Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(81)
Forma i typ
Książki
(69)
Artykuły
(10)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(154)
wypożyczone
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(41)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(24)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(28)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(10)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(22)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(17)
Czytelnia Wągrowiec
(14)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Cooper Pamela J
(2)
Kalińska Sylwia
(2)
Kania Iwona
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Tomaszewska Agata
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Arkusińska Agnieszka
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barski Tadeusz
(1)
Batko Ewa
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bolek Dorota
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Chomicz-Jung Krystyna
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Commichau Anka
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czech Ewa
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Filarski Paweł
(1)
Filip Anna
(1)
Fitzgerald Michael
(1)
Foremski Artur
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Greenberg Janice
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Grucza Franciszek
(1)
Grzesiak Mateusz
(1)
Grzywna-Wileczek Anna
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Harpur John
(1)
Hipsz Katarzyna
(1)
Ignatowski Grzegorz
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Jackiewicz Martyna
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kanecka Krystyna
(1)
Kania Paweł
(1)
Kaniok Przemysław Eugeniusz
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Karpińska Anna
(1)
Karpowicz Paweł
(1)
Kaźmierczak Katarzyna
(1)
Kiezik-Kordzińska Ewa
(1)
Kledzik Agnieszka
(1)
Klinik Anna
(1)
Kosmala Janina
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Kowalska Samanta
(1)
Kołodziejczyk Anna
(1)
Krawczyk Anna
(1)
Krawczyk Jacek
(1)
Kreft-Baka Joanna
(1)
Kurcz Alicja
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Lawlor Maria
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lockwood Stephen
(1)
Makarewicz Renata
(1)
Marzec Danuta
(1)
Mikruta Adam
(1)
Mitręga Anna
(1)
Mortag Iris
(1)
Możdżonek Iwona
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Nocoń Jolanta
(1)
Notbohm Ellen
(1)
Nowel Ewa
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Nęcki Szymon
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Ondráková Jana
(1)
Ostrowski Wojciech
(1)
Palomares Susanna
(1)
Papuda-Dolińska Beata
(1)
Pawlik Maria Beata
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Plopa Mieczysław
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Pulchny-Wrona Magdalena
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Rittel Teodozja
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Schilling Dianne
(1)
Sikorska Iwona
(1)
Skrzydlewski Wojciech
(1)
Skulicz Danuta
(1)
Stępień-Nycz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(81)
Język
polski
(78)
nieznany (po)
(2)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(9)
Pedagodzy
(5)
Pedagodzy szkolni
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Animatorzy kultury
(1)
Logopedzi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Komunikacja społeczna
(55)
Nauczanie
(22)
Komunikacja interpersonalna
(16)
Nauczyciele
(11)
Dziecko autystyczne
(10)
Mowa
(10)
Dziecko
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Stosunki interpersonalne
(8)
Autyzm
(7)
Interakcje społeczne
(6)
Uczenie się
(6)
Uczniowie
(6)
Języki
(5)
Rodzice
(5)
Socjalizacja
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Agresywność
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Edukacja medialna
(4)
Język polski
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Multimedia
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Szkolnictwo
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Asertywność
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Dogoterapia
(3)
Domy dziecka
(3)
Dwujęzyczność
(3)
Dyslalia
(3)
Efektywność nauczania
(3)
Głusi
(3)
Indywidualny tok nauki
(3)
Integracja społeczna
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Metody nauczania
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Osobowość
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przemoc
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Stres
(3)
Słuch
(3)
Współdziałanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Adaptacja
(2)
Adopcja
(2)
Afazja
(2)
Bezdomność
(2)
Biblioterapia
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja domowa
(2)
Emisja głosu
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fonogesty
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Globalizacja
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Han-Ilgiewicz, Natalia
(2)
Hulek, Aleksander
(2)
Implanty
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Internet
(2)
Jedlewski, Stanisław
(2)
Joteyko, Józefa
(2)
Jąkanie
(2)
Język migowy
(2)
Kirejczyk, Kazimierz
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Komunikacja wspomagająca
(2)
Konflikt
(2)
Temat: dzieło
Matrix (film)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Piła - nauczanie języków obcych
(1)
Piła - oświata
(1)
Polska
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Poradnik
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Scenariusz zajęć
(3)
Encyklopedie
(2)
Poradniki
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Film
(1)
Gry komputerowe
(1)
Monografia
(1)
Młodzież
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program edukacyjny
(1)
Programy nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(5)
Język Polski w Liceum
(1)
Radio Szkole / program i omówienie audycji dla Klas I-IV
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Tygodnik Pilski
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
Życie Szkoły
(1)
81 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niewiele materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką – lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx. Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób wykorzystać w klasie lub gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść znakomicie motywuje uczniów. Niniejsza książka ma potencjał, by zmienić to, jak osoby ze spektrum rozumieją zachowania społeczne, i ułatwić im budowanie relacji międzyludzkich. dr Brenda Smith Myles Ohio Center for Autism and Low Incidence W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program wykorzystuje podejście multisensoryczne i jest przeznaczony do pracy z dziećmi w wieku 5–9 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu. Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi. Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi również zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu. Mieszka w Brandenton na Florydzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116661 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52687 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42318 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67790 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak - uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34038 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66570 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 0239-6718 [i. e. 1233-6408] ; nr 365)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 95)
Język fascynuje naukowców reprezentujących różne dyscypliny i subdyscypliny naukowe. Inspiruje teoretyków, którzy z różnych perspektyw (przyjętych koncepcji teoretycznych), za pomocą różnych metod, technik i narzędzi badają rzeczywistość języka. Jest też inspiracją dla praktyków odpowiedzialnych za tworzenie środowiska sprzyjającego rozwijaniu kompetencji językowych i komunikacyjnych osób w różnym wieku, z różnymi indywidualnymi potrzebami i możliwościami korzystania z tego narzędzia porozumiewania się z innymi ludźmi. Szczególnie inspirujący wydaje się język dziecka, które przejmuje i nasiąka tym wszystkim, co dzieje się wokół, tym, co nowe, co wartościowe, i tym, co niekoniecznie jest pożądane, ale dostępne dla dziecka. Język dziecka jest fascynujący, ponieważ dziecko nie tylko przyswaja sam język, poznaje też, co za jego pomocą można wyrazić, sprawdza „granice swojego języka”. W specyficzny sposób korzysta z możliwości, jakie daje to narzędzie pozwalające na wyrażanie myśli, odzwierciedlanie przeżyć, doświadczeń, komunikację z innymi ludźmi. Dziecko bawi się słowami, eksperymentuje, łączy słowa niejako wbrew lub na przekór zasadom, po to, by wyrazić to, co chce. Z tej właśnie fascynacji językiem, różnymi jego aspektami zrodziła się idea powstania książki. Autorzy tekstów reprezentują różne dyscypliny i subdyscypliny naukowe oraz praktykę edukacyjną. Wspólnie podejmują wysiłek przedstawienia wybranych zagadnień języka i języka dziecka. Dzielą się swoimi poszukiwawczymi fascynacjami, wynikami badań, rezultatami doświadczeń praktycznych, sytuując swoje rozważania w jednej z dwóch perspektyw: teoretycznej lub praktycznej. Zaprezentowane ujęcia: języka, komunikacji i języka dziecka są propozycjami uwzględniającymi aktualny stan badań i najnowszą wiedzę interdyscyplinarną dotyczącą zagadnień języka. Obejmują refleksją aktualne wątki, wśród których mieszczą się m.in. zagadnienia historii języka, inferencji języka, roli języka w procesie aktualnej i przyszłej komunikacji, dwujęzyczności i wielojęzyczności, specjalnych potrzeb edukacyjnych, języka migowego, języka literatury, filmu, języka emocji itp. Rozważania autorów nie wyczerpują zagadnienia, lecz otwierają nowe pola do analiz teoretycznych, dociekań badawczych, działań praktycznych nad językiem. Inspirują do dyskusji nad przeszłością, teraźniejszością i przyszłością języka (języków) dziecka. Inspirując, pozostawiają przestrzeń do kolejnych naukowych spotkań i dyskusji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42956 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść: Jadwiga Daszykowska - Jakość życia dziecka w perspektywie pedagogicznej; Tomasz Gmerek - Edukacja i nierówności społeczne (wybrane problemy); Katarzyna Tomasik - Rola i znaczenie debaty publicznej na rzecz edukacji; Inetta Nowosad - Możliwości i ograniczenia oddziaływania polityki oświatowej na jakość pracy szkoły; Joanna M. Michalak - Przywództwo dla wzmacniania szans edukacyjnych uczniów; Anna Szczęsna - Wsparcie społeczne nauczycieli i uczniów jako wymiar jakości pracy szkoły; Inetta Nowosad - Współpraca nauczycieli z rodzicami i szkoły ze środowiskiem lokalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105154 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34584 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Edukacja medialna to zadanie ogólnospołeczne, ponieważ wszyscy obywatele są użytkownikami i beneficjentami różnych technologii, które wykorzystują we wszystkich kluczowych sferach własnego życia. […] Współczesna cywilizacja medialna niesie ze sobą nie tylko szanse, ale również liczne zagrożenia dla rozwoju, zdrowia, a nawet życia człowieka. Jedynie na drodze edukacji do nowych technologii, poprzez nie i dla nich jesteśmy w stanie sprostać tym wyzwaniom, a w rezultacie budować solidne fundamenty dla społeczeństwa obywatelskiego, społeczeństwa wiedzy i społeczeństwa demokracji komunikacyjnej. Agnieszka Ogonowska, Grzegorz Ptaszek
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110872 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40486 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98298 P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program jest przeznaczony do stosowania w niewielkich grupach dzieci i młodzieży w wieku 7–16 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52908 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42479 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35503 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67791 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie skierowane do socjologów, politologów, pedagogów, antropologów kultury i historyków zajmujących się wielokulturowością w aspekcie teoretycznym i praktycznym. Artykuły w nim zamieszczone wzbogacają wiedzę o mniejszościach narodowych i możliwościach dialogu z nimi. Podpowiadają, jak pogodzić edukację narodową z edukacją wielokulturową, zachowując własną tożsamość narodową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z tej książki dowiecie się: 1.Co zrobić, aby osiągnąć lepsze wyniki w nauce? 2.Jak zbudować w szkole atmosferę wzajemnej życzliwości i szacunku? 3.Jakie zmiany wprowadzić, aby uczniowie i nauczyciele mieli satysfakcję z nauki? 4.Jak budować autorytet nauczyciela? 5.Jak poprzez negocjacje i mediacje rozwiązywać w szkole konflikty? 6.Jak pomagać uczniom wymagającym pomocy? 7.Co zrobić, żeby uczniowie lubili swoją szkołę?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103441 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
(Nauczyciel z klasą)
Jeśli jesteś nauczycielem, pedagogiem lub wychowawcą, z pewnością akty agresywnego zachowania widziałeś wiele razy. Być może widujesz je często. Na pewno nie jest Ci obce związane z tym poczucie lęku i bezradności. Ten film, przygotuje cię do stawienia czoła zachowaniom agresywnym. Dzięki radom w nim zawartym będziesz wiedział: kiedy reagować, jak reagować i jakie prawa Ci przysługują. Co to jest agresja? Jakie są jej rodzaje? Co jest przyczyną agresji? Jak przeciwdziałać zachowaniom agresywnym? Nieprawidłowe i szkodliwe reakcje nauczyciela na agresję. Zasady skutecznego reagowania na agresję. Zasady skutecznego reagowania na agresję fizyczną - bójkę uczniów. Szkolny system skutecznego postępowania z agresją. Zasady postępowania z agresją wobec nauczyciela: - kiedy reagować - jak reagować - jakie prawa w tej sytuacji przysługują nauczycielowi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 2543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; t. 11)
Tom stanowi kontynuację treści zawartych w tomie 10. Zawarte są tu teksty ujmujące problematykę współdziałania poprzez pewne interpretacje teoretyczne i ich odniesienia do praktyki, wzbogacone często opisem konkretnych technologii działania. Książka ta cechuje się żarliwością i zaangażowaniem autorów w sprawy dziecka. Rozdział I zajmuje się analiza tytułowego pojęcia współdziałania oraz pojęcia dialogu, samorządności i demokracji w wybranych koncepcjach edukacyjnych (c. Frieneta, J.Deweya). Rozdział II eksponuje interakcje pomiędzy dzieckiem a nauczycielem, mówi o integracji uczniów niepełnosprawnych w przeciętnej klasie szkolnej, o komunikacji interpersonalnej. Rozdział III zawiera głównie rozprawy, w których dąży się do "wyostrzenia" pojęcia integracji - jej form i nowych przestrzeni współdziałania jako drogi poszukiwania wartości, omawia następujące obszary integracji: tematyczno-problemową, czynnościowo-strukturalną, czasoprzestrzenno-interpesonalną, autokreacyjną. Publikacja wzbogaca wiedzę o nowych przestrzeniach, metodach i formach współdziałania. Ukazuje potrzebę więzi, dialogu, bezpiecznej współpracy i przyjaźni. Wskazuje, że waloryzacja międzyosobowej przestrzeni odbywa się poprzez uznanie ponadkulturowych wymiarów dobra, piękna i prawdy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107844/Cz.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48883 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64815 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zajrzyj i Znajdź)
Publikacja poświęcona jest zagadnieniom z zakresu psychoedukacji: komunikacji interpersonalnej, asertywności, stresowi, emocjom i samoocenie. Każdy blok tematyczny składa się z krótkiej części teoretycznej, jak również ćwiczeń i kart pracy do wykorzystania w codziennej pracy z uczniami szkoły podstawowej, a także gimnazjum. Materiały pomogą zrozumieć uczniom przeżywane przez nich emocje i zaprezentują sposoby radzenia sobie z nimi. Stanowią znakomite narzędzie i skuteczną pomoc w realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i psychoedukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108359 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49140, 49518 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45719 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64436 P 1,4 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej