Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(5422)
IBUK Libra
(23)
Forma i typ
Artykuły
(4656)
Książki
(732)
Publikacje dydaktyczne
(627)
Publikacje fachowe
(557)
Publikacje naukowe
(303)
Poradniki i przewodniki
(117)
Publikacje popularnonaukowe
(38)
Proza
(29)
Publikacje informacyjne
(29)
E-booki
(23)
Druki ulotne
(19)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(17)
Poezja
(7)
Komiksy i książki obrazkowe
(6)
Muzyka
(6)
Czasopisma
(4)
Filmy i seriale
(3)
Gry i zabawki
(2)
Książka
(2)
Audiobooki
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Mapy
(1)
Nuty
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(1720)
wypożyczone
(314)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(369)
Czytelnia Piła
(33)
Wypożyczalnia Chodzież
(324)
Czytelnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(309)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(345)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(301)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(150)
Czytelnia Wągrowiec
(100)
Informatorium
(13)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(33)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(45)
Autor
Łoskot Małgorzata
(52)
Korczewska Elżbieta
(50)
Kaczanowska Edyta
(38)
Goetz Magdalena
(34)
Bielska Beata
(32)
Zielińska Ewa
(32)
Jankowska Anna
(31)
Kołodziejska Lidia
(27)
Kozubek Joanna
(26)
Kordzińska-Grabowska Anna
(25)
Tanajewska Alicja
(25)
Borowiecka Agnieszka
(24)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(24)
Naprawa Renata
(23)
Jarosz Ewa
(21)
Hinz Magdalena
(20)
Tomaszewska Maria
(20)
Bogdanowicz Marta
(19)
Majewska Monika
(19)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(18)
Gąsienica Gabriela
(18)
Montessori Maria
(18)
Wentrych Agnieszka
(18)
Łasocha Natalia
(18)
Maćkowiak Małgorzata
(17)
Warzkiewicz Małgorzata
(17)
Barańska Małgorzata
(16)
Heska-Kwaśniewicz Krystyna
(16)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(15)
Rituk Monika
(15)
Stadtmuller Ewa
(15)
Wilmowska Joanna
(15)
Kuszak Kinga
(14)
Mikrut Izabela
(14)
Pasternak Agnieszka
(14)
Święcicka Ewa
(14)
Biernacka Anna
(13)
Jakacka Ewa
(13)
Kornacka Agnieszka
(13)
Swędrowska Małgorzata
(13)
Bednarz Marzena
(12)
Białecka Bogna
(12)
Bladowska Joanna
(12)
Bula Danuta
(12)
Kluczkowska Karolina
(12)
Lubocka Weronika
(12)
Ludkiewicz Eliza
(12)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(12)
Miłosz Angelika
(12)
Okoniewska Małgorzata
(12)
Sowińska Magdalena
(12)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(12)
Camarda Sylwia
(11)
Czapla Joanna
(11)
Jelonek Marta
(11)
Alenowicz Magdalena
(10)
Bugajska Agnieszka
(10)
Kałuba-Korczak Anna
(10)
Minczakiewicz Elżbieta M
(10)
Miłek Karolina
(10)
Wojnarowska Aneta
(10)
Garstka Tomasz
(9)
Górna Hanna M
(9)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(9)
Magda-Adamowicz Marzenna
(9)
Matyjas Bożena
(9)
Mrav
(9)
Pańczyk Jolanta
(9)
Petrynka-Szymańska Natalia
(9)
Protasewicz Ewelina
(9)
Stańczyk Małgorzata
(9)
Woynarowska Barbara
(9)
Zając Dorota
(9)
Ławicka Joanna
(9)
Broda-Bajak Maria
(8)
Daniek-Salawa Jadwiga
(8)
Gładczak Joanna
(8)
Karwowski Maciej
(8)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga
(8)
Minczakiewicz Elżbieta
(8)
Nadolna Urszula
(8)
Niedbała Justyna
(8)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(8)
Pietrzyk Dorota
(8)
Polak-Janik Ewelina
(8)
Polkowski Tomasz
(8)
Szuścik Urszula
(8)
Zielińska Alina
(8)
Baluch Alicja
(7)
Budzbon-Szymańska Dagmara
(7)
Gołębiewski Jan
(7)
Hopkins Amanda
(7)
Jelinek Jan Amos
(7)
Kawula Stanisław
(7)
Klaro-Celej Lidia
(7)
Ledwoń Magdalena
(7)
Rusin Kinga
(7)
Sadowska Katarzyna
(7)
Staszkiewicz Ewa
(7)
Stradomska Marlena
(7)
Rok wydania
2020 - 2024
(1126)
2010 - 2019
(2183)
2000 - 2009
(1424)
1990 - 1999
(699)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3325)
1989-2000
(283)
1901-2000
(17)
1945-1989
(9)
1918-1939
(5)
1801-1900
(2)
1901-1914
(1)
1939-1945
(1)
1989-20002001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5442)
nieznany (pol)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(5434)
nieznany (po)
(4)
angielski
(3)
nieznany (0 0)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(1345)
Nauczyciele
(1177)
Pedagodzy
(429)
Pedagodzy szkolni
(385)
Wychowawcy klas
(320)
Rodzice
(233)
Dyrektorzy szkół
(196)
Nauczyciele nauczania początkowego
(172)
Wychowawcy małych dzieci
(160)
Terapeuci
(149)
Bibliotekarze
(136)
Nauczyciele bibliotekarze
(134)
Dzieci
(106)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(99)
Nauczyciele języka polskiego
(90)
Lekarze
(83)
Sportowcy
(82)
6-8 lat
(78)
0-5 lat
(56)
Socjoterapeuci
(56)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(53)
Przedszkola
(52)
Szkoły podstawowe
(51)
Terapeuci zajęciowi
(43)
9-13 lat
(42)
Specjaliści terapii uzależnień
(40)
Szkoły specjalne
(33)
Logopedzi
(31)
Psycholodzy
(31)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(30)
Biblioterapeuci
(28)
Nauczanie początkowe
(27)
Pedagodzy specjalni
(24)
Bibliolodzy
(22)
Młodzież
(18)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Studenci
(17)
Klasa 3.
(15)
Uczniowie
(14)
Klasa 1.
(13)
Klasa 2.
(12)
Nauczyciele języków
(12)
Dorośli
(11)
Księgarze
(11)
Pracownicy oświaty
(11)
Klasa 5.
(10)
Nauczyciele matematyki
(10)
Biolodzy
(9)
Klasa 7.
(9)
Klasa 8.
(9)
Nauczyciele biologii
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Nauczyciele akademiccy
(8)
Szkoły wyższe
(8)
14-17 lat
(7)
Dyrektorzy przedszkoli
(7)
Klasa 4.
(7)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(7)
Wychowawcy świetlic
(7)
Gimnazja
(6)
Klasa 6.
(6)
Wychowawcy
(6)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Nauczyciele historii
(4)
Nauczyciele muzyki
(4)
Nauczyciele plastyki
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(4)
Uczniowie szkół specjalnych
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(3)
Dziecko głuche
(3)
Nauczyciele techniki
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Psycholodzy szkolni
(3)
Szkoły ponadgimnazjalne
(3)
Szkoły średnie
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Asystenci rodzin
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Nauczyciele etyki
(2)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Opiekunowie małych dzieci
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
1-5 lat
(1)
18+
(1)
8-12 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Artyści
(1)
Chorzy i niepełnosprawni
(1)
Coachowie
(1)
Duchowieństwo
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(57)
Literatura amerykańska
(8)
Literatura angielska
(3)
Literatura włoska
(2)
Muzyka polska
(2)
Film polski
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Przynależność kulturowa Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1225)
Dzieci
(752)
Literatura dla dzieci i młodzieży
(367)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(272)
Dzieci - twórczość
(165)
Dziecko
(162)
Młodzież
(155)
Wychowanie przedszkolne
(154)
Dzieci - rozwój
(144)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(138)
Dzieci - przemoc fizyczna i psychiczna
(133)
Uczniowie
(133)
Nauczanie początkowe
(130)
Dzieci upośledzone umysłowo
(129)
Nauczanie
(129)
Wychowanie
(126)
Rodzice
(118)
Dzieci - prawa
(114)
Wychowanie w rodzinie
(113)
Dziecko zdolne
(104)
Bajkoterapia
(102)
Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży
(99)
Dzieci - zdrowie
(89)
Metody nauczania
(89)
Literatura dla dzieci
(86)
Domy dziecka
(84)
Dziecko autystyczne
(84)
Dzieci chore
(82)
Autyzm
(80)
Dzieci - psychika
(80)
Rodzina
(80)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(75)
Logopedia
(71)
Edukacja artystyczna
(70)
Prawa dziecka
(67)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(65)
Przedszkola
(65)
Czytelnictwo dzieci
(63)
Kompetencje społeczne
(62)
Dzieci - żywienie
(60)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(59)
Socjalizacja
(59)
Psychologia dziecka
(58)
Dojrzałość szkolna
(57)
Czytanie
(56)
Umuzykalnianie
(56)
Uczucia
(55)
Dzieci - wady
(54)
Diagnoza pedagogiczna
(53)
Edukacja ekologiczna
(52)
Promocja czytelnictwa
(51)
Szkolnictwo
(51)
Szkolnictwo specjalne
(51)
Twórczość dzieci i młodzieży
(50)
Biblioterapia
(49)
Dzieci - zaburzenia
(49)
Dziecko z niepełnosprawnością
(49)
Zachowanie
(48)
Dzieci kalekie
(47)
Mowa
(47)
Samodzielność
(47)
Wspomaganie rozwoju
(47)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(46)
Relacje międzyludzkie
(46)
Zdolności
(46)
Bezpieczeństwo
(45)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(45)
Uczenie się
(45)
Nauka czytania
(44)
Agresywność
(43)
Dysleksja i dysgrafia
(43)
Gry i zabawy
(43)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(42)
Kształcenie
(41)
Kreatywność
(40)
Nauczyciele
(40)
Biblioteki szkolne
(39)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(39)
Edukacja prozdrowotna
(39)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(39)
Metoda Montessori
(38)
Niepowodzenia szkolne
(38)
Odżywianie
(38)
Gry i zabawy dziecięce
(37)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(37)
Współdziałanie
(37)
Zapobieganie
(36)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(35)
Nieśmiałość dziecka
(35)
Dzieci - płeć
(34)
Psychoterapia
(34)
Uczniowie klas początkowych
(34)
Integracja sensoryczna
(33)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(33)
Przemoc wobec dzieci
(33)
Rozwój emocjonalny
(33)
Rozwój poznawczy
(33)
Twórczość
(33)
Zdrowie psychiczne
(33)
Dziecko trudne
(32)
Temat: dzieło
"Alicja w Krainie Czarów"
(6)
"Harry Potter"
(6)
"Jeżycjada"
(3)
"Kto ty jesteś"
(3)
"Zawód wiedźma"
(3)
"7 nawyków szczęśliwego dziecka"
(2)
"Ania z Zielonego Wzgórza"
(2)
"Córka czarownic"
(2)
"Kwiat kalafiora"
(2)
"Opowieści z Narni"
(2)
"Wojtek. Żołnierz bez munduru"
(2)
Harry Potter
(2)
Lokomotywa
(2)
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)
(2)
Paweł i Gaweł
(2)
Pippi Långstrump
(2)
twórczość
(2)
"13 piętrowy domek na drzewie"
(1)
"19 razy Kathrine"
(1)
"A... a... a... kotki dwa"
(1)
"Akademia pana Kleksa"
(1)
"Alfabet polski"
(1)
"Bajki Misia Uszatka"
(1)
"Baśnie Barda Beedle'a"
(1)
"Baśnie"
(1)
"Bezsenność Jutki"
(1)
"Bohaterski miś"
(1)
"Był dom..."
(1)
"Chrząszcz brzmi w trzcinie"
(1)
"Chłopiec z burzy i inne opowiadania"
(1)
"Cudowne lekarstwo George'a"
(1)
"Cykor"
(1)
"Czarna owieczka"
(1)
"Czarne okna"
(1)
"Czarodziejska fujarka"
(1)
"Cześć Księżniczko!"
(1)
"Czy wojna jest dla dziewczyn?"
(1)
"Dolep mi ogon, śnieżyco! świat nastolatków oczami nastolatki""
(1)
"Drakulcio ma kłopoty. Urodzinowa katastrofa"
(1)
"Dzicy lokatorzy"
(1)
"Dzieci Warszawy"
(1)
"Dzieciaki z krainy niesnu.Tajemnica strażnika"
(1)
"Dziewczynka ze srebrnym zębem"
(1)
"Elemelementarz"
(1)
"Elementarz"
(1)
"Feblik"
(1)
"Fruwajka"
(1)
"Frycek i Mania na Uniwersytecie"
(1)
"Haczyk"
(1)
"Idzie zima"
(1)
"Jadzia"
(1)
"Jak zostałam wiedźmą"
(1)
"Jedyny i niepowtarzalny Ivan"
(1)
"Język Trolli"
(1)
"Kacper Niewypał. Obłędne notatki"
(1)
"Kaczka w berecie i inne historie"
(1)
"Kapelusz kapitana Drake'a"
(1)
"Kasika Mowka"
(1)
"Kim jesteś ślimak Sam?"
(1)
"Kolory"
(1)
"Kopidoł i Kwiaciareczka"
(1)
"Korniszonek"
(1)
"Kotka Brygidy"
(1)
"Kradzione róże"
(1)
"Krasnale i olbrzymy"
(1)
"Król"
(1)
"Królewna Śnieżka"
(1)
"Księżycowy koncert", "Wielki wyścig "
(1)
"Kubuś i lekcje ze stumilowego lasu"
(1)
"Kłopoty rodu Pożyczalskich"
(1)
"Leonek i lew"
(1)
"Lustro Alicji"
(1)
"MIś Uszatek"
(1)
"Magiczne drzewo. Berło"
(1)
"Mała księżniczka"
(1)
"Mała wojna"
(1)
"Małe Licho"
(1)
"Meto". Tom 1 "Dom"
(1)
"Miłość niejedną ma minę"
(1)
"Mruk.Opowiadania o kotkach, kotach i kociskach"
(1)
"Myszart w Wenecji"
(1)
"Mój tata z obcej planety"
(1)
"Młody samuraj. Krąg wody"
(1)
"Młynek do kawy"
(1)
"Na Gwiazdkę"
(1)
"Największa podróż doktora Dolittle"
(1)
"Nasza paczka i niepodległość"
(1)
"Nie uśmiechaj się, bo się zakocham"
(1)
"Niebieskie migdały"
(1)
"Niedoparki"
(1)
"Nutria i Nerwus"
(1)
"Okularki"
(1)
"Ostatni wynalazek"
(1)
"Ostatnie przedstawienie panny Esterki"
(1)
"Oto jest Rzym"
(1)
"Panna Foch"
(1)
"Papierowe miasta"
(1)
"Patussa"
(1)
"Piegowate niebo"
(1)
"Pippi Pończoszanka"
(1)
Temat: czas
2001-
(883)
1989-2000
(115)
1901-2000
(21)
1801-1900
(16)
2001-0
(7)
1901-
(5)
1945-1989
(4)
1989-
(3)
1701-
(2)
1701-1800
(2)
1801-
(2)
1939-1945
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1901-1914
(1)
1901-20002
(1)
2001 -
(1)
2001- DBN
(1)
2009-2010
(1)
Temat: miejsce
Polska
(117)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(5)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(3)
Starożytna Grecja
(3)
Wielka Brytania
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Chiny
(2)
Europa
(2)
Francja
(2)
Japonia
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Starożytny Egipt
(2)
Ukraina
(2)
Włochy
(2)
Afryka Północna
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bułgaria
(1)
Dania
(1)
Finlandia
(1)
Ghana
(1)
Hiszpania
(1)
Islandia
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kijaszkowo (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Wysoka)
(1)
Liban
(1)
Literatura węgierska
(1)
Malta
(1)
Missisipi (Stany Zjednoczone ; rzeka)
(1)
Missouri (Stany Zjednoczone ; rzeka)
(1)
Narnia (kraina fikcyjna)
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Portugalia
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Skandynawia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stumilowy Las (kraina fikcyjna)
(1)
Syria
(1)
Szwecja
(1)
Słupsk (woj. pomorskie)
(1)
Targówek (Warszawa ; część miasta)
(1)
Tarragona (Hiszpania)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo małopolskie
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Wyrzysk (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Wyrzysk)
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Zaporoże (Ukraina, obw. zaporoski)
(1)
Zielonki (woj. małopolskie, pow. krakowski, gm. Zielonki ; okolice)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4130)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2619)
Artykuł z czasopisma naukowego
(656)
Scenariusz zajęć
(240)
Poradnik
(143)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(132)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(123)
Ćwiczenia i zadania
(106)
Opracowanie
(93)
Praca zbiorowa
(71)
Materiały pomocnicze
(66)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(52)
Czasopismo pedagogiczne
(48)
Gry i zabawy
(45)
Monografia
(44)
Raport z badań
(41)
Opowiadania i nowele
(40)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(37)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(34)
Poradniki
(34)
Wywiad dziennikarski
(33)
Artykuł problemowy
(31)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(31)
Publikacje dla dzieci
(30)
Karty pracy ucznia
(24)
Scenariusz
(24)
Publikacja bogato ilustrowana
(22)
Poradniki dla nauczycieli
(21)
Artykuł fachowy
(20)
Case study (studium przypadku)
(20)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(17)
Gry i zabawy dziecięce
(16)
Gry i zabawy ruchowe
(14)
Gry i zabawy umysłowe
(14)
Arkusz obserwacji
(13)
Podręcznik
(13)
Poradniki dla rodziców
(13)
Program nauczania
(13)
Artykuł z czasopisma sportowego
(12)
Literatura dla dzieci
(12)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(12)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(10)
Artykuł z czasopisma księgarskiego
(10)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(10)
Książka do wypełniania
(10)
Artykuł z czasopisma bibliologicznego
(9)
Broszura
(9)
Książka obrazkowa
(9)
Wydawnictwa dla dzieci
(9)
Artykuł z czasopisma literackiego
(8)
Bajki i baśnie
(7)
Podręczniki akademickie
(7)
Scenariusze zajęć
(7)
Artykuł z czasopisma historycznego
(6)
Podręczniki dla szkół specjalnych
(6)
Program autorski (pedagogika)
(6)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(6)
Utwory sceniczne dla dzieci
(6)
Wiersze
(6)
Antologia
(5)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Kamishibai
(5)
Pamiętniki i wspomnienia
(5)
Programy nauczania początkowego
(5)
Recenzja
(5)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(5)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(5)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(5)
Ankieta
(4)
Film edukacyjny
(4)
Gry komputerowe
(4)
Pieśń i piosenka
(4)
Pomoce dydaktyczne
(4)
Scenariusz imprezy szkolnej
(4)
Studium przypadku (case study)
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma młodzieżowego
(3)
Biografia
(3)
Dokumenty audiowizualne
(3)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Felieton
(3)
Komiksy
(3)
Muzyka dla dzieci
(3)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(3)
Teatr japoński
(3)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Analiza i interpretacja
(2)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(2)
Artykuł z czasopisma teologicznego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Bibliografia
(2)
Czasopisma dziecięce
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Dokument audiowizualny
(2)
Encyklopedie
(2)
Film polski
(2)
Książka do kolorowania
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5266)
Psychologia
(403)
Socjologia i społeczeństwo
(227)
Medycyna i zdrowie
(99)
Językoznawstwo
(68)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(58)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(42)
Historia
(26)
Kultura i sztuka
(26)
Literaturoznawstwo
(22)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(22)
Media i komunikacja społeczna
(16)
Matematyka
(15)
Kultura fizyczna i sport
(13)
Filozofia i etyka
(10)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Rozwój osobisty
(10)
Biologia
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Ochrona środowiska
(6)
Hobby i czas wolny
(5)
Religia i duchowość
(5)
Fizyka i astronomia
(4)
Nauka i badania
(3)
Architektura i budownictwo
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Chemia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(896)
Guliwer
(406)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(300)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(225)
Głos Pedagogiczny
(180)
Życie Szkoły
(156)
Wychowanie w Przedszkolu
(154)
Szkoła Specjalna
(110)
Edukacja Wczesnoszkolna
(96)
Wychowanie na Co Dzień
(96)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(93)
Dyrektor Szkoły
(88)
Edukacja i Dialog
(84)
Biblioteka w Szkole
(61)
Gazeta Szkolna
(57)
Polonistyka
(56)
Wychowawca
(56)
Chowanna
(53)
Nowa Szkoła
(52)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(46)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(46)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(45)
Nauczyciel i Szkoła
(44)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(41)
Lider
(41)
Przyjaciel Dziecka
(41)
Psychologia w Szkole
(40)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(34)
Biblioteka Publiczna
(33)
Opieka Wychowanie Terapia
(31)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(30)
Pedagogika Społeczna
(30)
Wychowanie na co dzień
(28)
Kwartalnik Pedagogiczny
(26)
Psychologia Wychowawcza
(25)
Nauczanie Początkowe
(24)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(22)
Głos Nauczycielski
(21)
Meritum
(21)
Problemy Narkomanii
(21)
Świat Problemów
(21)
Ruch Pedagogiczny
(20)
Wszystko dla Szkoły
(20)
Rewalidacja
(19)
Scholasticus
(19)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(18)
Poradnik Bibliotekarza
(18)
Remedium
(18)
Logopedia
(17)
Biblioterapeuta
(16)
Trendy
(16)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(13)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(12)
Sygnał
(12)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(12)
Forum Oświatowe
(11)
Nowe w Szkole
(11)
Kultura i Edukacja
(10)
Biologia w Szkole
(9)
Matematyka
(9)
Oświata Mazowiecka
(9)
Twoje Dziecko
(9)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(9)
Język Polski w Szkole IV-VI
(8)
Języki Obce w Szkole
(8)
Wychowanie Na Co Dzień
(8)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(7)
Świetlica w Szkole
(6)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(5)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(5)
Język Polski w Szkole
(5)
Nowa Polszczyzna
(5)
Terapia
(5)
Wychowanie Muzyczne
(5)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(4)
Plastyka i Wychowanie
(4)
Studia Edukacyjne
(4)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(4)
Amicus : Niezależna Szkoła w Polsce
(3)
Cogito
(3)
Edukacja Medialna
(3)
Język Polski w Gimnazjum
(3)
Język Polski w Szkole IV - VI
(3)
Nowe Horyzonty Edukacji
(3)
Przedszkole
(3)
Wychowanie Komunikacyjne
(3)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(3)
Biblioteka Szkolne Centrum Informacji
(2)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(2)
Język Polski w Szkole klasy IV-VIII
(2)
Matematyka w Szkole
(2)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(2)
Otwarta Szkoła
(2)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(2)
Społeczeństwo Otwarte
(2)
Szkoła Zawodowa
(2)
TIK w Edukacji
(2)
Warsztaty Polonistyczne
(2)
Wiadomości Historyczne
(2)
5445 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach. Sekret dobrego nauczania polega na tym, żeby uznać inteligencję dziecka za żyzne pole, gdzie można zasiać ziarna, które wyrosną w żarze rozpalonej wyobraźni. Zatem nie dążymy jedynie do tego, żeby dziecko coś zrozumiało, ani tym bardziej nie chcemy go zmuszać, żeby nauczyło się czegoś na pamięć; nasz cel to poruszyć jego wyobraźnię i zarazić je do głębi entuzjazmem. Nie chcemy mieć uczniów pełnych samozadowolenia, tylko chętnych do nauki; próbujemy zasiać w dziecku życie zamiast teorii, żeby pomóc mu w rozwoju psychicznym, emocjonalnym, a także fizycznym, a zatem musimy przedstawiać ważne i wzniosłe idee ludzkiemu umysłowi, który wydaje nam się nieustannie gotowy na ich przyjęcie, gdyż domaga się ich coraz więcej. Z tekstu Dziecko nie jest już tylko odbiorcą, który bezkrytycznie chłonie wrażenia, lecz chce samo je rozumieć, nie zadowala się przyjmowaniem do wiadomości czystych faktów. W miarę jak rozwija się w nim aktywność moralna, chce odwoływać się do własnej oceny sytuacji, która często będzie zupełnie inna od oceny jego nauczycieli. Nie ma nic trudniejszego niż uczenie wartości moralnych dziecka w tym wieku; ma błyskawiczną ripostę na wszystko, co mówimy, gdyż stało się buntownikiem. Matkom często jest przykro, ponieważ ich dzieci, które wcześniej okazywały im tylko miłość i oddanie, teraz stały się impertynenckie i nieprzyjemnie apodyktyczne. Dokonała się w nich przemiana wewnętrzna, ale natura postępuje całkowicie logicznie, wzbudzając teraz w dziecku nie tylko głód wiedzy i zrozumienia, lecz także żądanie niezależności mentalnej, pragnienie odróżniania dobra od zła własnymi siłami oraz niechęć do ograniczeń narzucanych przez arbitralny autorytet. W obszarze moralności dziecko potrzebuje teraz własnego wewnętrznego światła. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Podręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110558 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40045 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33002 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46324 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65076 P 3,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Przedstawiona praca naukowa cechuje się ważnymi refleksjami dydaktycznymi godnymi zastosowania w procesach nauczania. W części pierwszej autorzy - pedagodzy z wielu ośrodków akademickich analizują nminimalizację niepowodzeń edukacyjnych jako priorytet w dziedzinie kształcenia. Szczególne miejsce poświęcono zatem przeciwdziałaniu i analizie niepowodzeń szkolnych, problemowi analfabetyzmu, motywowaniu do nauki uczniów sprawiających trudności wychowawcze. W części drugiej analizie poddane zostały relacje szkoły i środowiska jako przestrzenie edukacyjnego dialogu, omówiono kompetencje emocjonalne nauczyciela, ale także uwagę zwrócono na nowe tendencje w kształceniu, jakie niesie edukacja medialna. Przedstawiono także zagrożenia, jakie może powodować cyberświat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109553 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49278 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46033 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi ciekawy i wartościowy wkład do dyskursu nad współczesnymi zagadnieniami teorii i praktyki wychowania. Teraźniejszość w edukacji i w innych sferach życia społecznego stanowi przebogaty poznawczo obszar badawczy, z którego autorzy poszczególnych rozdziałów sporządzili nośne i trafne sprawozdania. Wartością nie do przecenienia jest zaprezentowana w pracach różnorodność wynikająca z odmiennych perspektyw ujmowania dynamiki współczesnego wychowania oraz przenikanie zagadnień postrzeganych jako szanse i zagrożenia procesu wychowania. Nośność podejmowanej problematyki kieruje monografię do rąk szerokiego grona odbiorców. Może być ona wykorzystywana w kształceniu studentów kierunków pedagogicznych, socjologicznych i innych humanistycznych, wewnątrz których penetrowane są zagadnienia wychowania. Studium powinno dotrzeć także do praktyków zarządzających edukacją, na różnorodnych szczeblach kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 105187 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38659 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32130 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44915 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy / redakcja naukowa Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin, 2018. - 302 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Publikacja poświęcona jest zagadnieniom związanym z osiągnięciem sukcesu życiowego w ujęciu interdyscyplinarnym. Tematyka poszczególnych rozdziałów skoncentrowana jest wokół kategorii sukcesu życiowego młodzieży. Analizie poddane zostają wychowawcze i edukacyjne rozwiązania występujące we współczesnej szkole sprzyjające osiągnięciu sukcesu szkolnego oraz zagadnienia związane z projektowaniem indywidualnej ścieżki zawodowej. Omówione zostały również uwarunkowania sukcesu życiowego młodzieży (społeczne, edukacyjne, zdrowotne). Tematyka obejmuje także dylematy wychowawcze związane z procesami pedagogicznymi młodzieży i dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52439 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41835 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34770 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48198 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie. Wypisy z dzieł Marii Montessori (…) to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką. Z recenzji dr. Jarosława Jendzy Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat. Dziecko jest wielkim budowniczym, wielkim konstruktorem. Jeśli zadasz sobie pytanie: „Kto obdarzył mnie tą siłą, tą inteligencją, tą wiedzą, którą dziś mam?”, możesz odpowiedzieć: „To dziecko uczyniło mnie człowiekiem, którym jestem”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy to rozważania związane z istotą najprostszej jednostki dydaktycznej i treningowej, jaką są ćwiczenia. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze i opisy realizacji piętnastu przykładowych ćwiczeń. Drugi rozdział zawiera rozważania związane z istotą większej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są warsztaty. W dalszej części tego rozdziału prezentowane są scenariusze zajęć warsztatowych z dokumentacją fotograficzną i opisami. Trzeci rozdział zawiera rozważania związane z istotą najbardziej rozbudowanej, a zarazem dość skomplikowanej jednostki dydaktycznej, terapeutycznej, artystycznej, jaką są projekty. W tym rozdziale – podobnie jak w dwóch poprzednich – prezentowane są scenariusze, opisy wybranych projektów wraz z dokumentacją fotograficzną i opisami. Książka może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, jak również studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy, prowadząc różne grupy zajęć, poszukują atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przedmiotem rozważań w monografii uczyniłam obraz szkoły, reprezentowany w narracjach dzieci z układu ryzyka (10–14 lat), zamieszkujących jedno z miast Górnego Śląska. „Kulturowa optyka” postrzegania szkoły przez dzieci z układu ryzyka, które są niejako ambasadorami jej potencjałów i ograniczeń, pozwala na eksplorowanie nowych perspektyw badawczych, w tym podjęcie pracy w kierunku poszukiwania/odkrywania założeń oraz norm współtworzenia pozytywnej kultury szkoły z uwzględnieniem „kompromisu” pomiędzy jakością pracy dydaktycznej szkoły a poczuciem dobrostanu uczniów, nauczycieli, rodziców. Inspirację do rozważań teoretycznych stanowi koncepcja psychokulturowego podejścia do edukacji Jerome’a S. Brunera.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Prezentowany zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony różnym interpretacjom polskiej odmiany kapitalizmu. W szczególności interesuje nas zależność między gospodarką kapitalistyczną a przemianami ustrojowymi po 1989 roku. Jerzy Stachowiak analizuje oryginalną propozycję teoretyczną pod hasłem „nowego ducha kapitalizmu” autorstwa Luca Boltanskiego i Ève Chiapello. Krzysztof Jasiecki omawia różne praktyki współczesnego kapitalizmu jako tło transformacji. Z kolei Adam Mrozowicki pokazuje perspektywę krytyki rynku oraz społeczne nań reakcje. Autor zwraca uwagę na powszechność strategii indywidualistycznych i nowe przejawy reakcji zbiorowej w postaci związkowej lub narodowej. Natomiast Piotr Michoń analizuje ukierunkowanie polityki społecznej wobec dzieci na przygotowanie ich do dorosłego życia w warunkach konkurencji, czemu towarzyszy niedocenianie dzieciństwa jako samodzielnego etapu życia. Jednym z ważnych aspektów polskiego kapitalizmu jest tzw. szara strefa, tzn. funkcjonowanie przedsiębiorstw i zatrudnienia poza legalnymi formami. Przedstawione przez Annę Baczko-Dombi i Annę Gizę wyniki badań wskazują na społeczne ramy i skutki szarej strefy oraz na jej wewnętrzną strukturę i miejsce w porządku społecznym. W artykułach ukazujemy cechy charakterystyczne kapitalizmu nie tyle jako systemu gospodarczego, ile raczej jako skomplikowanego systemu społeczno- -kulturowego. Socjologiczne interpretacje są tu oczywiście cząstkowe, a debata nad nimi jest otwarta. W dziale „Wokół książek” publikujemy dwa zestawy tekstów: polemikę Bartosza Miki i Marty Bucholc, dotyczącą w dużej mierze koncepcji Maksa Webera i jej zastosowania w książce Marty Bucholc Konserwatywna utopia kapitalizmu, oraz eseje Aleksandra Manterysa i Juliusza Gardawskiego na temat pracy zbiorowej pod redakcją Marii Jarosz pt. Polska europejska czy narodowa? Tom dopełnia recenzja książki pod redakcją Kazimiery Wódz pt. Zapomniane miejsca, zapomniani ludzie, poświęconej przemianom kulturowym na Śląsku w związku ze znaczną dezindustralizacją i restrukturyzacją gospodarki tego regionu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej