Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(170)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(147)
Publikacje popularnonaukowe
(34)
Artykuły
(23)
Poradniki i przewodniki
(23)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
E-booki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Dostępność
dostępne
(261)
wypożyczone
(47)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(79)
Wypożyczalnia Chodzież
(57)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(55)
Wypożyczalnia Trzcianka
(36)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(44)
Czytelnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(23)
Czytelnia Wągrowiec
(7)
Autor
Siegel Daniel J
(9)
Kloskowska Adriana
(7)
Jessel David
(5)
Kancewicz-Hoffman Nina
(5)
Moir Anne
(5)
Jóźwiak Bożena
(4)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(4)
Zimbardo Philip G
(4)
Harciarek Michał
(3)
Leaf Caroline
(3)
Perlmutter David
(3)
Radwan Beata
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Andruszko Robert
(2)
Aronson Elliot
(2)
Barrett Feldman Lisa
(2)
Berns Gregory
(2)
Binder Anna
(2)
Birkenbihl Vera F
(2)
Brizendine Louann
(2)
Bryson Tina Payne
(2)
Burnett Dean
(2)
Cacioppo John T
(2)
Cacioppo Stephanie
(2)
Doliński Dariusz
(2)
Eliot Lise
(2)
Fabisiak Emilia
(2)
Gerhardt Sue
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Goldberg Elkhonon
(2)
Grandin Temple
(2)
Greenberg Melanie
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hansen Anders
(2)
Hanson Rick
(2)
Ignaciuk Michalina
(2)
Jankowski Andrzej
(2)
Johnson Robert L
(2)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan
(2)
Karpiński Maciej
(2)
Karwowska Dorota
(2)
Keysers Christian
(2)
Lipiński Andrzej
(2)
Loberg Kristin
(2)
Materska Maria
(2)
Mazurek Krzysztof
(2)
McCann Vivian
(2)
Nordengen Kaja
(2)
Oakley Barbara
(2)
Ołtarzewski Eryk
(2)
Panek Richard
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Perlmutter Austin
(2)
Pąchalska Maria
(2)
Radomski Norbert
(2)
Radzicki Józef
(2)
Rossowski Dariusz
(2)
Ruch Floyd L
(2)
Sielicki Leszek
(2)
Skoczko Milena
(2)
Strelau Jan
(2)
Usarzewicz Wojciech
(2)
Zemełka Adam
(2)
Żyżniewski Daniel Jerzy
(2)
Adam David (1972- )
(1)
Alloway Tracy Packiam
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Appelt Karolina (1976- )
(1)
Assous Séverine
(1)
Baniel Anat
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bassin Filipp Veniaminovič
(1)
Bee Helen L
(1)
Begley Sharon
(1)
Benjamin Ludy T
(1)
Biernacka Katarzyna
(1)
Bilbao Álvaro
(1)
Binder Marek
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Bochenek Karolina
(1)
Borowicz Adrianna Maria
(1)
Boyd Denise
(1)
Brannon Linda
(1)
Brejnak Wojciech
(1)
Brown Jason W
(1)
Buczkowska Anna
(1)
Buonomano Dean
(1)
Byłów Katarzyna
(1)
Carr Nicholas
(1)
Chojnacka-Szawłowska Gabriela
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cichowicz Anna
(1)
Clair Anne-Hélène
(1)
Colman Carol
(1)
Conti Paul
(1)
Costandi Moheb
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(59)
2010 - 2019
(81)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(85)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(173)
Język
polski
(171)
nieznany (po)
(2)
nieznany (pl)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(19)
Pedagodzy
(10)
Dorośli
(8)
Pedagodzy szkolni
(8)
Psycholodzy
(8)
Rodzice
(6)
Wychowawcy klas
(6)
Coachowie
(4)
Młodzież
(4)
Terapeuci
(4)
Dzieci
(3)
9-13 lat
(2)
Biblioterapeuci
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psychiatrzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(5)
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(2)
Temat
Mózg
(162)
Neuropsychologia
(25)
Pamięć
(21)
Uczenie się
(21)
Uczucia
(21)
Psychologia
(17)
Umysł
(17)
Myślenie
(15)
Dziecko
(14)
Płeć
(14)
Stres
(14)
Kobieta
(11)
Depresja psychiczna
(10)
Neurobiologia
(10)
Psychologia rozwojowa
(10)
Zachowanie
(10)
Mężczyzna
(9)
Osobowość
(9)
Psychofizjologia
(9)
Poznanie
(8)
Psychologia kliniczna
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Agresywność
(7)
Dzieci
(7)
Nałóg
(7)
Przemoc
(7)
Psychoterapia
(7)
Świadomość
(7)
Alkoholizm
(6)
Choroby psychiczne
(6)
Higiena psychiczna
(6)
Kreatywność
(6)
Młodzież
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Samopoznanie
(6)
Autyzm
(5)
Inteligencja (psychol.)
(5)
Internet
(5)
Lęk
(5)
Nastolatki
(5)
Psychopatologia
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Sen
(5)
Starzenie się
(5)
Układ nerwowy
(5)
Zdrowie psychiczne
(5)
Zmysły
(5)
Ból
(4)
Choroba Alzheimera
(4)
Empatia
(4)
Homoseksualizm
(4)
Hormony
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Mowa
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Nauczanie
(4)
Psychologia ewolucyjna
(4)
Psychologia poznawcza
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Psychologia środowiskowa
(4)
Samobójstwo
(4)
Spostrzeganie
(4)
Starość
(4)
Stres pourazowy
(4)
Szczęście
(4)
Testy na iloraz inteligencji
(4)
Trening umysłu
(4)
Twórczość
(4)
Wychowanie
(4)
Afazja
(3)
Behawioryzm
(3)
Bezrobocie
(3)
Erotyzm
(3)
Freud, Sigmund
(3)
Genetyka zachowania
(3)
Hipnoza
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Joga
(3)
Język
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kultura
(3)
Małżeństwo
(3)
Media społecznościowe
(3)
Miłość
(3)
Narkomania
(3)
Neuroedukacja
(3)
Neuronauka poznawcza
(3)
Neurony lustrzane
(3)
Niemowlę
(3)
Nikotyna
(3)
Palenie tytoniu
(3)
Patologia społeczna
(3)
Piaget, Jean
(3)
Rozwód
(3)
Samorealizacja
(3)
Socjalizacja
(3)
Substancje uzależniające
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Telewizja
(3)
Teoria umysłu
(3)
Temat: czas
2001-
(20)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(29)
Poradnik
(23)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(15)
Artykuł z czasopisma fachowego
(12)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(7)
Podręczniki akademickie
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Artykuł problemowy
(5)
Poradniki
(5)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Pamiętniki amerykańskie
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
E-booki
(1)
Felieton
(1)
Gry komputerowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie DBN
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(87)
Medycyna i zdrowie
(32)
Edukacja i pedagogika
(20)
Biologia
(10)
Rozwój osobisty
(5)
Nauka i badania
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Psychologia i zdrowie psychiczne
(1)
Tytuł czasopisma
Życie Szkoły
(7)
Głos Pedagogiczny
(5)
Charaktery
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(3)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
174 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dlaczego nie pamiętamy, co robiliśmy w wieku trzech lat? Dlaczego niektóre dzieci są nadmiernie nieśmiałe? Jaka jest biochemia poniżenia i dlaczego może być ono "toksyczne dla rozwijającego się mózgu"? Nowe i wiarygodne odpowiedzi na te pytania znajdziemy w dokonanej przez Siegela syntezie neurobiologii, psychologii eksperymentalnej i nauki o poznawaniu. [...] Temat jego książki może wzbudzić fascynację u wielu czytelników. [Publishers Weekly] Ta niezwykła synteza badań z dziedziny neurobiologii i wiedzy klinicznej powinna na zawsze odesłać do lamusa dychotomię umysłu i mózgu. Książka ma piękną kompozycję i zawiera niezwykle przejrzyste opisy rozwoju mózgu, przetwarzania informacji, modeli pamięci i narracji oraz roli przywiązania w rozwoju człowieka. Siegel pokazuje także, że zdrowe relacje i interwencje psychoterapeutyczne mogą dać nam "drugą szansę" na naprawienie nieadaptacyjnych wzorców i nieufnych relacji przywiązaniowych w okresie dzieciństwa. Książka ta jest przeznaczona dla wszystkich zajmujących się dziedziną zdrowia psychicznego lub neurobiologią i będzie znakomitym przewodnikiem dla studentów medycyny i rezydentów na oddziałach psychiatrycznych. [dr med. Clarice J. Kestenbaum, Wydział Lekarsko-Chirurgiczny Uniwersytetu Columbia] Aktualny, szczegółowy i ściśle uargumentowany tekst. [...] Jednym z głównych talentów Siegela jest przedstawianie danych anatomicznych, neurologicznych, eksperymentalnych i klinicznych przy ciągłym wskazywaniu na to, co pozostaje nieznane. Analizuje on relacje między niemowlęciem a rodzicem, emocje, stany umysłu oraz to, jak wiedza na ten temat może pomóc w ulepszeniu własnych relacji i zdolności do udanego rozwoju. [Booklist] Książka ta wykracza poza podziały na naturę i wychowanie, które ograniczały w dużej części nasze tradycyjne myślenie o rozwoju, i analizuje rolę relacji interpersonalnych w kształtowaniu kluczowych powiązań w mózgu. Daniel J. Siegel przedstawia nowe, przełomowe ujęcie powstawania ludzkiego umysłu - procesu, w wyniku którego każdy z nas staje się czującą, myślącą i obdarzoną pamięcią osobą. Jego praca, ukazująca, pod jakim względem i dlaczego neurobiologia odgrywa ważną rolę, stanowi obowiązkową lekturę dla klinicystów, pedagogów, badaczy i studentów zainteresowanych ludzkim doświadczeniem i rozwojem w ciągu całego życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107998 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia, której celem jest wyzwalająca i trwała zmiana osobista, w ciągu ostatniego stulecia obejmowała różnorodne poszukiwania praktyczne i teoretyczne. Jednak teraz staje się coraz bardziej skuteczna dzięki niezwykłym postępom wiedzy klinicznej oraz nauki o mózgu. Autorzy książki przygotowują czytelnika do przeprowadzenia skoncentrowanej na zmianie i empatycznej terapii, wykorzystującej proces powodujący rekonsolidację pamięci. Rekonsolidacja pamięci to rozpoznany w ostatnich latach i intensywnie analizowany proces pozwalający rzeczywiście odblokować pamięć emocjonalną na poziomie synaptycznym. Uporczywość pamięci emocjonalnej jest dobrze znana terapeutom. Rekonsolidacja pozwala przyczynia się do neutralizowania, a nie tylko tłumienia tego, co jest głębokim i nieświadomy śladem, uczenia emocjonalnego, w dzieciństwie. Ślady te tworzą psychologiczne i biologiczne przyczyny większości objawów, które są przyczyną podjęcia terapii. Czytelnicy będą poznawać nowe metody, które pomogą eliminować niechciane, utrwalone reakcje emocjonalne – zarówno nastroje czy zachowania, jak i sposoby myślenia – nie powodując utraty zwykłej pamięci narratywnej, a przywracając klientowi dobre samopoczucie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naucz się: otwierać swój umysł na nowy sposób myślenia przeprowadzać owocne burze mózgów i ćwiczyć myślenie lateralne odkrywać techniki myślenia kreatywnego poprzez gry, słówka, rysunki i opowieści używać kreatywnego myślenia do polepszenia życia osobistego i zawodowego Zumba dla Twojego mózgu Otwórz swój umysł i popatrz na świat z zupełnie nowej perspektywy! Myślenia kreatywnego nie tylko można, ale wręcz trzeba się nauczyć. Kreatywne spojrzenie na rzeczywistość to Twoja osobista przewaga konkurencyjna, bez względu na to, czy jesteś marketingowcem, inżynierem, księgową czy testerem gumowych kaczek. Kreatywne myślenie jest integralną częścią naszego życia, przydatną zarówno podczas budowania wahadłowca, jak i pieczenia sernika. W tej książce znajdziesz metody, które pomogą Ci wrzucić mózg na wyższe obroty. Poznasz techniki, dzięki którym zaczniesz żyć bardziej kreatywnie i bez trudu znajdziesz innowacyjne rozwiązania dla wszystkich życiowych wyzwań. Weź przykład z dzieci i rozbudź w sobie na nowo ciekawość świata! Myśl nieszablonowo - odkryj, jak działa Twój mózg, i dowiedz się, co mówią psycholodzy i neurobiolodzy na temat przeszkód utrudniających kreatywne myślenie. Włącz silniki - użyj prostych, sprawdzonych technik rozbudzania kreatywnego myślenia, w tym zasad kreatywnego życia Leonarda da Vinci. Wywołaj burzę (mózgu) - znajdź innowacyjne rozwiązania dla najtrudniejszych problemów dzięki takim metodom, jak burza mózgu, myślenie lateralne czy wizualizacja. Żyj i działaj tak, jakby świat miał się jutro skończyć - twórz zadziwiające koncepcje za pomocą map umysłu, baw się w gry słowne, rysuj bazgroły, opowiadaj historie i baw się dobrze. Zabierz swoją kreatywność do pracy - dowiedz się, jak możesz wykorzystywać kreatywne myślenie do zdobycia uznania w pracy, tworzenia lepszych relacji ze współpracownikami i rozkręcenia swojej kariery. Daj się ponieść wyobraźni - dowiedz się, jak sprawić, żeby kreatywność stała się integralną częścią Twojego codziennego życia, i postaw na humor, szczęście, inspirację oraz zabawę. W książce znajdziesz: odpowiedź na pytanie, czym jest kreatywne myślenie i jak ten proces zachodzi w Twoim mózgu, sprawdzone sposoby na prowadzenie bardziej kreatywnego życia, metody na uwolnienie wyobraźni oraz twórczego potencjału, narzędzia wspierające wpadanie na wspaniałe pomysły, techniki kreatywnego rozwiązywania problemów, porady, jak uczyć się szybciej i efektywniej oraz jak poprawić pamięć, pomysły na to, jak zaprząc kreatywność do pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109589 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39824 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naucz się kontrolować własne reakcje na stres, tak by nie niszczył twojego życia. Nie da się uniknąć rzeczy, które nas stresują, można jednak kontrolować własne reakcje na stres, tak aby nie zdominował on naszego życia. Z tej przełomowej książki, opartej na najnowszych badaniach dotyczących neuroplastyczności mózgu i koncepcji uważności, dowiesz się m.in., jak: przezwyciężać pierwotną reakcję mózgu na stres, polegającą na walce, ucieczce lub zamarciu w bezruchu, porzucić niezdrowe sposoby radzenia sobie ze stresem (objadanie się, sięganie po używki), wypracować zdrowe nawyki łagodzenia napięcia, przekształcić negatywne schematy myślowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51571 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41825 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chrześcijanie, muzułmanie, hindusi stanowią dwie trzecie wszystkich wierzących. Pozostałe 1,4 miliarda to wyznawcy buddyzmu, shinto, sikhizmu, judaizmu, bahaizmu i rozmaitych religii ludowych. Łącznie 87 udzkości wierzy w jakąś siłę nadprzyrodzoną. Ta liczba robi wrażenie.Rozmaite grupy ludzi nadają suwerennemu bóstwu imiona i przypisują mu najróżniejsze atrybuty. Niektóre bóstwa są antropomorficzne, inne bardziej abstrakcyjne. W tradycjach mistycznych głównych światowych religii - systemów wierzeń, które uznajemy za duchowe - pojawia się wspólny wątek obecny w odmiennych i zdecydowanie odległych kulturach: to idea, że niepoznawalny Bóg jest wszędzie i jest wszystkim, również nami.Które sieci neuronowe w mózgu są najaktywniejsze, gdy żarliwie się modlimy, błagamy Boga, śpiewamy w świątyni, zachwycamy się biblijną historią, bronimy naszych religijnych przekonań lub robimy inne rzeczy związane z naszą wiarą? A które nie wykazują aktywności? Co robi nasz mózg, kiedy doświadczamy mistycznych lub transcendentnych przeżyć? Które układy mózgowe uczestniczą w naszej religijności i duchowości? W jaki sposób odczuwamy i przeżywamy to, co zdaje się wykraczać poza nas samych? Co jest wspólne w doświadczeniu religijnym osób różnych wyznań?Ta książka jest właśnie o tym, jak to wszystko się dzieje - jak mózg umożliwia ludziom bycie istotami religijnymi i duchowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rola mózgu w uczeniu się / Erich Petlák, Jana Zajacová. - Kraków : PETRUS, 2010. - 101, [2] s. : il. : 20 cm.
Rola mózgu w uczeniu się i nauczaniu jest niekwestionowana. Wszystko zależy od umiejętności przyswajanej wiedzy w szkole, na studiach czy po prostu w życiu, bo człowiek uczy się całe życie i każdej formie uczenia się bez względu na zaangażowanie towarzyszy praca mózgu. Ale jakie są jego możliwości? Ile może pomieścić ten "twardy dysk", który każdy z nas posiada i z którego korzysta w większym lub mniejszym stopniu? Co zrobić, by pamiętać jak najwięcej z uczenia się w szkole i ze swojego życia? By "resetować" to, co niepotrzebne a zachowywać i korzystać z możliwości mózgu w sposób najlepszy z możliwych? Książka jest niezwykła, bo dotyczy każdego człowieka, który chce wiedzieć więcej na temat pracy swojego mózgu, jego "reakcji" na uczenie się, czasem odporności na wiedzę a czasem zdumiewająco dobrego i szybkiego przyswajania wiadomości. Ale nic nie dzieje się bez powodu...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102683 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiony w tej książce zbiór prac dedykowany jest Profesorowi Tytusowi Sosnowskiemu z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego z okazji Jubileuszu 70-lecia Jego urodzin. Powstanie tej monografii wynikało z potrzeby wyrażenia uznania dla osiągnięć naukowych i dydaktycznych Profesora przez Jego dawnych doktorantów i współpracowników. Autorzy i współautorzy artykułów opublikowanych w tej pracy chcą w ten sposób podziękować Profesorowi za lata współpracy. Profesor Tytus Sosnowski w czasie pracy na Uniwersytecie Warszawskim związany był od zawsze z Katedrą Psychologii Różnic Indywidualnych na Wydziale Psychologii, tworząc i kierując od chwili jej powstania Pracownią, a obecnie Zakładem Psychofizjologii. Zajmował się też metodologią badań psychologicznych, wprowadzając w jej tajniki studentów psychologii. Jego niezwykle dociekliwe, ale życzliwie zadawane pytania podczas zebrań Katedry stanowiły źródło emocji, szczególnie dla doktorantów referujących swoje prace, ale równocześnie zmuszały do refleksji nad nimi i przyczyniały się do poprawy ich jakości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111566 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47015 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58801, 58802 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31186 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie I, Podstawy psychologii, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę? - Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu? - W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie? - Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe? - Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dzieci, młodzież, dorośli? Autorzy objaśniają podstawowe pojęcia z zakresu psychologii, tłumaczą jak odróżnić psychologię naukową od pseudonauki, wyjaśniają przebieg procesu badawczego w tej dyscyplinie. Następnie przybliżają wiedzę dotyczącą budowy i funkcji układu nerwowego oraz szczegółowo opisują rozwój psychiczny człowieka na wszystkich etapach życia. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy szczepienie dzieci podnosi ryzyko autyzmu? Czy „efekt Mozarta” naprawdę działa?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114260 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
EMOCJE WYDAJĄ SIĘ BYĆ AUTOMATYCZNE, jak niepohamowane reakcje na nasze myśli i doświadczenia. Naukowcy długo popierali to założenie twierdząc, że emocje są tak zaprojektowane w ciele lub w mózgu, iż nie podlegają zmianom. Dzisiaj jednak nauka o emocjach przechodzi rewolucję równającą się z odkryciem względności w fizyce czy selekcji naturalnej w biologii, a ta zmiana poglądów niesie ze sobą ogromne implikacje dla nas wszystkich. Na czele tej rewolucji stoi psycholog i neurobiolog, Lisa Feldman Barrett, której teoria emocji prowadzi do głębszego rozumienia umysłu i mózgu, rzucając nowe światło na istotę człowieczeństwa. Jej badania obalają powszechnie przyjmowane przekonanie, że emocje zamieszkują różne części mózgu oraz są uniwersalnie wyrażane i rozpoznawane. Dowodzi ona, że emocje są tworzone pod wpływem chwili, przez ośrodkowe układy, które oddziałują na siebie wzajemnie i jest wspomagana przez naukę, która trwa całe życie. Ta nowa teoria oznacza, że odgrywasz dużo większą rolę w swoim życiu emocjonalnym, niż ci się kiedykolwiek wydawało. Jej następstwa zdążyły już zachwiać posadami nie tylko psychologii, ale również medycyny, systemu prawnego, wychowywania dzieci, medytacji, a nawet ochrony lotniska.
Nowa teoria na temat tego, jak mózg tworzy emocje, która może zrewolucjonizować psychologię, opiekę zdrowotną, egzekwowanie prawa i nasze rozumienie umysłu ludzkiego. EMOCJE WYDAJĄ SIĘ BYĆ AUTOMATYCZNE, jak niepohamowane reakcje na nasze myśli i doświadczenia. Naukowcy długo popierali to założenie twierdząc, że emocje są tak zaprojektowane w ciele lub w mózgu, iż nie podlegają zmianom. Dzisiaj jednak nauka o emocjach przechodzi rewolucję równającą się z odkryciem względności w fizyce czy selekcji naturalnej w biologii, a ta zmiana poglądów niesie ze sobą ogromne implikacje dla nas wszystkich. Na czele tej rewolucji stoi psycholog i neurobiolog, Lisa Feldman Barrett, której teoria emocji prowadzi do głębszego rozumienia umysłu i mózgu, rzucając nowe światło na istotę człowieczeństwa. Jej badania obalają powszechnie przyjmowane przekonanie, że emocje zamieszkują różne części mózgu oraz są uniwersalnie wyrażane i rozpoznawane. Dowodzi ona, że emocje są tworzone pod wpływem chwili, przez ośrodkowe układy, które oddziałują na siebie wzajemnie i jest wspomagana przez naukę, która trwa całe życie. Ta nowa teoria oznacza, że odgrywasz dużo większą rolę w swoim życiu emocjonalnym, niż ci się kiedykolwiek wydawało. Jej następstwa zdążyły już zachwiać posadami nie tylko psychologii, ale również medycyny, systemu prawnego, wychowywania dzieci, medytacji, a nawet ochrony lotniska.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114674 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51526 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41470 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34441 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak powstają emocje : sekretne życie mózgu / Lisa Feldman Barrett ; tłumaczenie Agnieszka Jarosz. - Wydanie pierwsze poprawione. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 514 stron : ilustracje ; 24 cm.
EMOCJE WYDAJĄ SIĘ BYĆ AUTOMATYCZNE, jak niepohamowane reakcje na nasze myśli i doświadczenia. Naukowcy długo popierali to założenie twierdząc, że emocje są tak zaprojektowane w ciele lub w mózgu, iż nie podlegają zmianom. Dzisiaj jednak nauka o emocjach przechodzi rewolucję równającą się z odkryciem względności w fizyce czy selekcji naturalnej w biologii, a ta zmiana poglądów niesie ze sobą ogromne implikacje dla nas wszystkich. Na czele tej rewolucji stoi psycholog i neurobiolog, Lisa Feldman Barrett, której teoria emocji prowadzi do głębszego rozumienia umysłu i mózgu, rzucając nowe światło na istotę człowieczeństwa. Jej badania obalają powszechnie przyjmowane przekonanie, że emocje zamieszkują różne części mózgu oraz są uniwersalnie wyrażane i rozpoznawane. Dowodzi ona, że emocje są tworzone pod wpływem chwili, przez ośrodkowe układy, które oddziałują na siebie wzajemnie i jest wspomagana przez naukę, która trwa całe życie. Ta nowa teoria oznacza, że odgrywasz dużo większą rolę w swoim życiu emocjonalnym, niż ci się kiedykolwiek wydawało. Jej następstwa zdążyły już zachwiać posadami nie tylko psychologii, ale również medycyny, systemu prawnego, wychowywania dzieci, medytacji, a nawet ochrony lotniska.
Nowa teoria na temat tego, jak mózg tworzy emocje, która może zrewolucjonizować psychologię, opiekę zdrowotną, egzekwowanie prawa i nasze rozumienie umysłu ludzkiego. EMOCJE WYDAJĄ SIĘ BYĆ AUTOMATYCZNE, jak niepohamowane reakcje na nasze myśli i doświadczenia. Naukowcy długo popierali to założenie twierdząc, że emocje są tak zaprojektowane w ciele lub w mózgu, iż nie podlegają zmianom. Dzisiaj jednak nauka o emocjach przechodzi rewolucję równającą się z odkryciem względności w fizyce czy selekcji naturalnej w biologii, a ta zmiana poglądów niesie ze sobą ogromne implikacje dla nas wszystkich. Na czele tej rewolucji stoi psycholog i neurobiolog, Lisa Feldman Barrett, której teoria emocji prowadzi do głębszego rozumienia umysłu i mózgu, rzucając nowe światło na istotę człowieczeństwa. Jej badania obalają powszechnie przyjmowane przekonanie, że emocje zamieszkują różne części mózgu oraz są uniwersalnie wyrażane i rozpoznawane. Dowodzi ona, że emocje są tworzone pod wpływem chwili, przez ośrodkowe układy, które oddziałują na siebie wzajemnie i jest wspomagana przez naukę, która trwa całe życie. Ta nowa teoria oznacza, że odgrywasz dużo większą rolę w swoim życiu emocjonalnym, niż ci się kiedykolwiek wydawało. Jej następstwa zdążyły już zachwiać posadami nie tylko psychologii, ale również medycyny, systemu prawnego, wychowywania dzieci, medytacji, a nawet ochrony lotniska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego z prostego w obsłudze dziecka wyrasta wymagający nastolatek? Dlaczego tak ciężko zwlec go rano z łóżka? Dlaczego tak często podejmuje ryzykowne zachowania? Przyjęło się żartować, że nastolatki to bezmózgie stworzenia. Nie myślą racjonalnie, nie potrafią ocenić ryzyka, wszystko jest dla nich czarno-białe. Rodzice zaciskają zęby i powtarzają: „Wyrośnie z tego”. Co sprawia, że okres dorastania jest tak wrażliwy? Inaczej mówiąc - co kryje mózg nastolatka? Wielokrotnie nagradzana profesor neuronauk Sarah-Jayne Blakemore wyjaśnia, co dzieje się w mózgu dorastających dzieci. Wieloletnia praca jej zespołu badawczego pokazała, że okres dorastania jest czasem niezwykłej wrażliwości rozwojowej, ale jednocześnie wyjątkowej kreatywności, która powinna zostać dogłębnie poznana i doceniona. Bo chociaż czasem nastolatek sprawia wrażenie, jakby szukał dziury w całym, on musi po prostu… wynaleźć siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115481 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41868 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co kryje się w naszej głowie? Profesor Dominika Dudek łamie panujące tabu - nie obawia się wskazać różnic między umysłami kobiety i mężczyzny, a także spojrzeć na chorobę jako na źródło inspiracji. Odkrywa tajniki pracy lekarza psychiatry, opowiadając o zdumiewających historiach z życia swoich pacjentów. Korzysta z najnowszych odkryć w dziedzinie psychiatrii i przedstawia fakty, które pomagają zrozumieć najbardziej skomplikowaną istotę we wszechświecie - człowieka. O mózgu i umyśle mówi w sposób prosty i pasjonujący. My, czytelnicy, zrozumiemy, że lęk i niechęć do osób chorych psychicznie ma swoje korzenie w bezzasadnych uprzedzeniach. Zdobędziemy informacje o związkach między biologią a psychologią, ale przede wszystkim o ludziach, którzy nas otaczają, i… o nas samych. Pogadaj ze swoim mózgiem, a poznasz samego siebie. Fascynujące rozmowy o naszych emocjach, uczuciach, depresjach, o przemijaniu i miłości. Ewa Lipska Psychiatria jest dziedziną fascynującą dla tych, którzy chcą zrozumieć tajemnicę związku między mózgiem a umysłem, tajemnicę życia, tajemnicę zła w człowieku. Ta książka jest niezwykle cennym zaproszeniem do namysłu nad tymi pytaniami. prof. Bogdan de Barbaro
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50341 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34025 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najbardziej skomplikowany obiekt we wszechświecie - mózg - oraz procesy, które w nim zachodzą, omówione w prosty i zabawny sposób, zrozumiały dla każdego (od 9 do 113 lat).
Najbardziej skomplikowany obiekt we wszechświecie – mózg – oraz procesy, które w nim zachodzą, omówione w prosty i zabawny sposób, zrozumiały dla każdego (od 9 do 113 lat). Skąd się wzięło myślenie i czy nam się opłaciło? Czy myślenie ma swoje granice? Kiedy nasz mózg nie daje rady, a kiedy działa znakomicie? Dlaczego tak często myślimy na skróty? Twój mózg a ty - kto tu właściwe rządzi? Dlaczego nastolatki myślą inaczej? Sztuczna inteligencja - nowy przyjaciel czy groźny wróg? Humor i ilustracje, które zapadają w pamięć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114526 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41528 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34479 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47823 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najnowsza książka prof. Marka Kaczmarzyka „Synapsy społeczne. Jak mózgi budują kulturę wychowania” jest podsumowaniem jego wieloletnich poszukiwań, lektur, i analiz, a także wynikiem zderzenia naukowych teorii z edukacyjną rzeczywistością w czasie setek spotkań, szkoleń i konferencji ostatnich kilkunastu lat jego pracy. Zawiera swoiste kredo Autora w zakresie potencjału współczesnych nauko o budowie i funkcjonowaniu mózgu w wyjaśnianiu zjawisk zachodzących w trakcie procesu edukacji. Podsumowanie nie jest jednak zamknięciem. Przeciwnie, książka otwiera nowe horyzonty i kolejne obszary, w których biologia, wychodząc także poza obszar neuronauk, może być inspiracją dla osób starających się zbliżyć środowisko edukacyjne do stanu sprzyjającego naturalnym skłonnością, preferencjom i możliwościom jakie mają ludzie w procesie uczenia się. Znamy warunki i stany, w których ludzki organizm jest optymalny zarówno w budowaniu kompetencji jak i w używaniu ich do wzbogacania kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118286 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg i znaki / Jan Kordys. - Warszawa : Państwowy Instytut Wydawniczy, 1991. - 228, [4] s : 2 fot. ; 20 cm.
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Science)
Czy wiesz, że w swojej głowie masz „urządzenie”, które w każdej sekundzie może wykonywać do 38 milionów operacji i że właśnie dzięki niemu podejmujesz nawet 35 tysięcy decyzji dziennie? Zdajesz sobie sprawę, że i po pięćdziesiątce możesz nauczyć się japońskiego, jeśli tylko przyjdzie ci ochota? Masz świadomość, że kiedy czegoś doświadczasz, tak naprawdę to przewidujesz, bo twój mózg w prognozowaniu zdarzeń jest lepszy niż pogodynka? Te i wiele innych informacji znajdziesz w wyjątkowej książce, która stała się bestsellerem we Włoszech, a prawa do jej zakupu zapewniły sobie liczne kraje na całym świecie. Oto pierwsza przyjazna instrukcja stworzona specjalnie dla użytkownika maszyny zainstalowanej w ludzkiej głowie. Czas więc przejąć stery nad urządzeniem o potężnej mocy, które dotychczas eksploatowałeś na czuja. Czytając tę pełną informacji, a przy tym niezwykle dowcipną książkę o mózgu, poznasz: specyfikację techniczną systemu i jego sposób działania, a także częste problemy związane z użytkowaniem (synestezja, fałszywe wspomnienia, uzależnienia), wreszcie zyskasz też wiedzę na temat awarii, którym podlega czasem maszyna (autyzm, depresja, schizofrenia, neurodegeneracja). Dowiesz się również, na czym polega różnica między modelami K i M, jakie zasilanie najlepiej stosować i jakie rozszerzenia (neurotechnologie, sztuczna inteligencja) pozostają wciąż do wyboru. Oto mózgowa wiedza w pigułce - instrukcja opracowana z myślą o tobie na produkt, którego... gwarancja niestety nie obejmuje!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52322 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34754 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Matematyka może być interesująca i pomocna! Dzięki niej lepiej zrozumiesz wiele zagadnień współczesnego świata. Matematyczne umiejętności pomogą Ci w pracy i życiu codziennym, znacząco podniosą też Twoje kwalifikacje zawodowe. Matematyka jest wszędzie, bez niej niemożliwe byłoby programowanie, szacowanie ryzyka, działanie urządzeń medycznych, budowanie domów czy skuteczne łapanie przestępców. Zaprzyjaźnij się z nią! Autorka tej książki, dr Barbara Oakley, z własnego doświadczenia wie, jak to jest mieć problemy z matematyką — w szkole średniej przedmioty ścisłe sprawiały jej ogromne trudności. Jednak gdy uświadomiła sobie, że brak wiedzy z tej dziedziny będzie już zawsze ograniczał jej możliwości zawodowe, postanowiła przekształcić swój mózg tak, by w końcu opanował nauki ścisłe. W tej książce dr Oakley opiera się na odkryciach neurologii i psychologii poznawczej, by pokazać, jak skutecznie uczyć się matematyki i przedmiotów ścisłych. Wbrew powszechnemu przekonaniu matematyka wymaga myślenia kreatywnego, nie tylko analitycznego. Każdy z nas może zabłysnąć w tej dziedzinie, a uczenie się jej może być bardzo przyjemnym doświadczeniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115298 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49840 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej