Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(112)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(72)
Poradniki i przewodniki
(38)
Artykuły
(37)
Publikacje fachowe
(29)
Publikacje dydaktyczne
(22)
E-booki
(7)
Gry i zabawki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(133)
wypożyczone
(33)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(35)
Wypożyczalnia Chodzież
(22)
Wypożyczalnia Czarnków
(28)
Wypożyczalnia Trzcianka
(34)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(27)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(8)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Informatorium
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Lewicka Maria
(6)
Gut-Orłowska Magdalena
(5)
Wegner-Jezierska Magdalena
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Carnegie Dale
(3)
Mandal Eugenia
(3)
Markocka-Pepol Marta
(3)
Tyralik-Kulpa Ewa
(3)
Berendt Joanna
(2)
Erikson Thomas
(2)
Giżyńska Suzan
(2)
Icard Michelle
(2)
Król-Fijewska Maria
(2)
Kłobukowski Michał
(2)
Miller Katarzyna
(2)
Pilich Paweł
(2)
Pomianowska Małgorzata
(2)
Rosenberg Marshall B
(2)
Rusin Kinga
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Szwinta-Dyrda Alicja
(2)
Zając Dorota
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Addington Thomas G
(1)
Alison Emily
(1)
Alison Laurence J
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Baker Jed
(1)
Baker Sidney M
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bukowski Marcin
(1)
Błaż Agata
(1)
Celusta Joanna
(1)
Chmura-Piwowarczyk Joanna
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Czekański Marek
(1)
Davis Martha (1947- )
(1)
Doliński Dariusz
(1)
Dudzik Katarzyna (tłumaczka)
(1)
Emery Roxanne
(1)
Engler Maria
(1)
Faber Joanna
(1)
Fanning Patrick
(1)
Fiedorczuk Natalia
(1)
Fiedorczuk Natalia (1984- )
(1)
Fijewski Piotr
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gandecka Kamila
(1)
Garbacz Anna
(1)
Goryniak Martyna
(1)
Grabiak Joanna
(1)
Graves Stephen R
(1)
Greene Ross W
(1)
Gromnicka Dorota
(1)
Gryżewski Andrzej (psycholog)
(1)
Grzesiak Mateusz
(1)
Gut-Orłowska Magdalena. Historyjki społeczne o Tymonie
(1)
Głogowski Bartosz (1979- )
(1)
Hasooni-Abood Diana
(1)
Holdenmajer Marcin
(1)
Horosiewicz Beata
(1)
Huńczak Malwina
(1)
Ilg Frances L
(1)
Jabłoński Maciej
(1)
Jabłoński Maciej (tłumacz)
(1)
Jagieła Jarosław
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Janicka Iwona
(1)
Jarosz Anna
(1)
Jarosz-Bilińska Anna
(1)
Jaślikowski Bartek
(1)
Jurczyk-Romanowska Ewa
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kazimierczak Aleksandra
(1)
King Julie
(1)
Komorowska Marta
(1)
Kowalewska Elżbieta
(1)
Kozak Agnieszka
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kuczyńska-Krata Alicja
(1)
Leu Lucy
(1)
Liberska Hanna
(1)
Loskot Kamila
(1)
Luboński Paweł
(1)
Malcherek Monika
(1)
Martin Sharon C
(1)
Maruszkin Małgorzata
(1)
Maxwell John C
(1)
Maxwell John C. (1947- )
(1)
Maziejuk Patrycja
(1)
Mazur Marzena
(1)
McKay Matthew
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Merritt James
(1)
Miotk-Mrozowska Magdalena
(1)
Mitręga Anna
(1)
Modrak Małgorzata
(1)
Molina María del Mar
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(59)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(92)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(119)
Język
polski
(119)
Odbiorca
Nauczyciele
(27)
Rodzice
(25)
Dorośli
(24)
Coachowie
(14)
Biblioterapeuci
(13)
Pedagodzy szkolni
(13)
Pedagodzy
(12)
Psycholodzy szkolni
(12)
Dzieci
(9)
6-8 lat
(6)
9-13 lat
(6)
Dyrektorzy szkół
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci
(5)
14-17 lat
(4)
Młodzież
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Wychowawcy klas
(3)
0-5 lat
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Menedżerowie
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Arteterapeuci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(4)
Literatura polska
(4)
Literatura angielska
(1)
Literatura duńska
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(92)
Relacje międzyludzkie
(65)
Uczucia
(16)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Porozumienie bez przemocy
(11)
Kompetencje społeczne
(10)
Nauczyciele
(10)
Stosunki interpersonalne
(10)
Asertywność
(9)
Kompetencje komunikacyjne
(9)
Konflikt
(9)
Małżeństwo
(8)
Relacje interpersonalne
(8)
Rodzina
(8)
Dzieci
(7)
Młodzież
(7)
Nastolatki
(7)
Rozwiązywanie konfliktów
(7)
Bliskie związki międzyludzkie
(6)
Gniew
(6)
Miłość
(6)
Psychologia
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko
(5)
Kompetencje emocjonalne
(5)
Relacja romantyczna
(5)
Relacje międzypokoleniowe
(5)
Rodzicielstwo
(5)
Rozmowa
(5)
Samopoznanie
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Empatia
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Klasa szkolna (socjologia)
(4)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Manipulacja (psychologia)
(4)
Mediacja (socjologia)
(4)
Postawy rodzicielskie
(4)
Potrzeba (psychologia)
(4)
Praca zespołowa
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Rodzice
(4)
Szacunek
(4)
Zachowanie
(4)
Dojrzewanie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Gry w karty
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Karty dydaktyczne
(3)
Kobieta
(3)
Konflikt społeczny
(3)
Kłótnia
(3)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(3)
Mężczyzna
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika zabawy
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Postawy
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Płeć
(3)
Rozwiązywanie problemów (psychologia)
(3)
Rozwód
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Seksualność
(3)
Sukces
(3)
Szkolnictwo
(3)
Agresywność
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Emocje podstawowe
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Internet
(2)
Konkubinat
(2)
Nauczanie
(2)
Odżywianie
(2)
Osoby z ADHD
(2)
Praca
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Relacje biznesowe
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Samotne matki
(2)
Samowychowanie
(2)
Stres
(2)
Słuchanie
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Toksyczne związki
(2)
Wielokulturowość
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wpływ społeczny
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
Władza
(2)
Zapobieganie
(2)
Zarządzanie czasem
(2)
Śmierć
(2)
Życie seksualne
(2)
Adopcja
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(39)
Artykuł z czasopisma fachowego
(34)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(20)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(16)
Poradniki
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Artykuł problemowy
(4)
Karty do gry
(3)
Plansze do gry
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Audiobooki
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Felieton
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Książki mówione
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Opracowanie
(1)
PYTANIE
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(50)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(42)
Edukacja i pedagogika
(41)
Rozwój osobisty
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(12)
Głos Pedagogiczny
(7)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Życie Szkoły
(2)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(1)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Remedium
(1)
119 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40944 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60773 P 5,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98699/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45676 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36716 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30665 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42789/T.2 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61986 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego ludzie zachowują się czasem tak, a nie inaczej? Z czego to wynika i jak można uniknąć konfliktów we wzajemnych relacjach? Książka w przystępny sposób zachęca do poznania jednej z koncepcji psychologicznych, jaką jest analiza transakcyjna (AT) – koncepcja relacji międzyludzkich, która pozwala lepiej poznać siebie i innych. W wędrówce przez wybrane zagadnienia życia codziennego będzie nam towarzyszyć dwoje nastolatków – Agnieszka i Dominik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117882 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53553 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43321 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują „dobry” oraz „zły” sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak: Nienaruszanie przestrzeni innych osób Rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy Dołączanie do zabawy Dzielenie się Osiąganie kompromisu Czekanie na swoją kolej w zabawie Radzenie sobie z przegraną Zachowanie spokoju Akceptowanie odmowy Próbowanie nowych rzeczy Radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112531 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51369 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40749 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33676 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47403 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66400 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwijamy się i jesteśmy kształtowani w rodzinie. Doświadczenia z niej wyniesione - dobre lub złe - wywierają niezatarty wpływ na nasze życie. By zrozumieć drugiego człowieka, odwołujemy się do jego historii rodzinnej. Żadnej sferze naszej egzystencji nie przypisujemy tak wielkiego znaczenia, jak życiu rodzinnemu. A jednak odpowiedź na pozornie proste pytanie: czym właściwie jest rodzina?, nie jest łatwa, zwłaszcza współcześnie. Obserwujemy różnorodność form życia rodzinnego, wielość problemów, z jakimi zmagają się systemy rodzinne. Zespół znakomitych polskich familiologów przygotował podręcznik, którego celem jest usystematyzowanie współczesnej wiedzy na temat rodziny. Znajdą w nim Państwo informacje na temat: · funkcjonowania systemu rodzinnego - funkcji i ról rodzinnych, komunikacji i narracji rodzinnych, więzi, transmisji międzypokoleniowej · nietradycyjnych form życia rodzinnego - rodzin zrekonstruowanych, adopcyjnych, wielokulturowych i innych · problemów życia rodzinnego - choroby w systemie rodzinnym, problemów prokreacyjnych, przemocy · współczesnych nurtów w terapii rodziny, rytuałów rodzinnych, pozytywnej psychologii rodziny. Walorem tej monografii jest to, że stanowi ona nowe spojrzenie na różne problemy życia rodzinnego z perspektywy współcześnie zachodzących przemian społecznych oraz to, że w polskiej literaturze psychologicznej niewiele jest opracowań tak wieloaspektowo traktujących współczesne problemy życia rodzinnego. Z recenzji prof. Teresy Rostowskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109072 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49490 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39832 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32752 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46037 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64673 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116717, 117311 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52946 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42550 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35627 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67782 P 3,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy przyszły rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić czy mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. Wielu rodziców jednak nie wie, jak wszystkie te skoki rozwojowe wiążą się z rozwojem psychicznym dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48237 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie w Rodzinie = Family Uprinnging, ISSN 2082-9019 ; XI, (1/2015))
Publikacja zawiera takie zagadnienia jak: uwarunkowania polityczne i instytucjonalne funkcjonowania rodziny, międzypokoleniowy dialog w rodzinie, heterogeniczność współczesnej rodziny, budowanie relacji w rodzinach o specjalnych potrzebach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47012 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Anna Kwiatkowska: Problemy metodologiczne w badaniach międzykulturowych i kulturowych [Methodological issues in cultural and cross-cultural research], doi 10.7366/189618002014280101, s. 8–27; Piotr Szarota: Przyjaźń pod mikroskopem. Problemy metodologiczne w badaniach nad funkcjonowaniem relacji przyjacielskich [Scrutinizing friendship. Methodological problems in investigation of friendship relationships], doi 10.7366/189618002014280102,s. 28–37; Karolina Mazurowska, Paweł Boski: Czynniki istotne w procesie rozwiązywania konfliktu w międzykulturowym środowisku pracy. Triangulacja w interpretacji danych [Significant factors in the processs of conflict solution in the multicultural work setting.Triangulation in data interpretation], doi 10.7366/189618002014280103, s. 38–53; Natasza Kosakowska-Berezecka, Karol Karasiewicz: Jestem unikalny, więc cenię Twoją unikalność? Wpływ aktywizacji tożsamości osobistej i społecznej na postrzeganie innych – porównanie międzykulturowe Polska–Indie [I am unique therefore I appreciate your uniqueness? Effects of personal and social identity priming on judgments of others: A cross-cultural comparison of Poland and India], doi 10.7366/189618002014280104, s. 54–67; Anna Kwiatkowska, Joanna Roszak, Renata Sikora, Ben C. H. Kuo, Konstantin Karpinskij, Tatiana Gushchina, Greta Gober: Kultura a strategie radzenia sobie ze stresem. Badania międzykulturowe [Culture, stress and coping strategies. Cross-cultural study], doi 10.7366/189618002014280105, s. 68–91; Joanna Różycka-Tran, Paweł Boski, Bogdan Wojciszke: Wiara w grę o sumie zerowej jako aksjomat społeczny: badanie w 37 krajach [Zero-sum game belief as a social axiom: A 37-nation study], doi 10.7366/189618002014280106, s. 92–109.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
ISSN 1896-1800 Psychologia Społeczna jest nowym periodykiem, organem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym. W numerze: Bogdan Wojciszke, Wiesław Baryła: Perspektywa sprawcy i biorcy w spostrzeganiu siebie i innych; Komentarze : Dariusz Doliński: W obronie roli przekonań o własnej moralności; Andrzej Falkowski: Poznawcze, praktyczne i metodologiczne implikacje perspektywy sprawcy i biorcy; Mirosław Kofta: Perspektywa sprawcy i biorcy: poza dychotomią; Alina Kolańczyk: Obiecujący funkcjonalizm; Małgorzata Kossowska, Sławomir Śpiewak: Perspektywa sprawcy i biorcy w spostrzeganiu społecznym: dwutreściowa czy dwuprocesowa teoria umysłu?; Kinga Lachowicz-Tabaczek: Sprawca i biorca a moralność i sprawność w spostrzeganiu siebie i innych – perspektywa czy rola perspektyw?; Maria Lewicka: Opowieść niedokończona, czyli co tajemniczy świat przymiotników może nam powiedzieć o naturze świata społecznego; Wiesław Łukaszewski: Psychologia papierowych aktorów; Kinga Piber, Grzegorz Sędek: Z perspektywy symbiotycznej: o koncepcji Bogdana Wojciszke i Wiesława Baryły dotyczącej procesów społecznego spostrzegania; Odpowiedź Autorów : Bogdan Wojciszke, Wiesław Baryła: Perspektywa i treść a działanie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Agata Błachnio, Aneta Przepiórka, Tomasz Rowiński: Dysfunkcjonalne korzystanie z internetu – przegląd badań [Dysfunctional Internet use – Review of research], doi: 10.7366/1896180020143101, s. 378–395; Anna Studzińska, Bogdan Wojciszke: Przekonania o genezie różnic płci a legitymizacja nierówności kobiet i mężczyzn [Beliefs in origins of sex differences and legitimization of inequality of men and women], doi: 10.7366/1896180020143102, s. 396–408; Edyta Biełous, Jerzy Trzebiński: Nadzieja podstawowa a wizje świata społecznego [Basic trust and beliefs about social world], doi: 10.7366/1896180020143103, s. 409–421; Klara Królewiak, Monika Wróbel: Poczuję to, co ty, jeśli cię polubię? Wpływ atrakcyjności interpersonalnej na zarażanie afektywne [Will I feel the way you do, because I like you? The influence of interpersonal attraction on affect contagion], doi: 10.7366/1896180020143104, s. 422–436; Joanna Barlińska, Piotr Szarota: Światopogląd a style randkowania [Worldview and dating styles], doi: 10.7366/1896180020143105, s. 437–444; Małgorzata Niesiobędzka: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników [How to enhance fiscal discipline? The impact of nature of persuasive message and tax morale on taxpayers’ behavior], doi: 10.7366/1896180020143106, s. 445–454; Kamil Imbir, Magdalena Rutniewska: Rola emocji (automatycznych vs. refleksyjnych) w procesach intuicyjnych ocen społecznych [The role of automatic vs. reflective emotions in intuitive social judgents], doi: 10.7366/1896180020143107, s. 455–465.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Spis treści [Contents] Artykuły [Articles] Janusz Reykowski: Przemoc a realizacja celów grupowych: perspektywa makropsychologiczna [Violence as the recurring means of reaction in group conflicts: Societal perspective], doi 10.7366/1896180020174101, s. 112–129; Paulina Szostek: Zazdrość romantyczna: kluczowe koncepcje teoretyczne i narzędzia pomiaru [Romantic jealousy: Main theoretical conceptions and measurement instruments], doi 10.7366/1896180020174102, s. 130–141; Robert Balas, Joanna Sweklej: Rola procesów asocjacyjnych i formułowania sądów w nabywaniu i ekspresji postaw [The role of associative and propositional processes in attitude acquisition and expression], doi 10.7366/1896180020174103, s. 142–155; Andrzej Falkowski, Maria Sidoruk-Błach: Siła cech negatywnych w kształtowaniu się podobieństwa: implikacje dla budowania wizerunku marki miasta [The strength of negative features in shaping similarity: Implications for creating the brand image of a city], doi 10.7366/1896180020174104, s. 156–165; Aleksandra Pilarska, Anna Suchańska: Problem adaptacyjnej wartości empatii w kontekście jej związków z poziomem organizacji osobowości [The adaptive value of empathy in the context of its relation to the personality organization level], doi 10.7366/1896180020174105, s. 166–174; Nina Ogińska-Bulik, Magdalena Kobylarczyk: Rola zasobów osobistych i społecznych w kształtowaniu poczucia jakości życia u nastolatków – wychowanków domów dziecka [The role of personal and social resources in the development of a sense of the quality of life in adolescents-children’s homes], doi 10.7366/1896180020174106, s. 175–184. Metody [Methods] Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala typów przywiązania do miejsca według typologii Davida M. Hummona (1992): ustrukturyzowana jakościowa metoda badania przywiązania do miejsca zamieszkania [Type of Place Attachment Scale based on Hummon’s (1992) typology: A structured qualitative method of place attachment measurement], doi 10.7366/1896180020174107, s. 185–204; Gabriela Czarnek, Piotr Dragon, Paulina Szwed, Bogdan Wojciszke: Kwestionariusz przekonań politycznych: własności psychometryczne [Political Beliefs Questionnaire: Psychometric properties], doi 10.7366/1896180020174108, s. 205–222; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relations: Introductory verification of the concept and measurement method], doi 10.7366/1896180020174109, s. 223–239.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Aleksandra Szymków: Był bystry i na pewno miał wąsy! Efekty zapamiętywania informacji związane z przetwarzaniem treści sprawczych i wspólnotowych [Memory effects of processing agentic and communal information], doi: 10.7366/1896180020163701, s. 124–135; Maria Baran, Paweł Boski: Czy „Inny” zawsze musi być obcy? Wpływ dystansu kulturowego na postawy etnicznych Polaków wobec osób czarnoskórych i ich kategoryzację [Does “the Other” always have to be an out-group? The influence of cultural distance on attitudes of ethnic Poles towards Blacks and their categorization], doi: 10.7366/1896180020163702, s. 136–159; Katarzyna Jabłońska, Monika Wróbel: Wpływ kontekstu na rozpoznawanie mimicznych ekspresji negatywnych emocji a płeć [The role of context in the recognition of facial expressions of negative emotions in relation to gender], doi: 10.7366/1896180020163703, s. 160–169; Monika Obrębska, Paweł Kleka: Wpływ aktywizacji schematu płci i potrzeby dostosowania interpersonalnego na wybory leksykalne kobiet i mężczyzn [Influence of gender schema activation and need for interpersonal accommodation on lexical choices of men and women], doi: 10.7366/1896180020163704, s. 170–182; Wojciech Kulesza: (Nie)świadomy kameleon. Analiza związku między stosowaniem niewerbalnej mimikry, uległością wobec tego procesu a (nie)świadomością [The (Un)aware Chameleon. The relationship between nonverbal mimicry, getting in by mimicry, and (un)awareness of the process], doi: 10.7366/1896180020163705, s. 183–195; Elżbieta Kluska, Piotr Łabuz, Aleksandra Mrugalska, Piotr Oleś: Kwestionariusz przełomu połowy życia (KPPŻ) – konstrukcja i charakterystyka psychometryczna [Mid-Life Transition Questionnaire (MTQ) – Design and psychometric properties], doi: 10.7366/1896180020163706, s. 196–210; Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala przywiązania do miejsca – polska adaptacja The Measure of Place Attachment D. Williamsa i J. Vaske’a (2003) [Place Attachment Scale – Validation of the Polish adaptation of The Measure of Place Attachment by D. Williams and J. Vaske (2003)], doi: 10.7366/1896180020163707, s. 211–222.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Spis treści [Contents] Dorota Rutkowska, Krzysztof Przybyszewski: Efekt sformułowania (framing effect): zaangażowanie poznawczego wysiłku a wpływ kontekstualnych informacji o zysku lub stracie na podejmowanie decyzji [Framing effect: Cognitive effort and influence of contextual cues about gains and losses on decision making], doi: 10.7366/1896180020153401, s. 248–265; Oleg Gorbaniuk, Ewelina Włodarska: Markery Wielkiej Szóstki polskiego leksykonu osobowości w badaniach samoopisowych, [Adjective markers of Polish indigenous lexical personality factors: A self-rating study], doi: 10.7366/1896180020153402, s. 266–282; Tomasz Besta, Maria Kaźmierczak, Magdalena Błażek: Przynależność grupowa i poczucie osobistego sprawstwa: rola fuzji tożsamości i klarowności Ja, [Group adherence and personal agency: The role of identity fusion and self-concept clarity], doi: 10.7366/1896180020153403, s. 283–295; Andrzej Nowak, Karolina Ziembowicz, Agata Zabłocka-Bursa, Wiesław Bartkowski: Wpływ społeczny z perspektywy obiektu wpływu: teoria i modele symulacyjne [Social influence from the ‘object of impact’ perspective: Theory and a simulation model], doi: 10.7366/1896180020153404, s. 296–309; Anna Filip, Marta Białecka-Pikul: Rozumienie autoprezentacji przez dzieci: rola teorii umysłu i trafności wiedzy matek o myśleniu ich dzieci, [Understanding self-presentation by children: The role of theory of mind and accuracy of mothers’ knowledge about their children’s thinking], doi: 10.7366/1896180020153405, s. 310–323; Elżbieta Stojanowska: Wpływ rodzaju wzbudzonego Ja na efektywność autopromocji i ingracjacji osób o różnej płci psychologicznej [Influence of self – construal priming on effectiveness of self: Promotion and ingratiation in people differing in psychological gender], doi: 10.7366/1896180020153406, s. 324–334; Anita Zbieg, Aleksandra Słowińska, Błażej Żak: Siła relacji interpersonalnej: wstępna weryfikacja koncepcji i metody pomiarowej [Strength of interpersonal relationships: Initial test of the theory and method], doi: 10.7366/1896180020153407, s. 335–351.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej