Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(133)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Artykuły
(101)
Publikacje naukowe
(33)
Książki
(32)
Publikacje fachowe
(25)
Publikacje dydaktyczne
(15)
E-booki
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(69)
wypożyczone
(18)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(16)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Wypożyczalnia Czarnków
(14)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Autor
Leśniewska Katarzyna
(6)
Gajdzica Zenon
(5)
Franków Łukasz
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Podgórska-Jachnik Dorota
(3)
Polak-Janik Ewelina
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(3)
Zacharuk Tamara
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Gołubiew-Konieczna Monika
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Głażewski Michał
(2)
Ignaciuk Michalina
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Litawa Aleksandra
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Mudło - Głagolska Karolina
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Pawlak Bożena
(2)
Pietras Tadeusz
(2)
Piwowońska Joanna
(2)
Plichta Piotr
(2)
Sipowicz Kasper
(2)
Skrzetuska Ewa
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Włodarczyk Katarzyna
(2)
Zaorska Marzenna
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Bartol Izabella
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bocian Beata
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Bugdalski Bogdan
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czebiołko Anna
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Deleżyńska Katarzyna
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Donocik Iwona
(1)
Drachal Halina
(1)
Dropińska Dagna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dziółko Marcin
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fula Milan
(1)
Garus Katarzyna
(1)
Gałkowska Monika
(1)
Gniazdowska Karolina
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Grabowski Mariusz
(1)
Grygiel Paweł
(1)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(1)
Grzesiak Hanna
(1)
Guratowska Katarzyna
(1)
Jacek Szmalec
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jamińska Angelika
(1)
Jeznach Klaudia
(1)
Joachimczak Beata
(1)
Kaleta Włodzimierz
(1)
Kałuba - Korczak Anna
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Kocejko Magdalena
(1)
Kocoń Malwina
(1)
Konrad Bogusław
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kotormus Oksana
(1)
Kowalkiewicz-Kulesza Agnieszka
(1)
Kruś - Kubaszwska Katarzyna
(1)
Krzymowska Ewelina
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kubik Ferdinand
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(68)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(96)
Kraj wydania
Polska
(136)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(137)
Odbiorca
Nauczyciele
(40)
Dyrektorzy szkół
(25)
Pedagodzy
(17)
Pedagodzy szkolni
(13)
Terapeuci
(9)
Wychowawcy klas
(8)
Specjaliści terapii uzależnień
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Edukacja włączająca
(132)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(23)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(13)
Kształcenie integracyjne
(12)
Nauczanie
(8)
Nauczyciele
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(7)
Szkolnictwo specjalne
(7)
Autyzm
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Niepełnosprawność
(5)
Uczniowie
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Aspiracje edukacyjne
(4)
Dziecko
(4)
Integracja społeczna
(4)
Neuropsychologia
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Szkolnictwo
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Potrzeby edukacyjne
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły ogólnodostępne
(3)
Współdziałanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bariery edukacyjne
(2)
Deprywacja (psychologia)
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dostępność architektoniczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Kształcenie
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Oświata
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Postawy
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rodzina
(2)
Różnorodność
(2)
Szkolnictwo koedukacyjne
(2)
Szkolnictwo specjalne - integracja
(2)
Szkoły
(2)
Szkoły (budynki)
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Adaptacja testu psychologicznego
(1)
Anoreksja
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bulimia
(1)
Błędy edukacyjne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza
(1)
Dorosłość
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dzieci kalekie
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja zdalna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Temat: czas
2001-
(44)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Czechy
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(97)
Artykuł z czasopisma fachowego
(54)
Artykuł z czasopisma naukowego
(31)
Praca zbiorowa
(10)
Artykuł problemowy
(9)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Opracowanie
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Raport
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Poradnik
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma teologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Felieton
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Referat
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(124)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(7)
Architektura i budownictwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Szkoła Specjalna
(15)
Dyrektor Szkoły
(14)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(10)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(7)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(7)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(6)
Wychowawca
(5)
Bliżej Przedszkola
(3)
Głos Pedagogiczny
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Życie Szkoły
(3)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Meritum
(2)
Nauczyciel i Szkoła
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Ruch Pedagogiczny
(2)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Remedium
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
137 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak - uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34038 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66570 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Projekt „Dostępna Szkoła” powstał z myślą o szkołach podstawowych wymagających poprawy szeroko rozumianej dostępności. Celem projektu było wypracowanie Modelu Dostępnej Szkoły, który miał wyznaczyć standardy w obszarze dostępności architektonicznej, w wymiarze technicznym, edukacyjnym oraz społecznym, a także w zakresie organizacji szkoły oraz procedur. W ramach projektu założono przetestowanie Modelu szkołach w całej Polsce, dzięki środkom przekazanym organom prowadzącym szkoły w formie grantów. Projekt „Dostępna Szkoła” realizowany był w latach 2019-2023 w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 - 2020, jako pilotaż działania „Szkoła bez barier” - program Dostępność Plus.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53705 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Przed współczesną szkołą jako ważnym środowiskiem wychowawczym i instytucją edukacyjną stawia się coraz poważniejsze zadania oraz wskazuje na konieczność zmiany dotychczasowego funkcjonowania szkoły na taki, który pozwoli aktywnie dostosowywać uczniów do otaczającej ich rzeczywistości społecznej. Powielanie w procesie edukacji tradycyjnych koncepcji nauczania okazuje się bowiem mało skuteczne wobec nowych potrzeb życia jednostkowego, społecznego i gospodarczego i tym samym utrudnia otwarcie się młodego pokolenia na nowości. Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu „równości w dostępie do edukacji” wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116513 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42321 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35418 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami. Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów. Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110977 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46429 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami. Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów. Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49831 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozległą problematykę tekstów składających się na niniejszą księgę z jednej strony łączy jej przesłanie „ku szerokim przestrzeniom rozwoju pedagogiki”, z drugiej Osoba Jubilata. Nie gubiąc z pola widzenia naszej dyscypliny, chcieliśmy godnie uczcić i – poprzez pisanie tej książki – z powagą świętować życiowy i zawodowy jubileusz Profesora Franciszka Wojciechowskiego. Jako współpracownicy, przyjaciele i uczniowie chcieliśmy podziękować za radość i doświadczenie współpracy, przyjaźni oraz naukowego mistrzostwa, za wzorce dydaktyki akademickiej i procedur badawczych, za życzliwość, przyjaźń, koleżeństwo i profesorską troskę. Patrząc w przyszłość, życzymy Ci, Drogi Jubilacie, dalszych sukcesów naukowych, szczęścia osobistego i nieprzemijających ciepłych relacji ze wszystkimi, w których życiorysach naukowych zaznaczyła się Twoja Osoba. Janina Kostkiewicz i Sylwia Opozda-Suder
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116037 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48190 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej