Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(79)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(72)
Publikacje naukowe
(12)
Artykuły
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(164)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(39)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(21)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(25)
Wypożyczalnia Trzcianka
(17)
Czytelnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(30)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(31)
Czytelnia Wągrowiec
(9)
Autor
Nowak Stefan
(6)
Pilch Tadeusz
(4)
Kozakiewiczowa Helena
(3)
Mokrzycki Edmund
(3)
Szczepański Jan
(3)
Bauman Teresa
(2)
Gostkowski Zygmunt
(2)
Hałas Elżbieta
(2)
Lipiński Andrzej Wojciech
(2)
Merton Robert King
(2)
Morawska Ewa
(2)
Radźko Andrzej
(2)
Wertenstein-Żuławski Jerzy
(2)
Znaniecki Florian
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Abell Peter
(1)
Babbie Earl R
(1)
Becker Howard Saul
(1)
Bera Ryszard
(1)
Błaszczyk Tomasz
(1)
Cacioppo John T
(1)
Cacioppo Stephanie
(1)
Chmielewska Bożenna
(1)
Chomczyński Piotr
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Durkheim Émile
(1)
Durkheim Émile (1858-1917)
(1)
Dziuban Agata
(1)
Dłużniewska Agnieszka
(1)
Gackowski Tomasz
(1)
Giddens Anthony
(1)
Glinka Beata
(1)
Goodman Norman
(1)
Goćkowski Janusz
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Głażewski Michał
(1)
Haber Lesław Henryk
(1)
Harciarek Michał
(1)
Holm Kurt
(1)
Hübner Peter
(1)
Karpiński Jakub
(1)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(1)
Konecki Krzysztof
(1)
Kostera Monika
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kołodziej-Durnaś Agnieszka
(1)
Kraśniewski Jerzy
(1)
Krzymowska Krystyna
(1)
Krüger Heinz-Hermann
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kuzitowicz Włodzisław
(1)
Kvale Steinar
(1)
Lutyński Jan
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Maison Dominika
(1)
Mayntz Renate
(1)
Niżnik Józef
(1)
Olbrycht Jan
(1)
Ostasiewicz Walenty
(1)
Owczarska Beata
(1)
Paluch Michał
(1)
Perzanowski Andrzej
(1)
Podgórski Ryszard Adam
(1)
Polak Jędrzej
(1)
Ruszkowski Janusz
(1)
Sałaciński Lech
(1)
Siemek Marek Jan
(1)
Siemianowski Andrzej
(1)
Simmel Georg
(1)
Siuda Piotr
(1)
Sołoma Luba
(1)
Staszyńska Katarzyna Maria
(1)
Szacki Jerzy
(1)
Szacki Jerzy (1929- )
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Tabin Marek
(1)
Tomanek Paweł
(1)
Tomczyk Łukasz
(1)
Trzęsicki Kazimierz
(1)
Tuchańska Barbara
(1)
Turowski Jan
(1)
Wiatr Jerzy Józef
(1)
Woroniecka Grażyna
(1)
Woskowski Jan
(1)
Woźniak Robert B
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Zielińska Urszula
(1)
Łukasiewicz Małgorzata
(1)
Šubkin Vladimir Nikolacvič
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
2012
(1)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(73)
nieznany (po)
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Socjologia
(45)
Metodologia
(39)
Nauki społeczne
(13)
Pedagogika
(10)
Grupy społeczne
(7)
Nauczyciele
(6)
Nauka
(6)
Szkolnictwo
(6)
Ankieta
(5)
Metody badawcze
(5)
Struktura społeczna
(4)
Wychowanie
(4)
Wywiad socjologiczny
(4)
Badania jakościowe
(3)
Etnografia
(3)
Konflikt
(3)
Kształcenie
(3)
Młodzież
(3)
Oświata
(3)
Praca
(3)
Rodzina
(3)
Socjalizacja
(3)
Uczniowie
(3)
Badania naukowe
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Internet
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Klasy społeczne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Marksizm
(2)
Mediacja (socjologia)
(2)
Nauczanie
(2)
Negocjacje
(2)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Osobowość
(2)
Państwo
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Religia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Teoria poznania
(2)
Teoria ugruntowana
(2)
Wieś
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zapobieganie
(2)
Zwalczanie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Action Research
(1)
Agresywność
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Antropologia
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Antysemityzm
(1)
Biografie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Comte, August (1798-1857)
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Durkheim, Emil (1858-1917)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja globalna
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Etyka biznesu
(1)
Filozofia
(1)
Forum (informat.)
(1)
Giddens, Anthony
(1)
Gospodarka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia
(1)
Historiografia
(1)
Instytucja totalna
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Jakość
(1)
Jakość życia
(1)
Język esperanto
(1)
Kadry
(1)
Kariera
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Kreatywność
(1)
Krytycyzm
(1)
Kryzys
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Małopolska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ankieta
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Blogi
(1)
Kolaż
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Edukacja i pedagogika
(9)
Nauka i badania
(4)
Psychologia
(4)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Gazeta Szkolna
(1)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Mózg jest najbardziej złożonym narządem w znanym nam Wszechświecie, a opisanie mechanizmów neuronowych stanowiących podłoże struktur i kontaktów społecznych stało się jednym z największych wyzwań neuronauki XXI wieku. Przedsięwzięcie to jest ekscytujące i zniechęcające zarazem, ponieważ wymaga zintegrowania teorii, metodologii i danych z różnych poziomów organizacji, uwzględnianych w licznych dyscyplinach i dotyczących różnych gatunków społecznych. Żeby sprostać takiemu wyzwaniu, obszar neuronauki społecznej rozrósł się spektakularnie, przekształcając się w dziedzinę interdyscyplinarną. (z tekstu).
Celem książki jest przybliżenie Czytelnikom neuronalnych podstaw aktywności społecznej człowieka i innych zwierząt. Podręcznik zapewnia podstawową wiedzę niezbędną do zrozumienia psychologicznych, neuronalnych, hormonalnych, komórkowych i genomicznych mechanizmów leżących u podstaw tak różnorodnych procesów społecznych, jak samotność, empatia, teoria umysłu, zaufanie i współpraca. Tym, co wyróżnia tę książkę, jest integracja badań prowadzonych z udziałem ludzi i zwierząt, opisy przypadków klinicznych, wielopoziomowe analizy zagadnień od płaszczyzny genów po społeczeństwo oraz różnorodne metodologie. Stephanie i John T. Cacioppo zawarli tu: podstawowe informacje na temat rozwoju neuronauki społecznej oraz jej związków z innymi dyscyplinami nauki, opis kształtowania się „mózgu społecznego” oraz metod poznawania go i wnioskowania o jego ewolucji i funkcjonowaniu, wiedzę na temat znaczenia relacji społecznych dla prawidłowego funkcjonowania człowieka oraz konsekwencji obiektywnej i postrzeganej izolacji społecznej, a także opis ewolucyjnej teorii samotności, opis tzw. sił łączących, czyli zjawisk umożliwiających społeczną wymianę, jak zarażanie emocjonalne, mentalizacja, empatia, identyfikacja czy społeczne uczenie się, doniesienia z badań na temat percepcji społecznej i znaczenia różnego rodzaju informacji w odczytywaniu i interpretowaniu sygnałów z twarzy i oczu, wiedzę na temat zjawisk zachodzących w grupach społecznych, m.in. wzajemności, współpracy, powstawania stereotypów i uprzedzeń, dyskryminacji oraz altruizmu, informacje o neuronalnych podstawach wpływu społecznego, opis zdrowych więzi społecznych z punktu widzenia neuronauki: autorzy opisali proces tworzenia wspólnych reprezentacji poznawczych z osobami znaczącymi, rodzaje miłości oraz jej wpływ na poznanie społeczne i ucieleśnione, a także aktywność neuronalną zachodzącą u osób, które doświadczyły odrzucenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117971 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakościowe metody badań społecznych : podejście aplikacyjne / Dominika Maison. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2022. - 318, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Jakościowe metody badań społecznych – podejście aplikacyjne to kompleksowy przewodnik po tym jak planować i prowadzić badania jakościowe w obszarze nauk społecznych, a także jak wyciągać z nich prawidłowe wnioski i przekładać je na praktyczne rozwiązania problemów społecznych. Autorka prowadzi Czytelnika przez wszystkie etapy procesu badawczego z zastosowaniem metod jakościowych, swój wywód ilustrując barwnymi przykładami z praktyki. Jakościowe metody badań nie są metodą ani lepszą, ani gorszą od badań ilościowych. Każda z nich służy innym celom, odpowiada na inne pytania badawcze, każda daje możliwość uzyskania innego typu informacji. Dlatego obie metody znakomicie się uzupełniają i dopiero wykorzystywane razem dają pełen obraz badanych przez nas zjawisk. Wynikami badań ilościowych możemy całkiem dobrze opisać człowieka, ale nie jesteśmy w stanie go w pełni zrozumieć – to dają nam właśnie wyniki badań jakościowych. We współczesnym świecie zadaje się coraz więcej pytań dotyczących wpływu społecznego, czyli o to, jak zmienić różne zachowania ludzi: co zrobić, żeby ludzie jeździli bezpieczniej samochodami, nie stosowali przemocy w rodzinie, żyli w zdrowszy sposób, uprawiali więcej sportu, jedli wartościowe jedzenie, bardziej dbali o planetę czy pomagali słabszym lub biedniejszym. Są to typowe przykłady pytań, na które odpowiedzi poszukujemy w tzw. aplikacyjnych badaniach społecznych – badaniach z pogranicza psychologii i socjologii odpowiadających na pytania o psychologiczną i społeczną naturę obserwowanych zjawisk. W naukowych badaniach psychologicznych podstawową metodą badawczą są eksperymenty, z których wnioskuje się o związkach przyczynowo-skutkowych. Badania eksperymentalne dobrze testują teorie naukowe, dają dosyć precyzyjną odpowiedź na temat zależności między kilkoma wyodrębnionymi zmiennymi, jednak zazwyczaj nie przystają do złożoności realnych problemów, których rozwiązania oczekujemy w aplikacyjnych badaniach społecznych. Jeżeli chcemy rozwiązać konkretny życiowy problem, np. pomóc organizacji społecznej w osiągnięciu jej celu, musimy sięgnąć po odmienne narzędzia badawcze, często pochodzące z tradycji badań socjologicznych i marketingowych, takie jak sondaże czy właśnie metody jakościowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86029, 86030, 86031 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52737 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46362 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Niniejsza monografia adresowana jest szczególnie dla studentów pedagogiki i pracowników naukowo-dydaktycznych prowadzących eksploracje z zakresu pedagogiki dziecka. (...) Pracując nad tym zbiorem naszą intencją było stworzenie pracy, która będzie inspirować i wspierać własną refleksję metodologiczną badaczy, których interesują kategorie dziecka i dzieciństwa. Książka ta nie ma natomiast ambicji, by służyć jako systematyczny i wyczerpujący wykład z zakresu metodologii". (Marzenna Magda-Adamowicz, Ewa Kowalska, fragm. Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116677 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52654 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęte w niniejszej eksploracji poszukiwania badawcze są ważnym elementem wzbogacającym naszą wiedzę o współczesnej emigracji zarobkowej Polaków do innych krajów Unii Europejskiej i mają niewątpliwie charakter prekursorski (...). Przyjęta przez Autora perspektywa pedagogiczna pozwala rozpatrywać poczucie odpowiedzialności emigrantów jako rezultat oddziaływań edukacyjnych, w których istotna rolę odgrywają środowisko pracy i pełnione role zawodowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105796 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48205 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38862 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44930 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63932 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy badań jakościowych / Beata Glinka, Wojciech Czakon. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, często niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość oferują badania jakościowe, które ze swej natury dobrze nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje wiele stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartości badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów ukazujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem procesu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez wybór podejścia, dobór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najbardziej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii oraz prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42584 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęte przez Autorki badania miały na celu poszerzenie współczesnej wiedzy z zakresu emocjonalno-społecznego funkcjonowania uczniów z dysleksją oraz porównanie uzyskanych przez nich wyników z wynikami uczniów bez dysleksji. Uzyskane dane empiryczne dostarczyły wielu informacji dotyczących różnic w zakresie samoświadomości emocji i kompetencji społecznych w percepcji uczniów w okresie dorastania. Ukazanie deficytów w funkcjonowaniu emocjonalno-społecznym uczniów z dysleksją pozwoli ukierunkować wszystkie działania terapeutyczne na rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz na rozwijanie strategii radzenia sobie z emocjami. Lektura winna motywować pedagogów do wielu przedsięwzięć na rzecz doskonalenia systemu wsparcia uczniów z dysleksją oraz inspirować ich do podejmowania twórczych, racjonalnych i przemyślanych działań praktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100933 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100718 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37351 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30820 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43287 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62418 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia Ethnologica / Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43991 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45604, 44426 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30178 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104183 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38180 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44361 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie to adresowane jest do uczestników zajęć poświęconych zróżnicowaniu kulturowemu w różnych okolicznościach. Może służyć jako praktyczna pomoc naukowa oraz źródło inspiracji dla studentów, nauczycieli i badaczy. Zawiera wybór kilkunastu artykułów wcześniej opublikowanych w opracowaniach pokonferencyjnych. Oprócz teoretycznych i metodologicznych podstaw pedagogiki międzykulturowej w perspektywie historycznej ukazują one zróżnicowanie kulturowe w kontekstach od najbardziej popularnych - tożsamości i migracji - po rzadziej opisywane, m.in.kontaktów biznesowych, problemów osób ubogich, wykluczanych, chorych i umierających traktowanych jako Obcy. Opowiadają też o próbach poszukiwania wspólnego języka (np. esperanto) i możliwości wykorzystania Internetu w edukacji międzykulturowej. Dociekliwy Czytelnik znajdzie tu liczne odesłania do źródeł zagranicznych i stron internetowych, pozwalające poszerzyć wiedzę na opisywane tematy. Książkę uzupełnia obszerny przewodnik bibliograficzny zawierający ponad 2000 tytułów literatury przedmiotu w kilkunastu językach (oprócz polskiego m.in. w angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, słowackim, włoskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104102 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44385 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej