Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(39)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(26)
Artykuły
(13)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(65)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(13)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(11)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(10)
Wypożyczalnia Złotów
(17)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(9)
Informatorium
(1)
Autor
Kirenko Janusz
(2)
Majorek Czesław
(2)
Wosik-Kawala Danuta
(2)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(2)
Augustynek Kazimierz
(1)
Bobrowska-Nowak Wanda
(1)
Buchwald Beata
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Chorąży Ewa
(1)
Chwaliszewska-Czerwińska Magdalena
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Fudali Robert
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Jaksim Marianna
(1)
Jóźwiak Iwona
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korzeniowska Regina
(1)
Kowal Janusz
(1)
Kowalczyk Małgorzata
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kozłowska Zofia Teresa
(1)
Krowicki Stanisław Ludwik
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Lewandowski Radosław
(1)
Lisicki Michał
(1)
Lorenc Jakub
(1)
Maciąg Krzysztof
(1)
Michalska Iwonna
(1)
Michalski Grzegorz
(1)
Mrozowska Kamilla
(1)
Mrozowski Krzysztof
(1)
Murawiecka Aneta
(1)
Orzyłowska Anna
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Smolińska-Theiss Barbara
(1)
Starościak Jan
(1)
Szala Elżbieta
(1)
Szczepaniak Marek
(1)
Słodyczka Anna
(1)
Słowikowski Tadeusz
(1)
Techmańska Barbara
(1)
Trychan Grażyna
(1)
Urych Ilona
(1)
Walasek Stefania
(1)
Zarzecka Halina
(1)
Zielecki Alojzy
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(5)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Nauczyciele
(10)
Nauczyciele historii
(5)
Pedagodzy szkolni
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom rozszerzony
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Uczniowie
(20)
Nauczanie
(8)
Historia (przedmiot szkolny)
(7)
Nauczyciele
(6)
Pedagogika
(6)
Szkolnictwo
(6)
Wychowanie
(5)
Literatura
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Historia
(3)
Kształcenie
(3)
Matematyka
(3)
Metody nauczania
(3)
Psychologia
(3)
Sztuka
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Agresywność
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z doświadczeniem migracji
(2)
Język polski
(2)
Literatura polska
(2)
Matura
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przyroda
(2)
Socjalizacja
(2)
Uchodźcy
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zainteresowania
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Archiwa
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Autonomia (politologia)
(1)
Biblioteki dziecięce
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Bogedain, Bernard Józef
(1)
Choreoterapia
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie
(1)
Demokracja
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Domy dziecka
(1)
Domy kultury
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Egzaminy
(1)
Emerytura
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Gawroński, Andrzej
(1)
Germanizacja
(1)
Getta żydowskie
(1)
Gliczner, Erazm
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Herbart, Johann Friedrich (1776-1841)
(1)
Historia wychowania
(1)
Informatyka
(1)
Instytut Aleksandryjsko-Maryjski Wychowania Panien (Warszawa)
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Język dziecka
(1)
Języki
(1)
Katolicyzm
(1)
Kolonie letnie
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Locke, John (1632-1704)
(1)
Lojalność
(1)
Markiewicz, Stanisław
(1)
Maturzyści
(1)
Metoda Montessori
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mundurki szkolne
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Narkomania
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemcewicz, Julian Ursyn
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1801-1900
(4)
1901-2000
(4)
1901-
(2)
1901-1914
(1)
1901-20002
(1)
1918-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Wyrzysk (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Wyrzysk)
(1)
Zabór pruski
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma historycznego
(9)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Opracowanie
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma teologicznego
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Felieton
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Historia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(7)
Wiadomości Historyczne
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Uczyć lepiej
(1)
40 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25959 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakość pracy szkoły zależy od jakości pracy zatrudnionych w niej nauczycieli - ta oczywista myśl stała się myślą przewodnią publikacji. Materiały zawarte w książce zostały podzielone na trzy części wynikające z logicznego podziału poruszanych w nich zagadnień. W części pierwszej - W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej, w opisie zawodu nauczycielskiego oparto się na refleksjach, jakich dostarczył analizowany materiał historyczny. Zgromadzenie wiedzy na temat tego, co było cenne w praktyce i teorii minionych lat, jest często wskazaniem możliwych rozwiązań dla obecnych problemów edukacyjnych. A dla rozważań nad osobą nauczyciela doświadczenia polskiej myśli pedeutologicznej zawsze pozostają cenne. W części drugiej - Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości, zawarte są materiały, które pokazują, jak szeroka skala zagadnień mieści się w pojęciu "zawód nauczycielski", jak wiele kwestii jest w stanie umknąć w trakcie codziennej pracy szkolnej. Poruszane w tej części problemy poszerzają naszą wiedzę na temat możliwości wynikających z przekrojowego spojrzenia na ten zawód. Trzecia część - Współdziałanie i opór w relacjach nauczyciel - uczeń, prezentuje natomiast możliwe przyczyny kolizji w relacjach między najważniejszymi podmiotami procesu edukacyjnego. Zawiera też wybrane problemy, na jakie może się natknąć pedagog w swej codziennej pracy wychowawczej. Wszystkie przedstawione w tej części teksty są również dowodem na to, jak ważnym wzorcem w procesie wychowania jest osoba nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104510 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48340 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31911 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi ciekawy i wartościowy wkład do dyskursu nad współczesnymi zagadnieniami teorii i praktyki wychowania. Teraźniejszość w edukacji i w innych sferach życia społecznego stanowi przebogaty poznawczo obszar badawczy, z którego autorzy poszczególnych rozdziałów sporządzili nośne i trafne sprawozdania. Wartością nie do przecenienia jest zaprezentowana w pracach różnorodność wynikająca z odmiennych perspektyw ujmowania dynamiki współczesnego wychowania oraz przenikanie zagadnień postrzeganych jako szanse i zagrożenia procesu wychowania. Nośność podejmowanej problematyki kieruje monografię do rąk szerokiego grona odbiorców. Może być ona wykorzystywana w kształceniu studentów kierunków pedagogicznych, socjologicznych i innych humanistycznych, wewnątrz których penetrowane są zagadnienia wychowania. Studium powinno dotrzeć także do praktyków zarządzających edukacją, na różnorodnych szczeblach kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 105187 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38659 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32130 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44915 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64442 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115622 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52552 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102908 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Korczakowskie narracje pedagogiczne są próbą współczesnego odczytania spuścizny pedagogicznej Janusza Korczaka w perspektywie dzisiejszych wyzwań, pytań, które stają przed badaczami dziecka i dzieciństwa, a także przed praktykami. Nie ma w nich prostych rad, zasad, powierzchownych uogólnień od których Korczak stronił. Jest to książka pokazująca korczakowski model pedagogiki praktycznej, ale jednocześnie refleksyjne, opartej na miłości do dziecka, mądrości wychowawczej i ciągłym namysłem nad rozwijającym się dzieckiem i dorosłym, który uczy się dziecka, uczy się razem z dzieckiem i od dziecka. Korczakowskie narracje pedagogiczne łączą wymiar praktyczny i akademicki. Pokazują korczakowskie idee pedagogiczne, unikalny system wychowawczy, sukcesy i porażki Korczaka w pracy z dziećmi. Wpisują te myśli i działania w kontekst międzywojennej pedagogiki z jakiej wyrastał i uczył się Korczak. Jednocześnie odnoszą spuściznę Korczaka do dzisiejszej pedagogiki humanistycznej opartej na uniwersalnych wartościach, o której można również powiedzieć, że jest wielowymiarowa, otwarta dająca się interpretować wedle różnych znaczeń i kodów kulturowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107315 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49206 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45459 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65625 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Powyższe spostrzeżenia, a także potrzeba diagnozy wykorzystania głównych paradygmatów pedagogicznych we współczesnych działaniach edukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa przyczyniły się do tego, że przedmiotem prezentowanych badań była wiedza o bezpieczeństwie w praktyce pedagogicznej. Ujmując inaczej, refleksja nad procesami nauczania i wychowania oraz ich teraźniejszymi uwarunkowaniami z punktu widzenia bezpieczeństwa stała się przyczynkiem do stworzenia nowego, interesującego pola eksploracji łączącego dwie dyscypliny naukowe w ramach dziedziny nauk społecznych, czyli nauk o bezpieczeństwie z pedagogiką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116433 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 244)
Monografia zawiera osiemnaście interdyscyplinarnych tekstów o znaczącym walorze poznawczym i refleksyjnym, w których autorzy podejmują kwestię złożoności językowej i komunikacyjnej problematyki okresu dzieciństwa, prowokując czytelnika do wieloaspektowego dyskursu. Sprawność językowa i komunikacyjna zarówno w zakresie języka rodzimego, jak i języka obcego (czy języków obcych) otwiera nas na świat – rozszerza granice naszego poznania łącząc się nie tylko ze zdobywaniem wiedzy czysto lingwistycznej, ale również psychologicznej, socjologicznej i kulturowej. Dlatego poziom umiejętności językowych i komunikacyjnych implikuje u dziecka szybki wzrost inteligencji i wiedzy, zapewnia mu poczucie własnej wartości i poczucie kompetencji oraz skuteczności w działaniu. Sukcesy w zakresie sprawności językowej i komunikacyjnej decydują o korzystnej pozycji dziecka w przedszkolu i klasie szkolnej, warunkują poziom jego satysfakcji z nawiązywanych relacji interpersonalnych, jak również decydują o osiągnięciach szkolnych i sprzyjają uzyskiwaniu sukcesów zawodowych w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 13.)
Trzynasty tom serii, podobnie jak poprzednie, zawiera treści o stosunkowo wysokim stopniu ogólności; zostały one opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji oraz socjalizacji osób niepełnosprawnych. Wyróżnienie dwóch części tego opracowania - pierwszej, ukierunkowanej na procesy edukacyjne, a drugiej na socjalizację - jest zabiegiem umownie porządkującym strukturę tomu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106722, 106777 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33141 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47473, 45259 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwszy z serii tomików przeznaczonych dla rodziców, nauczycieli, wychowawców, może nawet starszego rodzeństwa - każdego, kto chciałby dowiedzieć się czegoś więcej o tym, jak zmienia się sposób myślenia dziecka, kiedy, czego i w jaki sposób się ono uczy. "Kto chodzi do szkoły, dziecko czy uczeń? (...) W rozumieniu prawa dziecko, które znajduje się pod opieką instytucji oświatowej, to uczeń. Do szkoły oprócz "ucznia" chodzi także "dziecko" i to właśnie dziecko (...) jest przedmiotem tego opracowania. Uczeń zdobywa wiedzę, umiejętności, uczy się. Zadaniem szkoły jest doprowadzić do mierzalnego, na konkretnej skali, przyrostu wiedzy i umiejętności. Na przeszkodzie, aby zdobyć szkolne umiejętności, może stanąć "dziecko", które "uczeń" przyniósł do szkoły w tornistrze." O tym, jak można sprawić, by dziecko przyniesione w tornistrze nie tylko nie przeszkadzało, ale pomogło uczniowi traktuje własnie ta książeczka. Bohaterem tej opowieści jest uczeń przekraczający próg etapu edukacyjnego - rozpoczynający naukę w klasie IV szkoły podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108848 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108849 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49223 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39608 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46022 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej