Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(27)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(13)
Książki
(12)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Druki ulotne
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Naprawa Renata
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Wolińska Beata
(4)
Święcicka Ewa
(2)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Andrzejewska Ewa
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Czarniecka Renata
(1)
Domagała Dorota
(1)
Durda Marek
(1)
Dzielnicka Ewa
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Górna-Łukasik Krystyna
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Janowicz Jerzy
(1)
Kazimierski Wacław
(1)
Klasińska Jolanta
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Maciejewska Jolanta
(1)
Mikina Agnieszka
(1)
Montessori Maria
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Pilarska Paula
(1)
Poussin Charlotte
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Roche Hadrien
(1)
Rokoszewski Konard
(1)
Sawiński Julian Piotr
(1)
Siara Olga
(1)
Sikora-Banasik Dorota
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Skrzetuska Ewa
(1)
Wnęk Marcelina
(1)
Zając Bożena
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Szkoły specjalne
(7)
Nauczyciele
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Rodzice
(3)
Lekarze
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Sportowcy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Samodzielność
(24)
Uczenie się
(8)
Kompetencje społeczne
(7)
Nauczanie początkowe
(5)
Uczniowie
(4)
Dzieci
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Metoda Montessori
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Neuroedukacja
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Odpowiedzialność
(2)
Plan daltoński
(2)
Samodzielność (psychol.)
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Współdziałanie
(2)
Decyzje
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja demokratyczna
(1)
Fizjologia
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Gimnazja
(1)
Higiena
(1)
Higiena osobista
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Osoby z niepełnosprawnoscią
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika waldorfska
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Podmiotowość
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Postawy
(1)
Potrzeby fizjologiczne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój moralny
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Szkoła
(1)
Techniki Freineta
(1)
Teoria nauczania
(1)
Terapia
(1)
Testy dydaktyczne
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się przez odkrywanie
(1)
Uczeń
(1)
Uczeń - obserwacja
(1)
Uczeń - praca domowa
(1)
Uczeń zdolny
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wolność
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wygotski, Lew (1896-1934)
(1)
Zachowanie
(1)
Zadania dydaktyczne
(1)
Zainteresowania
(1)
Zaufanie
(1)
Zdolności
(1)
Życzliwość
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Karty pracy ucznia
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Poradnik
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(2)
Tytuł czasopisma
Języki Obce w Szkole
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Polonistyka
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
28 wyników Filtruj
Druk ulotny
W koszyku
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
„Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Ja - uczeń”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114889 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34468 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67336 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seria kart pracy Podróż przez pory roku… jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seria kart pracy Podróż przez pory roku… jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 914 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seria kart pracy Podróż przez pory roku… jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seria kart pracy Podróż przez pory roku… jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Daltońskie drogowskazy : samodzielność / Dorota Domagała. - [Grabina] : Sor-Man, copyright [2019]. - 102, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Autorka przedstawia początkowo słowa Helen Parkhurst, wskazuje plan daltoński jako naszą drogę - drogę nauczycieli, a następnie wyjaśnia czym jest samodzielność. Kwintesencją tej książki są inspirujące karty pracy podzielone ze względu na miejsce ich wykonania - kącik tematyczny oraz realizujące treści podstawy programowej. Zadania, które stworzyła Pani Dorota pokazuje sytuację, kiedy dziecko nie wypełnia jak leci rubryczek, linijek. Ono myśli, działa, próbuje, tworzy swój proces edukacyjny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115732 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego.Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. (Z tekstu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Skuteczność jest jedną z ważniejszych cech wszystkich naszych celowych działań. Nauczyciele i dyrektorzy szkół są żywo zainteresowani zabieganiem o wysokie efekty pracy szkoły. Drogą do tego celu jest przede wszystkim zmotywowanie uczniów do zdobywania wiedzy, do pracy i wysiłku. Wszystkie prezentowane zagadnienia dotyczą edukacyjnych innowacji, które zwykle łamią normy, schematy i stereotypy oraz zmierzają do uzyskania wyższych efektów uczenia się uczniów. Wymaga to precyzyjnego formułowania celów oraz zapału i chęci do wysiłku, prawdziwego zaangażowania i entuzjazmu. Jak w pierwszej części, pomocne będą: - zadania do samodzielnej pracy, - wykaz literatury, pozwalającej pogłębić omawiane zagadnienia oraz - 6 kolejnych szkoleń - o twórczości i kreatywności, wymaganiach i konsekwencji, znaczeniu rozumienia, motywowaniu, życzliwości i lekcji odwróconej. W pierwszej części poradnika Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji. Poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Część 1 przedstawiono tematy od A do L, a w drugiej części znajdują się tematy od Ł do Ż.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111252 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
„Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działów „Higiena osobista” oraz „Potrzeby fizjologiczne”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych – pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34750 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67776 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zbiorowa (na 404 stronach) pod redakcją dr Marzeny Żylińskiej to kompendium wiedzy na temat: - wszystkich obecnych aktualnie w polskiej edukacji koncepcji wywodzących się z nurtu Nowego Wychowania, - neurodydaktyki oraz - szkół demokratycznych i unschoolingu. O poszczególnych metodykach piszą eksperci, którzy od lat propagują nowoczesną edukację opartą o jak najlepsze wzorce, które powstały na przełomie XIX i XX wieku. Całość okraszona bogatym komentarzem psychologa Marcina Jaracza oraz neurodydaktyka dr Marzeny Żylińskiej. Na dzieło składają się rozdziały, w których autorzy opisują każdą z koncepcji pedagogicznych, uzupełnione przez spojrzenie przez pryzmat wiedzy o mózgu i uczeniu się. Jest to pierwsza taka książka na rynku edukacyjnym, która jest podsumowaniem kilkunastu lat pracy edukatorów, dla których zmiana podejścia do uczenia się stała się misją ich życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115729 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49758, 49759 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Na czym polega dojrzałość umysłowa dziś, dla Twojego pokolenia, które niedługo może być określane jako pokolenie ekranów i aplikacji? Na pierwszym roku studiów w szczególny sposób ujawni się dylemat: czy imitować wzorce znalezione w źródłach, czy twórczo je przekształcać i wykazać inwencję oraz oryginalność. Ten podręcznik ma pomóc Ci rozeznać się w całkiem podstawowych umiejętnościach i kompetencjach potrzebnych w samodzielnym uczeniu się. Postaraliśmy się zebrać najprostsze i najzwięźlejsze porady i przepisy dla rozpoczynających studia, a więc dla Ciebie! Te kompetencje będą ważne nie tylko tu i teraz, na UŁ, ale w samodzielnym uczeniu się przez całe życie. Jarosław Płuciennik Kinga Klimczak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej