Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(34)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Artykuły
(12)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(3)
Proza
(3)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
wypożyczone
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(10)
Wypożyczalnia Czarnków
(13)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Informatorium
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Wegner-Jezierska Magdalena
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Kloskowska Adriana
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Okrasko Katarzyna
(2)
Aniszewska Katarzyna
(1)
Appelt Karolina
(1)
Baker Jed
(1)
Bertelsen Jes
(1)
Boyer Robin
(1)
Busz Anna
(1)
Chybicki Jarosław
(1)
Gabán Jesús
(1)
Hildebrandt Steen
(1)
Hoeg Peter
(1)
Ibarrola Begona
(1)
Ibarrola Begoña
(1)
Janik Karolina
(1)
Jankowska Anna
(1)
Jensen Helle
(1)
Jońca Dominika
(1)
Juul Jesper
(1)
Komorowska Marta
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kuk Anna
(1)
Lamri Jérémy
(1)
Lasota Adam
(1)
Lotkowska Katarzyna
(1)
Malek Renata
(1)
Markham Laura
(1)
Nasamran Amy
(1)
Nolewajka Natalia
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Opolska Agata
(1)
Pająk Katarzyna
(1)
Pawłowska Paulina
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Przybylska Irena
(1)
Puura Kaija
(1)
Pytel Magdalena
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Rebar Sarah
(1)
Rodero Paz
(1)
Rolland Rebecca
(1)
Rosłan Katarzyna
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Stubberup Michael
(1)
Syska Dariusz
(1)
Szczepkowska-Szyszko Katarzyna
(1)
Torbicka Anna
(1)
Zalewski Grzegorz
(1)
Zręda Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Odbiorca
Nauczyciele
(15)
Rodzice
(8)
Pedagodzy
(7)
Dzieci
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
6-8 lat
(4)
Psycholodzy
(4)
Terapeuci
(4)
0-5 lat
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Socjoterapeuci
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wydawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura duńska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Kompetencje emocjonalne
(21)
Kompetencje społeczne
(13)
Rozwój emocjonalny
(10)
Uczucia
(8)
Inteligencja emocjonalna
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Dzieci
(4)
Kompetencje wychowawcze
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Samopoznanie
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Asertywność
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Kadry
(2)
Kompetencje miękkie
(2)
Mindfulness
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Samokontrola
(2)
Socjoterapia
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Uczenie się
(2)
Wartość
(2)
Zwierzęta
(2)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Baby boomers
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emocje
(1)
Empatia
(1)
Gniew
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Instytucje kultury
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Krytycyzm
(1)
Kształcenie
(1)
Lęk
(1)
Menedżerowie
(1)
Mindfulness (Uważność)
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nastolatki
(1)
Niemowlę
(1)
Norma społeczna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy
(1)
Piękno
(1)
Pokolenie Alfa
(1)
Pokolenie X
(1)
Pokolenie Y
(1)
Pokolenie Z
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Postmodernizm
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rodzice
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samoakceptacja
(1)
Stres
(1)
Szczęście
(1)
Sztuka
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trening koncentracji
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(11)
Poradnik
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Opracowanie
(2)
Poradniki
(2)
Program autorski (pedagogika)
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Psychologia
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(2)
Chowanna
(2)
Polonistyka
(2)
Charaktery
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Meritum
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Życie Szkoły
(1)
37 wyników Filtruj
Druk ulotny
W koszyku
Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców (wzory dokumentów i kwestionariuszy), a także w bezpośredniej pracy z dziećmi (karty pracy, arkusz obserwacji i scenariusze zajęć grupowych). Teczka zawiera: wzór karty informacyjnej; wzór zgody na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem; wzór wniosku o wydanie opinii psychologicznej; kwestionariusz wywiadu z rodzicami; arkusz obserwacji dziecka; kwestionariusz dla rodziców; 5 scenariuszy zajęć grupowych dla dzieci rozwijających sferę emocjonalną, społeczną i poznawczą; karty pracy, w tym 2 gry planszowe, poruszające takie tematy, jak: emocje, rozwód, sytuacje społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35868 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68330 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Problemy wychowawcze : problemy emocjonalne: klasy 1-8. - Multimedia interakcyjne. - Poznań : EiSystem, 2020. - Pudło (1 dysk optyczny (CD-ROM) z elektronicznymi dokumentami: poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku, poradnik metodyczny ; gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów: 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne), 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji) : dźwięk, kolor ; 12 cm + Poradnik : 19 s. ; 30 cm.
To narzędzie multimedialne, które skupia swoją uwagę na całym spektrum problemów emocjonalnych, począwszy od ich natury aż po efektywne sposoby radzenia. Pozwala to łatwo zauważyć dlaczego nie warto ich wypierać oraz jak zgubne w skutkach może być negowanie ich istnienia. To gotowy program naprawczy, którego liczne strategie pozwalają osiągnąć równowagę emocjonalną dzieciom nadpobudliwym, wycofanym, mówiącym niepłynnie oraz przejawiającym liczne problemy wychowawcze. Jest to program, który efektywnie wspomoże pracę psychologów, pedagogów, terapeutów, socjoterapeutów, nauczycieli oraz rodziców. „Eduterapeutica- problemy emocjonalne” to zestaw narzędzi przeznaczonych do prowadzenia zajęć psychologicznych, wychowawczych, socjoterapeutycznych, korekcyjno-kompensacyjnych oraz treningu umiejętności społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 3228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skup się! : trening mindfulness dla zestresowanych pracą / Jarosław Chybicki. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2017. - 245, [3] strony : ilustracje ; 20 cm.
(Onepress)
Uważność, koncentracja i umiejętność świadomego podejmowania decyzji należą do najważniejszych kompetencji każdego menedżera. W trudnym i wymagającym środowisku biznesowym są one wręcz na wagę złota. Sęk w tym, że niełatwo osiągnąć stan, w którym te kompetencje stają się naszą drugą naturą. Przy odrobinie uporu i systematycznej pracy nad uważnością można jednak wykształcić w sobie nowe nawyki, właściwe strategie działania oraz kierowania swojej uwagi na najważniejsze kwestie. Można nauczyć się żyć bardziej świadomie, w pełni doświadczać rzeczywistości i rozumieć własne emocje oraz zachowania. To właśnie oferuje nam trening mindfulness. Ta książka pokaże Ci, czym jest uważność i jak ją trenować. Jeśli czujesz się przytłoczony nowymi obowiązkami, przeżywasz kryzys związany z awansem lub degradacją, masz wszystkiego dość albo po prostu chcesz zacząć żyć bardziej świadomie i szczęśliwie, taki trening pomoże Ci odnaleźć najwłaściwszą ścieżkę. Zobacz, jak możesz poprawić swój dobrostan fizyczny i umysłowy, nawiązać bardziej satysfakcjonujące kontakty z ludźmi i zachować zimną krew w każdej sytuacji biznesowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53359, 52901 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42574 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35698 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49178 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67898P 1,5 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 884 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wychować dziecko na fajnego człowieka / Kaija Puura ; przełożyła Katarzyna Aniszewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Luna, 2023. - 214, [2] strony ; 20 cm.
Żeby wyrosnąć na fajnego dorosłego, dziecko potrzebuje miłości, docenienia, zdrowych granic, i poczucia, że jest szanowane. Ponieważ życie nie przebiega według podręcznikowego scenariusza, autorka uczy, jak możemy wspierać kompetencje emocjonalne naszego dziecka i jak pracować zespołowo w rodzinie. Opiera się na prawdziwych przykładach. Nie krytykuje, ale wskazuje rodzicom praktyczne narzędzia, z których mogą skorzystać także w trudniejszych przypadkach, takich jak dziecięce napady wściekłości, wieczne „nie”, posiłki, ustanawianie porządku dnia, czy trudne powroty z placu zabaw. Pokazuje też, jak się przy tym wszystkim za bardzo nie spinać i złapać zdrowy dystans. Kaija Puura wykłada psychiatrię dziecięcą na Uniwersytecie w Tampere i pracuje jako lekarka w Szpitalu Uniwersyteckim w Tampere. Aktywistka w organizacjach wspierających zdrowie psychiczne dzieci. W badaniach skupia się na rozwoju najmłodszych dzieci, czynnikach wpływających na ich zdrowie psychiczne oraz na tym, w jaki sposób przychodnie publiczne mogą wspierać młodych rodziców. W trakcie swojej ponad trzydziestoletniej kariery napisała szereg publikacji na temat psychologicznego podejścia do małych dzieci, które ukazywały się w krajowych i międzynarodowych czasopismach naukowych. W książce przekłada wnioski z badań i doświadczenia na codzienną praktykę, tak, by każdy rodzic mógł z niej skorzystać. Jej rodzina to mąż i dwa koty, pięcioro dzieci i dwoje wnucząt.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43221 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36087 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej