Kompetencje społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(181)
Forma i typ
Książki
(92)
Artykuły
(79)
Publikacje dydaktyczne
(75)
Publikacje fachowe
(63)
Publikacje naukowe
(18)
Druki ulotne
(9)
Poradniki i przewodniki
(8)
Proza
(2)
Gry i zabawki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(229)
wypożyczone
(49)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(35)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(51)
Wypożyczalnia Czarnków
(37)
Wypożyczalnia Trzcianka
(57)
Wypożyczalnia Złotów
(36)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(14)
Czytelnia Wągrowiec
(29)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(11)
Autor
Święcicka Ewa
(16)
Jankowska Anna
(4)
Jarosz-Bilińska Anna
(4)
Naprawa Renata
(4)
Stojanowski Jacek
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Wolińska Beata
(4)
Wydra Magdalena
(4)
Baker Jed
(3)
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Hopkins Amanda
(3)
Klaro-Celej Lidia
(3)
Kloskowska Adriana
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Olszewska Barbara
(3)
Szostak Barbara
(3)
Bartoszak Patrycja
(2)
Denek Kazimierz
(2)
Florkiewicz-Borkowska Marta
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Knapp Julie
(2)
Kozdroń Agnieszka
(2)
Kozłowski Tomasz
(2)
Kwiatkowski Stefan Michał
(2)
Lasota Agnieszka
(2)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Żujew Magdalena
(2)
Aksamit Diana
(1)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Awramiuk Olga
(1)
Barber-Wada Karra
(1)
Basiaga Jan
(1)
Bentkowska Dorota
(1)
Berendt Joanna
(1)
Bereźnicka Małgorzata
(1)
Berman Tali Field
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białek Kinga
(1)
Blok Beata
(1)
Bobula Stanisław
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Borda Michał
(1)
Borowik Joanna
(1)
Brzeska Zofia
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Busz Anna
(1)
Carnecki Renata
(1)
Celusta Joanna
(1)
Chybicki Jarosław
(1)
Cichocka-Segiet Katarzyna
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Daniels Natasha
(1)
Dawson Peg
(1)
Deptuła Maria
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Druczak Katarzyna
(1)
Drzewiecka-Krawczyk Hanna
(1)
Duda Dorota
(1)
Dziurzyński Krzysztof
(1)
Dłużniewska Agnieszka
(1)
Filip Anna
(1)
Franków Łukasz
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Gil Alina
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Grandin Temple
(1)
Gray Carol
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Gudro-Homicka Maria
(1)
Gut-Orłowska Magdalena. Historyjki społeczne o Tymonie
(1)
Głębocki Rafał
(1)
Hetmańczyk-Bajer Hewilia
(1)
Ignaczewska Beata
(1)
Iwanek Małgorzata
(1)
Izdebska-Długosz Dominika
(1)
Jackiewicz Martyna
(1)
Jarosz Anna
(1)
Jelonek Marta
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kanios Anna
(1)
Kałużna-Wielobób Alina
(1)
Knapik Paulina
(1)
Knocińska Anna
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Koch-Kozioł Marta
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kolemba Marcin
(1)
Komorowska Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(86)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(163)
Kraj wydania
Polska
(181)
Język
polski
(181)
Odbiorca
Nauczyciele
(61)
Szkoły specjalne
(29)
Rodzice
(26)
Pedagodzy
(21)
Terapeuci zajęciowi
(21)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Pedagodzy szkolni
(17)
Nauczyciele przedszkoli
(16)
Dzieci
(15)
Terapeuci
(15)
6-8 lat
(12)
Psycholodzy
(12)
9-13 lat
(10)
Dorośli
(10)
Specjaliści terapii uzależnień
(8)
Szkoły podstawowe
(8)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Wychowawcy klas
(7)
Młodzież
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Psychoterapeuci
(5)
14-17 lat
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Lekarze
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Przedszkola
(3)
Socjoterapeuci
(3)
Sportowcy
(3)
0-5 lat
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Szkoły średnie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Animatorzy
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Dla nauczycieli
(1)
Katecheci
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Psychologowie
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura angielska
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2977)
Dziecko
(2710)
Literatura polska
(2310)
Kompetencje społeczne
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2172)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1988)
Nauczanie początkowe
(1769)
Szkolnictwo
(1751)
Uczniowie
(1682)
Młodzież
(1626)
Rodzina
(1538)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1447)
Pedagogika
(1392)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1066)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(979)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(958)
Kobieta
(910)
Psychologia
(909)
Kultura
(896)
Uczucia
(885)
Oświata
(868)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(839)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Osobowość
(787)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(761)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(681)
Kształcenie
(672)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(596)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(571)
Alkoholizm
(566)
Gry edukacyjne
(558)
Relacje międzyludzkie
(557)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Metody nauczania
(542)
Komunikacja społeczna
(541)
Etyka
(535)
Socjologia
(532)
Agresywność
(531)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(524)
Biblioterapia
(523)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(486)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Postawy
(465)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Narkomania
(434)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(431)
Przyroda
(420)
Wychowanie seksualne
(419)
Patologia społeczna
(413)
Polityka międzynarodowa
(411)
Przedszkola
(410)
Temat: czas
2001-
(41)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(71)
Artykuł z czasopisma fachowego
(51)
Ćwiczenia i zadania
(33)
Materiały pomocnicze
(30)
Scenariusz zajęć
(19)
Poradnik
(16)
Karty pracy ucznia
(15)
Artykuł z czasopisma naukowego
(14)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(10)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(5)
Raport z badań
(5)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(156)
Socjologia i społeczeństwo
(40)
Psychologia
(30)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Rozwój osobisty
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(15)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(11)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(7)
Głos Pedagogiczny
(5)
Remedium
(4)
Życie Szkoły
(4)
Pedagogika Społeczna
(3)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(3)
Chowanna
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Meritum
(2)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(2)
Polonistyka
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Matematyka
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Praca Socjalna
(1)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Wychowawca
(1)
181 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114966 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52178 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34722 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67897 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca składa się z dwóch uzupełniających się części. W pierwszej zostały przedstawione teoretyczne aspekty kompetencji społecznych (rozdziały 1-2), w drugiej zaś ich empiryczny wymiar (rozdziały 3-6). Podejmowanie problematyki kompetencji społecznych dyrektorów szkół ma wielowątkowe uzasadnienie. Tej kwestii został poświęcony rozdział 1. Uzasadniono w nim celowość jej rozważania, zakorzeniając ją w złożonym kontekście, w którym funkcjonują współczesne szkoły. Autorka przedstawia, jak na tym tle zmienia się kierownicza rola dyrektora szkoły i rodzi się zapotrzebowanie na społeczne kompetencje. W rozdziale 2 została zaprezentowana podstawa teoretyczna prowadzonych dociekań badawczych. Przedstawiono w nim, czym są kompetencje, kompetencje kierownicze i kompetencje społeczne z koncentracją na charakterystyce wybranych kompetencji społecznych w świetle interdyscyplinarnej literatury (prace z pedagogiki, psychologii, organizacji i zarządzania, w tym zarządzania oświatą i psychologii zarządzania). Kolejne rozdziały zawierają prezentację, analizę i interpretację wyników badań własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102875 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47400 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37802 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31530 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 342)
Zespół hiperkinetyczny to schorzenie, którego objawy ujawniają się w dzieciństwie i utrzymują się często w wieku dorosłym, powodując długofalowe skutki. Jest najczęstszym rozpoznaniem we wczesnym wieku szkolnym. Charakteryzuje się obecnością trwałych wzorców zachowania układających się w triadę objawów: problemów z koncentracją uwagi, impulsywnością oraz nadruchliwością, które wpływają znacznie na funkcjonowanie dzieci i młodzieży w różnych obszarach życia. Zmienność, nieprzewidywalność i złożoność współczesnego świata stawiają przed uczniami z ADHD trudne wyzwanie sprostania jego wymaganiom, jednak najtrudniejsze zadanie przypada edukacji. Uczniowie z ADHD to grupa dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Głównym celem pomocy psychologiczno-pedagogicznej świadczonej na terenie szkoły jest wyrównywanie szans edukacyjnych, budowanie odpowiednich strategii pracy do możliwości i potrzeb uczniów z ADHD. Kluczowym celem sformułowanym w książce jest ukazanie specyfiki i uwarunkowań zależności zarysowującej się między funkcjonowaniem dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej a oddziaływaniami środowiska edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118087 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: • INTEGRACJA MIĘDZYOSOBOWA – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną • EMOCJONALNOŚĆ CZŁOWIEKA – pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem • KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA – pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji • ASERTYWNOŚĆ – stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie • KONFLIKT I METODY JEGO ROZWIĄZYWANIA – w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji • MENTALIZACJA – to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób • ORGANIZACJA CZASU – scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów • ZDROWIE PSYCHICZNE – scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi • ROZWÓJ OSOBISTY – zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów umiejętności społecznych. Zajęcia z proponowanymi materiałami może przeprowadzać wychowawca, ale też pedagog lub psycholog szkolny bądź trener treningu umiejętności społecznych. Magdalena Wegner-Jezierska – doktor nauk humanistycznych, psycholog, wieloletnia wykładowczyni akademicka, autorka poradników dla rodziców i opiekunów. Zajmuje się terapią psychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzi grupy treningu umiejętności społecznych dla osób z trudnościami w budowaniu i utrzymywaniu relacji. Współpracuje z placówkami oświatowymi, szkoląc kadry pedagogiczne oraz rodziców. Opracowuje też programy poszerzające kompetencje społeczne uczniów. Prywatnie żona i mama sześciorga dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest adresowana do specjalistów pracujących z dziećmi w wieku szkolnym i z młodzieżą. Jej celem jest przybliżenie metody pracy, jaką jest TUS, oraz skuteczne przygotowanie czytelników do prowadzenia tego rodzaju treningów zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Publikacja stanowi swojego rodzaju drogowskaz, który podpowie specjalistom, jak przygotować się do prowadzenia zajęć, na co zwrócić uwagę i na czym się skupić oraz jak poradzić sobie z sytuacjami trudnymi. Książka składa się z dwóch części - wprowadzenia teoretycznego oraz prawie 100 ćwiczeń praktycznych do wykorzystania podczas treningów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52947 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42674 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49234, 49206 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68002 P 1,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CESARINA XAIZ zajmuje się psychomotoryką i terapią rodzinną. Od 1983 roku pracuje z autystami i dziećmi z poważnymi trudnościami komunikacyjnymi. Przez wiele lat leczyła pacjentów w Regionalnym Centrum Rehabilitacji w uniwersyteckim Szpitalu św. Pawła w Mediolanie. ENRICO MICHELI to psycholog i psychoterapeuta, w latach 1983–2000 dyrektor Regionalnego Centrum Rehabilitacji uniwersyteckiego Szpitala św. Pawła w Mediolanie. Kształcił się w podejściu behawioralno-poznawczym, był wykładowcą i superwizorem w AIAMC (Włoskie Stowarzyszenie Analizy i Modyfikacji Zachowań). Jako jeden z pierwszych we Włoszech wprowadził do terapii wyniki najnowszych badań dotyczących biologicznego podłoża autyzmu, jest także propagatorem podejścia edukacyjnego w terapii. Założyciel komitetu na rzecz rzetelnego informowania o autyzmie, wraz z rodzinami z Lombardii uczestniczył w regionalnym ruchu wspierającym rodziców dzieci autystycznych. Podczas wspólnej pracy w Centrum Rehabilitacji w Mediolanie Cesarina Xaiz i Enrico Micheli stworzyli model oceny i terapii wspierającej rozwój podstawowych umiejętności społecznych u osób z trudnościami. Ich wnioski zostały zaprezentowane w 1998 roku w oddziale TEACCH na Uniwersytecie Karoliny Północnej. Współtworzyli stowarzyszenie Areté i przez lata prowadzili działalność propagującą podejście psychoedukacyjne w terapii dzieci z zaburzeniami rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117515 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42862 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35969 (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67164 P 3,6 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej