Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(44)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(28)
Artykuły
(16)
Publikacje fachowe
(10)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(53)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(16)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(10)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(12)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(7)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Informatorium
(1)
Autor
Kloskowska Adriana
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Woj Olga
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Aronson Elliot
(1)
Atavar Michael
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Bogusławska Magdalena
(1)
Budzbon-Szymańska Dagmara
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Cierpka Anna
(1)
Cox David
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gajda Aleksandra
(1)
Giszterowicz Agnieszka
(1)
Gmitrzak Dagmara
(1)
Goldberg Elkhonon
(1)
Gregoire Carolyn
(1)
Gregorczyk Grażyna
(1)
Grigorenko Elena Leonidovna
(1)
Grocholiński Piotr
(1)
Grudzień Anna
(1)
Grzelka Jolanta
(1)
Głażewska Iwona
(1)
Jarvin Linda
(1)
Just Monika
(1)
Kaczorowska Maria
(1)
Karwowski Maciej
(1)
Kaufman Scott Barry
(1)
Kleon Austin
(1)
Klik Marcin
(1)
Kosieradzka Anna
(1)
Koziorowska-Jurkevich Bogusława
(1)
Kołodziejczak Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(1)
Krupa Anna
(1)
Król Małgorzata
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Kąkol Urszula
(1)
Lipka Anna
(1)
Lowen Alexander
(1)
Luboński Paweł
(1)
May Katherine
(1)
Mechło Paulina
(1)
Michalska-Dominiak Beata
(1)
Michalska-Żyła Agnieszka
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mindell Amy
(1)
Minge Krzysztof
(1)
Minge Natalia
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Osho
(1)
Osowiecka Małgorzata
(1)
Paluch Michał
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Ruch Floyd L
(1)
Sautoy du Marcus
(1)
Smagowicz Justyna
(1)
Snel Eline
(1)
Stanisławiak Ewa
(1)
Stefańczuk Magdalena
(1)
Stern André
(1)
Sternberg Robert J
(1)
Strelau Jan
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Szopiński Józef
(1)
Szopiński Tomasz
(1)
Waszczak Stanisław
(1)
Wiśniewska Aleksandra
(1)
Wzorek Aleksandra
(1)
Zimbardo Philip G
(1)
Łagodzka Anna
(1)
Łukaszewski Wiesław
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Nauczyciele
(11)
Pedagodzy
(6)
Pedagodzy szkolni
(4)
Dorośli
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Biblioterapeuci
(2)
Rodzice
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Arteterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Programiści
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kreatywność
(44)
Myślenie twórcze
(17)
Psychologia
(6)
Twórczość
(6)
Mózg
(5)
Nauczanie
(5)
Uczniowie
(5)
Metody nauczania
(4)
Myślenie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Osobowość
(4)
Uczenie się
(4)
Kształcenie
(3)
Nauczyciele
(3)
Samorealizacja
(3)
Uczucia
(3)
Autyzm
(2)
Dziecko
(2)
Hipnoza
(2)
Inteligencja (psychologia)
(2)
Mindfulness
(2)
Motywacja
(2)
Pamięć
(2)
Poznanie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samopoznanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zarządzanie
(2)
Zdolności
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Analiza bioenergetyczna (psychoterapia)
(1)
Arteterapia
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Burza mózgów
(1)
Ból
(1)
Błędy
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Design thinking
(1)
Diagnoza
(1)
Dorośli
(1)
Doświadczenie (filozofia)
(1)
Dzieci
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Empatia
(1)
Erotyzm
(1)
Głód
(1)
Innowacje
(1)
Intelekt
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Joga
(1)
Język
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konkursy informatyczne
(1)
Las
(1)
Leczenie
(1)
Marzenia senne
(1)
May, Katherine
(1)
Medytacja
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Narkomania
(1)
Natura
(1)
Nauczyciel - innowator
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nałóg
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Nerwice
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niemierko, Bolesław (1935- )
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nikotyna
(1)
Okoń, Wincenty (1914-2011)
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pamięć autobiograficzna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pojęcia
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Popęd płciowy
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Programiści
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Projektowanie
(1)
Przemoc
(1)
Przyjemność
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychologia środowiskowa
(1)
Psychopatologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Temat: dzieło
Zimowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma fachowego
(8)
Poradnik
(8)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Opracowanie
(5)
Podręcznik
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Gry i zabawy
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Psychologia
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(32)
Edukacja i pedagogika
(19)
Rozwój osobisty
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Biologia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Tytuł czasopisma
Życie Szkoły
(4)
Głos Pedagogiczny
(3)
Psychologia w Szkole
(2)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(1)
Charaktery
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Meritum
(1)
Polonistyka
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Intencją książki jest inspirowanie do wprowadzania metod, sposobów i takiego stylu pracy z uczniami/studentami/uczestnikami szkoleń, które wyzwalają kreatywność własną i zespołową, są wsparciem w procesie adaptacji do zmian. Jest to istotne zwłaszcza teraz, kiedy doświadczamy przełomowych sytuacji, generujących nowe problemy, do rozwiązania których brakuje gotowych recept i procedur. Punktem wyjścia do jej powstania jest przekonanie, że każda aktywność edukacyjna może być traktowana jako projekt, który dzięki swej strukturze, wykorzystanym narzędziom i technikom pozwala na realizację określonych celów i osiąganie pożądanych efektów oraz znajdowanie trafnych rozwiązań, skrojonych na miarę potrzeb. Publikacja jest wynikiem połączenia teorii z praktyką stosowania metody design thinking. Bazę stanowią naukowe inspiracje z zakresu: zarządzania, pedagogiki, psychodydaktyki, neuronauk, socjologii jest to zatem opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym. Krok po kroku pokazane jest, w jaki sposób przejść przez proces z wykorzystaniem metodyki design thinking (DT), jednak książka napisana jest tak, aby dać także możliwość wyboru opisanych w niej metod, narzędzi, inspiracji przydatnych w danej sytuacji, które będą wsparciem w projektach, jakie realizują czytelniczki i czytelnicy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118133 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68208 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości. Mam nadzieję, że teksty zawarte w tym tomie zainspirują czytelnika do szukania i tworzenia rozwiązań innowacyjnych w pracy z małym artystą – odkrywcą świata – oraz zmuszą do stawiania pytań, które przyczynią się do nowego spojrzenia na dziecko, jego świat i możliwości. Urszula Szuścik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41958 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35037 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66767 P 3,2 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84647/T.2 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52382 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41590 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38633, 32767 (2 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29296 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39110 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T.2. 56634 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Andr Stern, który nigdy nie chodził do szkoły, przekonuje, że zabawa jest najskuteczniejszym narzędziem do uczenia się, a rozwój dziecka leży w jego naturze. Zachęca więc do bezwarunkowego zaufania dziecku. Zamiast standaryzacji i rywalizacji, pokazuje niesamowitą siłę swobodnej zabawy, dzięki której dziecko może rozwijać się w indywidualny sposób i we własnym tempie. W tej książce Andr Stern pokazuje, jak dzięki zabawie Twoje dziecko może uczyć się naprawdę skutecznie. "Zabawa pozwala dziecku nawiązać kontakt z codziennością, z sobą samym i ze światem. Przez nią przejawiają się jego skłonności, potencjał, a także głębokie wewnętrzne pragnienia. Swobodna zabawa daje dziecku głębokie poczucie spełnienia", pisze Andr Stern. Jego przekaz wypływa z dorobku ojca, Arno Sterna, który od ponad sześćdziesięciu lat nieprzerwanie pracuje z dziećmi, a także z jego osobistego doświadczenia dzieciństwa bez szkoły, które pozwoliło mu opanować umiejętności od czytania, pisania i liczenia przez naukę pięciu języków, programowania i astronomii po profesjonalną grę na instrumencie, komponowanie muzyki i lutnictwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116372 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52943 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja poświęcona jest kwestii wpływu różnych aspektów środowiska rodzinnego na kształtowanie się postawy twórczej człowieka. Oryginalna refleksja nad tym zagadnieniem, oparta na wynikach badań własnych, została poprzedzona prezentacją dotychczasowego stanu wiedzy. W części poświęconej badaniom jakościowym wykorzystano autorską analizę horyzontalną, inspirowaną metodami stosowanymi w literaturoznawstwie. Na podstawie uzyskanych wyników, zinterpretowanych w świetle wybranych koncepcji psychologicznych, zaproponowano zintegrowany model zależności między poziomem kreatywności jednostki, cechami systemu rodzinnego, stylami wychowania a trzema typami osobowości twórczych (Bohater Rodzinny, Samotny Wędrowiec, Buntownik). Rekomenduję [niniejszą książkę] ze względu na wagę podjętego problemu, rozległość jego ujęcia, rzetelność, ale i nowatorstwo metodologiczne polegające na próbie rozszerzenia osiągniętych rezultatów badań wystandaryzowanymi kwestionariuszami za pomocą materiału empirycznego uzyskanego z zastosowania metod jakościowych, a także ze względu na stworzenie udanej typologii rodzinnego wsparcia kreatywności. (Z recenzji prof. ucz., dr hab. Grażyny Mendeckiej) Książka znajdzie z pewnością szerokie grono odbiorców zainteresowanych twórczością i jej rodzinnymi uwarunkowaniami oraz ogólniej kwestią systemów rodzinnych, uzdolnień, twórczości czy osiągnięć życiowych. Zainteresowani tą tematyką będą również badacze uprawiający pokrewne nauki społeczne, na przykład pedagogikę, socjologię. (Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Olesia) ********* The Family Determinants of Creativity The publication explores the influence of various family background aspects on the formation of the human creative attitude. The original reflection on the issue, based on the authors’ research, is preceded by the presentation of the current state of knowledge. The part of the book devoted to quality research uses the authors’ horizontal analysis modelled on methods employed in literary criticism. On the basis of the obtained results, interpreted in the light of selected psychological concepts, the authors propose an integrated model of interdependencies between the level of individual creativity, characteristics of the family system, parenting styles and the three types of creative identities (a family hero, a lone wanderer, a rebel). ********* Dr hab. Marcin Klik (ORCID 0000-0002-7323-2246) – doktor nauk humanistycznych, absolwent filologii romańskiej i psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, pracownik Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autor prac poświęconych teorii literatury, a także publikacji na temat literatury współczesnej, w których łączy analizę tematyczną z refleksją psychologiczną. Dr hab. Anna Cierpka (ORCID 0000-0003-2846-3413) – doktor nauk humanistycznych, pracownik Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka artykułów poświęconych psychologii rozwojowej, współredaktorka książek o tematyce narracyjnej. W pracy naukowej interesuje się rodziną jako środowiskiem rozwoju i wychowania oraz narracyjnym konstruowaniem świata.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gdy wypowiadam słowo „innowacja”, pierwsza sylaba odnosi się już do historii techniki. Dokonania w dziedzinie sztucznej inteligencji osiągnęły oszałamiającą skalę, a kolejne innowacje zagęszczają sieć interakcji ludzi z cyfrowymi artefaktami. Wynalazki budzą podziw i przerażenie. Jest to widoczne w badaniach prowadzonych w ramach cyberpsychologii, których przedmiotem jest głównie „ciemna strona” relacji człowiek−technologia: od lęku przed cyfryzacją, poprzez liczne uzależnienia, po niepokój związany z perspektywą pojawienia się systemów o nadludzkich możliwościach. Czy nowe technologie są jedynie źródłem stresu i niepokoju? Czy cyberpsychologia musi być uprawiana wyłącznie w wiktymologicznym ujęciu? Paweł Fortuna proponuje rozszerzenie badań nad interakcjami człowieka ze sztucznymi jednostkami o wymiar będący domeną psychologii pozytywnej, a więc dobrostan rozumiany jako optymalne funkcjonowanie lub prosperowanie. Nową perspektywę określa mianem pozytywna cyberpsychologia i w kolejnych rozdziałach odsłania drzemiący w niej naukowy oraz praktyczny potencjał. Autor prowadzi Czytelnika przez uniwersum jednostek, które bazują na sztucznej inteligencji, a następnie prezentuje realne i ewentualne przykłady systemów hybrydowych wpływających na poprawę satysfakcji z życia oraz wspierających rozwój wybranych sił psychicznych: kreatywności, dzielności, dobroci, przywództwa, pokory i nadziei. Refleksja psychologiczna jest przy tym spleciona z rozważaniami dotyczącymi istoty człowieczeństwa, transhumanizmu oraz futurologicznych wizji „silnej” sztucznej inteligencji. Trzeba dać szansę na pozytywne spotkanie ludzkiej mądrości z cyfrową technologią. Pierwszym i podstawowym krokiem jest lepsze poznanie sztucznych jednostek, które już są obecne na deskach teatru życia codziennego a kolejnym krytyczne spojrzenie na możliwości kształtowania wartościowych interakcji z nimi. Jeśli idea tworzenia pozytywnych systemów się sprawdzi, będzie można ją przekazać ludziom młodym. Zaproponujmy im coś więcej niż nowy smartfon, wi-fi i pakiet przestróg przed sidłami uzależnień. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej