Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(263)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(237)
Artykuły
(25)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(11)
E-booki
(5)
Dostępność
dostępne
(644)
wypożyczone
(104)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(137)
Czytelnia Piła
(14)
Wypożyczalnia Chodzież
(133)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(120)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(107)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(107)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(69)
Czytelnia Wągrowiec
(42)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(6)
Autor
Winczura Barbara
(7)
Cytowska Beata
(6)
Komender Jadwiga
(5)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(5)
Stecko Elżbieta
(5)
Wolańczyk Tomasz
(5)
Knapp Julie
(4)
Kranowitz Carol Stock
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Tońska-Szyfelbein Anna
(4)
Baran-Furga Helena
(3)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(3)
Bryńska Anita
(3)
Czajkowska Irena
(3)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(3)
Herda Kazimierz
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Korendo Marta
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Mikosza Lucyna
(3)
Naprawa Renata
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Oszwa Urszula
(3)
Paluch Anna
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Przybyla Olga
(3)
Sorensen Patricia
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(3)
Alenowicz Magdalena
(2)
Baczała Ditta
(2)
Balejko Antoni
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Blok Beata
(2)
Bogdanowicz Marta
(2)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(2)
Charbicka Magdalena
(2)
Chmielewska Elżbieta
(2)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(2)
Dell Carl W
(2)
Doliński Dariusz
(2)
Filliozat Isabelle
(2)
Florkiewicz Violetta
(2)
Grandin Temple
(2)
Grzywniak Celestyna
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(2)
Jastrząb Jadwiga
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kamrowska Joanna Angelika
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Kendall Philip C
(2)
Kohut Dorota
(2)
Kowalczewska Joanna
(2)
Kowalska Iwona
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Lutomierska Aleksandra
(2)
Majcher Karolina
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Milewski Stanisław
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Owieśna Monika
(2)
Patalon Mateusz
(2)
Piechowicz-Kułakowska Celina
(2)
Schier Katarzyna
(2)
Sher Barbara
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Smereka Tomasz
(2)
Spałek Ewa
(2)
Stawarski Andrzej
(2)
Straßmeier Walter
(2)
Strelau Jan
(2)
Szerszeńska Anna
(2)
Tarkowski Zbigniew
(2)
Wentrych Agnieszka
(2)
Ławicka Joanna
(2)
Ames Louise Bates
(1)
Anderson Liz McKendry
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Badura-Madej Wanda
(1)
Baker Sidney M
(1)
Ball James
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Binder Gislind
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borg Skoglund Lotta
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta
(1)
Bouras Nick
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(31)
2010 - 2019
(153)
2000 - 2009
(61)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(61)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(266)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(264)
Odbiorca
Nauczyciele
(22)
Pedagodzy
(18)
Rodzice
(16)
Terapeuci zajęciowi
(7)
Logopedzi
(4)
Pedagodzy szkolni
(4)
Psycholodzy
(4)
Terapeuci
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Specjaliści terapii uzależnień
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Coachowie
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Endokrynolodzy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pediatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Dziecko
(169)
Mowa
(70)
Zachowanie
(44)
Dziecko autystyczne
(39)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(36)
Autyzm
(35)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(27)
Logopedia
(25)
Niepowodzenia szkolne
(22)
Dziecko niepełnosprawne
(21)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(21)
Dysleksja i dysgrafia
(18)
Słuch
(17)
Młodzież
(16)
Wychowanie w rodzinie
(16)
Zespół ADHD
(16)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(14)
Dziecko trudne
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(14)
Jąkanie
(12)
Uczucia
(12)
Zaburzenia zachowania
(12)
Agresywność
(11)
Dzieci
(11)
Pisanie
(11)
Czytanie
(10)
Psychoterapia
(10)
Uczenie się
(10)
Choroby psychiczne
(9)
Dziecko niedosłyszące
(9)
Gry i zabawy
(9)
Osobowość
(9)
Psychologia rozwojowa
(9)
Sprawność motoryczna
(9)
Wzrok
(9)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(9)
Afazja
(8)
Depresja psychiczna
(8)
Mutyzm
(8)
Nauczanie
(8)
Rodzice
(8)
Stres
(8)
Wychowanie
(8)
Zaburzenia mowy
(8)
Zespół Aspergera
(8)
Adaptacja społeczna
(7)
Dziecko chore
(7)
Dziecko z ADHD
(7)
Język polski
(7)
Lęk
(7)
Odżywianie
(7)
Przemoc w rodzinie
(7)
Przywiązanie (psychol.)
(7)
Rodzina
(7)
Wspomaganie rozwoju
(7)
Zmysły
(7)
Anoreksja
(6)
Choroby dziecięce
(6)
Dziecko jąkające się
(6)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(6)
Dziecko z zespołem Downa
(6)
Nastolatki
(6)
Schizofrenia
(6)
Wcześniak
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Zaburzenia emocjonalne
(6)
Choroby psychosomatyczne
(5)
Dziecko głuche
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Integracja sensoryczna
(5)
Komunikacja werbalna
(5)
Muzykoterapia
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Neurologopedia
(5)
Odruchy
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(5)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(5)
Wady rozwojowe
(5)
Zaburzenia rozwoju dziecka
(5)
Afazja dziecięca
(4)
Diagnoza
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dyslalia
(4)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(4)
Dziecięce porażenie mózgowe
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Leczenie
(4)
Myślenie
(4)
Mózg
(4)
Młodzież trudna
(4)
Niemowlę
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Postawy
(4)
Temat: czas
2001-
(19)
2001-0
(3)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(20)
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Poradniki dla rodziców
(15)
Poradniki
(14)
Podręcznik
(10)
Poradnik
(9)
Podręczniki akademickie
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Podręczniki
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Monografia
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Psychologia
(28)
Medycyna i zdrowie
(15)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Językoznawstwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(10)
Bliżej Przedszkola
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Remedium
(2)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
Życie Szkoły
(2)
Logopedia
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
268 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36430 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26418, 26417 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36030, 42557, 36029 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia akademicka : podręcznik. T. 2 / red. Jan Strelau, Dariusz Doliński. - Wyd. 2 popr. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - 870 s. : il., rys., wykr., portr. ; 29 cm.
Tom 2 obejmuje zagadnienia dotyczące psychologii społecznej, międzykulturowej i rozwoju człowieka, a także najnowszych badań w zakresie neuropsychologii. Znajduje się w nim też obszerne omówienie psychopatologii oraz podstaw diagnozy i pomocy psychologicznej. Psychologia to jedna z wiodących nauk społecznych, wpływająca zarówno na codzienne życie ludzi, jak i całych społeczności oraz kultur. Jest w związku z tym także jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin. Otrzymujecie Państwo rewelacyjny podręcznik na całe studia, który prezentuje wiedzę psychologiczną, pokazując jednocześnie, w jakich kierunkach rozwinęły się poszczególne subdyscypliny psychologii. Dwutomowy podręcznik Psychologia, pod redakcją prof. Jana Strelaua i prof. Dariusza Dolińskiego, zawiera najnowsze badania z zakresu psychologii opisane przez najwybitniejszych psychologów polskich, wykładających na najlepszych uczelniach wyższych w kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100701/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38109 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47562 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej. Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31560 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31559 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej. Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami "nauczyciel", "pedagog" jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej. Publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych. Książka podejmuje kilka ważnych obszarów tematycznych pod kątem teoretyczno-pragmatycznym. Jej celem jest zapoznanie z założeniami teoretycznymi procesu diagnozowania oraz przedstawienie praktycznych rozwiązań diagnozy pedagogicznej. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47389 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38057 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63384 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63385 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy przyszły rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić czy mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. Wielu rodziców jednak nie wie, jak wszystkie te skoki rozwojowe wiążą się z rozwojem psychicznym dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48237 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych t. 4.)
Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109936 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107967 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49101 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39456 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32782 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45603 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65138 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi próbę refleksyjnego ujęcia zagadnień związanych z wychowaniem, profilaktyką oraz terapią, wchodzących w zakres badawczy nauk pedagogicznych, a w szczególności pedagogiki społecznej, pedagogiki zdrowia, a także pedagogiki resocjalizacyjnej. Autorzy tekstów chcieli ukazać swoje rozważania zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i przez pryzmat podjętych badań ilościowych i jakościowych. Publikacja jest podzielona ze względu na poruszaną tematykę na trzy części. Pierwsza część jest poświęcona wybranym zagadnieniom wychowania, opieki i rozwoju. Tempo życia, przemiany jego stylu oraz zmiany w obrębie hierarchii wartości uwidaczniają się między innymi w sferze wychowania młodego pokolenia. Osiągnięcie sukcesu możliwie w najszybszym czasie, stanowiące niekiedy nadrzędny cel współczesnego człowieka, determinuje zastosowanie nowej, przeobrażonej koncepcji wychowania... Część druga prezentowanej publikacji jest poświęcona problemom współczesnej szkoły w aspekcie zagrożeń i wyzwań, ze szczególnym uwzględnieniem jej roli w propagowaniu zachowań prozdrowotnych. Autorzy tekstów zebranych w trzeciej części publikacji skupili się na tematyce oddziaływań resocjalizacyjnych. Jej przesłaniem wiodącym jest wyeksponowanie kwestii związanych z profilaktyką i resocjalizacją w środowisku otwartym oraz zakładowym, ujętych w sposób teoretyczny, metodologiczny oraz praktyczny. Wielowątkowa refleksja odnosi się do różnych zjawisk z obszaru patologii i niedostosowania społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105284 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52716 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32128, 35157 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44914 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82041 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31893, 31892 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98047 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46182 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41610 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106073 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38908 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32262 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45069 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64117, 64694, 64693 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej