Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(56)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Artykuły
(34)
Książki
(22)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje naukowe
(13)
E-booki
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(8)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(10)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Łoskot Małgorzata
(5)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Niemierko Bolesław
(2)
Rusin Kinga
(2)
Szedzianis Elżbieta
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Alenowicz Magdalena
(1)
Biernacka Anna
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Burak Katarzyna
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Dubas Elżbieta
(1)
Durda Marek
(1)
Dymara Bronisław
(1)
Elsner Danuta
(1)
Fogt Andrzej
(1)
Glinka Beata
(1)
Harland Martyna
(1)
Jacek Piekarski
(1)
Jaworska Barbara
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Kamińska Paulina
(1)
Karczmarzyk Małgorzata
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna Maria
(1)
Kreutz Mieczysław
(1)
Kędzia Marta
(1)
Latoś Agnieszka
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lisiński Marek
(1)
Maciejewska Jadwiga
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Magdoń Wojciech
(1)
Maison Dominika
(1)
Marchel Paweł
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Mielczarek Robert
(1)
Nalaskowski Aleksander
(1)
Pachociński Ryszard
(1)
Pecyna Maria
(1)
Pietrzak Bogusław
(1)
Ples Marek
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Rubacha Krzysztof
(1)
Skorny Zbigniew
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Stępień Beata
(1)
Stępień Bogna
(1)
Szarucki Marek
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Turowski Jan
(1)
Wiejak Katarzyna
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(6)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(64)
Język
polski
(64)
Odbiorca
Nauczyciele
(26)
Pedagodzy
(20)
Dyrektorzy szkół
(6)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele biologii
(2)
Psycholodzy
(2)
Biolodzy
(1)
Coachowie
(1)
Lekarze
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Metody badawcze
(41)
Nauczanie
(11)
Szkolnictwo
(11)
Uczniowie
(9)
Badania naukowe
(8)
Metodologia
(8)
Pomoce dydaktyczne
(7)
Efektywność nauczania
(6)
Metoda badawcza
(6)
Obserwacja (metoda badawcza)
(6)
Eksperyment
(5)
Metody aktywizujące
(5)
Nauczyciele
(5)
Młodzież
(4)
Nadzór pedagogiczny
(4)
Psychologia
(4)
Rodzice
(4)
Współdziałanie
(4)
Badania jakościowe
(3)
Samopoznanie
(3)
Wychowanie
(3)
Zarządzanie
(3)
Zastosowanie i wykorzystanie
(3)
Biologia
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dzieci
(2)
Geografia
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Oceny szkolne
(2)
Pedagogika
(2)
Praca
(2)
Praca zespołowa
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zwalczanie
(2)
"Warsztaty przyszłości"
(1)
Action Research
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Arteterapia
(1)
Badania ewaluacyjne
(1)
Badania ilościowe
(1)
Barwy
(1)
Bezzałogowe statki powietrzne
(1)
Biologia (przedmiot szkolny)
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Chemia
(1)
Classroom
(1)
Czytelnictwo
(1)
Decyzje
(1)
Dokumentacja szkolna
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dysertacje naukowe
(1)
Dzieciobójstwo
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edmondo
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Efekty uczenia się
(1)
Efektywność
(1)
Eksperymenty
(1)
Ewaluacja
(1)
Fizyka
(1)
Gleba
(1)
Godność ludzka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Historia
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Internauci
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Język dziecka
(1)
Kadry
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Media społecznościowe
(1)
Menedżerowie
(1)
Meteorologia
(1)
Metoda problemowa
(1)
Metody nauczania
(1)
Muzyka
(1)
Męskość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niepowodzenie
(1)
Od 1989 r.
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osobowość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(31)
Artykuł z czasopisma fachowego
(28)
Poradniki
(6)
Scenariusze zajęć
(6)
Ankieta
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Stan badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(36)
Socjologia i społeczeństwo
(10)
Nauka i badania
(3)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(17)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Biologia w Szkole
(2)
Gazeta Szkolna
(2)
Bliżej Przedszkola
(1)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Kierowanie Szkołą : wkładka do czasopisma Nowe w Szkole
(1)
Polityka Społeczna
(1)
Poradnik Językowy
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
64 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Podstawy badań jakościowych / Beata Glinka, Wojciech Czakon. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, często niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość oferują badania jakościowe, które ze swej natury dobrze nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje wiele stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartości badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów ukazujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem procesu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez wybór podejścia, dobór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najbardziej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii oraz prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42584 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja mieści się w tradycji badań metodologicznych o charakterze krytyczno­konstruktywnym, z nastawieniem na rekonstruowanie praktyk badawczych. [...] Wybrane jej rozdziały są nasycone oryginalnością stawianych tez o charakterze innowacji metodologicznych, w szczególności w odniesieniu do relacji między metodologią normatywną i opisową. [...] Trudno doszukiwać się analogicznych, tak rozbudowanych konstruktów w polskiej i zagranicznej literaturze metodologicznej. Są one wynikiem wielu pomysłów autorskich i wspólnych namysłów, dyskusji i kontrowersji, uwolnienia myślenia metodologicznego od klasycznych ram naukowości. Szczegółowe zagadnienia rzadko są podejmowane w literaturze metodologicznej, tym bardziej zasługują na wyeksponowanie i rozwijanie. [...] Mimo że książka stanowi zestawienie tekstów w większości wcześniej publikowanych, to charakteryzuje je spójność podejścia analityczno-interpretacyjnego, co czyni zeń swoisty „podręcznik” metodologii badań pedagogicznych utrzymanych w paradygmacie konstruktywistycznym. Z recenzji prof. dr. hab. Dariusza Kubinowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Artykuły opublikowane w niniejszym tomie przedstawiają kierunki i różne aspekty rozwoju metod i technik badań marketingowych, które odgrywają szczególną rolę w zwiększaniu poziomu wiedzy, będącej obecnie coraz ważniejszym zasobem przedsiębiorstwa. Rozwój badań marketingowych ma charakter wielokierunkowy, a wyrazem tego jest powstawanie nowych podejść badawczych, znajdujących zastosowanie w rozwiązywaniu różnych problemów decyzyjnych z zakresu marketingu w przedsiębiorstwach i innych podmiotach rynku. Rozwojowi metod ilościowych towarzyszy wzrost znaczenia badań jakościowych, wynikający zarówno z samej ich specyfiki, jak i ze zmian zachodzących na rynku oraz powstawania nowych paradygmatów nauk społecznych. Jednocześnie w literaturze coraz częściej wskazuje się na wymóg triangulacji, który dotyczy w szczególności badań etnograficznych i łączenia metody obserwacji z metodą wywiadu. Do rekomendowanych rozwiązań w zakresie triangulacji w obszarze badań jakościowych należy także postępowanie polegające na wykorzystywaniu w projekcie badawczym semiotyki i pogłębionych wywiadów indywidualnych lub zogniskowanych wywiadów grupowych. W procesach tworzenia wiedzy marketingowej niejednokrotnie użyteczna może być również triangulacja badań jakościowych i ilościowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy numer czasopisma „Ekonomia” zawiera artykuły przygotowane przez uczestników konferencji pn. „Ekonomia instytucjonalna wobec nowych zjawisk gospodarczych”, poświęcone zagadnieniom ekonomicznym wyjaśnianym za pomocą badań nad instytucjami. Instytucje, rozumiane jako normy prawne i normy społeczne oraz mechanizmy ich egzekwowania, są przedmiotem większości artykułów, które mają formę rozważań teoretycznych bądź prezentacji wyników badań empirycznych. Część opracowań zawartych w tym zeszycie tworzą także publikacje, których autorzy podjęli dyskusję dotyczącą metody badawczej ekonomii. Krytyka ekonomii, jej ograniczonych zdolności do wyjaśniania wyborów dokonywanych przez osoby gospodarujące oraz formułowania predykcji odnośnie do przebiegu zjawisk makro-ekonomicznych nasiliła się w ostatnich latach pod wpływem badań psychologii ekonomicznej oraz w związku z ostatnim kryzysem finansowym. Zagadnienia metodo-logiczne mają znaczenie fundamentalne dla ekonomii jako nauki, z tego powodu artykuły poświęcone tym problemom otwierają niniejszy zeszyt.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jest to pierwsza tego typu książka na rynku wydawniczym w Polsce. W sposób kompleksowy omawia zagadnienia metodologiczne w zakresie wykorzystania metod badawczych w naukach o zarządzaniu i jakości. Stanowi efekt dziesięcioletniej pracy Autorów w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu i jakości, oparty na zrealizowanych grantach finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, prezentacjach referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Część badawcza dotycząca analizy dorobku międzynarodowego w zakresie metodologii nauk o zarządzaniu została zrealizowana w ramach w projektu badawczego pt. „Influence of organisation and management methodology on new theory development: The perspective of basic and applied research” realizowanego przez Marka Szaruckiego w School of Management, University College London, w ramach Programu im. Bekkera „Średniookresowa mobilność naukowców” finansowanego przez Narodową Agencję Wymiany Narodowej (NAWA), grant nr PPN/BEK/2018/1/00429/U/00001. Monografia może być wykorzystywana przez studentów kierunków biznesowych, którzy są zainteresowani tą problematyką. Z pewnością zainteresuje młodych adeptów budowania warsztatu naukowego i badawczego, doktorantów wszystkich form kształcenia na studiach III stopnia. Z uwagi na podjęty problem badawczy omawiane zagadnienia będą stanowić również swoisty przewodnik dla praktyków zarządzania, zwłaszcza menedżerów wyższego szczebla i wszystkich tych, którzy w swej aktywności zawodowej nieustannie szukają nowych pomysłów rozwiązywania problemów zarządzania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej