Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(138)
Forma i typ
Książki
(107)
Publikacje dydaktyczne
(38)
Publikacje fachowe
(27)
Artykuły
(24)
Publikacje naukowe
(18)
Druki ulotne
(4)
Muzyka
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Filmy i seriale
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(288)
wypożyczone
(39)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(39)
Czytelnia Piła
(8)
Wypożyczalnia Chodzież
(46)
Czytelnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(51)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(51)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(42)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(21)
Czytelnia Wągrowiec
(34)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(12)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(16)
Autor
Święcicka Ewa
(13)
Bednarz Marzena
(12)
Bladowska Joanna
(12)
Kluczkowska Karolina
(12)
Lubocka Weronika
(12)
Ludkiewicz Eliza
(12)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(12)
Miłosz Angelika
(12)
Okoniewska Małgorzata
(12)
Sowińska Magdalena
(12)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(12)
Naprawa Renata
(8)
Tanajewska Alicja
(8)
Hinz Magdalena
(7)
Pliwka Aneta
(6)
Radzka Katarzyna
(6)
Sniezhko Olga
(6)
Szakiewicz Aleksandra
(6)
Szczepańska Lidia
(6)
Szostak Barbara
(6)
Klaro-Celej Lidia
(5)
Pawlis Marta
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Malek Renata
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Borkowska Agnieszka
(3)
Cytowska Beata
(3)
Franczyk Anna
(3)
Krajewska Katarzyna
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Masłowska Joanna
(3)
Plichta Piotr
(3)
Śliwińska Katarzyna
(3)
Drzazga Agnieszka
(2)
Dudek Sandra
(2)
Dyduch Ewa
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Kościółek Maria
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Wyczesany Janina
(2)
(MAVE)
(1)
Ackerman Andrea
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Andrzejewski Marek
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Brożek Michał
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Budzińska Nadia
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chwaliszewska-Czerwińska Magdalena
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Ciszkiewicz Małgorzata
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dawid Łucja
(1)
Dembo Myron H
(1)
Domagalska Karolina
(1)
Drozd Ewa
(1)
Durka Grażyna
(1)
Dymerska Irena
(1)
Dziewięcka Beata
(1)
Firago Paweł
(1)
Godlewska Anna
(1)
Goraj Magdalena
(1)
Grzesiak-Witek Danuta
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Guzy Anna
(1)
Horyń Wojciech
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Kaniok Przemysław Eugeniusz
(1)
Karaskova Vlasta
(1)
Kicowska Alicja
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Kirejczyk Kazimierz
(1)
Klinik Anna
(1)
Koba Laura
(1)
Kojs Wojciech
(1)
Konarska Joanna
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalczyk Monika
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kowalska Agnieszka
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Król Teresa
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kulczewska Magdalena
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kurcz Alicja
(1)
Kuś Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(102)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(8)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(71)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(138)
Język
polski
(136)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(40)
Szkoły specjalne
(17)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Terapeuci zajęciowi
(11)
Terapeuci
(10)
Rodzice
(9)
Pedagodzy
(7)
Pedagodzy specjalni
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Dyrektorzy szkół
(3)
Studenci
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Psycholodzy
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 5.
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Teapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Film polski
(1)
Literatura czeska
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(65)
Dziecko niepełnosprawne
(31)
Niepełnosprawni
(26)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(25)
Autyzm
(19)
Dziecko autystyczne
(19)
Edukacja ekologiczna
(18)
Pedagogika specjalna
(18)
Kształcenie integracyjne
(16)
Kompetencje społeczne
(14)
Nauczanie
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(11)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Samodzielność
(11)
Dzieci kalekie
(10)
Dziecko
(10)
Zachowanie
(10)
Edukacja włączająca
(9)
Niepełnosprawni umysłowo
(8)
Dziecko zdolne
(7)
Integracja społeczna
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Mowa
(6)
Nauczyciele
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Rodzice
(6)
Socjalizacja
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
Słuch
(6)
Uczenie się
(6)
Wychowanie
(6)
Dzieci chore
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Pedagogika
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Psychoterapia
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Afazja
(4)
Czas wolny od pracy ucznia
(4)
Dogoterapia
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Domy dziecka
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko niedowidzące
(4)
Edukacja zdrowotna
(4)
Gimnastyka korekcyjna
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Matematyka
(4)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(4)
Ubiór
(4)
Agresywność
(3)
Bajkoterapia
(3)
Biblioterapia
(3)
Dwujęzyczność
(3)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(3)
Dzieci upośledzone umysłowo
(3)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Edukacja domowa
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Głuchoniewidomi
(3)
Jąkanie
(3)
Język migowy
(3)
Ludzie starzy
(3)
Lęk
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda Montessori
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Młodzież
(3)
Niedorozwój umysłowy
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Obowiązek szkolny
(3)
Osobowość
(3)
Oświata
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Rodzina
(3)
Samobójstwo
(3)
Schizofrenia
(3)
Uczniowie
(3)
Uczucia
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Temat: czas
2001-
(17)
2001-0
(3)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Finlandia
(1)
Niemcy
(1)
Wyrzysk (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Wyrzysk)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(17)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(16)
Materiały pomocnicze
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(7)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Podręczniki dla szkół specjalnych
(6)
Karty pracy ucznia
(5)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(5)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(5)
Monografia
(4)
Dokumenty elektroniczne
(3)
Poradnik
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Encyklopedie
(2)
Poradniki
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Dokument audiowizualny
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Film edukacyjny
(1)
Komentarz
(1)
Komiksy
(1)
Listy
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Referat
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(87)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(9)
Medycyna i zdrowie
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Gazeta Szkolna
(3)
Szkoła Specjalna
(3)
Edukacja i Dialog
(2)
Głos Pedagogiczny
(2)
Przyjaciel Dziecka
(2)
Psychologia Wychowawcza
(2)
Rewalidacja
(2)
Forum Oświatowe
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
138 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta książka to propozycja zabaw i gier ruchowych przeznaczonych dla wychowanków (pacjentów) poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wszystkie zabawy uporządkowane zostały w kolejności alfabetycznej, poprzedzono je również krótkim wstępem teoretycznym. Autor zbioru oparł się na doświadczeniu zdobytym podczas pracy w szkole podstawowej, w przedszkolach (w tym w integracyjnym) oraz w trakcie prowadzenia zajęć z wyczynowymi sportowcami (w tym dziećmi) poruszającymi się na wózkach inwalidzkich. Publikacja adresowana jest do fizjoterapeutów, pracowników warsztatów terapii zajęciowej, nauczycieli wychowania fizycznego pracujących w klasach integracyjnych oraz do rodziców dzieci poruszających się na wózkach. To cenna pomoc oraz zaproszenie do wspólnej zabawy. Jest to niezwykle praktyczny zbiór zabaw do bezpośredniego wykorzystania w pracy z dziećmi poruszającymi się na wózkach inwalidzkich; pełna ciekawych pomysłów, z których skorzystają zarówno specjaliści, jak i rodzice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107087, 109678 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39342 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64384 P 7,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99168/T.1, 99169/T.1 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47034 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45786/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36774 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30688 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42990 / T1 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61947 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy masz kłopoty z identyfikacją i wsparciem dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Twojej klasie? Jeśli potrzebujesz wsparcia w rozpoznawaniu, rozumieniu i wspieraniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - ta książka jest dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie siedmiu typów SPE wraz z: Praktycznymi wskazówkami, jak pracować z uczniem; Radami doświadczonych praktyków; Pytaniami sprawdzającymi; Zagadnieniami do przemyślenia. Zawiera też opisy przypadków uczniów z: Zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytami uwagi (ADHD); Zaburzeniami w rozwoju społeczno-emocjonalnym i zaburzeniami zachowania; Dysleksją; Dyspraksją; Zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Niepełnosprawnością słuchową; Niepełnosprawnością wzrokową. Jenny Thompson jest starszym wykładowcą pedagogiki na University od Derby i koordynatorem do spraw specjalnych potrzeb edukacyjnych na uniwersyteckim Wydziale Pedagogiki. Jest także doświadczonym nauczycielem z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107045 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49546, 48918 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39657 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32547 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64387 P 3,5 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii Edukacja małego dziecka warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony - w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych - są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która - powracając "do korzeni", do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do "nieobecnych dyskursów" - powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113995 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51239 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41199 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34037 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47679 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66571 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ja i mój świat 3 stanowi trzecią część serii przeznaczonej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i autyzmem. Treści publikacji koncentrują się wokół najbliższego otoczenia ucznia: zjawisk i środowisk przyrodniczych oraz zdarzeń ważnych w życiu dziecka i jego rodziny. Nową umiejętnością, którą można doskonalić w trakcie pracy z publikacją, jest czytanie zdań ze zrozumieniem. Materiał opracowano tak, by pomóc uczniom, którzy potrafią czytać, ale mają problem z rozumieniem przeczytanych treści. Dopełnieniem podręcznika są karty pracy, zadania domowe, zabawy i piosenki oraz prezentacje. Te dodatkowe materiały pomagają uczniom w naturalny i atrakcyjny dla nich sposób poszerzyć i utrwalić zdobywaną wiedzę, rozwijać kompetencje językowe, umiejętności społeczne oraz umiejętność czytania i pisania, a także kształtują kompetencje szkolne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawione w publikacji ćwiczenia można prowadzić z dziećmi zdrowymi i z dziećmi o niskim stopniu niepełnosprawności. Możne je z powodzeniem stosować w grupach zintegrowanych, zarówno w ramach szkolnego, jak i pozaszkolnego wychowania fizycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47528 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37688 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45318 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami nauczycieli o uczniach mających specjalne potrzeby edukacyjne, wreszcie? z badaniami procesu dydaktycznego. Artykuły skłaniają do głębszej refleksji nad tym, jak pracować z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dostarczają przykładów metod i form tej pracy oraz wzorów postępowania dydaktycznego (zarówno w zespole klasowym, jak i indywidualnych).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112857/T.1, 105303/T.1 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48141 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38700 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32078 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44947 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63936 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program nauczania języka polskiego „Odkrywamy słowa” został opracowany z myślą o uczniach niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim uczęszczających do szkół i ośrodków specjalnych, integracyjnych, a także do szkół masowych. Publikacja jest zgodna z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół i uwzględnia specyfikę rozwoju oraz możliwości percepcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Do programu zostały opracowane plany realizacji materiału dla klasy I, II i III gimnazjum. Proponowane teksty kultury polskiej i światowej dotyczą ważnych wartości etycznych oraz kształtują umiejętności myślenia i poszukiwania. Czytanie tekstów kultury jest rozumiane wielorako i nie ogranicza się tylko do literatury, lecz oznacza także poznawanie malarstwa, rzeźby, filmu, teatru i prasy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110985, 112059 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52127 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Ubieranie się”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34573 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67338 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To, co mi pomaga / [opracowanie merytoryczne i graficzne: Ewa Święcicka]. - Wydanie 1. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - 93 strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
„Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „To, co mi pomaga”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych – pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52358 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34868 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67961 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Ubieranie się”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał Bernadeta Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51712 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 171.)
W tej książce dominuje prawny i pedagogiczny konkret. Ideę praw dziecka, sposoby ich ochrony, ale też bezmiar zaniedbań w tym zakresie, ukazano w sposób nieprzystający do dominującej maniery rozprawiania o prawach dzieci równie wzniośle, co w oderwaniu od rzeczywistości. Szczerość zawartych w niej wypowiedzi dowodzi, że prawa dzieci są dla autorów na tyle ważne, że chcieliby uczynić je godnymi zastanowienia również dla Czytelników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
"Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną” to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Ja w bezpiecznym świecie”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34751 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67418 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Edukacyjne dla Uczniów z Niepełnosprawnością Intelektualną)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Materiały edukacyjne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną to seria książek opracowana na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Będzie ona pomocna dla nauczycieli i terapeutów podczas realizacji treści nauczania i wychowania zawartych w podstawie programowej. W tej książce przedstawiono zagadnienia dotyczące działu „Ubieranie się”. Do ich omówienia wykorzystano zdjęcia. Na stronach parzystych znajdują się fotografie dla ucznia. Na stronach nieparzystych - pytania, które czyta nauczyciel, terapeuta lub rodzic. Pierwsze pytania dotyczą zdjęcia. Kolejne pomagają zdobyć lub utrwalić dodatkowe wiadomości i umiejętności związane z omawianym tematem. Ostatnie pytania dotyczą doświadczeń ucznia. Pod pytaniami umieszczono ćwiczenia dla dziecka, dzięki którym ma ono utrwalić zdobyte informacje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41584 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34572 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67420 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92928, 92929 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkoljen oraz nauczycieli specjalistów. Ułatwi nauczycieom dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozowjowych i edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być równiez wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34769 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej