Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(217)
IBUK Libra
(12)
Forma i typ
Książki
(166)
Artykuły
(46)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje fachowe
(20)
Poradniki i przewodniki
(19)
E-booki
(12)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Filmy i seriale
(3)
Gry i zabawki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(303)
wypożyczone
(33)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(66)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(61)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(36)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(37)
Wypożyczalnia Złotów
(70)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(46)
Czytelnia Wągrowiec
(8)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(7)
Autor
Lowen Alexander
(6)
Ginter Jerzy
(4)
Brytek-Matera Anna
(3)
Kittel Charles
(3)
Luboński Paweł
(3)
Ostrowski Janusz
(3)
Pajączkowska Anna
(3)
Raułuszkiewicz Jerzy
(3)
Ziółkowska Beata
(3)
Balcerzyk Stanisław
(2)
Baumgartl Nomi
(2)
Borgensztajn Joanna
(2)
Brudzewski Julian
(2)
Chojnowska Emilia
(2)
Czarkowska Iwona
(2)
Dereń Jerzy
(2)
Dobrzyński Ludwik
(2)
Dyduch Mariusz
(2)
Haber Jerzy
(2)
Iwanek Małgorzata
(2)
Józefiak Tadeusz
(2)
Kadłubicka Justyna
(2)
Kamińska Agnieszka
(2)
Kay Adam
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Menclewicz Katarzyna
(2)
Molcho Samy
(2)
Mrowec Stanisław
(2)
Paker Henry
(2)
Pampuch Roman
(2)
Pawski Miłosz
(2)
Pawłucki Andrzej
(2)
Pindor Andrzej
(2)
Schier Katarzyna
(2)
Urlich Jakub
(2)
Walczak Paweł
(2)
Willman Anna
(2)
Wołkowicz Iwona
(2)
Wołkowicz Marcin
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Andruszko Robert
(1)
Ashcroft Neil W
(1)
Bailey Anna
(1)
Bal Ewa
(1)
Baldwin Elaine
(1)
Banaszak Ewa
(1)
Baudrillard Jean
(1)
Bazan Czesław
(1)
Bednarczyk Adam
(1)
Bednarek Stanisław
(1)
Belzyt Joanna Iza
(1)
Bergson Henri
(1)
Berry Micheline
(1)
Bianka Lewandowska
(1)
Bittner Ireneusz
(1)
Blinowska Aleksandra
(1)
Boguni-Borowska Małgorzata
(1)
Borkowska Maria
(1)
Bortnowska Małgorzata
(1)
Borzeszkowska Anna
(1)
Browkin Jerzy
(1)
Brożek Michał
(1)
Bryk Adam
(1)
Budzińska Nadia
(1)
Bugajski Maciej
(1)
Buszmanowa B.N
(1)
Bąbel Przemysław
(1)
Błajet Piotr
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Caldwell Christine
(1)
Caulton Martin
(1)
Cedro Adam
(1)
Cerazy Katarzyna
(1)
Chandrasekhar B. S
(1)
Chomiuk Aleksandra
(1)
Chołody Mariusz
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślak Tomasz
(1)
Cwojdzińska Anna
(1)
Czajkowski Paweł
(1)
Czapczyńska Agnieszka
(1)
Czarny Wojciech
(1)
Czekaj Barbara
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Czerka-Fortuna Eliza
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Czołpińska Magdalena
(1)
Damm Józef Zbigniew
(1)
Daniuk Sławomir
(1)
Del Hierro Anthony
(1)
Del Hierro Deborah
(1)
Delahooke Mona
(1)
Descartes René
(1)
Diederen-Woźniak Małgorzata
(1)
Dobosiewicz Ilona
(1)
Dobroczyński Bartłomiej
(1)
Dobrowolski Robert
(1)
Dominiak-Banach Andżelika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(67)
2010 - 2019
(78)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(16)
1970 - 1979
(23)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(81)
1901-2000
(5)
1945-1989
(4)
1989-2000
(2)
1989-20002001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(229)
Język
polski
(220)
nieznany (po)
(7)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(16)
9-13 lat
(8)
Coachowie
(7)
Dorośli
(7)
Dzieci
(7)
Lekarze
(7)
Młodzież
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(7)
Pedagodzy
(7)
Psychoterapeuci
(7)
Psycholodzy
(6)
Sportowcy
(6)
6-8 lat
(5)
Rodzice
(5)
14-17 lat
(4)
Biolodzy
(4)
Nauczyciele biologii
(4)
Nauczyciele fizyki
(4)
0-5 lat
(3)
Biblioterapeuci
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Psycholodzy szkolni
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Gimnazja
(2)
Licea
(2)
Literaturoznawcy
(2)
Seksuolodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Technikum
(2)
Chorzy na nowotwory
(1)
Chłopcy
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(3)
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Ciało ludzkie
(82)
Obraz własnego ciała
(41)
Ciało stałe
(35)
Psychologia ciała
(31)
Postawa ciała
(19)
Socjologia ciała
(17)
Odżywianie
(15)
Samopostrzeganie
(11)
Osobowość
(10)
Erotyzm
(9)
Fizjologia człowieka
(9)
Anoreksja
(8)
Gimnastyka korekcyjna
(8)
Kobieta
(8)
Komunikacja niewerbalna
(8)
Nastolatki
(8)
Otyłość
(8)
Samoakceptacja
(8)
Anatomia człowieka
(7)
Psychoterapia
(7)
Płeć
(7)
Uczucia
(7)
Antropologia społeczna
(6)
Dojrzewanie
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko
(6)
Godzina wychowawcza
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Lęk
(6)
Młodzież
(6)
Wychowanie seksualne
(6)
Analiza bioenergetyczna (psychoterapia)
(5)
Bulimia
(5)
Dziewczęta
(5)
Fizyka atomowa
(5)
Kultura
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Pokwitanie
(5)
Psychofizjologia
(5)
Spostrzeganie
(5)
Stres
(5)
Subkultura
(5)
Zmysły
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Agresywność
(4)
Aktywność fizyczna
(4)
Atrakcyjność interpersonalna
(4)
Ból
(4)
Chemia fizyczna
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Fizyka
(4)
Gimnastyka lecznicza
(4)
Kręgosłup
(4)
Mężczyzna
(4)
Nauczyciele
(4)
Pamięć
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Seksualność
(4)
Sport
(4)
Teoria ciał i pierścieni
(4)
Tożsamość płciowa
(4)
Trauma
(4)
Uczniowie
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Zmęczenie
(4)
Życie seksualne
(4)
Astronomia
(3)
Autyzm
(3)
Choroby psychosomatyczne
(3)
Ciała niebieskie
(3)
Dojrzałość emocjonalna
(3)
Dwujęzyczność
(3)
Edukacja prozdrowotna
(3)
Elektronika
(3)
Filozofia
(3)
Grawitacja
(3)
Higiena
(3)
Hormony
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kultura masowa
(3)
Metoda Montessori
(3)
Mindfulness
(3)
Miłość
(3)
Mowa
(3)
Muzykoterapia
(3)
Mózg
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Odporność
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Praca
(3)
Promocja zdrowia
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Reklama
(3)
Ruch
(3)
Schizofrenia
(3)
Starzenie się
(3)
Stres pourazowy
(3)
Sztuka
(3)
Temat: dzieło
"Słowo i ciało"
(1)
Aecjusz, ostatni Rzymianin
(1)
Chwila w Troi
(1)
Matuga idzie
(1)
Słowo i ciało
(1)
Temat: czas
2001-
(25)
2001-0
(8)
1901-
(7)
1901-2000
(3)
1601-
(2)
1801-
(2)
1801-1900
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Azja
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Japonia
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Wielkopolska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(31)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(26)
Poradnik
(17)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(12)
Opracowanie
(11)
Poradniki
(11)
Artykuł problemowy
(10)
Artykuł z czasopisma naukowego
(10)
Wywiad dziennikarski
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(4)
Film edukacyjny
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(3)
Dokumenty audiowizualne
(3)
Film dokumentalny
(3)
Podręcznik
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(2)
Artykuł z czasopisma literackiego
(2)
Artykuł z czasopisma technicznego
(2)
Encyklopedie
(2)
Literatura
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Podręczniki
(2)
Poezja polska
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(1)
Artykuł z czasopisma przyrodniczego
(1)
Audiobooki
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dramat włoski
(1)
Ekspresja ciała
(1)
Film
(1)
Film polski
(1)
Film włoski
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Książka zabawka
(1)
Książki mówione
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół muzycznych
(1)
Monografia
(1)
Proza polska
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Szkice literackie
(1)
Wiersze
(1)
Wykład
(1)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(37)
Edukacja i pedagogika
(33)
Medycyna i zdrowie
(29)
Biologia
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Fizyka i astronomia
(4)
Literaturoznawstwo
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Inżynieria i technika
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Historia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Chemia
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery : magazyn psychologiczny
(8)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(6)
Głos Pedagogiczny
(5)
Biologia w Szkole
(4)
Charaktery
(3)
Świat Problemów
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(2)
Pamiętnik Literacki
(2)
Bliżej Przedszkola
(1)
Chemia w Szkole
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Ruch Literacki
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
229 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Sebastian Jakub Konefał w swojej książce opisuje, jak zmienił się sposób myślenia o ludzkim ciele (a co za tym idzie – także o człowieku jako takim) na obszarze fantastyki – nie tylko literackiej i filmowej, ale realizowanej także w postaci komiksów, wideoklipów, seriali telewizyjnych. Za początkowy moment owych przemian autor uznaje lata sześćdziesiąte, choć wielokrotnie wspomina też o zjawiskach utworach i tytułach powstałych nawet kilka dziesiątków lat wcześniej. Momentu końca owych przemian twórca Corpus futuri nie wyznacza wcale, sygnalizując w ten sposób, że zjawiska, o których pisze, nie dobiegły kresu, że one trwają, a nasz sposób myślenia wciąż ewoluuje, rozpatrując kolejne hipotezy i tworząc rozmaite wizje – częściej dystopijne i technofiobiczne niż utopijne. Książka z szerokim oddechem, rozmachem odzwierciedla ważne zjawiska współczesnej kultury. Ów szeroki oddech jest zresztą konsekwencją jeszcze jednej ujmującej właściwości tej książki, jaką jest znakomite nawiązywanie do ważkich koncepcji filozoficznych opisujących współczesność. Na jej łamach co chwila pojawiają się nazwiska czołowych autorytetów w tej dziedzinie, takich jak Zygmunt Bauman, Jean Baudrillard, Michel Foucault, Herbert Marcuse i wiele, wiele innych. Widać, że autor zna te koncepcje znakomicie, robi z nich świetny użytek, a przy tym tekst nie jest „przeciążony”, zagadnienia filozoficzne są weń wplecione w sposób naturalny, stanowią jego integralną część. Plik pdf uniemożliwia przeszukiwanie i kopiowanie tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka” to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga - praktyczna część - dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: dbałości o ciało, zdrowia psychicznego, żywienia, aktywności fizycznej, bezpieczeństwa, zdrowia seksualnego, zapobiegania zachowaniom ryzykownym, bycia aktywnym pacjentem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47340 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Myślenie autorki ma początek w miejscach, gdzie spotyka cierpienie innego i na nie odpowiada. Z tego myślenia zrodzonego z bólu niepewności, świadomości tragiczności, nieodwracalności ludzkiego losu, nieuchronności wyrasta jej poznanie. Jest to szczególny rodzaj poznania: taki, który rzuca światło, wydobywa z cienia tych, od których często odwracamy wzrok; którzy żyjąc, umierają. którzy towarzysząc umierającym, żyją. Jej pismo wychodzi z siebie; wskazuje drogę do tego, co nie-do-pomyślenia, a przecież jest. Czy to w geście przeciwko śmierci, czy naprzeciw śmierci, autorka pisze, by słowem nawiązać więź pomiędzy umownie nazwanymi tu Pierwszym w-obec śmierci i Drugim. Publikacja jest oryginalna w podstawowym sensie tego słowa; zaczyna się od początku, konsekwentnie zbliżając się do początku. Nazwijmy, ostrożnie, ten początek życiem, a wtedy jasne się stanie, że praca jest również życiodajna. Takie książki, jak ta, winny być obowiązkową lekturą dla wszystkich, którzy chcieliby uczyć się bycia dla dobra innego. Inny, zwłaszcza ten, który znajduje się w-obec śmierci, czeka na drugiego, który będzie uważnym czytelnikiem jego u-bywania i dobrym krytykiem swoich u-przedzeń. Z recenzji dr hab. prof. UJ Małgorzaty Opoczyńskiej Książka jest nomen omen intymnym studium obcowania ze śmiercią, gdzie poznajemy sposoby, jak śmierć może manifestować się i objawiać w doświadczeniu osób – umierającej i będącej świadkiem/towarzyszem tej sytuacji granicznej oraz odniesień tej sytuacji granicznej do ciała i cielesności. Zajmowanie się tak zniuansowanymi i delikatnymi kwestiami/sytuacjami/uczuciami wymaga nie lada finezji językowej, a szerzej – metodologicznej. Taką ofertę składa nam, realizuje i w pełni wywiązuje się z niej autorka. Wprost i pośrednio odwołuje się ona do aktualnego stanu badań ze spektrum wielu dziedzin. To wielka wartość tej książki, która napisana jest profesjonalnym/gęstym, ale czytelnym dla wytrawnego i zorientowanego w temacie czytelnika stylem analizy fenomenologiczno­hermeneutyczno-egzystencjalnej, czasem z piękną literacką. odautorską nutą. Brak takiej, a nawet analogicznej czy zbliżonej publikacji na rynku polskim i światowym – chodzi tu o treść i jej autorskie ujęcie, lecz także styl myślowy zastosowany w pracy. Odwołując się do paradygmatu śladu wykorzystanego w publikacji, może ona zostawić po sobie ów (silny/znaczący) ślad na rynku naukowym; równie ważny jest jej wymiar aplikacyjny w obszarze edukacji, psychologii, medycyny, socjologii, psychoterapii oraz nauk o kulturze. Z recenzji dr. hab. prof. UKSW w Warszawie Andrzeja Pankalli
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ciało w estetyce nieświadomości to książka poświęcona zagadnieniom z zakresu tzw. somaestetyki, dziedziny, której perspektywa badawcza wyznaczona została przez estetyczne ujęcie problematyki psychocielesnej. Przeprowadzona w niej analiza estetycznych sposobów doświadczania popędowej natury ciała miała na celu przedstawienie procesów nieświadomości nie tylko w pozytywnym charakterze niezbędnego czynnika mentalno-fizycznego rozwoju, ale też ukazanie jej negatywnej roli, gdy to, co nieświadome staje się ukrytą przyczyną psychosomatycznych zaburzeń. Dla ułatwienia realizacji tego zadania nieprzypadkowo więc wykorzystano tę aparaturę pojęciową, która w ramach psychoanalitycznej teorii i ściśle związanych z nią klinicystycznych badań, wypracowana została z myślą o tym, by jak najdokładniej i najwnikliwiej dokonać opisu i interpretacji właśnie tego rodzaju zjawisk. Autor książki, opierając się zatem na dokonaniach współczesnych psychoanalityków (Jacques Lacan, Julia Kristeva), w intensywnie zmysłowym i jednocześnie psychicznie wyzwalającym przeżywaniu dzieł sztuki dostrzegł szczególnie intersującą manifestację nieświadomych aspektów naszej psychiczno-biologicznej natury. W tym artystyczno-estetycznym układzie odniesień odnajdą się ci czytelnicy, dla których kwestia mentalizacji psychosomatycznych zaburzeń wiąże się przede wszystkim z somaestetyczną pracą nad świadomością ciała, wśród nich nie powinno zabraknąć różnego rodzaju psychoterapeutów, arteterapeutów czy też terapeutów zajęciowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Engram)
Praca wpisuje się bardzo wyraźnie w nurt socjologii ciała oraz w nurt pedagogicznych analiz kultury szkoły. Podstawowym przedmiotem zainteresowania są relacje (wspomnienia) absolwentek różnych typów szkół dotyczące represyjnego wymiaru pedagogicznej pracy szkoły - represjonowania wyglądu fizycznego (strój, fryzura, makijaż). Badania empiryczne w których brało udział ok. 200 kobiet (absolwentek) wskazują na powszechność tego typu przemocy (zazwyczaj za przemoc nieuważnej), podobną strukturę doświadczenia przemocy oraz konsekwencje w postaci specyficznych kobiecych dyspozycji kształtowanych w szkole ("siedzieć cicho").
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47344 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37883 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31542 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44042 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka zawiera praktyczny zestaw narzędzi, w które rodzic powinien wyposażyć swoje nastoletnie dziecko, by potrafiło radzić sobie z rzeczywistością i wiedziało, jak zbudować zdrową dorosłą tożsamość. W czasach, w których żyjemy, dorośli składają swoim nastoletnim dzieciom obietnice, których nie są w stanie dotrzymać. Stwarzają iluzję dostępności i nieograniczonych możliwości, których nie da się zrealizować. Ogłaszają: „możecie być kim chcecie”. Przestają wyznaczać granice. Obiecują dobrą edukację, a fundują szkolny chaos, brak uwagi i nierealne oczekiwania. Do tego dorzucają niepewność i świat na skraju katastrofy klimatycznej. W pełnej niepokoju rzeczywistości nastolatki szukają potwierdzenia swojej wartości w mediach społecznościowych. Padają ofiarą seksualizacji i nadużyć. Zmagają się z depresją i myślami samobójczymi. Nie śpią. Cierpią na ADHD. Popadają w konformizm. Mają problemy z identyfikacją płci. Nie umieją dogadać się z dorosłymi. O konfrontacji z lękiem, goryczą i rozczarowaniem. O niewidzialnym i niemym buncie przeciwko swoim ciałom i samym sobie. O zaburzeniach psychicznych i wyzwaniach codzienności. O zdroworozsądkowym wychowaniu nastolatek w skomplikowanym świecie rozmawiają dwie doświadczone lekarki i terapeutki oraz dziennikarka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117627 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53437 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43121 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36094 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49576 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Ja, Ty, My [Film] : wychowanie seksualne. Część 1 / reżyseria Robert Sadownik. - Warszawa : Rubikon, 2015. - 1 dysk optyczny (DVD) ( 96 min.) : dźw., kolor. ; 12 cm.
To 12 filmów dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Krótkie, kilkunastominutowe wykłady omawiające niełatwe, ale bardzo potrzebne tematy mogą być wstępem lub zakończeniem klasowej debaty. Pierwszy film został zaplanowany na spotkania z rodzicami lub też na Radę Pedagogiczną. Dla uczniów, którzy zastanawiają się nad uczestnictwem w zajęciach - film drugi: Po co lekcje WDŻ? Aby usystematyzować wiedzę z zakresu płciowości człowieka albo choćby ją uporządkować, warto sięgnąć po następne filmy. Można się spodziewać, że jednoznaczny, oparty na wartościach materiał będzie trudny do przyjęcia przez młodzież. Jednak podstawą tej wiedzy są fakty obalające mity oraz dezinformacje, pojawiające się we współczesnym świecie. 1. Edukacja seksualna, ale jaka? (7:28 min.) 2. Po co lekcje WDŻ? (6:55 min.) 3. Znam i akceptuję siebie (5:26 min.) 4. Jak pokochać siebie? (4:17 min.) 5. Seksualność człowieka (4:53 min.) 6. Funkcje płciowości (4:31 min.) 7. Czekać - nie czekać?, czyli o inicjacji seksualnej (12:20 min) 8. Wczesna inicjacja seksualna a choroby przenoszone drogą płciową (9:51 min.) 9. Metody aborcji i jej skutki (10:02 min.) 10. Rodzaje antykoncepcji (8:57 min.) 11. Antykoncepcja hormonalna i pigułka „po” (12:47 min.) 12. Ekologia i planowanie rodziny (8:24 min.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 3005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dotyczy bardzo ważnej dla praktyki pedagogicznej problematyki zdolności porozumiewania się nieletnich. Rozważania teoretyczne oraz analiza wyników badań wskazują na istnienie u młodzieży nieprzystosowanej poważnego deficytu w tym zakresie. Przyjęcie paradygmatu komunikacyjnego w praktyce resocjalizacyjnej wydaje się bardzo uzasadnione, choć niełatwe. Uświadomienie pedagogom resocjalizacyjnym, na czym polega specyfika komunikowania się nieletnich, z pewnością ułatwi im wybór bardziej skutecznych metod modyfikowania postaw i zachowań młodzieży podsądnej. Pozytywna zmiana w tym zakresie powinna opierać się na kompensowaniu negatywnych doświadczeń społecznych młodzieży wykolejonej oraz wielokierunkowym stymulowaniu kompetencji komunikacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106946 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32424 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45375 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46166 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja Podstawy kosmetologii leczniczej została przygotowana przez zespół specjalistów pod kierunkiem dr hab. Dominiki Wcisło-Dziadeckiej, prof. SUM. Podręcznik w sposób szczegółowy opisuje wiedzę z zakresu kosmetologii leczniczej, z uwzględnieniem aspektu praktycznego. Pozwala na nabycie niezbędnych kwalifikacji i umiejętności koniecznych do rozpoczęcia pracy w środowisku nowoczesnych usług kosmetycznych. Porusza najczęściej spotykane problemy w gabinetach kosmetologicznych i dermatologicznych. Wyjątkowe w odniesieniu do innych tego typu publikacji jest podkreślenie znaczenia współpracy kosmetologa z innymi specjalistami (dermatologiem czy fizjoterapeutą). Dopełnieniem jest rozdział poświęcony chorobom ogólnoustrojowym w kontekście skóry. Całość została wzbogacona licznymi ilustracjami oraz schematami, ułatwiającymi zapamiętanie treści. Publikacja jest skierowana studentów pierwszego oraz drugiego stopnia na kierunku kosmetologia. Będzie także przydatna dla kosmetologów już praktykujących, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
René Descartes, zwany Kartezjuszem to jeden z najwybitniejszych intelektualistów XVII wieku francuski uczony, matematyk, fizyk i filozof. Powszechnie uznawany za ojca filozofii nowożytnej. Swoje słynne rozumowanie, z którego jest najbardziej znany, czyli „Cogito ergo sum” przedstawił wychodząc z zasadniczego zwątpienia o wszystkim, co nazywane bywa poznaniem, doszedł do stwierdzenia, iż jedynie uświadomienie sobie zwątpienia jest bezwzględnie pewne; wątpienie jest aktem myśli. Zajmował się głównie teorią poznania, filozofią umysłu i filozofią religii. Jako filozof otworzył nowożytny przewrót ku podmiotowi.Jego działalność wydatnie przyczyniła się do porzucenia dawnych metod filozofowania, zarówno charakterystycznych dla filozofii średniowiecznej, jak i renesansowego platonizmu. Przejście to określa się czasem zmiany paradygmatu filozofii, z paradygmatu ontologicznego na mentalistyczny Autor publikacji, Tom Sorell jest kanadyjskim profesorem filozofii, mieszkającym w Wielkiej Brytanii, wykładowcą czołowych uniwersytetów. W barwnym przewodniku błyskotliwie wprowadza Czytelnika w kluczowe prace, tezy i najważniejsze idee filozofii Kartezjusza.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wcześniak to dziecko urodzone przedwcześnie - między 22. a 37. tygodniem ciąży. Jest to bardzo różnorodna grupa dzieci, obejmująca zarówno te, które są skrajnie niedojrzałe i trudne do utrzymania przy życiu, jak i te, które rodzą się blisko terminu porodu. Problemy medyczne, pielęgnacyjne i rokowanie co do przyszłego rozwoju różnią się w zależności od tego, jak bardzo przedwcześnie nastąpił poród. Każdy wcześniak wymaga opieki wielu specjalistów, nadzorowania rozwoju i wyrównywania zaburzeń dotyczących zdrowia fizycznego i psychicznego aż do wieku szkolnego. Książka Dziecko urodzone przedwcześnie. Pierwsze lata życia ma charakter interdyscyplinarny, obejmujący całościowo problemy zdrowotne związane z wcześniactwem. Rozdziały wstępne przedstawiają zagadnienie wcześniactwa jako problem społeczny, organizacyjny, finansowy, medialny. Kolejne rozdziały omawiają zagadnienia medyczne, związane z poszczególnymi narządami i układami m.in.: kardiologiczne, pulmonologiczne, okulistyczne, laryngologiczne, endokrynologiczne, neurologiczne, psychiatryczne, gastroenterologiczne, nefrologiczne itd. Ważną częścią publikacji są rozdziały dotyczące opieki psychologicznej oraz fizjoterapeutycznej. Autorami poszczególnych rozdziałów są wybitni specjaliści, którzy na co dzień zajmują się diagnostyką i leczeniem dzieci przedwcześnie urodzonych i mają dużą wiedzę teoretyczną i praktyczną w tej dziedzinie, opartą na najnowszych standardach. Oddajemy Państwu tę publikację mając nadzieję, że będzie ogromnym ułatwieniem w pracy lekarzy pediatrów, ale także węższych specjalistów w pediatrii, którzy zajmują się leczeniem wcześniaków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Pierwszy rocznik „Prac Polonistycznych ukazał się w Łodzi w 1937 roku, z inicjatywy wybitnych humanistów związanych z Wolną Wszechnicą (ze Stefanią Skwarczyńską na czele). Pismo na trwałe związało się z Łodzią i regionem, ale od początku było periodykiem o charakterze ogólnopolskim. Po wojnie, nie przestając pełnić funkcji forum środowiska macierzystego, zyskiwało z każdym wydanym tomem coraz większy zasięg oddziaływania i coraz mocniejszą pozycję ogólnopolską. Przyjęto i konsekwentnie realizowano zasadę, aby publikować w kolejnych rocznikach artykuły literaturoznawców z rozmaitych ośrodków i środowisk, oraz aby byli to najlepsi specjaliści w zakresie danej problematyki. W ciągu ponad siedemdziesięciu lat istnienia „Prace Polonistyczne” zyskały uznanie i wysoką rangę ze względu na to, że każdy rocznik w zgodnej opinii badaczy wydatnie wzbogacał wiedzę o rodzimej literaturze. Rozprawy opublikowane w „Pracach Polonistycznych” weszły w dziesiątkach pozycji do podstawowej bibliografii każdej epoki literackiej i każdej dziedziny literaturoznawstwa. Od blisko dwudziestu lat redakcja „Prac Polonistycznych” (najpierw pod kierunkiem Krystyny Poklewskiej, a od ponad dekady — Wiesława Pusza) nadaje tomom charakter monograficzny. Ukazały się roczniki poświęcone dorobkowi autorskiemu: Z. Herberta, J. Słowackiego, J. Tuwima, wydano tomy tematyczne: Przypomnienia i promocje; U zbiegów stuleci; Zaskoczenia; „Jakaż to nuża wisi nade mną”, czyli w okowach ciała i duszy; Romantycy — fantastyka — podróż; Tobie — teraz. W kręgu literackich ofiarowań; Z powodu okoliczności, pod wpływem chwili; Pory dnia, pory roku; Potomność i potomkowie. Zapisać się w pamięci, zapisać się w nazwisku; Jak literat z literatem. Słowem i czynem, na tak i na nie; Z warsztatów badaczy literatury oświecenia. Aktualia. W ostatnich latach pismo wzbogaciło się o nowe działy; do „Rozpraw i artykułów” doszły „Edycje”, „Na marginesach lektur” i „Przekłady”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii oraz językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Interdyscyplinarne czasopismo humanistyczne, istniejące od 1957 roku. Do 2014 roku ukazywało się jako dwumiesięcznik, od 2015 roku jest kwartalnikiem. Publikowane są w nim artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii oraz językoznawstwa. Zamieszczane są również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej