Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(89)
Forma i typ
Artykuły
(47)
Książki
(40)
Publikacje dydaktyczne
(36)
Publikacje fachowe
(33)
Publikacje naukowe
(12)
Druki ulotne
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(9)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(10)
Wypożyczalnia Czarnków
(10)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(14)
Autor
Naprawa Renata
(16)
Tanajewska Alicja
(16)
Hinz Magdalena
(5)
Łoskot Małgorzata
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(4)
Krukowska Małgorzata
(4)
Błeszyński Jacek
(3)
Baczała Ditta
(2)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Dyduch Ewa
(2)
Głukowska-Sobol Agnieszka
(2)
Jamioł Marta
(2)
Klaro-Celej Lidia
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Konieczna Iwona
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Mach Cecylia
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Pasternak Edward
(2)
Sadowska Sławomira
(2)
Smolińska Katarzyna
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Aleksander-Szymanowicz Paulina Terapia zajęciowa w dysfunkcjach narządu ruchu
(1)
Bac Aneta
(1)
Bac Aneta Tarapia zajeciowa w geriatrii
(1)
Bałka Agnieszka
(1)
Bekker-Goska Monika
(1)
Biniszewska Katarzyna
(1)
Bukowska Anna Muzykoterapia
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chilicki Dariusz
(1)
Chrabota Urszula Analiza aktywności
(1)
Drożdż Danuta
(1)
Dąbrowska Małgorzata
(1)
Filar-Mierzwa Katarzyna Choreoterapia
(1)
Frankiewicz Marta Modele praktyki w terapii zajęciowej
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Godlewska Magdalena
(1)
Głowińska Magdalena
(1)
Janus Edyta Terapia zajęciowa - podstawowe pojęcia
(1)
Jasielska Aleksandra
(1)
Kalinowska Katarzyna
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Kluz Maria
(1)
Kołakowska Beata
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kościółek Maria
(1)
Kujawińska Małgorzata
(1)
Kulis Aleksandra Terapia zajeciowa w pediatrii
(1)
Kurbiel Dorota Terapia zajęciowa w psychiatrii
(1)
Kłoskowska Adriana
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Michalak Karolina
(1)
Mikrut Adam
(1)
Misiorek Anna Proces terapii zajęciowej na przykładzie Canadian Practice Process Framework (CPPF)
(1)
Morozewicz Marzanna
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Pecyna Maria
(1)
Pietrucha-Rejman Magda
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Piotrowska Sara
(1)
Plichta Piotr
(1)
Ploch Leszek
(1)
Pokutycki Marek (1962- ) Arteterapia
(1)
Pontis Marco
(1)
Pouch Monika
(1)
Rolewicz Marek
(1)
Ryrych Katarzyna
(1)
Sawicka Lucyna
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka Etyka zawodu terapeuty zajęciowego
(1)
Stec Jacek
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szczęsna Dorota
(1)
Szewczyk Andrzej
(1)
Szurek Mateusz
(1)
Usarek Jagoda
(1)
Wiącek Angelika
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Wójcik Magdalena
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Ławicka Joanna
(1)
Łukaszewska Lucyna
(1)
Ślusarska Monika
(1)
Ślusarz Barbara
(1)
Żychowicz Paweł Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Żółtak Zofia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(41)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(72)
1989-2000
(7)
Kraj wydania
Polska
(89)
Język
polski
(89)
Odbiorca
Nauczyciele
(35)
Pedagodzy szkolni
(21)
Terapeuci
(15)
Pedagodzy
(14)
Pedagodzy specjalni
(13)
Specjaliści terapii uzależnień
(13)
Rodzice
(12)
Szkoły specjalne
(12)
Szkoły podstawowe
(8)
Logopedzi
(7)
Terapeuci zajęciowi
(7)
Wychowawcy klas
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Uczniowie szkół specjalnych
(5)
Dyrektorzy szkół
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Psycholodzy
(3)
Szkoła podstawowa
(2)
9-13 lat
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 7
(1)
Klasa 8
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(71)
Nauczanie
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(15)
Dzieci
(11)
Niepełnosprawność intelektualna
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Nauczanie początkowe
(7)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(7)
Nauka pisania
(6)
Czytanie
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Leczenie
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauka liczenia
(4)
Wspomaganie rozwoju
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Matematyka
(3)
Mowa
(3)
Młodzież
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Seksualność
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Agresywność
(2)
Autyzm
(2)
Dzieci autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Jąkanie
(2)
Logopedia
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauka czytania
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Szkoły ogólnodostępne
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Trening koncentracji
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Arteterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cierpienie
(1)
Czynności samoobsługowe (fizjologia)
(1)
Diagnostyka różnicowa
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(1)
Dzieci upośledzone umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dzień Matki (26 maja)
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Ewaluacja
(1)
Fobia specyficzna
(1)
Fobia społeczna
(1)
Geriatria
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Temat: czas
2001-
(29)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(46)
Artykuł z czasopisma fachowego
(26)
Materiały pomocnicze
(17)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(14)
Karty pracy ucznia
(12)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Case study (studium przypadku)
(7)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Poradnik
(5)
Opracowanie
(4)
Program nauczania
(4)
Raport z badań
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Formularze i druki
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(74)
Psychologia
(11)
Językoznawstwo
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(16)
Głos Pedagogiczny
(7)
Wychowanie na Co Dzień
(7)
Dyrektor Szkoły
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Charaktery
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
89 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Publikacja zawiera duże zdjęcia i ilustracje oraz teksty zapisane wielkimi literami. Jest tak skonstruowana, aby nauczyciel miał wiele możliwości jej zastosowania, w zależności od umiejętności i potrzeb uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116665 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa : kompendium / redakcja naukowa Aneta Bac ; [redaktor merytoryczny: Monika Ślusarska]. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa : PZWL, 2023. - XVII, [1], 184 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
W książce przedstawiono obszary pracy i kompetencje terapeuty zajęciowego umożliwiające prowadzenie terapii zajęciowej w zakresie szeroko pojętej adaptacji zajęć i środowiska do potrzeb konkretnej osoby w taki sposób, aby dać jej możliwość uczestnictwa w zajęciach dla niej istotnych i ważnych, a tym samym przeciwdziałać dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36377 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49432 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68073 P 4,1 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia logopedyczna / redakcja naukowa Ditta Baczała, Jacek J. Bełszyński. - Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2014. - 289 stron : ilustracje, fotografie (w tym kolorowe), rysunki ; 23 cm.
Pozwalamy sobie polecić tę pozycję wszystkim zainteresowanym profesjonalistom - teoretykom i praktykom - zajmującym się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy pedagogicznej i psychologicznej, nieprofesjonalistom zainteresowanym problematyką terapii stosowanej wobec ludzkiej niepełnosprawności, zaburzeń i dysfunkcji występujących w każdym wieku oraz osobom, które chcą zgłębiać powyższe zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109855 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40169 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47032 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
a i mój świat 2' wprowadza uczniów w świat czytania, zarówno metodą globalną, jak i syntetyczno-analityczną. Treści zawarte w podręczniku pozwalają na systematyczne i planowe pogłębienie wiedzy przyrodniczej i społecznej. Atrakcyjne zdjęcia i ilustracje są materiałem wyjściowym do zapoznania się z pojęciami danego tematu. Obok fotografii i obrazków umieszczono krótkie czytanki i wierszyki oraz pytania pomocnicze dla nauczyciela. Dopełnieniem podręcznika są karty pracy, zadania domowe, zabawy i piosenki. Ciekawe i nowatorskie ćwiczenia zawarte w kartach pracy i zadaniach domowych pomagają w utrwaleniu zdobywanej wiedzy, rozwijają umiejętność czytania i pisania oraz kształtują kompetencje szkolne. Pozostałe materiały dodatkowo pomagają uczniom w naturalny i atrakcyjny dla nich sposób rozwijać kompetencje językowe i umiejętności społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna interwencja w logopedii / redakcja naukowa Jacek J. Błeszyński, Ditta Baczała. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015. - 196 stron : ilustracje, fotpgrafie, rysunki ; 24 cm.
Artykuły naukowe zebrane w niniejszym tomie podejmują niezwykle istotny w logopedii dyskurs o wczesnej interwen­cji, który pozwala na szersze odczytywanie tego problemu w zakresie terminologicznym, ale przede wszystkim teoretycznym i praktycznym. Publikacja składa się z trzech części: w pierwszej zostały zgrupowane artykuły dotyczące założeń teoretycznych wczesnej interwencji logopedycznej; w drugiej części skupiono się na problemach wczesnej interwencji logopedycznej w okresie wczesnego dzieciństwa; trzecią część poświęcono wczesnej interwencji logopedycznej w okresie kryzysowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110687 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49865 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40171 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33233 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46468 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspieranie rozwoju samodzielności – zarówno w zakresie umiejętności samoobsługowych, jak i społecznych – stanowi podstawę działań inkluzywnych oraz gwarancję lepszej jakości życia. Jest to szczególnie ważne dla dzieci, nastolatków i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością złożoną, a zwłaszcza z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Niniejsza książka stanowi wygodną pomoc w przeprowadzeniu takiej interwencji edukacyjnej. Zawiera serię praktycznych list kontrolnych, które ułatwią kształtowanie umiejętności, a także ich obserwację i ocenę postępów. W tomie omówiono blisko 50 umiejętności związanych z trzema sferami: - samodzielność w domu (np. kąpiel pod prysznicem, suszenie włosów, zmywanie naczyń, przygotowywanie kanapek) - samodzielność w szkole (np. pakowanie plecaka, zapisywanie prac domowych w kalendarzu) - samodzielność w pracy i w czasie wolnym (np. wyjście do kina, wypłacanie pieniędzy z bankomatu, korzystanie z poczty elektronicznej). Dzięki temu, że każda z umiejętności została przedstawiona jako sekwencja drobnych, prostych czynności, listy kontrolne ułatwiają naukę i pozwalają opiekunowi udokumentować wykorzystany typ podpowiedzi oraz śledzić postępy na kartach podsumowujących. W dodatku zaproponowano formularze i wzory list kontrolnych do wykorzystania przez opiekunów i terapeutów. Obszerny kolorowy załącznik zawiera karty obrazkowe przedstawiające poszczególne kroki wybranych umiejętności. Jest to pomoc wizualna: karty należy wyciąć i na przykład przykleić w miejscu, gdzie będą najbardziej przydatne podczas wykonywania konkretnych czynności. W książce znajduje się kod do pobrania materiałów dostępnych online. Umożliwiają one dostosowanie nauczanej sekwencji czynności do potrzeb konkretnej osoby.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117910 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36113 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68733 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej