Organizacja oświaty
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(20)
Forma i typ
Artykuły
(15)
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Autor
Adrjan Beata
(1)
Arends Richard
(1)
Bonecki Henryk
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Górnikowska-Zwolak Elżbieta
(1)
Gęba Katarzyna
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Kozłowska Izabela
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939-2015)
(1)
Kędzierska Ewelina Agnieszka
(1)
Macko Maciej
(1)
Marcinkiewicz Kazimierz
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Nowak Violetta
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Pietrzyk Beata
(1)
Piszko Agata
(1)
Tarachowicz Algierd
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1989-2000
(4)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(6)
Nauczyciele
(6)
Nauczyciele fizyki
(2)
Pracownicy oświaty
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Język polski
(3177)
Polska
(3054)
Nauczanie
(2984)
Dziecko
(2704)
Literatura polska
(2302)
Organizacja oświaty
(-)
Powieść polska
(2246)
Nauczyciele
(2175)
Poezja polska
(2078)
Wychowanie
(1992)
Matematyka
(1988)
Nauczanie początkowe
(1771)
Szkolnictwo
(1754)
Uczniowie
(1694)
Młodzież
(1642)
Rodzina
(1551)
Wychowanie w rodzinie
(1526)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1463)
Pedagogika
(1393)
Wychowanie przedszkolne
(1335)
Historia
(1143)
Pamiętniki polskie
(1118)
Dzieci
(1102)
Biblioteki szkolne
(1098)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1090)
Filozofia
(1076)
Język angielski
(1034)
Sztuka
(1014)
Zarządzanie
(980)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(960)
Kobieta
(918)
Psychologia
(915)
Uczucia
(900)
Kultura
(898)
Oświata
(869)
Psychoterapia
(855)
Literatura
(842)
Język niemiecki
(824)
Publicystyka polska
(818)
Osobowość
(789)
Wojna 1939-1945 r.
(782)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(765)
Muzyka
(749)
Wojsko
(745)
Unia Europejska
(727)
Chemia
(700)
Rodzice
(689)
Kształcenie
(681)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(626)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(615)
Internet
(611)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(602)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(583)
Edukacja medialna
(580)
Relacje międzyludzkie
(580)
Biologia
(577)
Przemoc w szkole
(574)
Alkoholizm
(570)
Gry edukacyjne
(553)
Metody nauczania
(551)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Komunikacja społeczna
(543)
Etyka
(537)
Biblioterapia
(535)
Agresywność
(534)
Socjologia
(534)
Środki masowego przekazu
(530)
Twórczość
(525)
Technika
(518)
Autyzm
(506)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(500)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(489)
Nauka
(481)
Zachowanie
(480)
Poradnictwo zawodowe
(475)
Postawy
(467)
Informatyka
(464)
Matura
(457)
Polityka
(453)
Psychologia społeczna
(449)
Promocja czytelnictwa
(446)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Historia (przedmiot szkolny)
(435)
Pomoce dydaktyczne
(435)
Narkomania
(433)
Przyroda
(427)
Wychowanie seksualne
(420)
Przedszkola
(415)
Patologia społeczna
(413)
Polityka międzynarodowa
(410)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
Polska
(1)
Singapur
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(15)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Monografia
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Fizyka i astronomia
(2)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(2)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Trendy
(2)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Fizyka w Szkole
(1)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja jest próbą przedstawienia całościowego obrazu szkoły. Obrazu ilustrującego, jaka szkoła naprawdę jest, a nie jaka powinna być. Szczególnym założeniem podjętych badań było ukazanie szkoły jako całości, jako żywego organizmu prowadzącego własne życie. Badanie kultury szkoły jest sposobem na odkrycie tej wielokontekstowej całości. [...] kultura jako zespół sądów i przekonań [...] to w ogromnej mierze nieuświadamiany przewodnik po rzeczywistości społecznej każdej grupy (Burszta, 1998, s.52). Praca jest odpowiedzią na postulowaną przez wielu autorów potrzebę całościowego opisu szkoły we wszystkich przejawach jej codziennego życia (Surzykiewicz, 2000; Berger, Luckmann, 1983; Katz, Kahn, 1979). Jak pisze przytoczony na początku Krzysztof Kruszewski: "pisanie o szkole jest ryzykiem". Ryzyko to podjęto z nadzieją, że etnograficzny opis kultury szkoły, według przyjętych założeń teoretycznych i metodologicznych, będzie przyczynkiem do lepszego jej (z)rozumienia. Książka składa się części teoretycznej i empirycznej. Część teoretyczna zawarta jest w dwóch rozdziałach. Pierwszy poświęcono teoriom szkoły, prezentując trzy perspektywy: socjologiczną, ideologiczną i organizacyjną. Omówiono także zjawiska kryzysu i krytyki szkoły oraz zamieszczono przegląd polskich badań pedagogicznych dotyczących szkoły. W drugim rozdziale omówiono pojęcia klimatu i kultury jako kluczowych w poznawaniu rzeczywistości szkoły, a jednocześnie przynależnych wielu dyscyplinom, od psychologii społecznej przez prakseologię i pedagogikę resocjalizacyjną po antropologię. Kolejny rozdział poświęcono prezentacji przedmiotu i celu badań oraz założeń metodologicznych, przedstawiono model i przegląd tradycji badań jakościowych oraz omówiono wybraną metodę badawczą i strategię badań. Rozdziały od IV do VII przeznaczono na prezentację wyników badań empirycznych. Opisano w nich założenia kultury organizacyjnej badanych szkół według przyjętego modelu kultury organizacyjnej E. Scheina. Są to kolejno: założenia dotyczące zawiązku szkół z otoczeniem (rozdział IV), natury ludzkiej (rozdział V), prawdy i czasu (rozdział VI) oraz związków między ludźmi (rozdział VII).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102818 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47082 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37834 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczymy się nauczać / Richard I. Arends ; tłumaczenie Krzysztof Kruszewski. - Wydanie trzecie zmienione. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. - 531 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Literatura Pedagogiczna)
Książka ta przedstawia metody aktywizujące nauczanie, dzięki którym kształcenie stanie się satysfakcjonujące i przyjemne. Uczymy się nauczać to popularny w Stanach Zjednoczonych akademicki podręcznik dydaktyki powstały z myślą o początkujących nauczycielach. Zawiera bogactwo wiadomości o tym, jak uczyć się nauczania innych. Jest to podręcznik wszechstronny, obiektywny i przystępnie napisany, często odwołuje się do przykładów z życia szkoły i klasy, uwzględnia psychospołeczne aspekty pracy nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117203 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 352)
Książka składa się z czterech głównych rozdziałów stanowiących określone sekcje tematyczne. Pierwsza sekcja przedstawia kulturowe uwarunkowania systemu edukacji w Chinach. Za pomocą autorskiej interpretacji pokazano kulturowe fundamenty edukacji w Państwie Środka. Opisano tradycje konfucjanizmu, buddyzmu, taoizmu oraz legalizmu w edukacji, chińską tradycję guanxi oraz podejście do zmian globalizacyjnych w obszarze edukacji. W drugiej sekcji czytelnik odnajdzie opis systemu edukacji (perspektywa makro) i wyjaśnienie jak działa i jak skonstruowany jest chiński system pod względem organizacyjnym ale także zarządzania, monitorowania i finansowania edukacji. Kolejna sekcja jest poświęcona wybranym aspektom edukacyjnym w dobie przemian globalizacyjnych (perspektywa mezo) w świetle zmian prawa edukacyjnego, ogłoszonego w maju 2021 roku, które oficjalnie nakazuje kształcenie oraz wychowanie w "duchu chińskim", takim jak: kształcenie moralne, testowanie uczniów, wykorzystanie SI w edukacji, edukacji specjalnej, edukacji "pozaszkolnej" czy edukacji mniejszości etnicznych. Czwarta, ostatnia sekcja przedstawia trzech głównych aktorów systemu edukacji (perspektywa mikro) i wyjaśnia jak w chińskim systemie edukacyjnym funkcjonują nauczyciele, rodzice i uczniowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117066 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Singapur - azjatycki tygrys edukacyjnych reform : fenomen makropolityki oświatowej / Inetta Nowosad. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 578 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka zatytułowana Singapur – azjatycki tygrys edukacyjnych reform. Fenomen makropolityki oświatowej zwraca uwagę na niewielki kraj na mapie świata – określany często w mediach jako „Mała czerwona kropka” (Little red dot). Termin ten został szybko przyjęty zarówno przez singapurskich polityków, jak i obywateli, którzy za pomocą tego określenia wyrażają dumę z sukcesu własnego narodu pomimo jego fizycznych ograniczeń. Singapur jest bowiem małym krajem o powierzchni nieco ponad 700 kilometrów kwadratowych. Tworząc kulturowy tygiel, zamieszkuje go ponad 5,5 miliona ludzi o różnym pochodzeniu i wyznawanej religii. Prezentowana polskim czytelnikom książka może stanowić ramy dyskusji nad singapurskim systemem edukacji, realizowaną skutecznie polityką edukacyjną i przyszłymi kierunkami rozwoju. Jednak lektura publikacji może również być cenną lekcją w procesie uczenia się od najlepszych. Nie chodzi tu o bezkrytyczne kopiowanie elementów czy całości rozwiązań formalnych wypracowanych przez Singapur. Książka wskazuje bowiem na niebezpieczeństwa związane z przyjmowaniem systemu singapurskiej edukacji jako modelu dla reszty świata, bez wcześniejszego zrozumienia jego kontekstu, wyłącznie jako pokłosia atrakcyjności międzynarodowej. W dorobku pedagogiki porównawczej nie brakuje argumentów na uzasadnienie takiego stanowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118178 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Choroba egzaminacyjna / Algierd Tarachowicz. - Łódź : Bookplan.pl, [2022]. - 132, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Żyjemy w dynamicznie zmieniającym się świecie – przepełnionym informacją, która atakuje nas codziennie i ze wszystkich stron: z telewizji, radia, gazet, Internetu… Jak owa rzeczywistość wpływa na nasz mózg, umiejętność przyswajania nowej wiedzy, uczenia się, poszerzana horyzontów myślowych, a także rozumowania i wnioskowania, czyli – krótko mówiąc – na wzrastanie i rozwój świadomego, inteligentnego człowieka? Jaką rolę w tym procesie odgrywa system edukacji? W książce "Choroba egzaminacyjna" został nakreślony obraz współczesnego świata, w którym – według badań – człowiek stale podłączony do sieci nie czyta tekstu ze zrozumieniem, lecz skanuje go jak robot, a już wkrótce zdolność skutecznego przyjmowania skomplikowanych tekstów, czytania złożonej literatury […] stanie się elitarnym przywilejem, dostępnym tylko specjalnej kaście ludzi… Okazuje się bowiem, iż pomimo postępującego rozwoju technologicznego i cywilizacyjnego – niestety – nasza inteligencja spada… Autor podejmuje wyzwanie i mierzy się z tematem. Wskazuje przyczyny takiego stanu rzeczy oraz przedstawia receptę na to, jak zahamować proces degradowania ludzkich umysłów, a także wzmocnić ich potencjał do przyswajania wiedzy oraz korzystania z niej. Ukazuje rolę poszczególnych elementów nauczania systemowego i dobrze zorganizowanej samodzielnej nauki w tym procesie. Komentuje także obowiązujący system oceniania, jednocześnie podpowiadając, jak z łatwością wyeliminować stres towarzyszący egzaminom. Podsumowując swoje przemyślenia, autor przedstawia propozycję organizacji nowego systemu kształcenia, który sprostałby wyzwaniu wspierania w rozwoju inteligentnego, świadomego obywatela. Czy, aby nie zatracić umysłowych zdolności właściwych Homo sapiens, potrzebna jest nam rewolucja, czy jedynie ewolucyjna zmiana w podejściu do edukacji? Odpowiedź na to pytanie została zapisana na kartach tej książki. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118032 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej