Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(38)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje fachowe
(12)
Artykuły
(8)
Poradniki i przewodniki
(8)
E-booki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(59)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(14)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(9)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(15)
Wypożyczalnia Trzcianka
(12)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Pikiel Sylwia
(6)
Langley Audra
(4)
Roblek Tami
(4)
Kołakowski Artur
(3)
Piacentini John C
(3)
Przybyla Olga
(3)
Prędka-Pawlun Ewelina
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Urban Bronisław
(2)
Zacharzewski Michał
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Anastopoulos Arthur D
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arntz Arnoud
(1)
Balcerek Arleta
(1)
Barlow David H
(1)
Beck Aaron T
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Costandi Moheb
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Davis Denise D
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Freeman Arthur
(1)
Freeman Jennifer B
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Gałuszko-Węgielnik Maria
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goodman Eric
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Głukowska-Sobol Agnieszka
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hintze Beata
(1)
Jacob Gitta
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Linehan Marsha
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Maksimowska Agata
(1)
Malak Marika
(1)
Masłowski Marcin
(1)
Materska Maria
(1)
McCann Vivian
(1)
McKay Matthew
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Pawlak Paulina
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Piacentini John
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Pollak Monika
(1)
Reuter Tyson
(1)
Santos Rita
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Shinnock Sean
(1)
Sierota Agata
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Stec Magdalena
(1)
Tavris Carol
(1)
Wade Carole
(1)
Waller Glenn
(1)
Weber Jill P
(1)
Weisz John R
(1)
Wilde Kate
(1)
Wilkin-Day Aleksandra
(1)
Wojewódzka Emilia
(1)
Wood Jeffrey C
(1)
Zimbardo Philip G
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(24)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Terapeuci
(4)
Młodzież
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
Lekarze
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
6-8 lat
(1)
Chorzy na nerwice
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Studenci
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(15)
Terapia poznawczo-behawioralna
(13)
Osobowość
(8)
Młodzież
(7)
Psychoterapia
(7)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(7)
Agresywność
(6)
Zaburzenia lękowe
(6)
Zachowanie
(6)
Depresja psychiczna
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Dzieci
(4)
Dziecko
(4)
Lęk
(4)
Schematy poznawcze
(4)
Schizofrenia
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Uczucia
(4)
Chorzy na nerwice
(3)
Dziecko trudne
(3)
Nerwica natręctw
(3)
Samokontrola
(3)
Stres
(3)
Terapia ekspozycji
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zespół ADHD
(3)
Autyzm
(2)
Bezsenność
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Domy dziecka
(2)
Dorośli
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(2)
Mobbing
(2)
Myśli natrętne
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Odrzucenie rówieśnicze
(2)
Odżywianie
(2)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(2)
Otyłość
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Policja
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychologia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Sen
(2)
Sprawcy przemocy
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Sądownictwo rodzinne
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia poznawcza
(2)
Wrażliwość (psychol., fizjol.)
(2)
Zaburzenia poznawcze
(2)
Anoreksja
(1)
Behawioryzm
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Echolalia
(1)
Freud, Sigmund
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Gniew
(1)
Gry hazardowe
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Hormony
(1)
Impulsywność
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Jung, Carl Gustav
(1)
Kultura
(1)
Leczenie otyłości
(1)
Mindfulness
(1)
Moczenie mimowolne
(1)
Motywacja
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Nastolatki
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zaburzeniami nerwicowymi
(1)
Pamięć
(1)
Perswazja
(1)
Piaget, Jean
(1)
Poczucie winy
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Przekonania
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(9)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł przeglądowy
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręczniki
(1)
Porady internetowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(7)
Edukacja i pedagogika
(6)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Remedium
(4)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(2)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe. Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 25 lat współpracy z Autism Treatment of America była terapeutką ponad 1500 dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Suffolku w Wielkiej Brytanii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117821 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43338 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36031 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Psychologia osobowości to prezentacja kolejnych trzech ważnych obszarów psychologii: teorii osobowości, zaburzeń psychicznych i ich terapii. Autorzy, przedstawiając kilka teoretycznych ujęć osobowości, pokazują, że niektóre teorie kładą większy nacisk na naturę, inne na wychowanie lub są lepiej dostosowane do rozwiązywania określonych problemów. Zgłębiając osobowość, zaczęli od przeglądu czynników, które wszystkich nas ukształtowały. Autorzy przeanalizowali również sposób definiowania zaburzeń psychicznych i przedstawili sposoby ich diagnozy. Pokazali także, w jaki sposób oddziaływania terapeutyczne podlegają wpływom historii i kultury. Ponadto przyjrzeli się medycznym formom leczenia zaburzeń psychicznych, w tym farmakoterapii, hospitalizacji, psychochirurgii oraz äterapii wstrząsowejö. Pomagają Czytelnikowi spojrzeć krytycznie na nierozstrzygnięty dylemat w obszarze terapii: äleki czy psychoterapia?ö oraz stwarzający podziały problem ograniczania terapii do technik o potwierdzonej skuteczności. Psychologia. Kluczowe koncepcje to nowoczesny przewodnik, który pozwala wszystkim zainteresowanym funkcjonowaniem ludzkiej psychiki zorientować się w głównych teoriach, pojęciach oraz metodach stosowanych w różnych gałęziach psychologii. Autorzy, pod wodzą słynnego Philipa Zimbardo, wyjaśniają zagadnienia psychologiczne w swobodnym, przyjaznym stylu. W pięciu tomach opisują eksperymenty, odwołują się do przykładów, prowadzą z Czytelnikiem prawdziwy dialog, a nawet rodzaj zabawy, odnosząc się do jego bezpośredniego doświadczenia. Struktura tekstu wraz z układem graficznym ułatwiają zapamiętywanie i wyszukiwanie informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102450/T.4 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46949 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47052 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37745 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31379 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43811 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62884 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie, na czym polega proponowana terapia i jak przebiegają poszczególne sesje.
Pacjent i jego rodzice uczą się bardziej unormowanych wzorców wzajemnych interakcji i codziennego funkcjonowania. Otrzymują wskazówki, jak wykorzystywać rutynowe działania i przyzwyczajenia niemające związku z zaburzeniem, aby reakcja na terapię była jak najtrwalsza, a ryzyko nawrotu – jak najmniejsze. Poradnik służy do utrwalania i powtarzania informacji uzyskanych podczas spotkań z terapeutą. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji.
Poradnik stanowi uzupełnienie podręcznika poznawczo-behawioralnej terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8–-17 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43034 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają wiele ważnych kwestii, począwszy od uczenia rodziców budowania z dziećmi więzi, poprzez diagnozowanie i leczenie problemów rozwojowych do wprowadzania programów profilaktycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczególnie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni. Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko – takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić. Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z najbardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi, być „tu i teraz”, nauczyć się tolerować niepewność, rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie. Ta książka nie tylko pomoże ci przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki. "Poradnik stanowi swego rodzaju przewodnik dla nastolatków po sposobach radzenia sobie z niechcianymi myślami i powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami). Jest to również drogowskaz dla rodziców, w jaki sposób pomóc dojrzewającemu dziecku. Głównym jego elementem są ćwiczenia, które stanowią wsparcie dla osób zmagających się z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Autor w przejrzysty sposób objaśnia, jak skutecznie radzić sobie z nieprzyjemnymi objawami. Książka jest skierowana do młodych osób oraz ich rodziców, ale będzie także wartościowym narzędziem każdego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego." Agnieszka Tousty-Ingielewicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego. Autor omawia: genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży; zależności między agresją a odrzuceniem; wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne; profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży. Niezbędna w pracy wychowawców ogólnych, profilaktyków i pedagogów resocjalizacyjnych oraz kuratorów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105840, 105089 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49643, 48000 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38687 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32042 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44924, 44850 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne. Autorzy poszczególnych rozdziałów poruszają wiele ważnych kwestii, począwszy od uczenia rodziców budowania z dziećmi więzi, poprzez diagnozowanie i leczenie problemów rozwojowych do wprowadzania programów profilaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106096 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48663 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39039 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45076 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agresja młodzieży i odrzucenie rówieśnicze / Bronisław Urban. - Wyd. 1 - 1 dodr - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 199, [1] s. ; 21 cm.
(Resocjalizacja.)
Podręcznik przedstawia analizę agresywnych zachowań młodzieży oraz odrzucenia rówieśniczego, które mogą przyczynić się do zaburzeń w rozwoju dziecka, w tym do problemu niedostosowania społecznego. Autor omawia: genezę zachowań agresywnych i odrzucenia rówieśniczego w nieformalnych i formalnych grupach młodzieży, zależności między agresją a odrzuceniem, wpływ tych zjawisk na inne zachowania dewiacyjne i niedostosowanie społeczne, profilaktykę i resocjalizację dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115079 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47311 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37638 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44370 p (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej