Mindfulness
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(123)
Forma i typ
Artykuły
(64)
Książki
(59)
Poradniki i przewodniki
(41)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Audiobooki
(4)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(81)
wypożyczone
(45)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(26)
Wypożyczalnia Chodzież
(24)
Wypożyczalnia Czarnków
(19)
Wypożyczalnia Trzcianka
(26)
Wypożyczalnia Złotów
(14)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Informatorium
(3)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Autor
Snel Eline
(6)
Engler Maria
(5)
Sugiero Joanna
(5)
Kabat-Zinn Jon
(4)
Falkiewicz Matylda
(3)
Goetz Magdalena
(3)
Greenland Susan Kaiser
(3)
Pawłowska Agnieszka
(3)
Penman Danny
(3)
Reynolds Peter
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Ameli Rezvan
(2)
Bochenek Karolina
(2)
Burch Vidyamala
(2)
Czechowska Anna
(2)
Gałdecka Ewelina
(2)
Harris Annaka
(2)
Ioffe Micah
(2)
Kaian Kochanowska Ewa
(2)
Mączka Iwona
(2)
Nogaj Joanna
(2)
Nowak Monika
(2)
Pytel Magdalena
(2)
Verde Susan
(2)
Wentrych Agnieszka
(2)
Wojtczak Dorota
(2)
Ziomecka Zuzanna
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Afzal Uz
(1)
Albertson-Wren Robin J
(1)
Albretson-Wren Robin
(1)
Aleksandra Nowakowska
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arcabascio Carolyn
(1)
Babicz Katarzyna
(1)
Baum Jamie
(1)
Bednarski Dawid
(1)
Bertelsen Jes
(1)
Białecka Bogna
(1)
Bluth Karen
(1)
Bokłażec Jerzy
(1)
Borzeszkowska Anna
(1)
Bończyk Stanisław
(1)
Bradley Maura
(1)
Braunek Małgorzata
(1)
Brennan Cait
(1)
Buzzell Kelsey
(1)
Błachiewicz-Koryga Katarzyna
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Błaszczyk Marek
(1)
Błaż Agata
(1)
Caldwell Christine
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chambers Richard
(1)
Chybicki Jarosław
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Davenport Barrie
(1)
Dobek Edyta
(1)
Dominiak-Banach Andżelika
(1)
Dudzińska Elżbieta
(1)
Dżuman Marzena
(1)
Flis Joanna
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena
(1)
Germer Christopher K
(1)
Gibas Jarosław
(1)
Gmitrzak Dagmara
(1)
Goldstein Elisha
(1)
Goldstein Joseph
(1)
Gottlieb Bill
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Greenblatt James
(1)
Hassed Craig
(1)
Havey Mackenzie L
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hildebrandt Steen
(1)
Hoeg Peter
(1)
Hofmann Stefan G
(1)
Jankowska-Figaj Agnieszka
(1)
Jensen Helle
(1)
Juul Jesper
(1)
Kaczmarek Oskar
(1)
Karolak Barbara
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Karpińska Magdalena
(1)
Kasprzyk Agnieszka
(1)
Kendall Ashley D
(1)
Kissen Debra
(1)
Klepacka-Gryz Ewa
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Koch-Kozioł Marta
(1)
Kolts Russell
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kozłowiec Iwona
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Kurmańska Magda
(1)
Kłysz-Sokalska Natalia
(1)
Leighton Jonathan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(87)
2010 - 2019
(33)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(112)
Kraj wydania
Polska
(123)
Język
polski
(122)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Coachowie
(25)
Psychoterapeuci
(23)
Nauczyciele
(21)
Pedagodzy
(18)
Dorośli
(17)
Psycholodzy
(15)
Rodzice
(15)
Pedagodzy szkolni
(14)
Dzieci
(10)
6-8 lat
(9)
Biblioterapeuci
(7)
Psycholodzy szkolni
(7)
Terapeuci
(6)
0-5 lat
(5)
9-13 lat
(5)
Wychowawcy klas
(5)
Młodzież
(4)
14-17 lat
(3)
Bibliotekarze
(3)
Bibliolodzy
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Specjaliści terapii uzależnień
(2)
Biolodzy
(1)
Chorzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Kobieta
(1)
Lekarze
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Psychiatrzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(4)
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Literatura duńska
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2977)
Dziecko
(2710)
Literatura polska
(2310)
Mindfulness
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2172)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1988)
Nauczanie początkowe
(1769)
Szkolnictwo
(1751)
Uczniowie
(1682)
Młodzież
(1626)
Rodzina
(1538)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1447)
Pedagogika
(1392)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1066)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(979)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(958)
Kobieta
(910)
Psychologia
(909)
Kultura
(896)
Uczucia
(885)
Oświata
(868)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(839)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Osobowość
(787)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(761)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(681)
Kształcenie
(672)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(596)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(571)
Alkoholizm
(566)
Gry edukacyjne
(558)
Relacje międzyludzkie
(557)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Metody nauczania
(542)
Komunikacja społeczna
(541)
Etyka
(535)
Socjologia
(532)
Agresywność
(531)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(524)
Biblioterapia
(523)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(486)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Postawy
(465)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Narkomania
(434)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(431)
Przyroda
(420)
Wychowanie seksualne
(419)
Patologia społeczna
(413)
Polityka międzynarodowa
(411)
Przedszkola
(410)
Temat: czas
2001-
(25)
Temat: miejsce
Dania
(1)
Polska
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(41)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(40)
Poradnik
(39)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(24)
Artykuł problemowy
(21)
Ćwiczenia i zadania
(15)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(12)
Poradniki
(9)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Felieton
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Książka obrazkowa
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dzienniki
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(79)
Edukacja i pedagogika
(29)
Rozwój osobisty
(25)
Medycyna i zdrowie
(10)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery : magazyn psychologiczny
(16)
Charaktery
(11)
Remedium
(7)
Życie Szkoły
(5)
Głos Pedagogiczny
(4)
Sens : psychologia dla ciebie
(4)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(3)
Bliżej Przedszkola
(2)
Biblioteka Publiczna
(1)
Biblioteka w Szkole
(1)
Biologia w Szkole
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Geografia w Szkole
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Meritum
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Polonistyka
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
123 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla dzieci)
60 ĆWICZEŃ DLA DZIECI W WIEKU 3–12 LAT Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami. Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić! Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części. Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności. W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. W rezultacie ono: zacznie odczuwać radość i spokój; pogłębi współczucie; rozwinie wyobraźnię i kreatywność; poprawi umiejętność koncentracji; • zwiększy pewność siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Zbuduj swój wewnętrzny totem! Poczucie własnej wartości można zdefiniować jako określony stan emocjonalny, który pojawia się na skutek tego, w jaki sposób oceniamy sami siebie. Dlaczego zatem tak wielu ludzi ma problem z poczuciem własnej wartości? Czyżby oceniali się zbyt nisko, niewłaściwie, czy też do ich samooceny wkradają się jakieś przekłamania? A może problem tkwi w źródle tej oceny - na przykład w jej przesłankach - albo w tym, że proces oceniania dyktowany jest warunkami zewnętrznymi, na które nie mamy wpływu? Jeśli dokonamy samooceny na podstawie tego, co sądzi o nas hipotetyczna Zosia, to nasze poczucie własnej wartości będzie stabilne, a jego poziom odpowiedni tylko do czasu, kiedy wspomniana Zosia nie zmieni o nas zdania. Oparcie samooceny na jej opinii prowadzi więc do zbudowania najmniej trwałych fundamentów. To samo dzieje się, kiedy własną wartość opieramy na dowolnej własności, stanie posiadania. Wszystko jest dobrze, dopóki udaje nam się tę własność zatrzymać, o co będziemy dbać z dużo większym niepokojem, niż na to zasługuje. eśli budujemy poczucie własnej wartości na wewnętrznych fundamentach, których nic i nikt nie jest w stanie zburzyć, na które nikt poza nami samymi nie ma wpływu, to tak, jakbyśmy stawiali w sobie totem. Coś, co zabezpiecza naszą wartość przed wpływem innych, nieprzychylnych zdarzeń czy porażek. Ten wewnętrzny totem nie tylko będzie nas wspierał i wskazywał nam drogę. Będzie również dodawał energii i sił w tych momentach, w których będą nam one najbardziej potrzebne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116097 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42338 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48864 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Publikacja przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci z ADHD. Opracowany przez Jamesa Greenblatta terapeutyczny Plan Plus-Minus łączy leczenie farmakologiczne z naturalnymi sposobami, co pozwala ograniczyć objawy ADHD: nadaktywność, deficyt uwagi, impulsywność czy skłonność do irytacji. Autor w przystępny sposób pokazuje, jak uniknąć problemów zdrowotnych: niedoborów pokarmowych, braku równowagi mikroflory jelitowej czy zaburzeń snu, które często powodują nasilenie objawów. Jego metoda pomaga także zrozumieć specyficzne biologiczne czynniki, które odpowiadają za zachowania dzieci z ADHD. Program Greenblatta stanowi doskonałe uzupełnienie rozwiązań medycyny konwencjonalnej, a dzięki odpowiednim technikom pozwala ograniczyć skutki uboczne najczęściej stosowanych leków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118334 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52213 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35269 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po tym jak techniki uważnej obecności pomogły milionom dorosłych, czas na uważność wśród dzieci. Jest to przełomowa książka opisująca techniki ćwiczenia uważności, oparta na metodzie doktora Jona Kabat-Zinna. Jest podsumowaniem ponad dziesięcioletniego doświadczenia autorki w uczeniu dzieci uważnej obecności. Zawiera skuteczne ćwiczenia, gry i zabawy, z których mogą korzystać rodzice i nauczyciele, chcący w przyjemny sposób pomóc dzieciom i młodzieży w rozwijaniu równowagi emocjonalnej, pomysłowości i koncentracji. Wraz z dziećmi nauczą się, jak walczyć ze stresem w czasach, gdy doświadczamy większych niż kiedykolwiek napięć. Te oparte na zabawie i przyjazne dzieciom i młodzieży techniki pogłębią ich uważność, będą skutecznym sposobem w walce ze stresem, pomogą radzić sobie z wieloma problemami: bezsennością, objadaniem się, ADHD, perfekcjonizmem, niepokojem, przewlekłym bólem, zmęczeniem, apatią. Trening uważności wpłynie pozytywnie na wyniki w nauce, a także na umiejętności interpersonalne i emocjonalne. Susan Kaiser Greenland - twórczyni wysoko ocenianego programu Inner Kids (Wewnętrzne dzieci) przy Mindful Awareness Research Center na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles. Prekursorka w nauczaniu dzieci i nastolatków uważnej obecności. W tej wspaniałej książce Susan Kaiser Greenland pokazuje rodzicom praktyczne sposoby, jak zachować ciekawość, współczucie i niewinność dziecka w wypełnionym technologią, rozpędzonym XXI wieku. Prof. Susan L.Smaley, doctor psychiarta, dyrektorka Mindful Awareness Research Center przy Semel Institute of Neuroscience and Social Behavior. Uważność to nie luksus, ale istota naszego życia. Susan Kaiser Greenland pokazuje, w jaki sposób uważność może stać się doskonałym narzędziem, pozwalającym dzieciom żyć pełnią życia. [Matthieu Ricard, autor książki W obronie szczęścia]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104707 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48023 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38602 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Susan Kaiser Greenland przedstawia skuteczne metody kształtowania umiejętności skupienia u dzieci, kontrolowania emocji i reagowania na każdą sytuację ze spokojem, życzliwością i współodczuwaniem z użyciem technik mindfulness i medytacji. Autorka przedstawia w książce sześćdziesiąt prostych i przystępnych zabaw, pomocnych we wprowadzaniu uważności w codzienne życie. Rozwijane i testowane w ciągu wielu lat pracy z dziećmi oraz ich opiekunami, są one przeznaczone dla młodych osób, ale mogą bawić i uczyć również dorosłych! Susan Kaiser zachęca rodziców do samodzielnych ćwiczeń w celu kształtowania uwagi, wewnętrznego spokoju i wrażliwości na innych. Uważność nas, jako opiekunów, ma ogromny wpływ na wszystkie osoby w naszym życiu, zwłaszcza na dzieci, a w szczególności na kształtujące się w nich poczucie własnej wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48600 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kiedy dzieci i nastolatki skupiają się na doświadczaniu chwili obecnej (np. na doznaniach związanych z oddychaniem lub dźwiękach w pomieszczeniu), ich umysł zwykle się wycisza i otwiera w sobie przestrzeń pozwalającą jaśniej widzieć to, co się wydarza. Gdy zyskują świadomość procesów zachodzących w umyśle i organizmie, uczą się korzystania z wrażeń zmysłowych (np. „czuję się niespokojny” albo „denerwuję się”) jako sygnałów do refleksji przed wypowiedzią lub działaniem. W ten sposób dzieci stają się mniej reaktywne i bardziej świadome tego, co dzieje się w ich wnętrzu oraz wokół nich. Zamiast koncentrować się na skutkach, skupiają się na tym, by w danej sytuacji reagować roztropnie i współodczuwająco. (fragment Wstępu) Susan Kaiser Greenland przedstawia skuteczne metody kształtowania umiejętności skupienia u dzieci, kontrolowania emocji i reagowania na każdą sytuację ze spokojem, życzliwością i współodczuwaniem z użyciem technik mindfulness i medytacji. Autorka przedstawia w książce sześćdziesiąt prostych i przystępnych zabaw, pomocnych we wprowadzaniu uważności w codzienne życie. Rozwijane i testowane w ciągu wielu lat pracy z dziećmi oraz ich opiekunami, są one przeznaczone dla młodych osób, ale mogą bawić i uczyć również dorosłych! Susan Kaiser zachęca rodziców do samodzielnych ćwiczeń w celu kształtowania uwagi, wewnętrznego spokoju i wrażliwości na innych. Uważność nas, jako opiekunów, ma ogromny wpływ na wszystkie osoby w naszym życiu, zwłaszcza na dzieci, a szczególności na kształtujące się w nich poczucie własnej wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115633 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52299 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42142 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik Uważne uczenie się jest opracowaniem, które przedstawia możliwości wykorzystania koncepcji uważności zarówno w procesie uczenia się, jak i nauczania. Autorzy, wychodząc od historii i założeń nurtu, prowadzą narrację wykładu poprzez informacje o kontekstach zastosowania uważności w środowiskach nastawionych na tzw. uczenie głębokie lub osiągnięcie stanu flow aż po praktykę – książkę kończy dwanaście ćwiczeń regulujących uwagę charakterystycznych dla praktyki mindfulness. Stosowanie uważności zwiększa efektywność uczących się i nauczających, wspomaga ich rozwój osobisty, pomaga zachować dobrostan fizyczny i umysłowy, a także pomaga zredukować stres, zapobiegając np. atakom paniki czy pogorszeniu zdrowia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114794 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51573 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34538 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47972 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Obowiązkowa lektura dla każdego, kto szuka sposobu na poprawę swoich wyników oraz nadanie głębszego sensu aktywności sportowej i samej sztuce biegania” Dean Karnazes ultramaratończyk i autor bestsellerowej książki według „New York Timesa” Celem tej książki jest pokazanie drogi do osiągnięcia większej swobody, świadomości, skupienia i radości poprzez uważne bieganie. Mam nadzieję, że uda mi się przekonać czytelników, że choć mindfulness nie stanowi panaceum i nie jest zamiennikiem konsultacji lub terapii medycznej, to praktyka ta może pomóc zarówno na biegowym szlaku, jak i poza nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116325 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczególnie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni. Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko – takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić. Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z najbardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi, być „tu i teraz”, nauczyć się tolerować niepewność, rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie. Ta książka nie tylko pomoże ci przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki. "Poradnik stanowi swego rodzaju przewodnik dla nastolatków po sposobach radzenia sobie z niechcianymi myślami i powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami). Jest to również drogowskaz dla rodziców, w jaki sposób pomóc dojrzewającemu dziecku. Głównym jego elementem są ćwiczenia, które stanowią wsparcie dla osób zmagających się z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Autor w przejrzysty sposób objaśnia, jak skutecznie radzić sobie z nieprzyjemnymi objawami. Książka jest skierowana do młodych osób oraz ich rodziców, ale będzie także wartościowym narzędziem każdego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego." Agnieszka Tousty-Ingielewicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lęk jest powszechnie doświadczaną emocją, która działa niczym system alarmowy w naszym ciele. Pomaga nam unikać sytuacji zagrażających życiu i pobudza nas, byśmy przygotowali się na niebezpieczeństwo. Zdarza się jednak, że przejmuje kontrolę nad naszym życiem, zaburzając nasze funkcjonowanie i powodując stres niewspółmierny do okoliczności. Zamartwiamy się tym, co może się zdarzyć, lub w nieskończoność rozpamiętujemy przeszłe wydarzenia. Aby poradzić sobie z trudnymi emocjami, zazwyczaj zaczynamy unikać sytuacji, które je wywołują. To przynosi szybką ulgę, ale na dłuższą metę utrudnia nam osiąganie zamierzonych celów, wzmacnia lęk i nie pozwala dostrzec, że nasze obawy są nierealistyczne. Pojawić się też mogą nieprzyjemne doznania fizyczne: ból głowy, nudności, uczucie zmęczenia, a także kłopoty ze snem, z koncentracją i podejmowaniem decyzji oraz nerwowość, drażliwość i poczucie, że jest się na skraju wytrzymałości. Lęk i zamartwianie się wywołują wiele cierpienia, przeszkadzając w odczuwaniu spełnienia i szczęścia w życiu. Niniejszy poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z lękiem i zamartwianiem się, które wykorzystują elementy terapii poznawczo-behawioralnej i techniki uważności. Dowiesz się z niego, w jaki sposób myśli, zachowania i doznania fizyczne tworzą błędne koło lęku, które sprawia, że czujemy się jak w pułapce. Znajdziesz tu skuteczne ćwiczenia z zakresu uważnej świadomości zakotwiczające w bieżącej chwili, a także narzędzia, dzięki którym powstrzymasz zachowania unikowe i zmierzysz się z własnymi obawami. Co najważniejsze, odkryjesz, co wywołuje u ciebie lęk, i poznasz rozwiązania dopasowane do twoich potrzeb. Postępując zgodnie z podanymi wskazówkami, będziesz w stanie zmienić swój umysł, a tym samym całe swoje życie. Lęk przestanie mieć nad tobą kontrolę i zaczniesz żyć tak, jak pragniesz. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116803 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52991 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poznaj psa i sowę. Pies… …jest niezwykle ostrożny i nieco nieprzewidywalny. Zdarza się, że ma trudności z kontrolowaniem swoich emocji. Działa bardzo szybko, stąd czasem się myli. Ma świetne wyczucie kierunku i z ogromną ciekawością bada wszystkie strony świata. Lubi działać w sprawdzony sposób, podchodzi z nieufnością do nowych rzeczy. Jest świetnym przyjacielem i zawsze służy pomocą. Uwielbia zapach świeżej trawy i jedzenie dosłownie każde, ale szczególne zamiłowanie ma do miodowego tortu i rozmarynu. Sowa… …jest świetną słuchaczką. Spokój, mądrość i zamiłowanie do obecności sprawiają, że odnosi sukcesy w rozwiązywaniu różnych problemów (najczęściej psa). Zawsze gotowa do wygładzenia nierównych sytuacji. W (rzadkich) przypadkach, gdy wszystko wymyka się jej spod kontroli, robi sobie przerwę i uważnie oddycha, aby przywrócić ogólną harmonię. Zdolność do empatii pomaga jej zapewniać psu emocjonalne wsparcie. Nade wszystko ceni dumanie, przyrodę, kontakt z naturą i lekkie podmuchy wiatru w piórach. Mieszka w dziupli wysoko na drzewie. [Nota Wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116412 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Empatia to życzliwość, zrozumienie dla siebie i innych ludzi oraz zdolność do wczuwania się w to, co czują. Jednak tylko ktoś, kto czuje się bezpiecznie z samym sobą, może wchodzić w głębszy kontakt z innymi ludźmi oraz okazywać im empatię. Jesper Juul wraz z zespołem pięciu duńskich psychologów i terapeutów napisał tę książkę, aby pokazać, jak można pracować nad własną wrażliwością i samoświadomością, wspierając swoją zdolność do empatii. Każdy człowiek się z nią rodzi, ale można ją także rozwijać i pogłębiać. Jest to książka dla wszystkich osób, które chciałyby kultywować w sobie wrażliwość na głos swojego serca. Jej celem jest inspirowanie dorosłych, ale została napisana także dla dzieci, ponieważ przedstawione w niej ćwiczenia są przeznaczone również dla nich. Empatia wzmacnia dzieci, gdyż daje im wewnętrzną kotwicę, uczy rozumienia siebie i umożliwia rozwój w obszarach, które zazwyczaj nie są wspierane przez naszą edukację i kulturę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114563 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51554 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41678 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68294 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej