Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(43)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Artykuły
(22)
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(6)
Proza
(4)
Publikacje fachowe
(4)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(7)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Informatorium
(2)
Autor
Banach-Gerlach Zofia
(4)
Czykwin Elżbieta
(2)
Aron Elaine N
(1)
Bienias Adrian
(1)
Bradshaw John
(1)
Brown Brené
(1)
Brzezińska Magda
(1)
Błaszczyk Marek
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Czerka-Fortuna Eliza
(1)
Czernuszczyk Michał
(1)
Czub Tomasz
(1)
Garewicz Jan
(1)
Gilligan James
(1)
Gizak Małgorzata
(1)
Gizak Małgorzata Poznajmy się (pol)
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Golan Anna
(1)
Grabowski Marian
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Hargreaves Roger
(1)
Hargreaves Roger. Little Miss
(1)
Haviland-Jones Jeannette M
(1)
Herzyk Eugenia
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Józefowska Aleksandra
(1)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan
(1)
Kołyszko Wojciech
(1)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(1)
Kucińska Marzenna
(1)
Lewis Michael
(1)
Markiewicz Katarzyna
(1)
Maruszewski Tomasz
(1)
May Weronika
(1)
Melerowicz Daniel
(1)
Orzelska Julita
(1)
Owsiak Anna
(1)
Padesky Christine A
(1)
Piotrowski Konrad
(1)
Ruszkowska Marta
(1)
Saunders Ursula
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Shafran Roz (1970- )
(1)
Staroń Przemysław
(1)
Szelągowska-Mironiuk Angelika
(1)
Tazbir Janusz
(1)
Tomaszewska Jovanka
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(1)
Tomczyk Justyna
(1)
Tomera Małgorzata
(1)
Welham Alice
(1)
Wróbel Marcin
(1)
Włodarska Ola
(1)
Ziembińska Ewa
(1)
Świderska Magdalena
(1)
Żmuda Edyta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
1989-2000
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Pedagodzy szkolni
(12)
Coachowie
(8)
Dorośli
(8)
Nauczyciele
(8)
Biblioterapeuci
(7)
Psycholodzy szkolni
(7)
Dzieci
(5)
Wychowawcy klas
(5)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele etyki
(3)
Rodzice
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Seksuolodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura angielska
(1)
Temat
Wstyd
(43)
Uczucia
(9)
Lęk
(6)
Gniew
(4)
Miłość
(4)
Poczucie winy
(4)
Wychowanie seksualne
(4)
Dziecko
(3)
Obraz własnego ciała
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Psychoterapia
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Seksualność
(3)
Smutek
(3)
Strach
(3)
Wrażliwość
(3)
Dojrzewanie
(2)
Nadzieja
(2)
Nastolatki
(2)
Nienawiść
(2)
Nieśmiałość
(2)
Postawy
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Regulacja emocji
(2)
Samoakceptacja
(2)
Samopostrzeganie
(2)
Szczęście
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zazdrość
(2)
Życie seksualne
(2)
Agresywność
(1)
Akceptacja (postawa)
(1)
Antropologia
(1)
Autyzm
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo osobiste
(1)
Borowska, Teresa
(1)
Cierpienie
(1)
Csikszentmihalyi, Mihaly
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Emocje
(1)
Empatia
(1)
Erikson, Erik H. (1902-1994)
(1)
Etyka
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Frankl, Viktor E.
(1)
Gadacz, Tadeusz
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Humor
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kobiecość
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konflikt
(1)
Literatura dla dzieci polska
(1)
Lupa, Krystian
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mindfulness
(1)
Moralność
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Nałóg
(1)
Nerwice
(1)
Nuda
(1)
Obraz siebie
(1)
Obuchowski, Kazimierz (1931-2014)
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Odwaga
(1)
Okrucieństwo
(1)
Osobowość
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Pomaganie
(1)
Przemoc
(1)
Przestępczość
(1)
Przeznaczenie
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przysłowia
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia humanistyczna
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Radość
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rogers, Carl R. (1902-1987)
(1)
Rozpacz
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Samokontrola
(1)
Samokrytycyzm
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(15)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(10)
Opowiadania i nowele
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Poradnik
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(18)
Edukacja i pedagogika
(13)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(7)
Wychowanie na Co Dzień
(4)
Etyka
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Remedium
(1)
Życie Szkoły
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42026 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42123 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy zastanawiałeś się, dlaczego ludzie z wysokim poziomem wiedzy nie zawsze robią karierę? Czy wiesz, że sukces w życiu osobistym i zawodowym tylko w niewielkim stopniu zależy od posiadanych informacji i wykształcenia? Wiedza naukowa nie czyni cię mądrym i szczęśliwym. Inteligencja emocjonalna - tak. Inteligencja emocjonalna, czyli zdolność rozpoznawania i rozumienia emocji własnych i innych ludzi, wpływa na nasze myślenie, zachowanie, działanie, liczbę oraz jakość kontaktów międzyludzkich. Dojrzałość emocjonalna ułatwia osiągnięcie wyznaczonych celów, realizację marzeń i odnalezienie zadowolenia z życia. Dzięki temu poradnikowi dowiesz się, jako kontrolować dobre i złe emocje, określisz swój potencjał emocjonalny i nauczysz się stosować go w budowaniu relacji z partnerem, współpracownikami czy w kontaktach z dzieckiem. Liczne ciekawostki i przykłady z życia pokażą ci, jak praktycznie wykorzystać i rozwinąć swoją inteligencję emocjonalną. Książka trafia w SAMO SEDNO, ponieważ wyjaśnia, czym jest inteligencja emocjonalna, pozwala za pomocą testu zdiagnozować swój poziom inteligencji emocjonalnej, umożliwia rozpoznanie i rozwój kompetencji emocjonalnych, wskazuje sposoby na budowanie satysfakcjonujących relacji z innymi, uczy, jak zarządzać emocjami i radzić sobie z nimi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109029 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39656 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32773 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46013 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Wysoko wrażliwe dzieci stanowią od piętnastu do dwudziestu procent wszystkich dzieci. Urodziły się z bardzo czułym i szybko reagującym układem nerwowym, co niesie za sobą zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Takie dzieci cechują się kreatywnością, intuicją, zaskakującą mądrością i empatią, ale jednocześnie niezwykle łatwo je przytłoczyć nadmiarem bodźców, nagłymi zmianami, krytyką bądź nieszczęściami innych. W zależności od temperamentu niektóre wysoko wrażliwe dzieci są aktywne, emocjonalne i wymagające, inne zaś są spokojne i skryte oraz nie sprawiają większych problemów wychowawczych. Wszystkie jednak muszą być wychowywane ze zrozumieniem, aby mogły poznać swoją wyjątkowość i nauczyć się czerpać z niej korzyści w dorosłym życiu. Niestety błędy wychowawcze dorosłych - wynikające z niezrozumienia i niewiedzy - łatwo mogą doprowadzić do wielu poważnych i negatywnych skutków, z którymi dziecku będzie niezwykle trudno sobie poradzić. Z takimi sytuacjami bardzo często spotykała się w swojej pracy Elaine Aron i dlatego - jako wybitna specjalistka i pionierka tej dziedziny - napisała praktyczny poradnik, który pomoże rodzicom, nauczycielom i opiekunom : zrozumieć wysoko wrażliwe dziecko i jego potrzeby, poradzić sobie z wyzwaniami związanymi z wychowywaniem takiego dziecka, wprowadzić w życie cztery podstawowe zasady mądrego i skutecznego rodzicielstwa, pomóc wysoko wrażliwemu dziecku funkcjonować w mało wrażliwym, a bardzo przytłaczającym świecie, zadbać o to, by nauka i kontakty z rówieśnikami sprawiały dziecku radość, a nie stanowiły źródło stresu, przystosować dziecko do zmian i radzenia sobie z nadmiernym pobudzeniem, uświadomić dziecku, że wysoka wrażliwość jest darem, a nie ograniczeniem; wychować dziecko na szczęśliwego, zdrowego i silnego - wysoko wrażliwego - dorosłego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41352 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34160 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twoje dziecko ze strachu odmawia wejścia do gabinetu lekarskiego? Nie chce próbować nowych potraw? Boi się samo zasypiać? W tym poradniku znajdziesz typowe sytuacje, które mogą się przydarzyć rodzicom przedszkolaków: ataki złości w sklepie, strach przed ciemnością, niefortunne komentarze czy niechęć do przytulania się. Każdy rozdział poświęcony jest jednej emocji. A w nim znajdują się badania dotyczące tej emocji w kontekście jej rozwoju u dzieci, historie – zdarzenia, w których ta emocja dochodzi do głosu i jest przyczyną kłopotów, a także praktyczne wskazówki, jakie kroki podjąć, by zapobiec wystąpieniu różnych zachowań lub sposoby działania, gdy emocja pojawi się u dziecka. Rodzice małych dzieci znajdą w nim również przykłady empatycznych komunikatów, które warto kierować do dziecka, a także sytuacje, w których rodzic może zamodelować odpowiednie sposoby radzenia sobie z emocją. Magdalena Gut-Orłowska, psycholog dziecięca, wyjaśnia, że nie jest łatwo rozmawiać z dziećmi o emocjach. Czasami nawet trudno nazwać, co czują w danej sytuacji, ale im więcej pokażemy dzieciom sposobów radzenia sobie z emocjami, tym lepiej będą one rozumiały, co się z nim dzieje, i lepiej radziły sobie w nowych okolicznościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36271 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 68648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla tych, którzy kiedykolwiek doświadczyli rodzicielskiej rozpaczy! Kiedy ktoś, kogo kochamy, nie jest w stanie sobie poradzić z życiem, sami stajemy się nieszczęśliwi. Książka pomaga zmienić stan beznadziei, pokazuje, jakimi drogami iść, żeby znaleźć pomoc, nadzieję I ukojenie. Proponuje sugestie, rady, techniki i rozwiązania proste do wprowadzenia w życie, poprawiające jakość życia. Pomaga uświadomić sobie nasze ograniczenia, uczy akceptowania niepokoju, zmartwień, smutku, utraty kontroli, pokazuje, że możemy je tolerować, a mimo to żyć dalej, rozwijać się i cieszyć codziennością. [nota wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43112 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36170 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Każda z nas czuje się czasem jak dziewczynka. Niekoniecznie oznacza to słabość, bezradność i płacz, może objawiać się niepohamowaną złością, tupaniem nogami i chęcią postawienia na swoim. Ta dziewczynka w nas, całkiem malutka lub nastoletnia, to efekt trudności, na jakie napotykałyśmy w dzieciństwie, deficytów, jakich doświadczyłyśmy na różnych etapach rozwojowych. Nie ma idealnego dzieciństwa, bo nie ma idealnych rodziców. Książka pomaga te deficyty odkryć, zobaczyć, jaki mają wpływ na nasze poczucie bezpieczeństwa, kobiecości i własnej wartości, a także na nasze zachowania w każdym z tych obszarów. Mówi też o tym, że tylko od nas samych zależy, co z tym bagażem zrobimy: czy będziemy go nieść, cierpiąc; czy poszukamy tragarza, który nam pomoże; czy zastosujemy środek przeciwbólowy, by nie czuć ciężaru; czy zechcemy się go pozbyć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108373 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49125 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39633 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45859 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64491 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93079, 93080 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44881 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta służyła wypracowaniu pewnego podejścia do problematyki pedagogicznej w trosce o to, aby kompetencje działających na tym polu były lepiej zanurzone w wiedzy dotyczącej „spraw ludzkich” i ich umiejscowienia w cyklu życiowym. Zadaniem Autorki było pokazanie możliwości (i uzasadnienie celowości) budowania perspektywy pedagogiki egzystencjalnej, w sensie: istotnej egzystencjalnie, opartej na idei rezydualności rozmaitych aspektów: postaw duchowych, „spraw ludzkich”, energii witalnych, składowych tożsamości czy rozmaitych aspektów ludzkiego dążenia, które zasługują na własną zintegrowaną i transwersalną refleksję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46447 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64954 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Drugi numer „Studiów Kulturoznawczych” jest poświęcony problematyce wstrętu i wstydu, chętnie podejmowanej przez twórców, którzy naruszając sferę społeczno-obyczajowego tabu, oddają głos niemej historii wykluczenia. Przerywając milczenie, przekraczają uświęcone tradycją granice, stanowiące kulturowe status quo, a odrzucając myślenie skrępowane zasadami, burzą normatywny porządek społeczny. Wstręt jest naturalnym odruchem, biologiczną reakcją ciała na to, co budzi obyczajowy sprzeciw, bunt lub zwyczajnie odrazę. Silnie uzależniony od sądu smaku podmiotu doznającego wyznacza indywidualne granice wrażliwości, przekonując o swym subiektywnym charakterze. Wstręt jest doznaniem witalnym, którego cielesny wymiar kontrastuje z kulturowym statusem wstydu, uczucia świadomego lęku i przykrego skrępowania spowodowanego naruszeniem granic oficjalnego dyskursu. Silne zainteresowanie artystów taką tematyką nosi znamiona kryzysu uznanych w kulturze wartości, stanowiąc przejaw poszukiwań nowych źródeł oparcia dla ludzkiej egzystencji, a w konsekwencji – prób ich uprawomocnienia. Sztuka współczesna, diagnozując te zjawiska, redukuje napięcie wywołane dysonansem między tym, co doświadczone, a tym, co modelowe, stale wymagające weryfikacji. Wysiłki autorów niniejszego tomu koncentrują się na śledzeniu tych ciągłych przesunięć, oswajaniu tego, co nieoswojone, mówieniu o tym, co dotąd niewypowiedziane.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej