Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(119)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(88)
Publikacje naukowe
(35)
Artykuły
(31)
Publikacje fachowe
(8)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(222)
wypożyczone
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(61)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(37)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(34)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(29)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(35)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(21)
Czytelnia Wągrowiec
(8)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Krawcewicz Stanisław
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Godlewski Michał
(6)
Wołczyk Jerzy
(5)
Zaczyński Władysław
(4)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Kuszak Kinga
(2)
Naprawa Renata
(2)
Rutkowiak Joanna
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Andruszko Maria Alicja
(1)
Andrzejewska Jadwiga
(1)
Badyna Elżbieta
(1)
Bandera-Frydrych Magda
(1)
Bednarek Stefan
(1)
Białek Kinga
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Bykowski Igor
(1)
Bytof Beata
(1)
Chrzanowska Danuta
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierzniewska Ryszarda
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Czetwertyńska Grażyna
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dobrołowicz Justyna
(1)
Dróżka Wanda
(1)
Dutka Janusz
(1)
Dąbska Olga
(1)
Fercz Jolanta
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Frania Monika
(1)
Godlewski Andrzej
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grelowska Stanisława
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Harasimowicz Bożena
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Ires Correa Washington
(1)
Jabłońska Maria
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Janiak-Jasińska Agnieszka
(1)
Janiszewski Mieczysław
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Jastrząb Bogusława
(1)
Jeżowski Antoni
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Kamińska Małgorzata
(1)
Karwowski Maciej
(1)
Kazimierczyk Iga
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kozłowska Katarzyna
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Kędzierska Ewelina Agnieszka
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Luszczynski Hubert
(1)
Machczyńska Antonina
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Makarewicz Renata
(1)
Malinowska Joanna
(1)
Mańkowski Bolesław
(1)
Merecz Dorota
(1)
Michalak Renata
(1)
Michalska-Niedenthal Dorota
(1)
Mikut Małgorzata
(1)
Milata-Troinska Agata
(1)
Miszczuk Renata
(1)
Mitała Daria
(1)
Mitkowski Piotr
(1)
Mróz Anna M
(1)
Nawalany Dorota
(1)
Neymann Jolanta
(1)
Nowak Stefan
(1)
Ochenduszko Julian
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Owczarska Beata
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pawlikowska-Łagód Katarzyna
(1)
Pawłowska Sylwia
(1)
Pietruszka Lidia
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Prusak Paweł
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Radwiłowicz Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(42)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(121)
Język
polski
(118)
nieznany (po)
(2)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(13)
Dorośli
(5)
Dyrektorzy szkół
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele
(86)
Nauczanie
(22)
Pedagogika
(21)
Metodologia
(13)
Badania naukowe
(12)
Wychowanie
(12)
Uczniowie
(10)
Eksperyment
(8)
Ankieta
(7)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Kształcenie nauczycieli
(7)
Postawy
(7)
Prakseologia
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Wywiad
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Szkolnictwo
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Oświata
(5)
Pedeutologia
(5)
Rodzice
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Studenci
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Współdziałanie
(4)
Dojrzałość szkolna
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kształcenie
(3)
Ocenianie kształtujące
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika porównawcza
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Satysfakcja zawodowa
(3)
Uczenie się
(3)
Agresywność
(2)
Ambiwalencja kulturowa
(2)
Badania jakościowe
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Jakość życia
(2)
Klimat szkoły
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kultura masowa
(2)
Mentoring
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie zdalne
(2)
Nauczyciel
(2)
Nauczyciel - etyka
(2)
Nauczyciel - praca badawcza
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Oceny szkolne
(2)
Odbiór społeczny
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Praca
(2)
Praca zespołowa
(2)
Prawo oświatowe
(2)
Program szkolny
(2)
Przemoc
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Samokształcenie
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjologia
(2)
Stres zawodowy
(2)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(2)
Szkoła Edukacji (Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności ; Uniwersytet Warszawski)
(2)
Szkoły
(2)
Tożsamość
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Antypedagogika
(1)
Asertywność
(1)
Badania ilościowe
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapia
(1)
Blended learning
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Doświadczenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-
(3)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Województwo małopolskie (1999- )
(4)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Województwo mazowieckie (1999- )
(3)
Lwów (Ukraina)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wieś
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Gatunek
Raport z badań
(37)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(30)
Artykuł z czasopisma naukowego
(16)
Artykuł z czasopisma fachowego
(15)
Opracowanie
(9)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Artykuł problemowy
(4)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Biografia
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Portfolio
(1)
Program nauczania
(1)
Raport
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(56)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Nauka i badania
(9)
Historia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Kwartalnik Pedagogiczny
(8)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(5)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(5)
Gazeta Szkolna
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Biblioterapeuta
(1)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Remedium
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Studia Edukacyjne
(1)
Wychowanie na co Dzień
(1)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113958 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I Podstawowe środowiska wychowawcze 1. Wokół podstawowych pojęć: środowisko wychowawcze, współpraca, integracja, dezintegracja 2. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze 3. Szkoła jako środowisko wychowawcze 3.1. Rola nauczyciela-wychowawcy 3.2. Uczniowie w środowisku społeczno-wychowawczym szkoły Rozdział II Współpraca nauczycieli-wychowawców z rodzicami w procesie wychowania 1. Warunki skuteczności współpracy rodziców i nauczycieli 1.1. Model partnerskich stosunków rodziny i szkoły 2. Formy współpracy środowisk wychowawczych 2.1. Zbiorowe formy współpracy rodziców i nauczycieli 2.1.1. Spotkania robocze (wywiadówki) 2.1.2. Spotkania towarzyskie 2.1.3. Spotkania poświęcone pedagogizacji rodziców 2.1.4. Spotkania dotyczące trudności wychowawczych 2.2. Indywidualne formy współpracy rodziców i nauczycieli 2.2.1. Spotkania indywidualne 2.2.2. Wizyty domowe 2.2.3. Kontakty korespondencyjne 2.2.4. Rozmowy telefoniczne 3. Relacja nauczyciele - rodzice w świetle dotychczasowych badań Rozdział III Podstawy metodologiczne własnych badań empirycznych 1. Cel i przedmiot badań oraz problemy badawcze 2. Metody stosowane w pracy 3. Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej 4. Organizacja badań własnych Rozdział IV Współpraca nauczycieli-wychowawców z rodzicami w świetle wyników własnych badań empirycznych 1. Oczekiwania rodziców i nauczycieli wobec wzajemnej współpracy 2. Formy współpracy rodziców i nauczycieli 3. Ocena wzajemnej współpracy 4. Trudności dostrzegane przez rodziców i nauczycieli we wzajemnej współpracy Rozdział V Współpraca rodziców i nauczycieli w kontekście dobra dziecka - przykłady dobrych praktyk, implikacje pedagogiczne 1. Rodzice i nauczyciele jako sojusznicy 2. Zachowania utrudniające wzajemną współpracę 2.1. Zachowania rodziców utrudniające współpracę 2.2. Zachowania nauczycieli utrudniające wzajemną współpracę 3. Scenariusz zajęć do wykorzystania podczas spotkań z rodzicami
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114139 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41381 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41198, 40892 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski. - Wydanie nowe. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2019. - 1127 stron : ilustracje ; 29 cm.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki - zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych - jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej - w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych - tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115578 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52107 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41921 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35002 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakość życia emerytowanych nauczycieli / Katarzyna Jagielska. - Kraków : Impuls, 2020. - 299 stron : wykresy ; 24 cm.
Celem niniejszej pracy jest poznanie i opisanie jakości życia emerytowanych nauczycieli. Z przeglądu literatury przedmiotu wynika, że istnieją liczne opracowania dotyczące jakości życia osób starszych, odnoszące się jednak do ogółu seniorów, marginalnie zaś pojawiają się dane dotyczące grupy emerytowanych nauczycieli. Jakość życia (quality of life – QoL) jest pojęciem wielowymiarowym, bardzo szerokim, obejmującym liczne aspekty ludzkiego życia (zdrowotne, psychologiczne, społeczne i środowiskowe). Nie ma jednej definicji. Charakteryzuje się tym, że sposób jego pojmowania zależy od dyscypliny, paradygmatu i ram czasowych prowadzonych badań. Zmienia się w ciągu życia jednostki. To, co stanowi istotną składową jakości życia w młodości, niekoniecznie będzie miało wpływ na dobrą jakość życia na emeryturze.
Książka stanowi interesujące studium teoretyczno-empiryczne na temat różnych aspektów jakości życia seniorów, którzy wcześniej pracowali w zawodzie nauczyciela. Publikacja wydaje się szczególnie ważna i cenna na rynku wydawniczym ze względu na brak pozycji...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116839 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113632 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie i popularność outdoor education jako strategii edukacyjnej angażującej uczniów w proces autentycznego poznawania realnych problemów w realnym świecie, uczenia się przez eksperymentowanie, samodzielne dochodzenie do wiedzy, przeżywanie, pracę metodą projektu, planowanie strategiczne a przy tym rozwijanie soft skills – umiejętności miękkich. Zrealizowany projekt badań pokazuje, jak wiele jeszcze wyzwań pozostaje w zakresie zmiany myślenia nauczycieli o problemie i zrozumienia wartości, jaką niesie podejście outdoor education. Książka z pewnością będzie znaczącym wkładem w doskonalenie pracy nauczycieli i rozwijanie ich profesjonalnej samoświadomości.” Z recenzji Prof. dr hab. Ewy Filipiak
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115753 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 346)
Wśród kompetencji kluczowych niezbędnych ludziom w XXI wieku wymienia się współpracę zwracając uwagę na znaczenie tej kompetencji w całożyciowym procesie uczenia się i rozwoju. Te kompetencje mogą się rozwijać w sytuacji, gdy jednostki funkcjonują w warunkach sprzyjających podejmowaniu wspólnych działań z innymi ludźmi. Dyspozycje do współdziałania przejawiają już dzieci młodsze (na co wskazują np. badania realizowane przez zespół M. Tomasello), zaś dzieci w wieku przedszkolnym są gotowe do podejmowania różnego typu aktywności wspólne z rówieśnikami, osobami starszymi i młodszymi (o czym dowodzą przywołane przez autorki wyniki badań). W monografii poruszono właśnie zagadnienie współpracy dzieci przedszkolnych w zmieniających się kontekstach i perspektywach. Autorki podjęły w niej próbę spojrzenia na to, jak zmieniało się (i nadal zmienia) postrzeganie kompetencji dzieci przedszkolnych do podejmowania i realizacji działań wspólnych z innymi ludźmi. Zwracają uwagę na zmianę na kontinuum: od kategoryzowania dziecka w okresie średniego dzieciństwa jako niezdolnego do współdziałania po propozycje współpracy z innymi dziećmi, nauczycielkami i nauczycielami aż do włączania go w działania wspólne z osobami dorosłymi w przestrzeni środowiska lokalnego. Przywołują mniej i bardziej znane badania i ich rezultaty dotyczące zagadnienia współpracy między dziećmi przedszkolnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42792 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
est to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych. (prof. dr hab. Krystyna Marzec-Holki)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117655 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 981)
Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowiska akademickiego, rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100718 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37351 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30820 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43287 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62418 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Osią tematyczną części teoretycznej jest pojęcie współpracy międzyludzkiej w zespołach. Zostało ono ukazane na tle zagadnienia kultury szkoły jako organizacji uczącej się. Prezentacja ilościowa wyników badań zawiera również rezultaty statystycznej weryfikacji związków między wyróżnionymi zmiennymi. Materiał badawczy był źródłem opisu jakościowego, sporządzonego na podstawie wypowiedzi udzielonych przez badanych nauczycieli w kwestionariuszu ankiety i wypowiedzi dyrektorów szkół w wywiadach. Ważnym etapem badań było sformułowanie wniosków oraz refleksji z punktu widzenia praktyki edukacyjnej. Ten aspekt wpisuje się w postulat rozumienia pedagogiki jako nauki praktycznej, dla której edukacja nie stanowi jedynie przedmiotu badań i tworzenia teorii, ale także daje impuls do ciągłego jej doskonalenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ukazuje włączanie przez nauczycieli multimediów oraz mediów w praktyczne działania w obszarze aktywności artystycznej dzieci. Książka składa się z pięciu rozdziałów, w których opisano świat mediów, w którym żyje i którego doświadcza dziecko, poruszono w nich również problematykę wychowania przedszkolnego. Szczególną uwagę zwrócono na zagadnienia ekspresji artystycznej i aktywności twórczej dzieci. W publikacji przedstawiono także problem kompetencji nauczyciela wychowania przedszkolnego w cyfrowej rzeczywistości. Książkę zamyka opracowanie wyników przeprowadzonych badań z uwzględnieniem dwóch obszarów – aktywności muzycznej i plastyczno-technicznej. Publikacja dedykowana jest nie tylko czynnym zawodowo nauczycielom wychowania przedszkolnego, którzy każdego dnia stają w obliczu kreowania przestrzeni edukacyjnej swoim wychowankom, ale również studentom kierunku pedagogicznego.Zapraszamy do wypożyczenia!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116390 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39025, 39023 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej