Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(78)
Forma i typ
Książki
(56)
Publikacje dydaktyczne
(29)
Publikacje fachowe
(26)
Artykuły
(20)
Publikacje naukowe
(19)
Druki ulotne
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Dostępność
dostępne
(165)
wypożyczone
(38)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(33)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(30)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(31)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(35)
Wypożyczalnia Złotów
(34)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(14)
Czytelnia Wągrowiec
(14)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(5)
Autor
Domagała Aneta
(3)
Grzesiak-Witek Danuta
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Błachnio Krystyna
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kurowska Marlena
(2)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(2)
Socha Katarzyna
(2)
Witek Paweł
(2)
Baczała Ditta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Bochniarz Antoni
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borowska Magdalena
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Cabała Justyna
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Czapla Joanna
(1)
Dawczak Beata
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Drożdż Michał
(1)
Dziubak Eliza
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gasik Justyna
(1)
Gaweł Katarzyna
(1)
Gazda Agnieszka
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Górna Hanna M
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Głuchowska Hanna
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Karwowska Aleksandra
(1)
Kelman Elaine
(1)
Klinik Anna
(1)
Knapp Julie
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kozłowska Ewa
(1)
Krzemińska Marcelina
(1)
Kubala-Kulpińska Anna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lewandowska Laurencja
(1)
Lorenc Anita
(1)
Lorens Gabriela
(1)
Maciejewska Alina (filolog)
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Markowska Magdalena
(1)
Miechowska Anna
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mikrut Adam
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Nosko-Goszczycka Magdalena
(1)
Nowak-Starz Grażyna
(1)
Ochlust Agnieszka
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Ostarek Ewa
(1)
Palak Zofia
(1)
Palin Michael
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Pelc Maria
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Płóciennik Edyta
(1)
Rostkowska Joanna
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rutkiewicz-Hanczewska Małgorzata
(1)
Sadowska Elżbieta
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sambor Barbara
(1)
Sedivy-Mączka Katarzyna
(1)
Serafin-Stebelska Agnieszka
(1)
Sienkiewicz Sylwia
(1)
Sienniak Aleksandra
(1)
Siwińska Agnieszka
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skoniecka Katarzyna
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Sołtys-Chmielowicz Anna
(1)
Spychał Izabela
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Suligowska Beata
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Szurek Mateusz
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Tomasik Iwona (logopeda)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(62)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(78)
Język
polski
(78)
Odbiorca
Logopedzi
(21)
Nauczyciele
(20)
Rodzice
(11)
Pedagodzy
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Przedszkola
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
14-17 lat
(1)
18+
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neurolodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Zaburzenia mowy
(42)
Mowa
(37)
Logopedia
(29)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(16)
Pedagogika specjalna
(14)
Terapia logopedyczna
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(12)
Autyzm
(10)
Korekcja mowy
(10)
Jąkanie
(9)
Dziecko autystyczne
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Wymowa
(7)
Afazja
(6)
Diagnoza logopedyczna
(6)
Język polski
(6)
Komunikacja wspomagająca
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Słuch
(6)
Dzieci
(5)
Dziecko
(5)
Dyslalia
(4)
Głusi
(4)
Język dziecka
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Komunikacja werbalna
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Metoda Petö
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Niewidomi
(4)
Padaczka
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Uczenie się
(4)
Zespół ADHD
(4)
Biblioterapia
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dogoterapia
(3)
Dwujęzyczność
(3)
Dziecięce porażenie mózgowe
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Emisja głosu
(3)
Głuchoniewidomi
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda Montessori
(3)
Nauczanie
(3)
Niedorozwój umysłowy
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Pamięć
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(3)
Psychoterapia
(3)
Terapia behawioralna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Uwaga (psychol.)
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(3)
Adaptacja
(2)
Adopcja
(2)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Chorzy przewlekle
(2)
Czytanie
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko jąkające się
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja domowa
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fonogesty
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Han-Ilgiewicz, Natalia
(2)
Hulek, Aleksander
(2)
Implanty
(2)
Indywidualny tok nauki
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jedlewski, Stanisław
(2)
Joteyko, Józefa
(2)
Język angielski
(2)
Język migowy
(2)
Kirejczyk, Kazimierz
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Temat: czas
2001-
(14)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(19)
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Materiały pomocnicze
(9)
Praca zbiorowa
(8)
Monografia
(7)
Podręcznik
(5)
Poradnik
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Opracowanie
(3)
Encyklopedie
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Broszura
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki dla terapeutów
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(66)
Językoznawstwo
(17)
Psychologia
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(5)
Głos Pedagogiczny
(5)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Meritum
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Twoje Dziecko
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
78 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: • dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia • określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej • ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Pierwsza część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja”: 1. Budowanie własnej tożsamości 2. Jedzenie 3. Ubieranie się 4. Higiena osobista 5. Potrzeby fizjologiczne 6. Sygnalizowanie samopoczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: - dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia - określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej - ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Druga część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja i otoczenie”: 1. Ja – członek rodziny: - moja rodzina - moje miejsce zamieszkania 2. Ja – uczeń: - moja klasa - moja szkoła 3. Ja – w rozmowie 4. Ja – członek społeczności lokalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: - dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia - określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej - ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Trzecia część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja i otoczenie”: 5. Ja – członek społeczeństwa 6. Ja i przyroda 7. Moje zdrowie 8. Ja w chorobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43204 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48894 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67729 P 3,6 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
(Mównica Logopedyczna)
Mównica Logopedyczna to seria zeszytów ćwiczeń poświęcona zagadnieniom różnicowania głosek opozycyjnych i przeznaczona dla dzieci, logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Zeszyt Paczka czy packa? obejmuje materiał dotyczący różnicowania głosek szeregu szumiącego oraz syczącego: cz i c. Pomoc zawiera różnorodne, pomysłowe zabawy oparte głównie na materiale obrazkowym, które uatrakcyjnią ćwiczenia prawidłowej wymowy i ułatwią pracę nad różnicowaniem głosek opozycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48872 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67786 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Program Metoda Dobrego Startu. Od głoski do słowa został przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rozwijających się nieharmonijnie: z opóźnionym rozwojem językowym i mowy o różnych uwarunkowaniach, na przykład niepełnosprawnością słuchową, intelektualną, SLI oraz sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi. Po odpowiednim dostosowaniu, zwłaszcza w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, można go także stosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (od 2. roku życia), których rozwój przebiega prawidłowo. Celem programu Od głoski do słowa jest wspomaganie rozwoju języka i mowy dzieci z wadą słuchu i opóźnionym rozwojem mowy. Rymowanki i śpiewanki oraz związane z nimi zabawy są podstawą do nabywania i poszerzania słownictwa, a przy ich tworzeniu uwzględniono akcent, melodię i rytm mowy. Zaplanowane ćwiczenia regulują oddech, doskonalą głos, słuch oraz wymowę sylab, słów i prostych zdań. Program Od głoski do słowa zawiera: – podręcznik – instrukcję do programu; – dwa zeszyty ćwiczeń z ilustracjami i tekstami rymowanek; – zestaw 14 kart ze wzorami abstrakcyjnymi do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (jeden wzór do dwóch rymowanek); – płytę CD z propozycjami melodii do rymowanek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51535 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67339 P 3,6 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 612 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to zbiór analiz i przegląd dydaktyk specjalistycznych, będąca praktycznym rozwinięciem definicji i systematyk zawartych w publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji. Te dwie publikacje stanowią jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na temat dydaktyki specjalnej. Poszczególne rozdziały książki Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Joanna Głodkowska - profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”. W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51161 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34035 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47492 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66224 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patologia mowy / redakcja naukowa Zbigniew Tarkowski. - Gdańsk : Harmonia Uniwersalis, 2017. - 172, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Pierwsza polska monografia dotycząca patologii mowy - dyscypliny naukowej i praktycznej zajmującej się osobami z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Publikacja pod redakcją naukową prof. Zbigniewa Tarkowskiego składa się z czterech części, poświęconych odpowiednio: afazjologii, balbutologii, logopatologii oraz terapii. Została napisana przez interdyscyplinarny zespół składający się z lekarzy, lingwistów, patologów mowy, psychologów i socjologów. Większość z nich prezentuje podejście systemowe do osób z zaburzeniami mowy, szczególnie widoczne w zakresie diagnozy i terapii. Autorzy podejmują kontrowersyjne tematy (w tym np. leczenie niemedyczne) w stylu skłaniającym do dyskusji. Monografia jest adresowana do logopedów, psychologów i lekarzy oraz do tych Czytelników, którzy są zainteresowani problemami osób z zaburzeniami mowy, stanowiących najliczniejszą populację jednostek dysfunkcyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112856 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50829 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40963 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34760 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47281 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 942)
Celem monografii było ukazanie, w jaki sposób terapia językowa wpływa na całościowe funkcjonowanie dzieci z autyzmem. W osiągnięciu zamierzonego celu pomogło oparcie się na wiedzy neurologopedycznej, językoznawczej oraz psychologicznej oraz zastosowanie metody całościowej, odnoszącej się do naśladowania/powtórzenia rozwoju poznawczego i językowego dziecka zdrowego. Książka skierowana do terapeutów, logopedów, neurologopedów pracujących z dziećmi z autyzmem. Książka „Stymulacja komunikacji językowej dzieci z autyzmem. Seria: Prace monograficzne 942” - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 191)
Uczeń w XXI wieku stoi w obliczu wielu dobrodziejstw, jakich dostarcza mu rozwijająca się technika oraz cywilizacja. W jego codziennej rzeczywistości dominuje obraz, dźwięk i ze wszystkich stron bombardują go rozmaite bodźce zewnętrzne. To, co z jednej strony stanowi udogodnienie w jego życiu, z drugiej strony dawkowane w nadmiarze może wywołać skutki odwrotne. Monografia zatytułowana Uczeń a współczesne zagrożenia próbuje spojrzeć na ucznia w aspekcie zagrożeń, jakich dostarcza mu współczesny świat. Nie są to jednak tylko multimedia i świat techniki. Spojrzenie autorów tej publikacji jest ściśle ukierunkowane, a mianowicie prezentuje trzy główne grupy zagrożeń, które niosą z sobą dalsze konsekwencje: nowe technologie, dysfunkcje mowy, współczesne wyzwania edukacyjne i cywilizacyjne. Poza zarysowaniem zagrożeń, jakie czyhają na współczesnego ucznia, książka wskazuje także sposoby ich zminimalizowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49235 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku ; T. 2)
Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna to dwutomowa monografia wieloautorska, której współtwórcami są pracownicy naukowi z różnych dziedzin wiedzy, zajmujący się przy tym problematyką logopedyczną, reprezentujący wszystkie znaczące ośrodki akademickie w Polsce. Wśród autorów są także czynni logopedzi. Poszczególne części monografii pod różnym kątem prezentują najważniejsze zagadnienia z zakresu logopedii związanej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Problematyka ta ukazana jest w szerokim ujęciu, co sprawia, że czytelnik znajdzie w książce bogaty i różnorodny zasób wiadomości teoretycznych i praktycznych z zakresu profilaktyki, diagnozy i terapii logopedycznej. Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35852 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49362 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68055 P 4,1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65557, 65556 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33968, 33969 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24696, 24695 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26735, 27961, 26734, 26099, 26736, 26098 (6 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32669, 32667, 32668, 32666 (4 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56620, 45799 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45800 P 3,4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej