Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(530)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(336)
Książki
(194)
Publikacje naukowe
(162)
Publikacje fachowe
(54)
Publikacje dydaktyczne
(41)
Poradniki i przewodniki
(3)
E-booki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(409)
wypożyczone
(52)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(123)
Czytelnia Piła
(8)
Wypożyczalnia Chodzież
(58)
Czytelnia Chodzież
(8)
Wypożyczalnia Czarnków
(70)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(50)
Czytelnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(72)
Czytelnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(45)
Czytelnia Wągrowiec
(17)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Wibig Tadeusz
(10)
Łobocki Mieczysław
(8)
Krawcewicz Stanisław
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Godlewski Michał
(6)
Niemierko Bolesław
(6)
Mikulski Kazimierz
(5)
Wołczyk Jerzy
(5)
Gnitecki Janusz
(4)
Kantowicz Ewa
(4)
Palka Stanisław
(4)
Piwowarski Rafał
(4)
Tejszerski Romuald
(4)
Zaczyński Władysław
(4)
Śliwerski Bogusław
(4)
Baraniak Barbara
(3)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Nartowska Hanna
(3)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(3)
Siemionow Justyna
(3)
Baranowska Wanda
(2)
Becker-Pestka Daria
(2)
Bednarczyk Henryk
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Kopik Aldona
(2)
Kowalska Ewa
(2)
Kozak Wioletta
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Kulesza Katarzyna
(2)
Kurzyk Jan
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Kwiatkowski Michał
(2)
Kwiatkowski Piotr
(2)
Kwiatkowski Stefan M
(2)
Kędracka Ewa
(2)
Lebiedzik Marta
(2)
Lebuda Izabela
(2)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(2)
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Michalak Renata
(2)
Milata-Troinska Agata
(2)
Nowakowska Marta
(2)
Ostrowska Urszula
(2)
Pietruk Witold
(2)
Pilch Tadeusz
(2)
Porembska Marta
(2)
Religa Jolanta
(2)
Rojek Marcin
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Starościak Jan
(2)
Stróżyński Klemens
(2)
Szurek Mateusz
(2)
Walczak Bartłomiej
(2)
Wieczorkowski Kazimierz
(2)
Wiśniewska Barbara
(2)
Wroczyński Ryszard
(2)
Zabłocka Małgorzata
(2)
Zaczyński Wł.P
(2)
Zasacka Zofia
(2)
Świderska Mariola
(2)
Żurek Mirosław
(2)
Ablewicz Krystyna
(1)
Abramczuk Michał Paweł
(1)
Adamczewski Jakub
(1)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Apanel Danuta
(1)
Arciszewska Ewa
(1)
Augustyniak Joanna
(1)
Badora Anna Karolina
(1)
Banach Czesław
(1)
Banaszak Sławomir
(1)
Bandera-Frydrych Magda
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartecki Jan
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bednarczyk-Jana Natalia
(1)
Bera Ryszard
(1)
Białek Kinga
(1)
Biela Adrian
(1)
Bojarska-Sokołowska Agnieszka
(1)
Bolko Beata
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Borawska Iwona
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Borowska Barbara
(1)
Borowska Teresa
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Brzozowski Maciej
(1)
Budny Andrzej
(1)
Bugdalski Bogdan
(1)
Burdek Wioletta
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Bykowski Igor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(187)
2010 - 2019
(130)
2000 - 2009
(126)
1990 - 1999
(63)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(11)
1960 - 1969
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(327)
1989-2000
(44)
1989-20002001-
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(531)
Język
polski
(525)
nieznany (po)
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(112)
Nauczyciele akademiccy
(44)
Dorośli
(38)
Dyrektorzy szkół
(32)
Pedagodzy
(32)
Nauczyciele fizyki
(24)
Studenci
(10)
Szkoły średnie
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Terapeuci
(9)
Szkoły podstawowe
(8)
Bibliotekarze
(7)
Nauczyciele bibliotekarze
(7)
Szkoły wyższe
(7)
Rodzice
(6)
Pedagodzy szkolni
(5)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Nauczyciele biologii
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Psycholodzy
(4)
Nadzór pedagogiczny
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Nauczyciele zawodu
(3)
Pracodawcy
(3)
Pracownicy oświaty
(3)
Socjolodzy
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Lekarze
(2)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(2)
Nauczyciele historii
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Sportowcy
(2)
Trenerzy pracy
(2)
Biblioterapeuci
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Muzykolodzy
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Badania naukowe
(107)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(98)
Pedagogika
(56)
Nauczyciele
(52)
Młodzież
(33)
Uczniowie
(33)
Metodologia
(32)
Pedagogika resocjalizacyjna
(24)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(23)
Wychowanie
(23)
Diagnoza pedagogiczna
(20)
Nauczanie
(20)
Pedagogika specjalna
(17)
Dzieci
(16)
Dziecko
(16)
Pedagogika społeczna
(16)
Rodzina
(16)
Uczenie się
(16)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Kształcenie
(15)
Postawy
(15)
Szkolnictwo
(15)
Rodzice
(14)
Studenci
(14)
Niedostosowanie społeczne
(12)
Szkolnictwo wyższe
(12)
Agresywność
(11)
Fizycy
(11)
Relacje międzyludzkie
(11)
Badania jakościowe
(10)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(10)
Eksperyment
(10)
Szkoły podstawowe
(10)
Współdziałanie
(10)
Ankieta
(9)
Młodzież trudna
(9)
Nauczanie na odległość
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
Oświata dorosłych
(9)
Grupy rówieśnicze
(8)
Kompetencje społeczne
(8)
Kształcenie ustawiczne
(8)
Przemoc
(8)
Wynalazcy i odkrywcy
(8)
Adaptacja społeczna
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Efektywność nauczania
(7)
Kształcenie nauczycieli
(7)
Metody badawcze
(7)
Osobowość
(7)
Oświata
(7)
Pedagogika pracy
(7)
Prakseologia
(7)
Socjologia
(7)
Wychowanie przedszkolne
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Wywiad
(7)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dzieciństwo
(6)
Kompetencje medialne
(6)
Kompetencje zawodowe
(6)
Patologia społeczna
(6)
Pedeutologia
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Praca
(6)
Przemoc w szkole
(6)
Więziennictwo
(6)
Więźniowie
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Badania ewaluacyjne
(5)
COVID-19
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Internet
(5)
Jakość życia
(5)
Klimat szkoły
(5)
Kobieta
(5)
Nauczanie - efektywność
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Odbiór społeczny
(5)
Oświata - kierowanie i zarządzanie-badania
(5)
Pedagogika penitencjarna
(5)
Pedagogika porównawcza
(5)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(5)
Poradnictwo zawodowe
(5)
Rynek pracy
(5)
Socjalizacja
(5)
Szkoła - jakość pracy
(5)
Szkoły
(5)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(5)
Ubóstwo
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(5)
Zarządzanie oświatą
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Autyzm
(4)
Biologia (przedmiot szkolny)
(4)
CREDO (projekt badawczy)
(4)
Cyberprzemoc
(4)
Czytelnictwo - badania
(4)
Temat: czas
2001-
(137)
1989-2000
(28)
1901-2000
(7)
2001-0
(7)
1945-1989
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1989-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1989-2010
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(63)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(5)
Województwo lubelskie (1999- )
(5)
Województwo małopolskie (1999- )
(5)
Ukraina
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Województwo mazowieckie (1999- )
(4)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Cambridge (Wielka Brytania, hrabstwo Cambridgeshire)
(1)
Czechy
(1)
Darmstadt (Niemcy ; okolice)
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Ghana
(1)
Goniądz (woj. podlaskie, pow. moniecki, gm. Goniądz)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Liban
(1)
Litwa
(1)
Lwów (Ukraina)
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Syria
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Tarragona (Hiszpania)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Zielonki (woj. małopolskie, pow. krakowski, gm. Zielonki ; okolice)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(283)
Raport z badań
(187)
Artykuł z czasopisma fachowego
(158)
Artykuł z czasopisma naukowego
(99)
Opracowanie
(30)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(24)
Monografia
(23)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(21)
Artykuł problemowy
(10)
Praca zbiorowa
(10)
Biografia
(8)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(7)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(7)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(5)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(5)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Podręcznik
(4)
Artykuł naukowy
(3)
Ankieta
(2)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Piosenka
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Portfolio
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Wykład
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(442)
Socjologia i społeczeństwo
(93)
Nauka i badania
(51)
Psychologia
(32)
Fizyka i astronomia
(24)
Historia
(13)
Medycyna i zdrowie
(10)
Językoznawstwo
(9)
Kultura i sztuka
(5)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Biologia
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(39)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(35)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(31)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(24)
Kwartalnik Pedagogiczny
(19)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(16)
Ruch Pedagogiczny
(14)
Dyrektor Szkoły
(12)
Szkoła Specjalna
(7)
Gazeta Szkolna
(6)
Meritum
(6)
Biblioteka w Szkole
(5)
Chowanna
(5)
Świat Problemów
(5)
Biologia w Szkole
(4)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Edukacja Wczesnoszkolna
(4)
Głos Pedagogiczny
(3)
Kultura i Edukacja
(3)
Nowe w Szkole
(3)
Opieka Wychowanie Terapia
(3)
Pedagogika Społeczna
(3)
Studia Edukacyjne
(3)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(2)
Edukacja i Dialog
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Nauczyciel i Szkoła
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Remedium
(2)
Wiadomości Historyczne
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Życie Szkoły
(2)
Biblioterapeuta
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
Język Polski w Liceum
(1)
Język Polski w Szkole - gimnazjum
(1)
Kierowanie Szkołą : wkładka do czasopisma Nowe w Szkole
(1)
Nowe w Szkole : Kierowanie Szkołą
(1)
Pedagogika Pracy
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Praca Socjalna
(1)
Problemy Narkomanii
(1)
Sygnał
(1)
Szkoła Zawodowa
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Terapia
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
531 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tematyka książki oscyluje wokół andragogiki i zagadnień wpisujących się w obszar zainteresowania psychologii rozwojowej. Jej celem jest poznanie fenomenu uczenia się człowieka dorosłego w okresie średniej dorosłości, zwłaszcza uwarunkowań podejmowania przez niego aktywności edukacyjnej. Za fundament analizy uwarunkowań uczenia się oraz obszarów edukacyjnych przyjęto podejście fenomenograficzne, które zostało skonstruowane dla potrzeb prowadzenia badań nad procesami uczenia się. Przedmiotem badań w prezentowanej publikacji uczyniono doświadczenia edukacyjne osób znajdujących się w okresie średniej dorosłości. Postępowanie badawcze dążyło do ustalenia, w jaki sposób osoby dorosłe doświadczają uczenia się. Chodziło o dotarcie do istoty doświadczenia fenomenu uczenia się przez osoby w średniej dorosłości. Problematyka podjęta w publikacji ma charakter głosu w otwartej dyskusji na temat miejsc, sytuacji, okoliczności uczenia się osób w średniej dorosłości. Książka pozwala udoskonalić wiedzę na temat uczestnictwa osób dorosłych w całożyciowym uczeniu się. Stworzona w niniejszej publikacji matryca uwarunkowań uczenia się osób w średniej dorosłości jest znaczącym krokiem w kierunku budowania teoretycznego modelu uczenia się przez całe życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42124 (1 egz.)
Książka
W koszyku
est to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych. (prof. dr hab. Krystyna Marzec-Holki)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117655 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Przed współczesną szkołą jako ważnym środowiskiem wychowawczym i instytucją edukacyjną stawia się coraz poważniejsze zadania oraz wskazuje na konieczność zmiany dotychczasowego funkcjonowania szkoły na taki, który pozwoli aktywnie dostosowywać uczniów do otaczającej ich rzeczywistości społecznej. Powielanie w procesie edukacji tradycyjnych koncepcji nauczania okazuje się bowiem mało skuteczne wobec nowych potrzeb życia jednostkowego, społecznego i gospodarczego i tym samym utrudnia otwarcie się młodego pokolenia na nowości. Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu „równości w dostępie do edukacji” wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116513 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42321 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35418 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oddajemy w Państwa ręce efekt prac zespołu naukowców pod kierownictwem dr. hab. Krzysztofa Malickiego, prof. UR, który na zlecenie Instytutu Pamięci Narodowej, przeprowadził w 2022 r. badania na grupach społecznych o kluczowym znaczeniu dla projektowania polityki edukacyjnej. W badaniu wzięli udział uczniowie szkół średnich, nauczyciele historii oraz Polacy powyżej 20. roku życia. Szeroko zakrojone badania ilościowe uzupełniono pogłębionymi badaniami jakościowymi metodą zogniskowanych wywiadów grupowych. Pozwoliło to na uogólnianie wniosków na całą populację Polaków 20+ i nauczycieli historii (z błędem maksymalnym wynoszącym 3%) oraz uczniów szkół średnich (z błędem 2%). Przyjęta koncepcja badawcza umożliwia rozpoznanie struktury postaw obywateli wobec przeszłości. Podczas realizacji projektu skonfrontowano sposoby nauczania historii preferowane przez nauczycieli z opiniami uczniów na ten temat. Wyniki badań wskazują, na szerokie spektrum możliwych zmian w tym zakresie, poprzez modyfikację stosowanych działań i wprowadzenie nowych rozwiązań. Warto przy tej okazji zwrócić uwagę na możliwości szkolnej edukacji w budowaniu postaw, które łączą zainteresowanie historią z dostrzeganiem jej wpływu na codzienne życie. Otwartym pozostaje pytanie, czy wysłuchany i uwzględniony zostanie głos młodego pokolenia, zasygnalizowany m.in. w wynikach prezentowanego badania. Częściowe wyniki raportu zostały zaprezentowane 20 marca 2023 r. podczas konferencji prasowej prezesa Instytutu Pamięci Narodowej dr. Karola Nawrockiego z udziałem dr. hab. Krzysztofa Malickiego. (ipn.gov.pl)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nasze spojrzenie na starość uległo daleko idącej zmianie, co można dobrze pokazać, odwołując się do koncepcji cyklów życia zaproponowanej przez Eriksona i jednocześnie dokonując pewnej jej rewizji. Nieodłącznym elementem towarzyszącym starości staje się longlife education. Cechą współczesnego świata są bowiem niezwykle szybkie zmiany zarówno w sferze wiedzy, jak i technologii. W tym procesie nieformalnej edukacji znaczącą, ale też budzącą wiele krytycznych uwag rolę odgrywa Uniwersytet Trzeciego Wieku (UTW). Instytucja ta ma za sobą prawie 50 lat rozwoju i jest przedmiotem dużego zainteresowania badaczy. Podejmując temat roli Uniwersytetu Trzeciego Wieku, pragnęliśmy znaleźć w tym obszarze nowe wątki. Zastosowanie różnych instrumentów badawczych poskutkowało zebraniem bogatego i różnorodnego materiału, który pozwolił na bardziej wszechstronne sportretowanie UTW działających na terenie Poznania i Leszna. Na postawie listy potrzeb Howarda McClusky’ego analizowano zarówno programy UTW, jak i poziom zaspokojenia tych potrzeb w opiniach uczestników. Ponadto Czytelnik otrzymuje kolejną porcję informacji na temat historii i rozwoju UTW w Polsce i na świecie, a także przegląd badań, jakie na ich temat już zrealizowano. Ambicją autorów jest „znalezienie nowych wątków” i „innego spojrzenia”. Poza opisem działania UTW i charakterystyką ich uczestników, chcą oni bowiem wskazać na poziom zaspokojenia (a także niezaspokojenia) różnego typu potrzeb, a także szukać remedium na dotychczasowe słabości funkcjonowania UTW. Praca ma więc charakter nie tylko heurystyczny, ale i praktyczny. z recenzji profesor Marty Zahorskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42324 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 981)
Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowiska akademickiego, rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 326)
Monografia wieloautorska Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną to zbiór tekstów doktorantów Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Są wśród nich zarówno debiuty publikacyjne – pierwsze próby samodzielnego pisarstwa naukowego, jak i kolejne teksty przygotowane przez młodych naukowców. Stanowią one odzwierciedlenie ich pasji naukowej, talentu i pracowitości. Publikacje najmłodszych pracowników nauki są prezentacją prowadzonych przez nich badań naukowych. Mogą stać się przyczynkiem do dyskusji wokół eksplorowanych przez nich pól problemowych, a także ważnym źródłem inspiracji dla czytelników oraz źródłem pogłębiania kompetencji naukowych doktorantów. Celem tej książki jest przedstawienie wybranych problemów teorii i praktyki edukacyjnej w różnych odsłonach i z rozmaitych perspektyw. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują zagadnienia ważne, niekiedy związane z bardzo szczególnymi edukacyjnymi fenomenami. Z jednej strony analizują mikrozjawiska, które są istotne i bardzo realne dla ich uczestników. Z drugiej strony występują też w tej książce próby tworzenia pewnych względnie całościowych wizerunków – i to na poziomie makrospołecznym. W ten sposób to, co szczególne i mikro, splata się z tym, co ma charakter makrotendencji. Niniejszy zbiór tekstów potwierdza interdyscyplinarny charakter nauk pedagogicznych, a także wpisuje się we współczesne dyskusje na temat roli edukacji w społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117073 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49322 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia / Uniwersytet Łódzki)
Monografia stanowi bardzo udaną próbę ukazania rozwoju umiejętności słowotwórczych w sytuacji wystąpienia u dzieci ograniczeń poznawczych w postaci lekkiej niepełnosprawności intelektualnej na etapie kształtowania się całego systemu językowego, tj. w okresie, kiedy dziecko zna już podstawy języka, ale nie opanowało jeszcze wszystkich jego podsystemów. To praca cenna i bardzo dobrze napisana. Stanowi dowód wysokiego naukowego poziomu Autora. Wartość uzyskanych przez Autora wyników badań jest doniosła. W dobie ciągłych sporów o status i przynależność nauki o zaburzeniach do którejś z dyscyplin naukowych, publikacja ta wzmacnia status logopedii jako lingwistyki stosowanej [...]. Autor nadał słowotwórstwu jako działowi morfologii wymiar głęboko humanistyczny; unaocznił, że procesy słowotwórcze są udziałem każdego człowieka, również dotkniętego poważnym zaburzeniem rozwojowym [...]. Znaczenie rezultatów jego badań w wymiarze poznawczym jest niekwestionowalne. Książka to ważny głos w sprawie odkrywania fenomenu językowego funkcjonowania osób dotkniętych niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława Michalika
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 189)
Głównym celem publikacji jest analiza związków i zależności między działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle literatury i własnych badań empirycznych oraz opracowanie teoretycznych podstaw pedagogii twórczości w cyberprzestrzeni w kontekście teorii pedagogiki personalistycznej i praktycznych wskazań pedagogicznych. Praca wpisuje się w pedagogikę kultury, pedagogikę personalistyczną, pedagogikę twórczości, pedagogikę szkolną. Wybraną problematykę badań podjęto przez wzgląd na brak dotychczasowych badań w zakresie działalności twórczej młodzieży w cyberprzestrzeni. Internet i jego rozrastająca się przestrzeń towarzyszą kolejnym pokoleniom już od kilkunastu lat, a mimo to nadal jest to obszar w niedostatecznym stopniu zbadany przez psychologów i pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42768 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej