Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(119)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(88)
Publikacje naukowe
(35)
Artykuły
(31)
Publikacje fachowe
(8)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(219)
wypożyczone
(22)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(61)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(37)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(34)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(29)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(35)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(21)
Czytelnia Wągrowiec
(8)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Krawcewicz Stanisław
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Godlewski Michał
(6)
Wołczyk Jerzy
(5)
Zaczyński Władysław
(4)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Śliwerski Bogusław
(3)
Kuszak Kinga
(2)
Naprawa Renata
(2)
Rutkowiak Joanna
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Andruszko Maria Alicja
(1)
Andrzejewska Jadwiga
(1)
Badyna Elżbieta
(1)
Bandera-Frydrych Magda
(1)
Bednarek Stefan
(1)
Białek Kinga
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Bykowski Igor
(1)
Bytof Beata
(1)
Chrzanowska Danuta
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierzniewska Ryszarda
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Czetwertyńska Grażyna
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dobrołowicz Justyna
(1)
Dróżka Wanda
(1)
Dutka Janusz
(1)
Dąbska Olga
(1)
Fercz Jolanta
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Frania Monika
(1)
Godlewski Andrzej
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grelowska Stanisława
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Harasimowicz Bożena
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Ippoldt Lidia
(1)
Ires Correa Washington
(1)
Jabłońska Maria
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Janiak-Jasińska Agnieszka
(1)
Janiszewski Mieczysław
(1)
Janoś-Kresło Mirosława
(1)
Jastrząb Bogusława
(1)
Jeżowski Antoni
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Kamińska Małgorzata
(1)
Karwowski Maciej
(1)
Kazimierczyk Iga
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kozłowska Katarzyna
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Kędzierska Ewelina Agnieszka
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Luszczynski Hubert
(1)
Machczyńska Antonina
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Makarewicz Renata
(1)
Malinowska Joanna
(1)
Mańkowski Bolesław
(1)
Merecz Dorota
(1)
Michalak Renata
(1)
Michalska-Niedenthal Dorota
(1)
Mikut Małgorzata
(1)
Milata-Troinska Agata
(1)
Miszczuk Renata
(1)
Mitała Daria
(1)
Mitkowski Piotr
(1)
Mróz Anna M
(1)
Nawalany Dorota
(1)
Neymann Jolanta
(1)
Nowak Stefan
(1)
Ochenduszko Julian
(1)
Ostrowska Urszula
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Owczarska Beata
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pawlikowska-Łagód Katarzyna
(1)
Pawłowska Sylwia
(1)
Pietruszka Lidia
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Prusak Paweł
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Radwiłowicz Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(23)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(13)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(42)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(121)
Język
polski
(118)
nieznany (po)
(2)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(13)
Dorośli
(5)
Dyrektorzy szkół
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczyciele
(86)
Nauczanie
(22)
Pedagogika
(21)
Metodologia
(13)
Badania naukowe
(12)
Wychowanie
(12)
Uczniowie
(10)
Eksperyment
(8)
Ankieta
(7)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Kształcenie nauczycieli
(7)
Postawy
(7)
Prakseologia
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Wywiad
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Szkolnictwo
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Oświata
(5)
Pedeutologia
(5)
Rodzice
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Studenci
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Współdziałanie
(4)
Dojrzałość szkolna
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kształcenie
(3)
Ocenianie kształtujące
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika porównawcza
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Satysfakcja zawodowa
(3)
Uczenie się
(3)
Agresywność
(2)
Ambiwalencja kulturowa
(2)
Badania jakościowe
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Jakość życia
(2)
Klimat szkoły
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kultura masowa
(2)
Mentoring
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie zdalne
(2)
Nauczyciel
(2)
Nauczyciel - etyka
(2)
Nauczyciel - praca badawcza
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Oceny szkolne
(2)
Odbiór społeczny
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Praca
(2)
Praca zespołowa
(2)
Prawo oświatowe
(2)
Program szkolny
(2)
Przemoc
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Samokształcenie
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjologia
(2)
Stres zawodowy
(2)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(2)
Szkoła Edukacji (Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności ; Uniwersytet Warszawski)
(2)
Szkoły
(2)
Tożsamość
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Antypedagogika
(1)
Asertywność
(1)
Badania ilościowe
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapia
(1)
Blended learning
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Doświadczenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Temat: czas
2001-
(20)
1989-
(3)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Województwo małopolskie (1999- )
(4)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Województwo mazowieckie (1999- )
(3)
Lwów (Ukraina)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wieś
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Gatunek
Raport z badań
(37)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(30)
Artykuł z czasopisma naukowego
(16)
Artykuł z czasopisma fachowego
(15)
Opracowanie
(9)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Artykuł problemowy
(4)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Biografia
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Portfolio
(1)
Program nauczania
(1)
Raport
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(56)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Nauka i badania
(9)
Historia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Kwartalnik Pedagogiczny
(8)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(5)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(5)
Gazeta Szkolna
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Biblioterapeuta
(1)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Remedium
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Studia Edukacyjne
(1)
Wychowanie na co Dzień
(1)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autorka podjęła udaną próbę poszerzenia i pogłębienia znaczeń, jakie w dyskursie pedeutologicznym nadaje się kategorii refleksji/refleksyjności nauczyciela. Oryginalność podjętego zamierzenia badawczego ma swoje źródło w sposobie konstrukcji kluczowego dla projektu empirycznego pytania. Zamiast standardowego – powiedz, o czym myślisz? sformułowane zostało pytanie: powiedz, jak myślisz? Ta wydawałoby się z pozoru drobna zmiana znaczenia stała się kluczem otwierającym przestrzeń naukowej penetracji słabo rozpoznanego, a jakże ważnego obszaru badań pedeutologicznych − namysłu nad istotą nauczycielskiej profesji. […] Książka powinna zainteresować liczne grono czytelników. W pierwszym rzędzie są nimi nauczyciele nauczycieli. Kolejną grupą, dla której praca ta powinna stać się lekturą obowiązkową, są studenci i doktoranci realizujący projekty badawcze w ramach prac promocyjnych. Z pewnością powinna być „odczytana” w gronie nauczycieli, pracowników nadzoru pedagogicznego i władz oświatowych poszukujących intelektualnych narzędzi dla nadania znaczenia i odkrywania sensu tego, co stanowi treść ich zawodowej codzienności. Z recenzji wydawniczej dr hab. Hanny Kędzierskiej, prof. UWM
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osoba nauczyciela pojawia się w życiu każdego człowieka i - co się z tym wią- że - także w jego świadomości, bardzo wcześnie. Już na etapie przedszkola (obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego obejmuje już dzieci pięcioletnie) młody człowiek styka się z osobą nauczyciela. Dziecko spotyka nauczyciela w szkole podstawowej, gimnazjalnej, ponadgimnazjalnej, czy w końcu na studiach wyższych. Obowiązek szkolny w Polsce dotyczy dzieci od 5. roku życia do ukończenia 18. roku życia i uzyskania pełnoletności. Z wiekiem dziecka obraz nauczyciela podlega przeobrażeniu. Spotyka się ono z różnymi nauczycielami, charakterami, sposobami prowadzenia zajęć; różny jest też poziom zainteresowania nauczyciela jego uczniami. Także z wiekiem młodego człowieka zmieniają się jego oczekiwania i wymagania względem nauczyciela. Wydaje się więc, że kwestia roli nauczyciela w dzisiejszym świecie nabiera znaczenia szczególnego, również ze względu na to, że razem ze światem zmienia się system edukacji, którego nauczyciel jest nieodłączną częścią (...). Ze wstępu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w skłaniający do refleksji sposób pokazuje, w jakich systemach nauczyciele i terapeuci konstruują dyskurs seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną. W jaki sposób reglamentują ich prawo do posiadania seksualności, do możliwości organizowania edukacji seksualnej czy też konstruowania profilaktycznych praktyk sterylizacyjnych. Tym samym – mimo deklaracji emancypacji i pracy podmiotowej – wzmacniają procesy marginalizowania osób z niepełnosprawnością intelektualną i deprywacją ich potrzeb – tak seksualnych, jak i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44846 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36483 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oblicza nudy szkolnej / Iga Kazimierczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2021. - 229 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Nuda jest zjawiskiem powszechnym w szkołach, jednak dotychczas słabo zbadanym i opisanym. Wynika to częściowo z jego niejednoznaczności i złożoności , częściowo z braku zainteresowania badaczy. Książka Igi Kazimierczyk wypełnia tę lukę, pokazując, że zjawisko nudy zasługuje na uwagę i wymaga reakcji zarówno tych, którzy decydują o systemie edukacji, jak i rodziców i opiekunów. Praca powstała na podstawie analizy setek wywiadów przeprowadzonych z uczniami i nauczycielami. To ważny głos w dyskusji o obecnym stanie polskiego szkolnictwa i potrzebie jego zmian w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117154 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53755 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35689 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma charakter naukowo-badawczy. Opiera się na wynikach kilkuletnich badań i analiz, jednak można w niej znaleźć również fragmenty o charakterze bardziej popularnonaukowym. Została przygotowana z myślą zarówno o teoretykach, jak i praktykach edukacji. Publikacja rozpoczyna się od rozważań na temat zachodzących zmian, ich potrzebie i przesłankach do nich prowadzących, a dotyczących instytucji szkoły, współczesnego edukatora i nowoczesnej edukacji. Odnoszą się one przede wszystkim do wybranego obszaru, który takie metamorfozy może powodować, a mianowicie mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51487 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ewaluacja w pracy nauczycieli : konteksty zawodowe i tożsamościowe / Zuzanna Sury. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2020. - 278, [4] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Analizy zaprezentowane w książce koncentrują się wokół problematyki ewaluacji edukacyjnej. Autorka omawia teoretyczne podstawy badań ewaluacyjnych oraz postawy nauczycieli wobec ewaluacji, umieszczając je w kontekście zawodowym i tożsamościowym. Przyjmując metodologiczną perspektywę badań mieszanych, przedstawia przeprowadzone przez siebie analizy, zarówno ilościowe, jak i jakościowe. Publikacja stanowi opis zróżnicowania postaw badanych wobec ewaluacji zewnętrznej, wewnętrznej i autoewaluacji oraz różnorodności sposobów rozumienia edukacji przez poszczególnych uczestników tego procesu. Rozprawa jest przykładem projektu umieszczonego na pograniczach i przecięciach wielu współczesnych, często niedocenianych w praktyce badawczej, dyskursów pedeutologicznych. Za bardzo trafną uznaję decyzję o wyborze ewaluacji jako przedmiotu zainteresowań. Należy to docenić w sytuacji, w której ewaluację w teorii i praktyce pedagogicznej zwykło się traktować w sposób powierzchowny, niepoparty pogłębionymi studiami wypracowanych dotychczas koncepcji, nurtów i modeli. Autorka swobodnie porusza się pomiędzy psychologią, ewaluacją oraz pedagogiką, nie tracąc z pola widzenia przyjętych celów. Przeprowadzone w takiej konwencji badania w nowym świetle przedstawiają osobę i pracę współczesnego nauczyciela. Z recenzji prof. dr. hab. Henryka Mizerka przygotowanej na konkurs PTP Autorka burzy stereotypy panujące wokół ewaluacji i rozwiewa mity z nią związane. Z pewnością książka Zuzanny Sury stanowi ważny wkład w rozwój nauk pedagogicznych, w zakresie pedeutologicznym, dydaktycznym i pedagogiki szkoły wyższej. Należy się spodziewać, że w pierwszej kolejności publikacja trafi do akademików. Zasadne jest również to, aby ją dystrybuować wśród praktyków – nauczycieli, dyrektorów szkół i innych osób zajmujących się ewaluacją. Gorąco polecam lekturę tej książki także tym, którzy odpowiadają za politykę edukacyjną. Z recenzji wydawniczej dr hab. Anny Perkowskiej-Klejman Zuzanna Sury – asystent w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Uzyskała wyróżnienie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w konkursie na najlepszą rozprawę doktorską obronioną w 2019 roku oraz Rady Wydziału Filozoficznego UJ za Tożsamościowe i zawodowe uwarunkowania postaw nauczycieli wobec ewaluacji własnej pracy. Prowadzi kursy związane z ewaluacją edukacyjną i metodologią badań pedagogicznych. W jej aktywności naukowej istotną funkcję pełnią dotychczasowe doświadczenia zawodowe. Pracowała w młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym i w szkole podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42617 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; nr 968)
Książka powinna zainteresować zarówno pedagogów pracy, jak i pedeutologów, stanowi bowiem solidne studium dotyczące jakości życia nauczycieli, którzy w obecnych czasach uwikłani są w różnego rodzaju dylematy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116278 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej / Iwona Chrzanowska. - Warszawa : PWN, copyright 2019. - 360 stron : wykres ; 24 cm.
Książka prof. Iwony Chrzanowskiej zwyciężyła w konkursie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego na wybitną monografię 2020 r. O ile wiek XX zapoczątkował ruch Nowego Wychowania koncentrujący uwagę pedagogów i społeczeństwa na konieczności odejścia od tradycyjnej szkoły, o tyle wiek XXI uwrażliwia społeczeństwa na problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. To kolejny etap humanizacji procesu kształcenia (...). Bezpośredni wpływ postaw środowiska społecznego wobec osób niepełnosprawnych polega na tym, że mogą one być albo zachętą i ułatwieniem w procesie ich kształcenia czy po jego zakończeniu – zatrudnienia, albo przeszkodą uniemożliwiającą realizację przez nich osobistych aspiracji czy potencjałów rozwojowych. Nie ulega wątpliwości, że o jakości kształcenia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej decydują ich nauczyciele, niezależnie od tego, w jakich warunkach muszą realizować swoje zadania. Monografia Iwony Chrzanowskiej jest pierwszą tego typu diagnozą środowiska nauczycielskiego (…), w wyniku której poznajemy w najważniejszym zakresie ich opinie, które dotyczą tak barier, przeszkód, niepowodzeń, jak i sukcesów, osiągnięć czy szans na ich zaistnienie. Nie było do tej pory tak szerokiej diagnozy, która uwzględniałaby wszystkie aspekty edukacji inkluzywnej w ustroju szkolnym. Z recenzji prof. dra hab. Bogusława Śliwerskiego dra h.c. multi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51549 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115309 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 298)
Książka otwiera nowe pola oglądu fenomenu kapitału społecznego szkoły, opisane przez Autorkę przez pryzmat doświadczeń biograficznych nauczycieli – zupełnie nowej perspektywy poznawania procesów wewnątrzszkolnych, przejawiających się na różnych poziomach funkcjonowania szkoły i rozwoju kariery zawodowej nauczycieli. Kategoria kapitału społecznego jest w ostatnich kilkudziesięciu latach pojęciem używanym ( o ile nie nadużywanym) w różnych kontekstach teoretycznych i badawczych, w wieli dyscyplinach naukowych, w rozmaitych rodzajach dyskursu. Jest przy tym przedmiotem silnych kontrowersji: badacze trafnie rozpoznają pułapki takiego stanu rzeczy w postaci definicyjnego „rozmycia” kategorii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113958 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej