Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(313)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(214)
Książki
(94)
Publikacje fachowe
(80)
Publikacje dydaktyczne
(44)
Publikacje naukowe
(35)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje informacyjne
(5)
Czasopisma
(2)
Druki ulotne
(2)
E-booki
(1)
Gry i zabawki
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(245)
wypożyczone
(65)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(47)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(44)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(44)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(60)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(54)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(24)
Czytelnia Wągrowiec
(16)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Jastrząb Jadwiga
(8)
Goetz Magdalena
(5)
Pulcyn Tadeusz
(4)
Cioch Agnieszka
(3)
Godawa Joanna
(3)
Owierczuk Grażyna
(3)
Prędka-Pawlun Ewelina
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Urban Bronisław
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Attwood Tony
(2)
Baczała Ditta
(2)
Błaszczak Amanda
(2)
Błeszyński Jacek
(2)
Cook Katie
(2)
Drzewiecki Marek
(2)
Głuchowska Hanna
(2)
Jabłoński Piotr
(2)
Jamioł Marta
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Kościółek Maria
(2)
Krajewska Beata
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Kuś Joanna
(2)
Kwiatkowski Piotr
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Moczia Krystyna
(2)
Niemiec Marta
(2)
Ochremiak Andrzej
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Pieczara Aleksandra
(2)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(2)
Poćwiardowska Blanka
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Sierota Agata
(2)
Socha Katarzyna
(2)
Stankowski Adam
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Szczepkowski Jacek
(2)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(2)
Więch Walerian
(2)
Wyszyński Dariusz
(2)
Łyskawińska Marta
(2)
Bakuła Anna
(1)
Bakuła Piotr
(1)
Banaszak Maria
(1)
Barabach Teresa
(1)
Baranowska Sabina
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barczak Wioletta
(1)
Bartoszak Patrycja
(1)
Bańka Agata
(1)
Bańka Marcin
(1)
Bejger Halina
(1)
Białek Dorota
(1)
Biniszewska Katarzyna
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Boone Victoria M
(1)
Borucka Anna
(1)
Bozacka Małgorzata
(1)
Brennan Cait
(1)
Brzezińska Beata
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buchner-Micek Agnieszka
(1)
Bugaj Rafał
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Bykowska Małgorzata Lidia
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bąk Ryszard
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Błaż Agata
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Cedro Angelika
(1)
Cedro Joanna
(1)
Cerri Claudio
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chałubiński Jacek
(1)
Curley Peyton
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czerwiński Paweł
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Dawczak Beata
(1)
Dembińska Joanna
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drachal Halina
(1)
Dudkiewicz-Świerzyńska Małgorzata
(1)
Dyduch Ewa
(1)
Dziewulak Krzysztof
(1)
Dżuman Marzena
(1)
Ecler - Nocoń Beata
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Franczyk Jan Leszek
(1)
Franków Łukasz
(1)
Freitas Irene
(1)
Frąckowiak - Sochańska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(95)
2010 - 2019
(72)
2000 - 2009
(122)
1990 - 1999
(23)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(199)
1989-2000
(7)
Kraj wydania
Polska
(314)
Język
polski
(313)
Odbiorca
Nauczyciele
(89)
Pedagodzy szkolni
(47)
Terapeuci
(31)
Pedagodzy
(30)
Wychowawcy klas
(30)
Rodzice
(17)
Specjaliści terapii uzależnień
(15)
Dzieci
(13)
Logopedzi
(13)
Terapeuci zajęciowi
(13)
Dyrektorzy szkół
(11)
Nauczyciele przedszkoli
(11)
6-8 lat
(9)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(9)
Socjoterapeuci
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Nauczyciele bibliotekarze
(6)
0-5 lat
(5)
9-13 lat
(5)
Bibliotekarze
(5)
Psycholodzy
(5)
Biblioterapeuci
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Przedszkola
(4)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły specjalne
(3)
8-12 lat
(2)
Animatorzy
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
1-5 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bibliolodzy
(1)
Biolodzy
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele tańca
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Psychologowie
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura czeska
(1)
Literatura duńska
(1)
Temat
Terapia pedagogiczna
(48)
Terapia zajęciowa
(44)
Terapia logopedyczna
(32)
Nałogi - narkomania - terapia
(26)
Terapia uzależnień
(25)
Terapia
(23)
Nałogi - alkoholizm - terapia
(22)
Psychoterapia
(19)
Pedagogika resocjalizacyjna
(17)
Terapia behawioralna
(14)
Uzależnienie (nałóg)
(13)
Biblioterapia
(12)
Mowa
(12)
Zaburzenia mowy
(12)
Alkoholizm
(11)
Autyzm
(11)
Dzieci
(11)
Logopedia
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(11)
Terapia zabawą
(11)
Arteterapia
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(10)
Dziecko autystyczne
(10)
Dziecko
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Muzykoterapia
(9)
Nałogi - nikotynizm - terapia
(9)
Uczucia
(9)
Niedostosowanie społeczne
(8)
Agresywność
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Kompetencje społeczne
(7)
Korekcja mowy
(7)
Niepełnosprawni
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Terapia dydaktyczna
(7)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(7)
Dogoterapia
(6)
Gry i zabawy
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Jąkanie
(6)
Lęk
(6)
Młodzież
(6)
Osobowość
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Socjalizacja
(6)
Terapia plastyczna
(6)
Terapia poznawczo-behawioralna
(6)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(6)
Afazja
(5)
Bajkoterapia
(5)
Depresja psychiczna
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(5)
Język dziecka
(5)
Język polski
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Pedagogika opiekuńcza
(5)
Profilaktyka
(5)
Psychoedukacja
(5)
Rodzina
(5)
Uczniowie
(5)
Choreoterapia
(4)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Domy dziecka
(4)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Głusi
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Logopedia dziecięca
(4)
Młodzież trudna
(4)
Nauczyciele
(4)
Niepełnosprawność
(4)
Opieka społeczna
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Pamięć
(4)
Pedagogika
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(4)
Profilaktyka - programy
(4)
Resocjalizacja
(4)
Rodzice
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Schizofrenia
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(4)
Terapia rodzinna
(4)
Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach
(4)
Uczenie się
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Uwaga (psychol.)
(4)
Wychowanie
(4)
Wymowa
(4)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(4)
Temat: dzieło
Smartfon Grzesia
(1)
Temat: czas
2001-
(84)
1989-2000
(3)
1989-
(2)
2001-0
(1)
Fizyka wczoraj, dziś, jutro
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pruszków (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(150)
Artykuł z czasopisma fachowego
(69)
Artykuł z czasopisma naukowego
(38)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(21)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(20)
Ćwiczenia i zadania
(19)
Poradnik
(16)
Praca zbiorowa
(14)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(13)
Scenariusz zajęć
(11)
Materiały pomocnicze
(10)
Monografia
(8)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(7)
Wywiad dziennikarski
(7)
Case study (studium przypadku)
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Gry i zabawy umysłowe
(6)
Opracowanie
(6)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(5)
Podręcznik
(5)
Gry i zabawy
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Encyklopedie
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(1)
Broszura
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Fotografia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Recenzja literacka
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(285)
Psychologia
(51)
Medycyna i zdrowie
(34)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Językoznawstwo
(19)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(19)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(16)
Wychowanie na co dzień
(13)
Świat Problemów
(13)
Problemy Narkomanii
(11)
Chowanna
(9)
Gazeta Szkolna
(7)
Głos Pedagogiczny
(7)
Życie Szkoły
(7)
Remedium
(6)
Wychowawca
(6)
Głos Nauczycielski
(5)
Nowa Szkoła
(5)
Terapia
(5)
Bliżej Przedszkola
(4)
Edukacja i Dialog
(4)
Lider
(4)
Nauczyciel i Szkoła
(4)
Szkoła Specjalna
(4)
Wychowanie na Co Dzień
(4)
Biblioterapeuta
(3)
Dyrektor Szkoły
(3)
Nauczanie Początkowe
(3)
Opieka Wychowanie Terapia
(3)
Biblioteka Publiczna
(2)
Edukacja Wczesnoszkolna
(2)
Meritum
(2)
Polonistyka
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie w Przedszkolu
(2)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(1)
Biblioteka Szkolne Centrum Informacji
(1)
Biblioteka w Szkole
(1)
Biologia w Szkole
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(1)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Przedszkolak i Uczeń
(1)
Rewalidacja
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Zeszyty Szkolne
(1)
314 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Diagnoza i terapia są ważnym tematem w dyskursie pomagania, wspierania rozwoju, zwłaszcza w odniesieniu do logopedii, pedagogiki czy psychologii. Treścią niniejszej publikacji są zagadnienia diagnozy i terapii w pracy logopedy i nauczyciela-terapeuty, co porządkuje niejako i ogranicza zakres podjętych rozważań. Zarówno logopeda, jak i nauczyciel/terapeuta są specjalistami, których działania pomocowe regulowane zapisami prawa wpisują się w działania szkoły i oświatowego systemu pomocy. Mimo znaczącego dorobku w logopedii i terapii pedagogicznej wciąż pojawiają się nowe przestrzenie analiz teoretycznych i badań empirycznych, podkreślające relację teorii z praktyką. Podjęte w książce dyskursy są udziałem osób tworzących naukę, ale też praktyków, co stanowi o wartości i zróżnicowaniu treściowym publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51015 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41235 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34031 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47487 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego. Autor omawia: genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży; zależności między agresją a odrzuceniem; wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne; profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży. Niezbędna w pracy wychowawców ogólnych, profilaktyków i pedagogów resocjalizacyjnych oraz kuratorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105840, 105089 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49643, 48000 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38687 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32042 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44924, 44850 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacją jest nawiązaniem do wydawnictwa powstałego z okazji V Zjazdu Pedagogów Społecznych. To istotny głos pedagogów społecznych odnoszących się do najważniejszych spraw społecznych współczesności podnoszonych podczas debaty. W czterech częściach pracy autorzy odnieśli się ważnych społecznie kwestii takich, jak społeczny pejzaż i kontekst współczesnego życia społecznego, istotne elementy kształtujące dyscyplinę pedagogiki społecznej oraz czynniki wpływające na kondycję współczesnej rodziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46010 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64627 P 4,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem opracowania jest przybliżenie wiedzy na temat zadań instytucji wsparcia dziecka i rodziny przede wszystkim na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa, ponieważ perspektywa pedagogiczna ich funkcjonowania jest osadzona w realiach wyznaczonych przez ustawodawcę. Zawarte w aktach prawnych wiadomości dotyczące poszczególnych instytucji mają przy tym charakter elementarny, natomiast ich znajomość wśród pedagogów nie wydaje się powszechna. Dlatego też do przygotowania tej pracy posłużyły źródła prawa oraz możliwie szeroki zakres ogólnych publikacji pedagogicznych, w których opisano poszczególne instytucje wsparcia dziecka i rodziny. Niezwykle przydatne okazały się encyklopedie i słowniki oraz opracowania podręcznikowe na temat subdyscyplin pedagogicznych. Cennym źródłem wiedzy były także prace poświęcone poszczególnym instytucjom. Z uwagi na to, że książka przedstawia zagadnienia podstawowe dotyczące tytułowej problematyki, nie sięgnięto do opracowań szczegółowych na temat poszczególnych podmiotów wsparcia dziecka i rodziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104630 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37937 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31540 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43732 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem opracowania jest przybliżenie wiedzy na temat zadań instytucji wsparcia dziecka i rodziny przede wszystkim na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa, ponieważ perspektywa pedagogiczna ich funkcjonowania jest osadzona w realiach wyznaczonych przez ustawodawcę. Zawarte w aktach prawnych wiadomości dotyczące poszczególnych instytucji mają przy tym charakter elementarny, natomiast ich znajomość wśród pedagogów nie wydaje się powszechna. Dlatego też do przygotowania tej pracy posłużyły źródła prawa oraz możliwie szeroki zakres ogólnych publikacji pedagogicznych, w których opisano poszczególne instytucje wsparcia dziecka i rodziny. Niezwykle przydatne okazały się encyklopedie i słowniki oraz opracowania podręcznikowe na temat subdyscyplin pedagogicznych. Cennym źródłem wiedzy były także prace poświęcone poszczególnym instytucjom. Z uwagi na to, że książka przedstawia zagadnienia podstawowe dotyczące tytułowej problematyki, nie sięgnięto do opracowań szczegółowych na temat poszczególnych podmiotów wsparcia dziecka i rodziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46035 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37494 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43344 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62196 P 4,2 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około roku do czterech lat. Zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu podstawowego, takich jak prawidłowa postawa podczas zajęć, zdolność do minimalnego skupienia uwagi, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu wzrokowego, umiejętności motoryczne, podstawowe umiejętności językowe związane z mową bierną i czynną, podstawowe czynności związane z zabawą oraz podstawowe umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności podstawowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki udzielają także rad na temat tego, jak stworzyć skuteczne środowisko do terapii SAZ, a także dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51827 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41052 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33984 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47591 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66162 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113387 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego. Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48894 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67729 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Warszawa : Difin, copyright 2020. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka jest wprowadzeniem w rzeczywistość życia osób z FASD (Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych). To co łączy wszystkie osoby, to zespół pewnych cech, z którymi nie musieli się urodzić, gdyby nie ulegli ekspozycji na alkohol przed narodzinami. FASD nie jest chorobą i nie jest widoczną niepełnosprawnością, nie jest zaburzeniem psychicznym. Osoby takie potrzebują wsparcia, odpowiedniego traktowania, terapii i stymulacji rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116809 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42587 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35441 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48919 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja wpisuje się w obszar poszukiwań i uzupełnia rynek wydawniczy o pozycję pedagogiczną, która adresowana jest do wielu różnych podmiotów: nauczycieli, studentów i kandydatów na nauczycieli, wychowawców, opiekunów, pedagogów oraz wszystkich osób, które przygotowują się do zawodu terapeuty pedagogicznego lub chcą podjąć działania pomocowe wobec uczniów w ramach codziennej praktyki edukacyjno-wychowawczej. Szeroki zakres teoretyczny i praktyczny terapii pedagogicznej został świadomie ograniczony do wybranych zagadnień i połączony z kształtowaniem u Czytelnika postawy krytycznego myślenia i refleksyjności. nagroda PTDNiniejsza książka powstała we współpracy dwóch autorek, których zainteresowania naukowe i długoletnia praktyka pedagogiczna koncentrują się wokół zagadnień związanych z pomocą psychopedagogiczną i wspomaganiem rozwoju dziecka – ucznia ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej. Autorki mają nadzieję, że Terapia pedagogiczna w teorii i działaniu. Wybrane zagadnienia stanowić będzie źródło informacji i kształtowania umiejętności i postaw terapeutycznych, jak też namysłu nad codziennością terapeutyczną. Szczególnie pomocna może być krótka refleksja nad proponowanymi zagadnieniami po każdym rozdziale i zamieszczony tam wykaz literatury tematycznej. Niniejsza publikacja jest poszerzoną i zmienioną wersją pozycji autorek z roku 2015 Terapia pedagogiczna w zarysie. Teoria, praktyka, refleksja. Struktura książki obejmuje dziewięć rozdziałów. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem czytelnika w obszar zagadnień związanych z terapią pedagogiczną, w którym podejmowane są próby wyjaśnienia podstawowych terminów i ich różnicowania, lokowania terapii w obszarze pedagogiki oraz pokazania relacji między terapią a wychowaniem. W tej części publikacji zdefiniowano terapię pedagogiczną w odniesieniu do pracy nauczyciela, a także zawarto przegląd opracowań z zakresu podjętej problematyki w ujęciu chronologicznym. Rozdział drugi poświęcony jest charakterystyce trudności w uczeniu się rozumianych jako przedmiot oddziaływań terapeuty. Autorki ukazują szerokie spektrum ich definiowania i rozumienia, porządkują znaczenie i stosowanie pojęć tematycznych, ze szczególnym wyjaśnieniem specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. W tym miejscu podjęto analizę trudności w zachowaniu współwystępujących z dysleksją rozwojową, np. ADHD. Związek między problemami w uczeniu się a tymi zachowaniami wskazuje potrzebę podejmowania kompleksowych, holistycznych działań terapeutycznych, w których łączą się i przenikają cztery tory działań: psychoterapeutyczny, psychokorekcyjny, psychodydaktyczny i ogólnorozwojowy. Skuteczność tego rodzaju pracy jest możliwa pod warunkiem współdziałania nauczyciela terapeuty z rodzicami ucznia, o czym traktuje jeden z podrozdziałów. W rozdziale trzecim znajdują się treści dotyczące zajęć korekcyjno-kompensacyjnych analizowane w kilku aspektach: organizacyjnym, prawnym, metodycznym, kompetencyjnym. Stanowi on kompendium wiedzy na temat tego, jak organizować zajęcia, jak kwalifikować do nich uczniów, w jaki sposób opracować program i plan terapii, jak zaplanować jednostkę metodyczną zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz jakie kompetencje winien posiadać nauczyciel prowadzący ten rodzaj specjalistycznych zajęć. Kolejny rozdział niniejszej pracy to prezentacja metod, programów i ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, pogrupowanych w dwa bloki tematyczne: metody usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych oraz metody doskonalące umiejętność czytania i pisania. Nie jest to nowatorski element niniejszej publikacji, ale przypomina on i porządkuje materiał dotąd znany i stosowany, w skrótowej formie prezentuje jego główne założenia i przykładowe ćwiczenia oraz podaje ich źródła, do których czytelnik może sięgnąć w sytuacji większego zainteresowania danym tematem. W rozdziale piątym znajduje się prezentacja nowatorskich metod nauki czytania, co może pomóc nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej we właściwym ich doborze do potrzeb dziecka. Celem autorek jest rozwijanie świadomości nauczyciela co do tego, że nie należy kłaść dużego nacisku na metodę, gdyż dziecko często samo dokonuje wyboru, co należy tylko uszanować i rozwijać. Wśród opisywanych metod nauki czytania znajdują się m.in.: metoda czytania globalnego Glenna Domana, metoda wertykalna upowszechniona za sprawą Jadwigi Włodek-Chronowskiej, metoda symultaniczno-sekwencyjna Jagody Cieszyńskiej oraz metoda nauki pisania Ireny Majchrzak. Kolejny rozdział zawiera treści związane z technikami relaksacji adresowanymi do uczniów, u których współwystępują zaburzenia zachowania typu ADHD i agresja. Są tu przykłady rozwiązań wychowawczo-terapeutycznych, ćwiczeń relaksujących czy oddziaływań psychoterapeutycznych możliwych do stosowania przez nauczyciela. Zamieszczone przykłady dotyczą różnych rozwiązań terapeutycznych i wychowawczych wykorzystywanych w praktyce pedagogicznej. Opis metod alternatywnych, wspomagających proces klasycznej terapii pedagogicznej, wypełnia siódmy rozdział. Znajdują się tu: metoda integracji sensorycznej A. Jean Ayres, metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona, program korekty dysleksji Rona Davisa, program stymulacji półkul mózgowych Dirka Bakkera, metoda EEG biofeedback. Każda z opisanych metod ma swoich zwolenników i przeciwników. Zarówno związane z nimi kontrowersje, jak i ich zalety dopełniają treści tego rozdziału. Warto zaznaczyć szersze zastosowanie niektórych metod do pracy z uczniem niepełnosprawnym zgodnie z aktualnym rozumieniem i sposobem realizowania terapii pedagogicznej w obszarze pedagogiki specjalnej. W rozdziale ósmym prezentowane są formy arteterapii, takie jak: biblioterapia, dramatoterapia, plastykoterapia, muzykoterapia, choreoterapia. Włączenie tych technik terapeutycznych ma pokazać szerokie spektrum oddziaływań holistycznych na dziecko z problemami oraz utrudnieniami rozwojowymi i edukacyjnymi. Rozdział dziewiąty odwołuje się do terapii pedagogicznej w ocenie nauczycieli praktyków i studentów terapii pedagogicznej. Dyskusja w danym obszarze tematycznym toczy się wokół wybranych zagadnień inspirowanych praktyką, takich jak: warunki organizacji terapii pedagogicznej w szkole, stosowane w praktyce metody terapii, kwalifikacje nauczycieli terapeutów, motywacja do pracy terapeutycznej, problemy nauczycieli terapeutów i ich oczekiwania. W tym rozdziale zamieszczono pytania studentów dotyczące problematyki szeroko rozumianej terapii pedagogicznej, na które odpowiadają autorki pracy, korzystając ze swojej wiedzy i własnych doświadczeń zawodowych. Wydawać by się mogło, iż obszar terapii został dawno zagospodarowany i wnikliwie zanalizowany – istnieje wiele przewodników, opracowań metodycznych i pomocy. Rzeczywistość edukacyjna pozostaje jednak na marginesie tych zmian, nadal zanurzona jest w działaniach klasycznych, bazujących na treningach, kartach pracy, rutynowych działaniach w relacji terapeuta–dziecko. Współczesny świat atakuje wielością, różnorodnością, tempem oraz dynamiką zmian, co powoduje rodzaj napięcia między działaniem a myśleniem, teorią a praktyką oraz rodzi retoryczne pytania: „jak?”, „w jaki sposób?”, „po co?”, „dlaczego?”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Publikacja powstała na podstawie praktycznych doświadczeń autorki, która pracuje z młodzieżą niedostosowaną społecznie jako psycholog. Książka będzie bardzo przydatna dla pedagogów praktyków, dla studentów pedagogiki, ponieważ podejmuje nowe zagadnienia dotyczące analizy efektywności procesu resocjalizacji, wskazuje możliwości nowatorskich rozwiązań. [dr hab. Mieczysław Ciosek, prof. UG, kierownik Zakładu Psychologii Penitencjarnej i Resocjalizacji Instytutu Psychologii UG]: Zjawisko przestępczości nieletnich jest przedmiotem żywego zainteresowania wielu różnych dyscyplin naukowych. Ich przedstawiciele ponawiają wciąż próby odkrycia mechanizmów powstawania tego fenomenu, jego profilaktyki i skutecznych metod resocjalizacji. Taką udaną próbę podjęła również dr Justyna Siemionow w swojej bardzo interesującej i znaczącej pracy, poświęconej metodom resocjalizacji i psychoterapii młodzieży społecznie nieprzystosowanej. Książka dr Justyny Siemionow cechuje się nie tylko bogactwem treści i rzetelnym przeglądem literatury przedmiotu, ale także wysoką wartością aplikacyjną, bo Autorka wskazuje na skuteczne sposoby wywierania wpływu na nieletnich i osiągania społecznie pożądanych zmian w ich zachowaniu i osobowości. Gorąco polecam książkę dr Justyny Siemionow wszystkim Czytelnikom, którzy, ze względu na podjęte studia albo wykonywaną pracę, są zainteresowani problematyką patologii społecznej i resocjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102822 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47388 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37785 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44786 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62923 P 4,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze / Bronisław Urban. - Wyd. 1 - 1 dodr - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 199, [1] s. ; 21 cm.
(Resocjalizacja.)
Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego. Autor omawia: genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży, zależności między agresją a odrzuceniem, wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne, profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115079 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słownik zawiera najważniejsze zagadnienia, pojęcia oraz terminy z dziedziny pedagogiki i psychologii, które zostały przedstawione w bardzo przystępny sposób. Publikacja ta pomoże w rozwiązaniu problemów szkolnych, jak również w pogłębianiu wiedzy na własny użytek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103905 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47688 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47600 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38114 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31930 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44292 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68124 P 2,1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej