Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(86)
Forma i typ
Artykuły
(46)
Książki
(39)
Publikacje dydaktyczne
(34)
Publikacje fachowe
(31)
Publikacje naukowe
(11)
Druki ulotne
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(59)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(9)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(10)
Wypożyczalnia Czarnków
(10)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(14)
Autor
Naprawa Renata
(16)
Tanajewska Alicja
(16)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Hinz Magdalena
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Łoskot Małgorzata
(4)
Błeszyński Jacek
(3)
Baczała Ditta
(2)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Dyduch Ewa
(2)
Głukowska-Sobol Agnieszka
(2)
Jamioł Marta
(2)
Klaro-Celej Lidia
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Mach Cecylia
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Pasternak Edward
(2)
Sadowska Sławomira
(2)
Smolińska Katarzyna
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Bałka Agnieszka
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Biniszewska Katarzyna
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chilicki Dariusz
(1)
Drożdż Danuta
(1)
Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Godlewska Magdalena
(1)
Głowińska Magdalena
(1)
Jasielska Aleksandra
(1)
Kalinowska Katarzyna
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Kluz Maria
(1)
Kołakowska Beata
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kościółek Maria
(1)
Kujawińska Małgorzata
(1)
Kłoskowska Adriana
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Michalak Karolina
(1)
Mikrut Adam
(1)
Morozewicz Marzanna
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Pecyna Maria
(1)
Pietrucha-Rejman Magda
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Piotrowska Sara
(1)
Plichta Piotr
(1)
Ploch Leszek
(1)
Pontis Marco
(1)
Pouch Monika
(1)
Rolewicz Marek
(1)
Ryrych Katarzyna
(1)
Sawicka Lucyna
(1)
Stec Jacek
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczęsna Dorota
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Szurek Mateusz
(1)
Usarek Jagoda
(1)
Wiącek Angelika
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Wójcik Magdalena
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Ławicka Joanna
(1)
Łukaszewska Lucyna
(1)
Ślusarz Barbara
(1)
Żółtak Zofia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(69)
1989-2000
(7)
Kraj wydania
Polska
(86)
Język
polski
(86)
Odbiorca
Nauczyciele
(34)
Pedagodzy szkolni
(21)
Terapeuci
(15)
Pedagodzy
(13)
Pedagodzy specjalni
(13)
Specjaliści terapii uzależnień
(13)
Rodzice
(12)
Szkoły specjalne
(12)
Szkoły podstawowe
(8)
Wychowawcy klas
(7)
Logopedzi
(6)
Terapeuci zajęciowi
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Uczniowie szkół specjalnych
(5)
Dyrektorzy szkół
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Psycholodzy
(2)
9-13 lat
(1)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(69)
Nauczanie
(16)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(14)
Dzieci
(11)
Niepełnosprawność intelektualna
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(7)
Nauka pisania
(6)
Czytanie
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Leczenie
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauka liczenia
(4)
Wspomaganie rozwoju
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Matematyka
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Seksualność
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Agresywność
(2)
Autyzm
(2)
Dzieci autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Jąkanie
(2)
Logopedia
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauka czytania
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Trening koncentracji
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Autodestruktywność
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cierpienie
(1)
Czynności samoobsługowe (fizjologia)
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dzieci upośledzone umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dzień Matki (26 maja)
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Ewaluacja
(1)
Fobia specyficzna
(1)
Fobia społeczna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Temat: czas
2001-
(28)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(45)
Artykuł z czasopisma fachowego
(25)
Materiały pomocnicze
(16)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(14)
Karty pracy ucznia
(12)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Case study (studium przypadku)
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Poradnik
(5)
Program nauczania
(4)
Raport z badań
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Opracowanie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Monografia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Formularze i druki
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(72)
Psychologia
(10)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(16)
Głos Pedagogiczny
(7)
Wychowanie na Co Dzień
(7)
Dyrektor Szkoły
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Charaktery
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
86 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 798.)
Monografia poświęcona jest teoretyczno-praktycznym podstawom konstruowania programów psychoedukacyjnych w pracy z osobami z niepełnosprawnością, rozwijaniu zasobów osobowościowych dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością, wspieraniu rozwoju psychomotorycznego osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz wspomaganiu rozwoju samostanowienia dorosłych osób z niepełnosprawnością. Z zawartych w książce propozycji programowych skorzystać mogą pedagodzy specjalni, rehabilitanci, terapeuci zajęciowi, nauczyciele, czy też psycholodzy pracujący z osobami z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114612 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41379 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: • dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia • określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej • ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Pierwsza część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja”: 1. Budowanie własnej tożsamości 2. Jedzenie 3. Ubieranie się 4. Higiena osobista 5. Potrzeby fizjologiczne 6. Sygnalizowanie samopoczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: - dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia - określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej - ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Druga część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja i otoczenie”: 1. Ja – członek rodziny: - moja rodzina - moje miejsce zamieszkania 2. Ja – uczeń: - moja klasa - moja szkoła 3. Ja – w rozmowie 4. Ja – członek społeczności lokalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: - dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia - określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej - ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Trzecia część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja i otoczenie”: 5. Ja – członek społeczeństwa 6. Ja i przyroda 7. Moje zdrowie 8. Ja w chorobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43204 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka została przeznaczona dla nauczycieli, terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, a także psychologów. Zawiera materiały zgodne z podstawą programową. Dzięki odpowiedniemu opracowaniu treści umożliwia dopasowanie wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia. Ułatwia zaplanowanie i prowadzenie lekcji, sprawdzając się również podczas ćwiczeń terapeutycznych. Książka umożliwia opracowanie indywidualnego programu edukacyjnego oraz terapeutycznego dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Uwzględnia odpowiednie wymagania edukacyjne lub rozwojowe, pomagając każdemu dziecku w sprawnym przyswajaniu wiedzy. Jest przeznaczona do prowadzenia lekcji z uczniem z orzeczeniem o indywidualnym nauczaniu lub rocznym przygotowaniu przedszkolnym, a zwłaszcza do pracy z osobami posiadającymi określoną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. Przyda się na lekcjach z dziećmi, które mają problemy rozwojowe, utrudniające poradzenie sobie ze szkolnymi zadaniami. Mogą to być trudności z pisaniem lub liczeniem. Książka uwzględnia wymagania związane z nauczaniem osób ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu i nadpobudliwością. Ma również za zadanie pomóc dzieciom niedowidzącym oraz niedosłyszącym. Znajdą tu również odpowiednie informacje nauczyciele, poszukujący wsparcia w pracy z osobą przewlekle chorą (w tym na porażenie mózgowe), a także ze stwierdzoną potrzebą pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ale nieposiadającą opinii lub orzeczenia. Wydawnictwo Harmonia rozpoczęło działalność w 1993 r. Zostało założone przez Józefa Częścika, znanego autora książek edukacyjnych. Jest podzielone na działy edukacyjny, naukowy i ogólnotematyczny, oferujące podręczniki szkolne, książki pedagogiczne oraz logopedyczne, a także publikacje naukowe, podejmujące zagadnienia terapeutyczne związane z problemami rozwojowymi dzieci. Książki wydawnictwa otrzymują dobre opinie nauczycieli i rodziców dzięki dbaniu o wysoką wartość merytoryczną. Współpraca z licznymi badaczami umożliwia pozyskiwanie aktualnej wiedzy, która wpływa na wysoką jakość oferowanych materiałów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 314)
Problem tego, jak uczniowie ze specjalnymi potrzebami czują się w środowisku rówieśniczym, w szczególności w kontekście przemocy rówieśniczej, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Jednocześnie wszystkie dostępne dane światowe wskazują, że zarówno wiktymizacja, jak i sprawstwo w tej grupie młodych ludzi uzyskują zwykle istotnie wyższe wskaźniki w zestawieniu z młodzieżą pełnosprawną. Autorka podjęła takie badanie, lokując klimat szkoły jako ważny czynnik wpływający na występowanie problemu przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48962 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : karty pracy / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - Teka (15, [1] strona, [91] kolorowych tablic : ilustracje (głównie kolorowe) ; 30 cm.
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepeł­nosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla uczniów oraz instrukcja i tabela z punktacją dla przeprowadzającego diagnozę: nauczyciela, terapeuty, oligofrenopedagoga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GF. 826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seria kart pracy Śladami pór roku… jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci..., nr 2)
Karty pracy Matematyka powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Publikacja może mieć zastosowanie w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu pracy terapeutycznej. Materiał może również posłużyć rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Druga część Matematyki zawiera zadania dotyczące: – monografii liczb od 0 do 12; – podstawowych działań matematycznych (dodawanie i odejmowanie) w zakresie do 12; – poznania monet i banknotów w zakresie do 10 złotych; – podstawowych pojęć kalendarzowych (pory roku, miesiące, dni tygodnia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 831 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci..., ISSN 978-83-8080-002-1 ; nr 1)
Niniejsza publikacja powstała z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Publikacja może mieć zastosowanie w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych oraz jako narzędzie diagnostyczne umożliwiające określenie deficytów i trudności ucznia oraz pozwalające na ustalenie planu terapii. Karty pracy mogą również posłużyć rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Rozumienie elementarnych pojęć matematycznych jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania dziecka w środowisku, rozwoju jego funkcji poznawczych oraz kształtowania samodzielnego myślenia logicznego. U uczniów z niepełnosprawnością intelektualną dokonywanie analizy i syntezy, klasyfikowanie, wykrywanie różnic i podobieństw oraz orientacja w stosunkach przestrzennych są zaburzone i wymagają szczególnej konkretyzacji oraz ćwiczeń. Karty pracy (część 1) zawierają zadania dotyczące elementarnych pojęć matematycznych w zakresie: 1. umiejętności wyodrębniania zbiorów; 2. orientacji w stosunkach przestrzennych (orientacji w schemacie ciała, sytuowania przedmiotów w przestrzeni); 3. wyodrębniania cech wielkościowych i ich porównywania; 4. rozpoznawania figur geometrycznych (odróżnianie i nazywanie podstawowych figur, układanie figur według podanego wzoru, rysowanie i kreślenie figur, rozpoznawanie figur w otoczeniu).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 830 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej