Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(83)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Artykuły
(78)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(5)
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Śliwerski Bogusław
(7)
Okoń Wincenty
(3)
Guz Sabina
(2)
Jurkiewicz Ewa
(2)
Kawula Stanisław
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Montessori Maria
(2)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(2)
Szczypiński Grzegorz
(2)
Barański Czesław
(1)
Bińkowski Borys
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Busch Fredrich W
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Błeszyński Jacek
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chmielewska Iwona
(1)
Dworakowska Dominika
(1)
Dziurzyńska Urszula
(1)
Frankiewicz Małgorzata
(1)
Franków Łukasz
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kawecki Michał
(1)
Kielisiak Katarzyna
(1)
Klessa Ludmiła
(1)
Klichowska Anna
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kotarba Marta
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kownacka Renata
(1)
Kozierski Piotr
(1)
Kurzak Marzena
(1)
Kuzitowicz Włodzisław
(1)
Laska Janusz
(1)
Lewicki Marek
(1)
Leśniewska Marta
(1)
Lis Marcin
(1)
Lorek Maria
(1)
Mantelski Daniel
(1)
Marcinkowski Adam
(1)
Małek Aleksandra
(1)
Meyer Maria
(1)
Michalak Joanna
(1)
Mikina Agnieszka
(1)
Miksza Małgorzata
(1)
Mikłasz Jacek
(1)
Misiak Dawid
(1)
Obuchowska Joanna
(1)
Ostolska Magdalena
(1)
Pankowska Krystyna
(1)
Pawlak Bożena
(1)
Pawliszak Leokadia
(1)
Polowczyk Paweł Łukasz
(1)
Rosmanowska Monika
(1)
Ryszard Łukaszewicz
(1)
Ryszka Rafał
(1)
Sawicka-Wilgusiak Sabina
(1)
Skrzyński Dariusz
(1)
Sowińska Anna
(1)
Stańczyk Małgorzata
(1)
Szyler Jolanta
(1)
Szymański Mirosław S
(1)
Tabenska Yuliia
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(1)
Turczyńska-Korczyńska Małgorzata
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Uryga Danuta
(1)
Wasiukiewicz Jadwiga
(1)
Wiatr Marta
(1)
Witkowska-Tomaszewska Anna
(1)
Więckowska Katarzyna
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wołoszyn Stefan
(1)
Wróbel Anna
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Zalewska-Pawlak Mirosława
(1)
Zwiernik Jolanta
(1)
Łukaszewicz Ryszard
(1)
Łyszczarz Michał
(1)
Żuchowski Marcin
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Żylińska Marzena Piernikowa Wyspa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(43)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(19)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(88)
Język
polski
(88)
Odbiorca
Nauczyciele
(34)
Dyrektorzy szkół
(11)
Pedagodzy szkolni
(10)
Wychowawcy klas
(10)
Pedagodzy
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pracownicy oświaty
(3)
Lekarze
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Sportowcy
(2)
6-8 lat
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Edukacja alternatywna
(81)
Pedagogika waldorfska
(7)
Metoda Montessori
(5)
Nauczanie
(3)
Oświata
(3)
Reforma oświaty
(3)
Steiner - pedagogika
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja domowa
(2)
Montessori Maria
(2)
Nauczyciele
(2)
Niemcy - szkolnictwo
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samodzielność
(2)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(2)
Wojnar, Irena (1924-2021)
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Demokratyzacja
(1)
Dni otwarte (szkolnictwo)
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Estetyka
(1)
Europejski Korpus Solidarności
(1)
Filozofia - nauczanie
(1)
Freinet, Celestin (1896-1966)
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Klimat szkoły
(1)
Krasnoludki
(1)
Kształcenie
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele wychowania estetycznego
(1)
Neill, Alexander Sutherland
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Otwarte zasoby edukacyjne
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika - kierunki
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Pory roku
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Przedszkole
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Relacje międzypokoleniowe
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Socjalizacja
(1)
Sport szkolny
(1)
Szkolnictwo publiczne
(1)
Szkoły
(1)
Teoria wychowania
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Wolontariat
(1)
Łopuszański, Tadeusz
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
1989-2000
(9)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(66)
Artykuł z czasopisma fachowego
(27)
Artykuł z czasopisma naukowego
(17)
Materiały pomocnicze
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Cytaty
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Polemika
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Streszczenie w języku angielskim
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(82)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Kwartalnik Pedagogiczny
(7)
Życie Szkoły
(7)
Edukacja i Dialog
(6)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Gazeta Szkolna
(4)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(4)
Dyrektor Szkoły
(3)
Nowa Szkoła
(3)
Nowe w Szkole
(3)
Wszystko dla Szkoły
(3)
Amicus : Niezależna Szkoła w Polsce
(2)
Bliżej Przedszkola
(2)
Scholasticus
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Wychowawca
(2)
Chowanna
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Lider
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Polonistyka
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Społeczeństwo Otwarte
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Szkoła Zawodowa
(1)
Trendy
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
88 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
"Książka nie jest zestawem narzekań na nieskuteczność i zaściankowość współczesnej szkoły publicznej. Zamiast tego proponuje konkretne pozytywne rozwiązania, odarte z ograniczeń przekonań i przyzwyczajeń kulturowych, a wynikające z nauki o rozwoju człowieka. Przyzwyczailiśmy się do pewnego obrazu edukacji publicznej. Dla wielu z nas jest on tak oczywisty jak prawa natury. Tymczasem stworzona była jako wynik splotu różnych idei panujących w Europie zaledwie nieco ponad dwieście lat temu. Lecz to nie idee, ale wiedza płynąca z nauki, powinna być źródłem współczesnego obrazu szkoły. Za sprawą dynamicznie rozwijających się ostatnio nauk o mózgu oraz psychologii opartej na dowodach, poznajemy naturę ludzkiego rozwoju. "
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53728 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich. Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne. W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszyło się pierwsze wydanie tej publikacji pod tytułem Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem, Autorzy z wielką radością podjęli się opracowania drugiego wydania, które zostało zmienione. Zmiany dotyczą m.in. zaprezentowania w artykułach nowych metod pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, aktualizacji prezentowanych tekstów oraz dołączenia nowego artykułu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorki książki reprezentują dwa duże stowarzyszenia, których jednym z głównych celów statutowych jest podnoszenie warsztatu pracy nauczyciela. Lucyna Bzowska i Renata Kownacka to animatorki pedagogiki zabawy, autorki wielu książek i programów autorskich, przedstawicielki Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA. Maria Lorek i Anna Sowińska to autorki wielu książek, podręczników oraz programów do nauczania dla dzieci na poziomie kształcenia zintegrowanego, przedstawicielki zarządu Stowarzyszenia Nauczycieli Edukacji Początkowej SNEP.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka została poszerzona, uzupełniona i podzielona na osiem części. W pierwszej – obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego – zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. Pisząc o klasach integracyjnych, nie sposób podzielić się wszystkimi spostrzeżeniami związanymi z pracą w tego typu oddziałach, dlatego też wybrano te aspekty, na które – zdaniem Autorki – każdy pedagog specjalny w swojej pracy powinien zwrócić uwagę (jak kwestia doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianie uczniów niepełnosprawnych czy też rola pracy w grupach). Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia zgodne z podanym wcześniej ramowym programem, które z powodzeniem można wykorzystać na zajęciach rewalidacji indywidualnej. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które – w mniejszym bądź większym stopniu – towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Wybrano te opracowania, które – jak wiadomo Autorce – sprawiają, szczególnie studentom oraz młodym nauczycielom, najwięcej trudności – między innymi opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej. W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami. Wśród nich znalazł się uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący. Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną – autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem. Polecamy!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest interdyscyplinarnym studium teoretycznych podstaw działania wychowawczego, osadzonym we współczesnym dyskursie paradygmatycznym, stanowi efekt hermeneutycznej interpretacji wybranych teorii pedagogicznych. Znajdujemy w niej odpowiedź na pytanie, jak odwołanie się do kategorii intencjonalności zmienia strukturę teorii pedagogicznej i sens nadany działaniu wychowawczemu jako podstawowemu elementowi praktyki pedagogicznej. Najważniejsze ustalenia teoretyczne zawarte w pracy są związane z(ze): – intencjonalnością jako kategorią badawczą i jej miejscem na mapach myśli współczesnych nauk humanistyczno-społecznych (filozofii, psychologii i socjologii); – analizą działania wychowawczego i jego właściwości w perspektywie wybranych formacji paradygmatycznych (strukturalizm, funkcjonalizm, interpretatywizm, radykalny humanizm); – sformułowaniem dwóch koncepcji działania wychowawczego w kontekście pedagogii współdziałania oraz pedagogii skuteczności; – wskazaniem pedagogicznych implikacji intencjonalnej instrumentalności wychowania. Publikacja z pewnością dostarczy takich impulsów, które pozwolą łączyć myślenie z działaniem, wzmacniać refleksyjny namysł nad realizowaną praktyką pedagogiczną i rekonstruować przesłanki tego działania. Rozumienie sensu własnego działania wynika przecież z myślenia i jest podstawą nadawania znaczeń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej