Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(151)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Książki
(95)
Artykuły
(56)
Poradniki i przewodniki
(55)
Publikacje fachowe
(31)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Proza
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(178)
wypożyczone
(32)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(44)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(33)
Wypożyczalnia Czarnków
(38)
Wypożyczalnia Trzcianka
(47)
Wypożyczalnia Złotów
(26)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(18)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Informatorium
(1)
Autor
Kwiatkowska Katarzyna
(4)
Szwinta-Dyrda Alicja
(4)
Bakiera Lucyna
(3)
Benedykciuk Roksana
(3)
Brągiel Józefa
(3)
Fiedorczuk Natalia
(3)
Górnicka Beata
(3)
Juul Jesper
(3)
Lewicka Monika
(3)
Musiał Małgorzata
(3)
Syska Dariusz
(3)
Antosiewicz Izabela
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Engler Maria
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Icard Michelle
(2)
Jeżak Joanna
(2)
Knapińska-Chłodnicka Marta
(2)
Krogulska Ewa
(2)
Nuckowska Agieszka
(2)
Pater Ewa
(2)
Pulcyn Tadeusz
(2)
Rogozińska Anna
(2)
Sears Martha
(2)
Sears William
(2)
Shapiro Jordan
(2)
Siudat-Stajura Anna
(2)
Szczepanik Monika
(2)
Szurowska Beata
(2)
Szwajda Aleksandra
(2)
Trybel Olga
(2)
Trzewik Magdalena
(2)
Tyralik-Kulpa Ewa
(2)
Acosta Rina Mae
(1)
Aniszewska Katarzyna
(1)
Antecka Zuzanna
(1)
Appelt Karolina
(1)
Aron Elaine N
(1)
Augustyniak Karolina
(1)
Bach-Golecka Dobrochna
(1)
Banach Iwona
(1)
Banaś Jacek
(1)
Baranowska Joanna
(1)
Bartkowiak Edyta
(1)
Białecka Bogna
(1)
Bogart Julie
(1)
Boguszewska Julia
(1)
Born Adolf
(1)
Brennan Chrisann
(1)
BsTan-'dzin-rgja-mc`o
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Choińska Joanna
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Cichocka-Volkov Klaudyna
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cleare Anita
(1)
Cohen Lawrence J
(1)
Coyne Lisa W
(1)
Czajkowska Dorota
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Dawson Peg
(1)
Dałkowska Katarzyna
(1)
De Lestrade Agnes (1964- )
(1)
Delahooke Mona
(1)
Doniec Renata
(1)
Dorléans Marie
(1)
Doron Eyal
(1)
Eichelberger Wojciech
(1)
Faber Joanna
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fiedorczuk Natalia (1984- )
(1)
Filliozat Isabelle
(1)
Foks Mikołaj
(1)
Freitas Irena
(1)
Gadomska Barbara
(1)
Gadomska-Bounakoff Wanda
(1)
Giaro Tomasz
(1)
Gilmour Jane
(1)
Goryniak Martyna
(1)
Gołota Małgorzata
(1)
Grabda Daria
(1)
Gradowska Marcelina
(1)
Grala-Kowalska Magdalena
(1)
Greene Ross W
(1)
Grzybowski Romuald
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Gębka Artur
(1)
Harbatski Andrei
(1)
Hernández Seoane José María
(1)
Hofman Agata
(1)
Hohnen Bettina
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Howorus-Czajka Magdalena
(1)
Hutchison Michele
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(100)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(135)
1989-2000
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(158)
Język
polski
(155)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(58)
Dorośli
(20)
Coachowie
(14)
Biblioterapeuci
(10)
Pedagodzy
(10)
Pedagodzy szkolni
(10)
Psycholodzy szkolni
(10)
Dzieci
(9)
Psycholodzy
(6)
Psychoterapeuci
(6)
0-5 lat
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Nauczyciele
(4)
6-8 lat
(3)
Terapeuci
(3)
9-13 lat
(1)
Chorzy i niepełnosprawni
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawnicy
(1)
Psychiatrzy
(1)
Rodzina
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura angielska
(3)
Literatura duńska
(2)
Literatura czeska
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Rodzicielstwo
(148)
Wychowanie w rodzinie
(66)
Dzieci
(30)
Rodzina
(26)
Rodzice
(20)
Więź rodzinna
(18)
Dziecko
(16)
Psychologia dziecka
(11)
Relacje międzyludzkie
(11)
Postawy rodzicielskie
(10)
Kompetencje wychowawcze
(9)
Metody wychowawcze
(9)
Ojcostwo
(9)
Macierzyństwo
(8)
Uczucia
(8)
Coaching rodzicielski
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Porozumienie bez przemocy
(7)
Szacunek
(7)
Dojrzewanie
(6)
Dzieciństwo
(6)
Małżeństwo
(6)
Nastolatki
(6)
Rozwód
(6)
Rozwój emocjonalny
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Trudności wychowawcze
(6)
Wychowanie
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(5)
Empatia
(5)
Niemowlę
(5)
Rodzeństwo
(5)
Zabawa
(5)
Internet
(4)
Konflikt
(4)
Młodzież
(4)
Poczucie bezpieczeństwa
(4)
Psychologia rodziny
(4)
Autyzm
(3)
Ciąża
(3)
Gniew
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Konflikt rodzinny
(3)
Kształcenie
(3)
Ojcowie i synowie
(3)
Piecza zastępcza
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rodzicielstwo bliskości
(3)
Rodzina zastępcza
(3)
Samodzielność
(3)
Trudne sytuacje życiowe
(3)
Wartość
(3)
Wcześniak
(3)
Agresywność
(2)
Altruizm
(2)
Autonomia (pedagogika)
(2)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Bliźnięta
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Korzystanie z nocnika
(2)
Mindfulness
(2)
Miłość
(2)
Młodociane matki
(2)
Narzeczeństwo
(2)
Nauczanie
(2)
Noworodek
(2)
Oczekiwanie
(2)
Odżywianie
(2)
Osoby bezdzietne
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Postawy
(2)
Problemy społeczne
(2)
Przemoc
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychologia młodzieży
(2)
Psychoterapia
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Relacja (filozofia)
(2)
Relacje międzypokoleniowe
(2)
Rodzinny dom dziecka
(2)
Rola społeczna
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Rozwój tożsamości
(2)
Samoakceptacja
(2)
Seksualność
(2)
Stres
(2)
Szczęście
(2)
Szkolnictwo
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(2)
Usypianie dzieci
(2)
Uważność rodzicielska
(2)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(2)
Temat: dzieło
Kobieta i Życie (czasopismo ; 1951-2002)
(1)
Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(31)
1901-2000
(5)
1945-1989
(3)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Holandia
(1)
Ukraina
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(44)
Artykuł z czasopisma fachowego
(39)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(27)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(24)
Praca zbiorowa
(12)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(11)
Opracowanie
(8)
Artykuł problemowy
(5)
Poradnik dla rodziców
(5)
Poradniki
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(3)
Monografia
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Książka obrazkowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(74)
Psychologia
(71)
Edukacja i pedagogika
(48)
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Medycyna i zdrowie
(13)
Historia
(4)
Religia i duchowość
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(10)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(9)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(7)
Remedium
(7)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(7)
Świat Problemów
(4)
Bliżej Przedszkola
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(1)
159 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak zrozumieć się w rodzinie / Monika Szczepanik. - Wydanie 2 dodruk. - Szczecin : Wydawnictwo Natuli, 2021. - 195 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Seria Rodzicielska : książki pierwszego wyboru)
Książka o tym, jak zazwyczaj mówimy do siebie, dlaczego często jesteśmy nieskuteczni w komunikacji i co zrobić, by dogadać się w rodzinie. Autorka jak reżyser filmowy śledzi przebieg zwykłych rodzinnych wydarzeń, które często przeradzają się w małe dramaty, kłótnie bez celu, frustracje i nerwy. Nagle woła "STOP" i analizuje, co właściwie się stało. Dzięki temu możemy przyjrzeć się własnym zachowaniom i komunikatom, odkryć faktyczne potrzeby oraz prześledzić punkty, w których rodzi się konflikt i niezrozumienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak zrozumieć się z rodzinie / Monika Szczepanik. - Wydanie 2. - Łódź : Wydawnictwo Natuli, 2020. - 195 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Seria Rodzicielska : książki pierwszego wyboru)
Książka o tym, jak zazwyczaj mówimy do siebie, dlaczego często jesteśmy nieskuteczni w komunikacji i co zrobić, by dogadać się w rodzinie. Autorka jak reżyser filmowy śledzi przebieg zwykłych rodzinnych wydarzeń, które często przeradzają się w małe dramaty, kłótnie bez celu, frustracje i nerwy. Nagle woła "STOP" i analizuje, co właściwie się stało. Dzięki temu możemy przyjrzeć się własnym zachowaniom i komunikatom, odkryć faktyczne potrzeby oraz prześledzić punkty, w których rodzi się konflikt i niezrozumienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42231 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dedykowana prof. S. Kawuli stanowi drugą część swoistego tryptyku podejmującego aktualne kwestie nurtujące tak teorię, jak i praktykę pedagogiki społecznej. Dwie pozostałe książki w tym cyklu, to: "Szkoły polskiej pedagogiki społecznej wobec nowych wyzwań" oraz "Pedagogika społeczna wobec problemów współczesnej młodzieży". Wszystkie trzy łączy wspólny podtytuł: "Polska pedagogika społeczna na początku XXI wieku". Strukturę prezentowanej tu pracy tworzą cztery części. Pierwsza z nich zatytułowana "Perspektywy badań nad rodziną" przybliża m.in. fenomenologiczno-hermeneutyczną koncepcję badań nad rodziną, jak również dotyczy wielowymiarowości macierzyństwa w realiach współczesności. B. Kromolicka podejmuje cenną próbę dookreślenia definicyjnego problematyki zjawiska małoletnich matek. Całości dopełnia artykuł E. Sierankiewicz-Miernik poświęcony zagadnieniom rodzin niepełnych czasowo. W tekście W. Danilewicz pojawia się natomiast nowa kategoria pojęciowa - transnarodowego rodzicielstwa jako alternatywnej formy "organizacji" rodziny. W części II monografii pt.: "Współczesna rodzina w procesie zmiany" przybliżona została problematyka przeobrażeń współczesnej rodziny, ukazująca kierunki przemian w życiu małżeńsko-rodzinnym oraz nowe obszary zadań socjalno-wychowawczych w pracy z rodziną. G. Orzechowska zwraca uwagę na zagadnienia związane z potrzebą wspierania rodziny w odniesieniu do seniorów, zaś M. Ciczkowska-Giedziun - rodzin doświadczających rozwodu. Obraz współczesnej rodziny w polskich serialach telewizyjnych przedstawiony przez K. Szatrawskiego stanowi następny wątek tego rozdziału, który kończy się rodzicielskimi strategiami edukacyjnymi w kontekście uczestnictwa chłopców w treningach piłki nożnej, rozpatrywanymi przez K. Hübscher. Na część III składają się artykuły ukazujące "Rodzinę i dziecko jako podmiot wsparcia społecznego". Autorzy zwracają uwagę na wielość zagrożeń tkwiących w środowisku rodzinnym oraz sugerują różnorodne działania wspierające rodzinę. B. Matyjas podejmuje zagadnienie osamotnienia dziecka w rodzinie dysfunkcjonalnej. A. Rozłucka i G. Szabelska omawiają temat krzywdzenia dzieci w środowisku rodzinnym i społecznej wrażliwości na tę krzywdę, zaś Cz. Lewicki - funkcjonowania dzieci i młodzieży w obliczu przewlekłej choroby. Odrębny blok artykułów dotyczy socjalizacji dziecka w rodzinach: biednej, wielodzietnej, z przemocą i alkoholowej. Ciekawym wątkiem jest także problematyka dziecka ulicy w społeczeństwie ponowoczesnym. Część IV dotyczy "Działań społeczno-pedagogicznych i instytucjonalnych form pomocy dziecku i rodzinie". Dyskusję otwiera artykuł M. Gawęckiej poświęcony nowym podejściom do interwencji socjalnej zorientowanej na rodzinę. Kolejny z nich przybliża funkcjonowanie domów dziecka w Polsce, po reformie systemu opieki. Jednym z sugerowanych tu przez J. Białą rozwiązań w pokonywaniu barier społecznych wychowanków jest wielopodmiotowy model relacji domu dziecka, szkoły i środowiska lokalnego. Inne instytucje pomocy rodzinie, na które zwrócili uwagę Autorzy, to między innymi Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, ale także szkoła w kontekście pomocy dzieciom czeczeńskim. Pozostałe artykuły ukazują różne wymiary funkcjonowania dziecka we współczesnym świecie. Całości zaś dopełnia tekst W. Łuczaka poświęcony prawnym możliwościom wspierania rodziny niewydolnej wychowawczo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106461 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46877 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37716 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31917 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63152 P 5,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana monografia jest pracą zbiorową, w której przedstawiono wieloaspektowe spojrzenie na polską edukację, szkołę i ucznia w kontekście globalnym i krajowym. Jej treść ściśle wpisuje się w prowadzone w ostatnich latach dyskusje na temat edukacji i jej uwarunkowań, szkoły, współczesnego środowiska życia. [...] moją aprobatę wzbudza prezentowana problematyka pracy, której tytuł w bardzo wyraźny sposób prezentuje intencję redaktorów naukowych - Edukacja w perspektywie wyzwań współczesności. [...] Autorzy tomu stawiają pytania: Czy i w jakim stopniu edukacja i wychowanie są tym samym rodzajem działalności co w nieodległej przeszłości? Jak bardzo wyzwania współczesnego świata stają się nowym elementem wychowania? Jak współczesny świat zmienia warunki funkcjonowania szkoły i wpływa na interakcje w niej zachodzące? W jaki sposób współczesność oddziałuje na kluczowe obszary, dziedziny edukacji i wychowania? Jakie innowacje edukacyjne są niezbędne we współczesnej rzeczywistości szkolnej (i szerzej- w edukacji)?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112522 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40624 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Rodzicielska : książki pierwszego wyboru)
Większość poradników dla rodziców poleca różne metody wychowawcze, treningi czy rodzicielskie sztuczki, jednak zazwyczaj oparte są one o potrzeby rodziców, a nie dzieci (a w skrajnych przypadkach są po prostu przemocą).“Jak zrozumieć małe dziecko” to przewodnik dla tych, którzy nie ufają "niezawodnym metodom" i "instrukcjom obsługi", ale pragną nauczyć się rozpoznawać i prawidłowo reagować na prawdziwe potrzeby swojego dziecka.To książka, w której 7 matek, zawodowo związanych z rozwojem dziecka, wspiera inne matki i ojców w ich drodze do świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa. Opierając się na wiedzy z zakresu neurobiologii, teorii więzi i psychologii, weryfikują nasze polskie mity wychowawcze i przekonania o naturze dziecięcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Rodzicielska : książki pierwszego wyboru)
Większość poradników dla rodziców poleca różne metody wychowawcze, treningi czy rodzicielskie sztuczki, jednak zazwyczaj oparte są one o potrzeby rodziców, a nie dzieci (a w skrajnych przypadkach są po prostu przemocą).“Jak zrozumieć małe dziecko” to przewodnik dla tych, którzy nie ufają "niezawodnym metodom" i "instrukcjom obsługi", ale pragną nauczyć się rozpoznawać i prawidłowo reagować na prawdziwe potrzeby swojego dziecka.To książka, w której 7 matek, zawodowo związanych z rozwojem dziecka, wspiera inne matki i ojców w ich drodze do świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa. Opierając się na wiedzy z zakresu neurobiologii, teorii więzi i psychologii, weryfikują nasze polskie mity wychowawcze i przekonania o naturze dziecięcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42232 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca stanowi jedną z nielicznych prac pedagogicznych poświęconych w całości rodzinie polskiej w kulturze realnego socjalizmu, ze szczególnym uwzględnieniem lat 60. i 70. Badając rodzinę w tym okresie, przyjęto założenie mówiące o trudnej sytuacji rodziny pod względem kulturowym, w tym także społeczno-psychologicznym, co wywierało wpływ na jej postrzeganie i wartościowanie w świadomości społecznej oraz określało możliwości rozwojowo-wychowawcze. Rodzina przez kilkadziesiąt lat trwania realnego socjalizmu znajdowała się w warunkach swoistego dualizmu kulturowego będącego przejawem konfliktu i niespójności systemu aksjonormatywnego występującego w kulturze PRL. Dualizm ten polegał na funkcjonowaniu społeczeństwa w dwóch warstwach równocześnie, tj. w: 1) warstwie reguł oficjalnych (tworzonych przez propagandę, indoktrynację ideologiczną, edukację) oraz w 2) warstwie reguł nieoficjalnych (czyli spontanicznych działań adaptacyjnych i obronnych stosowanych wobec narzuconych odgórnie warunków życia).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116846 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53024 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35790 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka doskonale wpisuje się w aktualną dyskusję na temat zagrożeń rodziny. Publikacja stanowi próbę odpowiedzi na współczesne pytania dotyczące rodziny patologicznej i dysfunkcyjnej. Skoncentrowano się w niej na takich zagrożeniach jak: migracje rodziców, eurosieroctwo, bezrobocie i inne. Analizowana problematyka jest aktualna i niezwykle przydatna dla grona pedagogów, psychologów i osób zajmujących się szeroko rozumianą troską o rodzinę. Praca ma wartość poznawczą, ponieważ jest opracowaniem interdyscyplinarnym, a autorzy: pedagodzy, psycholodzy, socjolodzy i prawnicy prezentują spore doświadczenie badawcze. Ich znajomość problemów oparta jest także o doświadczenie praktyczne. Sama problematyka rodziny i zmian, także patologicznych, w jej funkcjonowaniu jest wyzwaniem szczególnie aktualnym w ponowoczesnym świecie. Z recenzji prof. UKSW dr. hab. Zdzisława Majchrzyka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109646 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47831 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39302 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64273 P 5,6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Interdyscyplinarna publikacja, w której można znaleźć opracowania z zakresu psychologii, pedagogiki, prawa i literaturoznawstwa. Artykuły koncentrują się na zagadnieniu funkcjonowania dorosłych w rolach rodzicielskich, stylów rodzicielskich, motywacji rodzicielskiej, kryteriów udanego rodzicielstwa, współzależności funkcjonowania rodziców i dzieci, transmisji wartości przez rodziców, konfliktu rodzicielskiego w sytuacji okołorozwodowej, autokreacji rodziców adopcyjnych, a także zróżnicowanych trudności rodzicielskich (np. w przypadku zaburzeń psychicznych rodziców, pozbawienia ich władzy rodzicielskiej, czy niepełnosprawności dziecka). Monografia jest pokłosiem I Ogólnopolskiej Konferencji Parentologicznej, która odbyła się w maju 2019 r. w Instytucie Psychologii UAM w Poznaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka wpisuje się w dynamicznie rozwijający się nurt pedagogiki rodziny. Podejmuje ważną i aktualną problematykę wymagającą ustawicznych eksploracji. Zawarte w niej artykuły koncentrują uwagę zarówno na różnorodnie pojętych trudnościach i zagrożeniach współczesnej rodziny, jak i wychodzą naprzeciw wyzwaniom i eksponują priorytety na owej drodze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogromnymi zaletami książki są połączenie perspektywy historycznego i współczesnego spojrzenia na omawianą problematykę, interdyscyplinarne podejście oraz uwzględnianie teoretycznych i empirycznych kontekstów badań. Opublikowane w niej teksty wpisują się w aktualne dyskusje dotyczące przemian roli i zadań rodziny we współczesnym świecie. Uwzględniają tradycyjne i nowoczesne podejście do roli rodziców czy pracującej babci. Wskazują na znaczenie właściwych form komunikacji w rodzinie, kształtowania się więzi między jej członkami czy czynników wpływających na zmiany w postrzeganiu znaczenia rodziny w życiu młodych ludzi. Autorzy podejmują też ważne społecznie wątki edukacji seksualnej dzieci, komunikacji bez przemocy oraz zwracają uwagę na rolę rodziny w kształtowaniu podstaw wychowania estetycznego dzieci.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca dotyczy problematyki psychologii rodziny. Przedstawione w niej rozważania koncentrują się wokół wybranych zjawisk swoistych dla współczesnych nam czasów, które charakteryzują obecną rodzinę, ze wskazaniem ich skutków dla rozwoju indywidualnego członków rodziny. Obejmują one kwestie takie jak: specyfika funkcjonowania dorosłych w rolach rodzicielskich, także doświadczających długotrwałych chorób i w różnych typach rodzin, relacje międzypokoleniowe w rodzinie (ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji interpersonalnej), rola rodziny w procesie wkraczania w dorosłość młodszych członków rodziny, a także obawy związane z rodzicielstwem osób w fazie preparentalnej oraz trudności w podejmowaniu ról rodzinnych, zwłaszcza małżeńskich, i ich związek z tożsamością młodych dorosłych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka prezentuje rezultaty badań dedykowanych eksploracji zagadnienia jakości życia rodziców dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz jej związku z empatią. Rezultaty badań wskazują, że rodzice dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym mierzą się z wieloma trudnościami związanymi ze specyfiką roli, jaką pełnią – rodziców dziecka z niepełnosprawnością. Ich rodzicielstwo jest wyzwaniem nie tylko w aspekcie czynności opiekuńczo-wychowawczych wobec dziecka, ale także w aspekcie dobrostanu psychicznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
The issue is devoted to an interdisciplinary analysis of the many aspects of feminism in historical, anthropological, religious, legal, philosophical, political, educational, and sociological terms. The authors of the articles attempted to answer the following questions: How should women's domestic work be valued? Is Girl Scouting different from Boy Scouting? How to organise a feminist law clinic class? Can mobbing procedures aim at a potential reconciliation between perpetrator and victim? What is the contemporary significance of women's dress? Is the equality legacy of the French Revolution relevant in Syria today? Are figures of matriarchy present in the Old Testament? How does the law regulate marriage, motherhood and parenthood? How should the concept of gender be understood? Do the theories of evolutionism accurately explain the relationship between men and women? The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Numer poświęcony jest interdyscyplinarnej analizie wielu aspektów feminizmu w wymiarze historycznym, antropologicznym, religijnym, prawniczym, filozoficznym, politycznym, edukacyjnym, socjologicznym. Autorzy artykułów podjęli próby odpowiedzi na pytania: Jak należy wycenić pracę domową kobiet? Czy skauting dziewcząt różni się od skautingu chłopców? Jak zorganizować zajęcia z zakresu feministycznej kliniki prawa? Czy procedury związane z mobbingiem mogą zmierzać do potencjalnego pojednania sprawcy i ofiary? Jakie jest współczesne znaczenie kobiecego stroju? Czy równościowe dziedzictwo rewolucji francuskiej jest dziś istotne w Syrii? Czy w Starym Testamencie obecne są figury matriarchatu? Jak prawo reguluje małżeństwo, macierzyństwo i rodzicielstwo? Jak należy rozumieć pojęcie płci? Czy teorie ewolucjonizmu trafnie wyjaśniają relacje między kobietami i mężczyznami? Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Prof. dr hab. Tomasz Giaro (ORCID 0000-0002-5702-6135) – prawnik, specjalista w zakresie prawa rzymskiego, teorii, filozofii i historii prawa oraz prawa porównawczego, od 2009 roku profesor nauk prawnych, od 2016 roku dziekan Wydziału Prawa i Administracji UW, kierownik Katedry Europejskiej Tradycji Prawnej. Dodatkowo odbył studia podyplomowe w Scuola di Perfezionamento in Diritto Civile na Uniwersytecie w Camerino. W latach 1984-1985 stypendysta Fundacji Humboldta na Uniwersytecie w Bonn. W latach 1990–2006 pracownik Max-Planck-Institut für Europäische Rechtsgeschichte we Frankfurcie nad Menem. Dodatkowo zatrudniony wówczas jako profesor na Wydziale Prawa Uniwersytetu Goethego we Frankfurcie nad Menem, na Wydziale Prawa Freie Universität Berlin oraz na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Giessen. W latach 2002–2004 kierownik projektu „Modernizacja praw wschodnioeuropejskich od początku XIX wieku” w Max-Planck-Institut. W latach 2004–2006 kierownik międzynarodowego projektu „Kultura prawna nowoczesnej Europy Wschodniej” finansowanego przez Fundację Volkswagena. W latach 2007–2014 członek Komitetu Nauk o Kulturze Antycznej PAN, w latach 2011–2014 zastępca Przewodniczącego Komitetu Nauk Prawnych PAN. W latach 2015-2019 Przewodniczący Rady Programowej przy Stacji Naukowej PAN w Rzymie. W 2010 roku przeprowadził cykl 15 wykładów „European Legal Tradition” na Uniwersytecie Florydy (Gainesville) w USA. W roku 2011 otrzymał nagrodę Fundacji na rzecz Nauki Polskiej w dziedzinie nauk humanistyczno-społecznych. Od 2013 roku redaktor naczelny czasopisma „Studia Iuridica”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Problematyka kryzysu penitencjarnego rodzin, choć stanowi ważne zagadnienie w ramach teorii i praktyki resocjalizacyjnej, nadal wydaje się nierozpoznana. Studium doświadczeń rodzicielskich to propozycja szczególnego wglądu w biografie ojców i matek uwięzionych (dorosłych) dzieci. Autorka w interpretatywnej perspektywie odkrywa, ujawnia i analizuje biografie rodziców przygniecionych ciężarem przestępczej działalności dzieci. Krok po kroku przeprowadza czytelnika przez kolejne etapy narastania bezładu, wzmacniania napięć i kumulowania zagrożeń. Kim są, kim byli i kim ostatecznie stają się rodzice więzionych dzieci? Jak postrzegają swoją rodzicielską rolę? Jak kształtuje się ich relacja z dzieckiem pozbawionym wolności? To tylko kilka wybranych pytań towarzyszących podjętym analizom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie. Wypisy z dzieł Marii Montessori (…) to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką. Z recenzji dr. Jarosława Jendzy Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat. Dziecko jest wielkim budowniczym, wielkim konstruktorem. Jeśli zadasz sobie pytanie: „Kto obdarzył mnie tą siłą, tą inteligencją, tą wiedzą, którą dziś mam?”, możesz odpowiedzieć: „To dziecko uczyniło mnie człowiekiem, którym jestem”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej