Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(228)
Forma i typ
Książki
(179)
Artykuły
(48)
Publikacje fachowe
(30)
Poradniki i przewodniki
(27)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(384)
wypożyczone
(57)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(90)
Czytelnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(63)
Czytelnia Chodzież
(8)
Wypożyczalnia Czarnków
(74)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(69)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(72)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(37)
Czytelnia Wągrowiec
(13)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Aronson Elliot
(6)
Błaż Agata
(6)
Radzicki Józef
(6)
Chapman Gary
(4)
Fanning Patrick
(4)
McKay Matthew
(4)
Rosenberg Marshall B
(4)
Wegner-Jezierska Magdalena
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Brzezińska Anna
(3)
Campbell Ross
(3)
Davis Martha
(3)
Erikson Thomas
(3)
Pawłusiow Krzysztof
(3)
Rożnowska Anna
(3)
Schaffer H. Rudolph
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Wojciszke Bogdan
(3)
Wożyńska-Więch Izabela
(3)
Wyczesany Barbara
(3)
Adler Ronald B
(2)
Bacon Terry R
(2)
Baron-Cohen Simon
(2)
Blok Beata
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Brzeska Zofia
(2)
Carnegie Dale
(2)
Cywińska Małgorzata
(2)
Doroszuk Joanna
(2)
Dziewońska Dorota
(2)
Garvin Charles
(2)
Greene Ross W
(2)
Grygielski Michał
(2)
Głogowski Bartosz (1979- )
(2)
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia
(2)
Icard Michelle
(2)
Kalińska Sylwia
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Kliszcz Joanna
(2)
Kobiałka Alicja
(2)
Kozak Agnieszka
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kuczyńska-Krata Alicja
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Liberska Hanna
(2)
Majewska Małgorzata
(2)
Mandal Eugenia
(2)
Marszałek Małgorzata
(2)
Maruszkin Małgorzata
(2)
Nęcki Zbigniew
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pilich Paweł
(2)
Piotrowska Dorota
(2)
Pomianowska Małgorzata
(2)
Proctor II Russell F
(2)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(2)
Rosenfeld Lawrence B
(2)
Ruch Floyd L
(2)
Rusin Kinga
(2)
Ryde Robin
(2)
Seabury Brett A
(2)
Sitkowska Sylwia
(2)
Skoczylas Grażyna
(2)
Sujak Elżbieta
(2)
Szóstak Andrzej
(2)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(2)
Winczura Barbara
(2)
Zimbardo Philip G
(2)
Łęcki Krzysztof
(2)
Alenowicz Magdalena
(1)
Appelt Karolina
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Arndt Roland
(1)
Aronson Joshua
(1)
Baker Jed
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barbaro Bogdan de
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Baumgartner Paul Johannes
(1)
Belzyt Joanna Iza
(1)
Berendt Joanna
(1)
Berent Damian
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Białas Wojciech
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bida Milena
(1)
Bierach Alfred J
(1)
Bisconcin Massimo
(1)
Borkowski Jan
(1)
Bruner Jerome Seymour
(1)
Budzyna-Dawidowski Przemysław
(1)
Bula Danuta
(1)
Bąk Krzysztof
(1)
Calero Henry H
(1)
Całusińska Małgorzata
(1)
Celusta Joanna
(1)
Chandler John
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(63)
2010 - 2019
(100)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(101)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(228)
Język
polski
(226)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Dorośli
(28)
Coachowie
(25)
Pedagodzy szkolni
(24)
Biblioterapeuci
(22)
Nauczyciele
(21)
Psycholodzy szkolni
(21)
Rodzice
(14)
Pedagodzy
(12)
Psycholodzy
(8)
Młodzież
(5)
Terapeuci
(5)
Wychowawcy klas
(5)
Dyrektorzy szkół
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
14-17 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Bibliotekarze
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Pracownicy HR
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura duńska
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(171)
Stosunki interpersonalne
(67)
Komunikacja społeczna
(57)
Relacje międzyludzkie
(40)
Uczucia
(39)
Komunikacja niewerbalna
(27)
Dziecko
(23)
Rozmowa
(21)
Rodzina
(18)
Konflikt
(17)
Rodzice
(17)
Wychowanie w rodzinie
(17)
Asertywność
(16)
Psychologia społeczna
(16)
Agresywność
(14)
Płeć
(14)
Nauczyciele
(12)
Osobowość
(12)
Psychologia
(11)
Kompetencje komunikacyjne
(10)
Motywacja
(10)
Młodzież
(10)
Psychoterapia
(10)
Bliskie związki międzyludzkie
(9)
Dziecko autystyczne
(9)
Empatia
(9)
Interakcje społeczne
(9)
Małżeństwo
(9)
Mowa
(9)
Poznanie
(9)
Stres
(9)
Grupy rówieśnicze
(8)
Miłość
(8)
Pamięć
(8)
Poczucie własnej wartości
(8)
Porozumienie bez przemocy
(8)
Spostrzeganie
(8)
Uczniowie
(8)
Autyzm
(7)
Grupy społeczne
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Komunikacja werbalna
(7)
Nastolatki
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Szkolnictwo
(7)
Słuchanie
(7)
Zachowanie
(7)
Środki masowego przekazu
(7)
Decyzje
(6)
Dojrzałość emocjonalna
(6)
Język
(6)
Kobieta
(6)
Postawy rodzicielskie
(6)
Przywództwo
(6)
Uprzedzenia
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Erotyzm
(5)
Gesty
(5)
Kompetencje emocjonalne
(5)
Kłótnia
(5)
Manipulacja (psychologia)
(5)
Mediacja (socjologia)
(5)
Myślenie
(5)
Nałóg
(5)
Opieka społeczna
(5)
Postawy
(5)
Potrzeba (psychologia)
(5)
Praca
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Relacja romantyczna
(5)
Stres zawodowy
(5)
Uczenie się
(5)
Współdziałanie
(5)
Zarządzanie
(5)
Choroby
(4)
Czytanie
(4)
Dojrzewanie
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziedziczność
(4)
Fizjonomika
(4)
Konformizm
(4)
Lęk
(4)
Macierzyństwo
(4)
Mężczyzna
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Noworodek
(4)
Piaget, Jean
(4)
Pisanie
(4)
Politycy
(4)
Propaganda
(4)
Przemoc
(4)
Psychologia poznawcza
(4)
Rozwój emocjonalny
(4)
Samotność
(4)
Spostrzeganie interpersonalne
(4)
Stereotyp
(4)
Szacunek
(4)
Temat: dzieło
Relacje
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(40)
Poradnik
(32)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(30)
Poradniki
(19)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(16)
Scenariusz zajęć
(8)
Poradniki dla rodziców
(7)
Artykuł problemowy
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Opracowanie
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Audiobooki
(2)
Książki mówione
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Ekspresja ciała
(1)
Film
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Listy
(1)
Monografia
(1)
Młodzież
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(85)
Edukacja i pedagogika
(39)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Medycyna i zdrowie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Rozwój osobisty
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(23)
Głos Pedagogiczny
(5)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(4)
Życie Szkoły
(3)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(1)
Biblioteka w Szkole
(1)
Bibliotekarz
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Remedium
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Trendy
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
228 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentujemy polskie wydanie poradnika, które może stanowić przydatne narzędzie w pracy psychologów, pedagogów, logopedów oraz wszystkich opiekunów osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poradnik stanowi opis programu terapeutycznego stymulującego rozwój teorii umysłu u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jest skuteczną metodą pomocy w zakresie doskonalenia społecznych i komunikacyjnych umiejętności. Program jest przeznaczony dla dzieci od 4 do 13 lat o kompetencji komunikacyjnej na poziomie piątego roku życia, ale także może być wykorzystany niezależnie od wieku rozwojowego i poziomu rozwoju językowego osób uczestniczących w treningu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50910 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40834 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33702 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Jak się dogadać z nastolatkiem? Jest na to jeden prosty i niezawodny sposób – po prostu rozmawiając z nim. Bez wygłaszania kazań czy udzielania dobrych rad. Michelle Icard podpowiada, co pomaga rodzicom i dorastającym dzieciom otworzyć się na siebie i prowadzić pogłębioną rozmowę, tak aby dzielić się swoim doświadczeniem i innym punktem widzenia. Dzięki zaproponowanemu przez autorkę modelowi rozmowy BRIEF rodzice nauczą się pokonywać najczęstsze przeszkody w komunikacji z nastolatkami. Przygotują się do rozmów na drażliwe tematy, takie jak seksualność, impulsywne czy ryzykowne zachowania oraz korzystanie z internetu czy smartfona. Dowiedzą się również, dlaczego warto rozmawiać z nastolatkami o relacjach, tolerancji, pieniądzach czy wnoszeniu wkładu w życie rodzinne. Wszystkie scenariusze sytuacji i rozmów dotyczą rzeczywistych problemów, z którymi mierzą się współczesne nastolatki i ich rodzice. Największą jednak korzyścią z treningu przedstawionego w tej książce będzie nie tylko skuteczna komunikacja, lecz także umiejętność budowania bezpiecznej więzi i posługiwanie się nowym językiem dostosowanym do potrzeb nastolatka, tak aby zaoferować dziecku realne wsparcie. Dzięki lekturze książki rodzice: zrozumieją, dlaczego wczesne lata nastoletnie to najlepszy czas na przeprowadzenie kluczowych rozmów dowiedzą się, których tematów nie można pominąć poznają skuteczne sposoby na inicjowanie kontaktu, pokonywanie barier komunikacyjnych i zachęcanie do otwartości według modelu BRIEF zyskają konkretną wiedzę, jakich zwrotów w rozmowie unikać, a co działa i prowadzi do porozumienia O książce: Podejście Michelle Icard do trudnych, ale ważnych rozmów z dziećmi, opisane w modelu BRIEF, jest równie błyskotliwe, co skuteczne. Wszyscy musimy w pewnym momencie przeprowadzić kilka istotnych rozmów z naszymi dziećmi, a Icard pokazuje nam, jak to zrobić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42724 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja powstała z myślą o nauczycielach i wychowawcach, doświadczających trudności w swojej pracy z klasą traktowaną jako jedna całość, ale również jako suma poszczególnych uczniów wchodzących w jej skład. Autorki przedstawiły najczęstsze ich zdaniem problemy, jakie mogą się pojawić na terenie klasy szkolnej (niezgranie, brak dyscypliny, agresja, nadmierna rywalizacja, niska aktywność, obniżona motywacja do nauki, ściąganie, niepowodzenia szkolne, wagary, mobbing elektroniczny, nadużywanie telefonów komórkowych), a także sposoby służące ich przezwyciężaniu. Osobny rozdział poświęcono trudnym relacjom pomiędzy rodzicem a nauczycielem. Taka sytuacja może również zaburzać funkcjonowanie klasy jako grupy, wiązać się z podważaniem autorytetu i prestiżu nauczyciela, generować konflikty. Dodatkowo dwa rozdziały dotyczą sytuacji, kiedy do klasy dołącza nowy uczeń – drugoroczny bądź cudzoziemiec. Pojawienie się nowej osoby w grupie może spowodować zmiany w jej strukturze, doprowadzić do pogorszenia panującej w niej atmosfery. Jednak „nowy” – zwłaszcza kiedy narażony jest na etykietowanie („obcy”, „inny”) – również będzie wymagał objęcia szczególną pomocą i troską. Szkołę każdy musi „przeżyć”. Osoby silniejsze, ładniejsze, bardziej zdolne czy elokwentne nie mają zwykle trudności z nawiązywaniem kontaktów z innymi ludźmi i przechodzą przez okres nauki szkolnej bez większych problemów. Co jednak w przypadku uczniów mniej zdolnych, wycofanych, nieodpowiadających ogólnie przyjętym wymaganiom dotyczącym zachowania, ubioru, urody? Już na początku swojego młodego życia doświadczają one niepowodzeń na polu edukacyjnym czy towarzyskim. Praca z tzw. trudną klasą może być niekiedy obciążająca, frustrująca, mało satysfakcjonująca. Istotne jest jednak, żeby nie pozwolić sobie na zniechęcenie, uznanie, że „i tak się nic nie da zrobić”. Nauczyciel musi wierzyć, że jego praca, opłacona niejednokrotnie ogromnym wysiłkiem, przyniesie ostatecznie rezultaty i zaowocuje zarówno oczekiwanymi zmianami w klasie, jak i poczuciem dobrze spełnionego obowiązku u nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42176 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: Integracja międzyosobowa, Emocjonalność człowieka, Komunikacja interpersonalna, Asertywność, Konflikt i metody jego rozwiązywania, Mentalizacja, Organizacja czasu, Zdrowie psychiczne, Rozwój osobisty. Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów umiejętności społecznych. Zajęcia z proponowanymi materiałami może przeprowadzać wychowawca, ale też pedagog lub psycholog szkolny bądź trener treningu umiejętności społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53439 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Masz Prawo do Mediacji w Szkole :-))
Publikacja MASZ PRAWO DO MEDIACJI W SZKOLE. W drodze do porozumienia - materiały dla nauczycieli i trenerów mediacji to opracowanie zawierające sprawdzone w praktyce materiały, gry i zabawy edukacyjne oraz gotowe narzędzia do wykorzystania w praktyce szkolnej. Znajdują one zastosowanie zarówno w pracy grupowej, jak i indywidualnej, w trakcie szkolenia mediatorów oraz na godzinach wychowawczych. Jak wskazuje autorka: „możliwości zastosowania różnych ćwiczeń i gier kończą się tam, gdzie są granice kreatywności nauczyciela/trenera”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42064 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48552 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania – wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku, od malucha do nastolatka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117654 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36178 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: • INTEGRACJA MIĘDZYOSOBOWA – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną • EMOCJONALNOŚĆ CZŁOWIEKA – pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem • KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA – pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji • ASERTYWNOŚĆ – stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie • KONFLIKT I METODY JEGO ROZWIĄZYWANIA – w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji • MENTALIZACJA – to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób • ORGANIZACJA CZASU – scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów • ZDROWIE PSYCHICZNE – scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi • ROZWÓJ OSOBISTY – zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów umiejętności społecznych. Zajęcia z proponowanymi materiałami może przeprowadzać wychowawca, ale też pedagog lub psycholog szkolny bądź trener treningu umiejętności społecznych. Magdalena Wegner-Jezierska – doktor nauk humanistycznych, psycholog, wieloletnia wykładowczyni akademicka, autorka poradników dla rodziców i opiekunów. Zajmuje się terapią psychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzi grupy treningu umiejętności społecznych dla osób z trudnościami w budowaniu i utrzymywaniu relacji. Współpracuje z placówkami oświatowymi, szkoląc kadry pedagogiczne oraz rodziców. Opracowuje też programy poszerzające kompetencje społeczne uczniów. Prywatnie żona i mama sześciorga dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45551 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39572 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy szczęście jest w nas czy jednak poza nami? Czy je wytwarzamy, czy jednak jest ono zdeponowane w jakichś miejscach, do których dostęp jest bardziej lub mniej utrudniony? Czy możliwe jest dotarcie i wejście do tych miejsc, aby posiąść choćby fragmenty szczęścia, które jednak nie będą jego sybstytutami? Czy o istnieniu szczęścia jako pewnej własności, którą można nabyć, czy lepiej zdobyć, decydują czynniki zewnętrzne, czy jednak jest to efekt endogennie kształtujących się i wyłaniających na zewnątrz determinant, wynikających z naszej kreatywności i wciąż uświadamianego sprawstwa? Czy faktycznie musimy mieć najpierw coś, co sprawi, że staniemy się ostatecznie depozytariuszami szczęścia? Czy nie należałoby się zgodzić z autorem traktatu o szczęściu, Władysławem Tatarkiewiczem, że szczęście ma jednak podwójną naturę i że w związku z tym jest stanem wewnętrznym, ale wymaga pomocy z zewnątrz, co miałoby oznaczać, iż "mamy je w nas, ale nie tylko przez nas"?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45788 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej