawisk. Badacze, studenci, akademicy i praktycy znajdą w tym opracowaniu wiele interesujących tematów, które mogą stać się impulsem do dalszych dyskusji, rozwoju badań i praktyk społecznych związanych z misją niesienia pomocy drugiemu człowiekowi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
ARTISTIC ALLERGIES In its literal application, the term allergy, connoting a reaction different from the customary – from the Greek allos (“different”) and ergos (“reaction”) – is used in the field of medicine. However, in the cultural domain, and particularly in the realm of art, one may discern some reactions analogous to the pathological behavior of a tissue when confronted with an allergen. Such behavior manifests itself in the form of negative sensitivity, lacking normal justification, which leads to a subconscious or semi-conscious avoidance of certain notions or works of art, or even to their active negation and rejection. Such reactions may be individual in nature or may be manifested by smaller or larger groups of people. The causes of such allergies or hypersensitivity may be genetic or environmental. They may be sought in the original circumstances or in some activities of the organism; one can try to established them by focusing on the incidence of the infection. Artistic allergies understood in this way have occurred frequently in the history of various arts, also manifesting themselves in the fields of art theory and aesthetics. The present issue of Art Inquiry sets out to describe some of their varieties and to examine the mechanisms governing their appearance and their subsequent course. Grzegorz Sztabiński Translated by Krzysztof Majer ALERGIE ARTYSTYCZNE Słowo alergia oznaczające odmienną reakcję (gr. allos – inny + ergosreakcja) stosowane jest w znaczeniu dosłownym w medycynie. W dziedzinie kultury, a chyba szczególnie w sztuce, zauważyć można jednak sposoby reagowania zachodzące analogicznie do patologicznej reakcji tkanek na alergen. Przejawiają się one jako pozbawione normalnego uzasadnienia negatywne uwrażliwienie, prowadzące do nieuświadomionego lub częściowo tylko świadomego pomijania, odrzucania pewnych idei lub dzieł, a także ich zwalczania lub negowania. Reakcje takie mogą mieć charakter indywidualny lub dotyczyć mniejszych lub większych grup ludzi. Ich uwarunkowania mogą być genetyczne albo środowiskowe. Przyczyn uczuleń lub nadwrażliwości poszukiwać można w warunkach początkowych czy sytuacjach rozwojowych, albo koncentrując się na występowaniu infekcji, zarażania się. Alergie artystyczne miały miejsce wielokrotnie w dziejach różnych dziedzin sztuki, a także w teoriach artystycznych i w estetyce. Opisaniu niektórych ich odmian, a także próbom prześledzenia zasad ich pojawiania się i przebiegu poświęcony jest niniejszy tom Art Inquiry. Grzegorz Sztabiński
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej