Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(447)
Forma i typ
Książki
(444)
Publikacje naukowe
(396)
Publikacje fachowe
(47)
Publikacje dydaktyczne
(27)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(756)
wypożyczone
(71)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(251)
Czytelnia Piła
(13)
Wypożyczalnia Chodzież
(84)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(150)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(107)
Wypożyczalnia Złotów
(111)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(67)
Czytelnia Wągrowiec
(31)
Informatorium
(5)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Ogińska-Bulik Nina
(4)
Szluz Beata
(4)
Czepczor-Bernat Kamila
(3)
Domagała Aneta
(3)
Gawda Barbara
(3)
Kusztal Justyna
(3)
Małachowska Ewa
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bielski Janusz
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Gawłowski Robert
(2)
Gmiterek Grzegorz
(2)
Grzywniak Celestyna
(2)
Głowacka-Penczyńska Anetta
(2)
Jach-Salamon Natalia
(2)
Kalinowska-Witek Barbara
(2)
Kazek Beata
(2)
Klonowska Iwona
(2)
Kolberg Oskar
(2)
Korendo Marta
(2)
Kozłowski Tomasz
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Krasoń Katarzyna
(2)
Kucharczyk Izabella
(2)
Lipka Anna
(2)
Machalski Paweł
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Makowski Krzysztof
(2)
Piasecka Małgorzata
(2)
Plebańska Marlena
(2)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(2)
Potulicka Eugenia
(2)
Potyrała Katarzyna
(2)
Stróżyński Tomasz
(2)
Szafrańska Karina
(2)
Szczepara-Fabian Magdalena
(2)
Szołtysek Adolf Ernest
(2)
Tomas Iwona
(2)
Wejner-Jaworska Teresa
(2)
Żerbiłło-Łabuński Józef
(2)
Żołądź-Strzelczyk Dorota
(2)
Żychlińska Justyna
(2)
Abraham-Diefenbach Magda
(1)
Adamczyk Marcin
(1)
Adamiak Barbara
(1)
Aleksandrowicz Renata
(1)
Andrzejewska Aneta
(1)
Angiel Joanna
(1)
Arczewska Magdalena
(1)
Art Piotr
(1)
Ashwell Margaret
(1)
Baar Maria
(1)
Badora Aleksandra
(1)
Banach Iwona
(1)
Banasik Mirosław
(1)
Banaszkiewicz Paulina
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Barr Nicholas Adrian
(1)
Bartkowiak Edyta
(1)
Bartkowiak Paweł
(1)
Bartosiak Łukasz
(1)
Bażyńska-Chojnacka Katarzyna
(1)
Becker Włodzimierz
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Beisert Maria
(1)
Benner Dietrich
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bernaczyk Michał
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bielecka Krystyna (filozof)
(1)
Biernat Tomasz
(1)
Bilos Pierre Piotr
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bojarska-Sokołowska Agnieszka
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borek Zbigniew
(1)
Bornio Jakub
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borsich Szymon
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Borzęcka Anna (pedagogika)
(1)
Bozacka Małgorzata
(1)
Brown Steve
(1)
Bryant John (1949- )
(1)
Brzechczyn Krzysztof
(1)
Brzosko Anna
(1)
Brzóska Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Buczek Agata
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Bunio-Mroczek Paulina
(1)
Burnos Agnieszka
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąk Grzegorz
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(174)
2010 - 2019
(259)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(407)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(447)
Niemcy
(1)
Język
polski
(445)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(24)
Nauczyciele
(15)
Psycholodzy
(11)
Pedagodzy
(10)
Rodzice
(9)
Menedżerowie
(7)
Studenci
(6)
Logopedzi
(5)
Dyrektorzy szkół
(3)
Lekarze
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pracownicy naukowi
(3)
Dorośli
(2)
Kulturoznawcy
(2)
Neurolodzy
(2)
Politycy
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawnicy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Socjolodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Urzędnicy
(2)
Adwokaci
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Doradcy personalni
(1)
Duchowieństwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Kuratorzy rodzinni
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy
(1)
Prokuratorzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy biegli sądowi
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Publicyści
(1)
Rehabilitanci
(1)
Seksuolodzy
(1)
Specjaliści ds. konsultingu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Sędziowie
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(10)
Studenci
(1)
Temat
Rodzina
(18)
Uczniowie
(18)
Dzieci
(16)
Nauczyciele
(14)
Młodzież
(13)
Literatura polska
(12)
Nauczanie
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Autyzm
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Jakość życia
(10)
Kształcenie
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Wsparcie społeczne
(10)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(10)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(9)
Internet
(9)
Mowa
(9)
Postawy
(9)
Tematy i motywy
(9)
Uczucia
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Zarządzanie
(9)
Dziecko
(8)
Opieka społeczna
(8)
Osoby w wieku starszym
(8)
Rzeczywistość wirtualna
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Wychowanie
(8)
Zaburzenia mowy
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Logopedia
(7)
Radzenie sobie ze stresem
(7)
Szkolnictwo
(7)
Terapia logopedyczna
(7)
Uczenie się
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Kultura
(6)
Media społecznościowe
(6)
Metody nauczania
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Praca
(6)
Rola społeczna
(6)
Samorząd terytorialny
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Alkoholizm
(5)
Literatura
(5)
Literatura dla dzieci
(5)
Małżeństwo
(5)
Metodologia
(5)
Muzykoterapia
(5)
Narracja
(5)
Nastolatki
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Polityka oświatowa
(5)
Pomoc psychologiczna
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Rynek pracy
(5)
Stres
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Zachowania ryzykowne
(5)
Administracja publiczna
(4)
Afazja
(4)
Antropologia filozoficzna
(4)
Badania naukowe
(4)
Bezpieczeństwo
(4)
Bezpieczeństwo narodowe
(4)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Dobrostan psychiczny
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Kariera
(4)
Kobieta
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Motywacja
(4)
Nauczanie języków obcych
(4)
Neuropsychologia
(4)
Niepełnosprawność
(4)
Ojcostwo
(4)
Okupacja niemiecka Polski (1939-1945)
(4)
Organizacje
(4)
Otyłość
(4)
PRL
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Przestępcy
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Psychoterapia
(4)
Temat: dzieło
Dwie małpy Bruegla
(1)
Dzieła wszystkie
(1)
Kobieta i Życie (czasopismo ; 1951-2002)
(1)
Ludzie na moście
(1)
Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Solidarité
(1)
Vermeer
(1)
Temat: czas
2001-
(216)
1901-2000
(102)
1989-2000
(46)
1945-1989
(44)
1801-1900
(25)
1701-1800
(15)
1939-1945
(13)
1601-1700
(8)
1918-1939
(8)
1501-1600
(6)
1401-1500
(4)
1914-1918
(4)
200-101 p.n.e.
(4)
300-201 p.n.e.
(4)
400-301 p.n.e.
(4)
500-401 p.n.e.
(4)
100-1 p.n.e.
(3)
101-200
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1901-1914
(3)
201-300
(3)
301-400
(3)
401-500
(3)
501-600
(3)
600-501 p.n.e.
(3)
700-601 p.n.e.
(3)
800-701 p.n.e.
(3)
1-100
(2)
1001-1100
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1901- 2000
(1)
1914-1920
(1)
2001
(1)
2001- DBN
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Temat: miejsce
Polska
(171)
Europa
(10)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Niemcy
(5)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Rosja
(4)
Wągrowiec (woj. wielkopolskie)
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Piła (woj. wielkopolskie ; okolice)
(3)
Ukraina
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Wielkopolska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie ; okręg)
(2)
Kraj Warty (1939-1945)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Piła (woj. wielkopolskie)
(2)
Słowacja
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(2)
Świat
(2)
Arabia Saudyjska
(1)
Bliski Wschód
(1)
Brandenburgia (Niemcy ; kraina historyczna)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chełmskie
(1)
Chiny
(1)
Chodzież (woj. wielkopolskie, pow. chodzieski)
(1)
Ciechanów (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Czarnogóra
(1)
Czechy
(1)
Estonia
(1)
Francja
(1)
Gdańsk-Prusy Zachodnie (1933-1945)
(1)
Górny Śląsk
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kanada
(1)
Kosowo
(1)
Krajenka (woj. wielkopolskie, pow. złotowski, gm. Krajenka)
(1)
Krajna
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Litwa
(1)
Mazowsze
(1)
Mieścisko (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Mirosławiec (woj. zachodniopomorskie, pow. wałecki, gm. Mirosławiec)
(1)
Powiat płocki (woj. mazowieckie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Półwysep Indochiński
(1)
Sanok (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Singapur
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Więziennictwo
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1920-1939)
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
ZSRR
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Zabór pruski
(1)
Łotwa
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęgowo (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(436)
Raport z badań
(39)
Praca zbiorowa
(38)
Opracowanie
(13)
Materiały pomocnicze
(10)
Podręcznik
(8)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Antologia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Rozprawa doktorska
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z gazety
(1)
Biografia
(1)
Biogram
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film polski
(1)
Gry hazardowe
(1)
Kronika szkolna
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Programy nauczania
(1)
Proza
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusz
(1)
Synteza
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(153)
Socjologia i społeczeństwo
(97)
Psychologia
(96)
Historia
(66)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(39)
Medycyna i zdrowie
(34)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(31)
Zarządzanie i marketing
(29)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(25)
Literaturoznawstwo
(21)
Kultura i sztuka
(19)
Językoznawstwo
(15)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(13)
Filozofia i etyka
(13)
Media i komunikacja społeczna
(13)
Etnologia i antropologia kulturowa
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(9)
Nauka i badania
(8)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Matematyka
(4)
Religia i duchowość
(4)
Biologia
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Monografia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Transport i logistyka
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Humanistyczna
(1)
447 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przejrzysty i pouczający przewodnik po świecie witamin, minerałów i ziół, proste wskazówki najlepszych specjalistów, co i w jakich dawkach stosować, ułoźony alfabetycznie spis preparatów wspomagających i chorób, bezcenne informacje o moźliwych skutkach ubocznych i interakcjach. Książka Uzdrawiająca moc witamin minerałów i ziół pochodzi z wydawnictwa Readers Digest. Publikacja jest pracą zbiorową . Należy do gatunków: poradniki, zdrowie, ziołolecznictwo i medycyna naturalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116696 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 606)
W monografii podjęto tematykę ludzkiego szczęścia należącą do najbardziej intrygujących zagadnień współczesnej psychologii. Autorka w zwięzły i przystępny sposób, prowadząc rozważania teoretyczne i empiryczne, próbuje odpowiedzieć na kluczowe pytanie o możliwości podnoszenia poziomu szczęścia. Zaprzecza tezie o stałym potencjalnym poziomie szczęścia, przytaczając naukowo potwierdzone sposoby na poprawę zadowolenia z życia i samopoczucia. Kluczową metodą pozytywnego odziaływania na poziom dobrostanu jest uświadomiona, ukierunkowana na realizację określonego celu aktywność, którą autorka rozpatruje również w kontekście pozytywnej i negatywnej motywacji. W części teoretycznej monografii dokonano gruntownego przeglądu literatury dotyczącej psychologii szczęścia, część empiryczna zaś przedstawia opis dwóch eksperymentów dotyczących możliwości i warunków oddziaływania na poziom szczęścia. Monografia adresowana jest do osób zajmujących się problematyką jakości życia. Może też służyć jako pomoc dydaktyczna, szczególnie tym studentom, którzy są zainteresowani wiedzą i warsztatem badawczym w obszarze psychologii pozytywnej. Ponadto może okazać się interesującą lekturą dla wszystkich osób ciekawych sposobów na podniesienie poziomu swojego szczęścia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czym jest ocenianie zachowania i czemu służy? Czy jest konieczne? Czy może sprzyjać rozwojowi uczniów i uczennic? Wielu nauczycieli, uczniów oraz rodziców zadaje sobie te pytania. Autorki publikacji, jako nauczycielki, same od lat poszukują sensu oceniania zachowania, a także alternatywnych rozwiązań wobec powszechnie stosowanych systemów punktowych i ocen opisowych. W książce opisują zmianę (a może nawet rewolucję), na którą się zdecydowały - odejście od "ustalania oceny zachowania" na rzecz budowania w szkole klimatu dla uczniowskiej autorefleksji, a wszystko w granicach prawa oświatowego. Prezentują trzy modele, w których ocenianie zachowania to całoroczny proces wspomagający uczniów i uczennice w samopoznaniu, kształtowaniu kompetencji społeczno- emocjonalnych, świętowaniu sukcesów, wyciąganiu wniosków z potknięć, docenianiu wysiłku wkładanego we własny rozwój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117643 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zdrowa osoba społeczna to przedmiot zainteresowania szerokiego grona odbiorców, zaczynając od rodziców, po nauczycieli, pedagogów, lekarzy, trenerów, stowarzyszenia i zwykłych czytelników pracujących nad rozwojem osobowym. Przedstawione determinanty rozwojowe w interdyscyplinarnym ujęciu integrują wiedzę w celu: po pierwsze zrozumienia prawidłowości rozwojowych, po drugie przedstawienia metody analizy trzech zmiennych warunkujących mentalne i fizyczne blokady życia: szczególnie fakty społeczne, reguły systemu rodzinnego oraz role poszczególnych jednostek. Po trzecie zawiera narzędzia umożliwiające osobistą pracę nad poprawą jakości życia, intencjonalną pracą z zaburzeniami rozwojowymi. Książka zawiera ponadto informacje związane z taką degradacją struktury biologicznej człowieka w wyniku dewiacyjnej wielopokoleniowej socjalizacji, która finalnie kończy się zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Reasumując, zrozumienie czynników warunkujących konstytuowanie się istoty biologicznej w osobę społeczną, otwiera drzwi do intencjonalnej celowej socjalizacji wtórnej, skutkującej odzyskaniem w wielu wypadkach całkowitego zdrowia jednostki, nawet tej z zaburzeniami rozwojowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114909 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51778 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41773 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34535 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47986 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66960 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja w stanie ostrym : obraz i dynamika / Małgorzata Krajewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 480 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
"Recenzowana monografia dotyczy rzadko poruszanego w piśmiennictwie polskim tematu zaburzeń afatycznych występujących w tzw. fazie ostrej i podostrej u pacjentów po udarze niedokrwiennym mózgu. […] Problematyka podjęta w pracy Małgorzaty Krajewskiej jest tym bardziej istotna, że grupa pacjentów po udarze mózgu jest zdecydowanie najliczniejszą spośród wszystkich wymagających terapii neurologopedycznej. […] Stworzenie pełnego opisu tego zaburzenia i poznanie jego dynamiki wydaje się więc wręcz koniecznością nie tylko z punktu widzenia teorii, ale przede wszystkim praktyki neurologopedycznej." (z recenzji prof. UG, dr hab. Katarzyny Kaczorowskiej-Bray)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia ma interdyscyplinarny charakter, porusza bowiem zagadnienia koincydentnie łączące ze sobą sztukę, w tym zwłaszcza sztukę muzyczną, estetykę z namysłem filozoficznym oraz psychologiczno-pedagogicznym i wreszcie cały obszar terapii przez sztukę. Stanowi wykładnię dla prowadzenia badań diagnostycznych i weryfikacyjnych jako element strategii action research prowadzonej przez terapeutę posługującego się muzyką. Książka skierowana jest do badaczy i praktyków muzykoterapii, jej przekaz jednak uniwersalnie wskazuje na kierunki badań nad terapeutycznym wyzyskaniem sztuki, a zatem dotrze również do arteterapeutów zajmujących się pracą poprzez sztuki wizualne, teatr, taniec, dramę czy literaturę. Ale odbiorcą tekstu stać się mogą jednocześnie sami artyści, pragnący zgłębić tajniki wpływu działań twórczych na własny dobrostan, wreszcie animatorzy pracujący z młodzieżą, którzy dowiedzą się jak weryfikować efekty swojej codziennej pracy. Odrębną grupę stanowić będą akademicy, w tym studenci medycyny, psychologii i pedagogiki, zwłaszcza zaś pedagogiki specjalnej i arteterapii. Sztuka – terapia – poznanie. W stronę podejścia indywidualizującego w badaniach muzykoterapeutycznych. Available from: https://www.researchgate.net/publication/311559134_Sztuka_-_terapia_-_poznanie_W_strone_podejscia_indywidualizujacego_w_badaniach_muzykoterapeutycznych [accessed Aug 23, 2017].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113514 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117133 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53001 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49196 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68060 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67970 P 3,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 67902 P 16,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język a komunikacja w afazji / Jolanta Panasiuk. - Wydanie II - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2022. - 402, [1] strona : wykresy ; 24 cm.
(Komunikacja Językowa i Jej Zaburzenia ; 29)
Monografia Jolanty Panasiuk ma walory, które dotyczą nie tylko bogatego materiału badawczego, ale też nowoczesnego podejścia do zagadnień opisu zaburzeń mowy u osób po uszkodzeniach lewej półkuli mózgu. Autorka wyszła poza ramy lingwistycznej analizy zaburzeń afatycznych z konstatacją miejsca uszkodzenia w ośrodkowym układzie nerwowym, które to podejście dominowało w prowadzonych badaniach klinicznych. Przedmiotem rozważań nie jest jedynie afazja, lecz człowiek z poważnym defektem mowy. Autorka należy do pierwszych badaczy w kraju, którzy podjęli kierunek badań zainicjowany przez Olivera Sacksa w 1979 r. w odniesieniu do pacjentów psychiatrycznych w Anglii i Aleksandra R. Łurię w Rosji z początkiem lat 70. ubiegłego wieku w odniesieniu do chorych neurologicznie. Monografia Jolanty Panasiuk ma walory, które dotyczą nie tylko bogatego materiału badawczego, ale też nowoczesnego podejścia do zagadnień opisu zaburzeń mowy u osób po uszkodzeniach lewej półkuli mózgu. Autorka wyszła poza ramy lingwistycznej analizy zaburzeń afatycznych z konstatacją miejsca uszkodzenia w ośrodkowym układzie nerwowym, które to podejście dominowało w prowadzonych badaniach klinicznych. Przedmiotem rozważań nie jest jedynie afazja, lecz człowiek z poważnym defektem mowy. Autorka należy do pierwszych badaczy w kraju, którzy podjęli kierunek badań zainicjowany przez Olivera Sacksa w 1979 r. w odniesieniu do pacjentów psychiatrycznych w Anglii i Aleksandra R. Łurię w Rosji z początkiem lat 70. ubiegłego wieku w odniesieniu do chorych neurologicznie. Jolanta Panasiuk w badaniach odeszła od statycznego pojmowania afazji i zanalizowała to zjawisko dynamicznie w ujęciu rozwojowym. To pozwoliło Jej spojrzeć na osobę z uszkodzeniem mózgu, która podejmuje próby radzenia sobie w codziennych sytuacjach życiowych, przezwyciężania trudności w komunikowaniu się z otoczeniem. Opisała również problemy osób chorych w spostrzeganiu i ocenie ich sytuacji, wskazała na braki w rozumieniu emocji, motywacji i kontroli własnych zachowań. Dzięki takiemu podejściu konstatowała różnice w zachowaniach wielu chorych, niezależnie od natężenia zaburzeń mowy. [...] Autorka jest także świadoma, że stan funkcjonalny badanych osób nie jest trwały, może być modyfikowany przez różne czynniki dodatkowe: organiczne, psychologiczne, sytuacyjne. Dlatego chorych badała w przedziale kilku tygodni, kilku miesięcy, a nawet kilku lat. Takie podejście ma uzasadnienie w postępach neurofizjologów, psychofarmakologów, neurologów, którzy dokumentują znaczenie plastyczności ośrodkowego układu nerwowego oraz mechanizmów adaptacyjnych, decydujących o kompensacji zaburzeń, co jest wyznacznikiem skuteczności oddziaływań rehabilitacyjnych logopedów, neuropsychologów i neuropsychiatrów. Z recenzji prof. dra hab. Marcelego Klimowskiego Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49444 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Problem bezrobocia pojawił się na nowo w Polsce zaledwie kilka lat temu i postawił przed pracownikami nowe pytania. W rozdziale pierwszym przedstawiono indywidualne i społeczne następstwa bezrobocia w Europie Zachodniej oraz wyjaśnienia nierówności szans na rynku pracy i gorszej sytuacji kobiet, młodzieży i ludzi starszych, a także omówienie psychopatologicznych teorii wyjaśniających jedno z następstw bezrobocia - pogorszenie samopoczucia. Rozdział drugi zawiera informacje o charakterystycznych cechach polskiego bezrobocia, o nierównych szansach różnych kategorii bezrobotnych na uzyskanie pracy i o sytuacji rodziny bezrobotnych (wykorzystano w nim wyniki wielu badań socjologicznych z ostatnich lat). Następne cztery rozdziały zajmują się badaniami nad stereotypami dotyczącymi bezrobocia i bezrobotnych oraz pomocy (omówiono m.in. uczciwość pobierających zasiłek, sytuację materialną bezrobotnych i zajęcia bezrobotnych kobiet i mężczyzn oraz charakterystykę typowego bezrobotnego).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108860 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42288 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32337 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29770, 30340 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115266 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41439, 41438 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34848 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66837 (1 egz.)
Książka
W koszyku
NowośćPOWIĘKSZ Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej) Cena: 40.00 Ilość: 1 Do koszyka Autor/Redaktor: Kasper Sipowicz, Tadeusz Pietras Rok: 2017 OPIS OPIS FIZYCZNY DO POBRANIA SUGEROWANE W rozwiniętych krajach Zachodu obserwuje się od lat odchodzenie od idei integracji i zastępowanie jej konstruktem inkluzji społecznej. Jest to koncepcja o wiele szersza od integracji, która dalece wykracza poza tradycyjnie pojmowane obszary pracy pedagoga. Pedagogika inkluzyjna nie pozostaje jedynie w sferze teoretycznych rozważań, lecz postuluje wprowadzenie konkretnych rozwiązań w oświacie. Do najważniejszych z nich należą spersonalizowanie procesu nauczania i wychowania oraz praca na zasobach ucznia, czyli skupienie się na talentach uczennic i uczniów, oraz rozwijanie tychże predyspozycji. Polscy pedagodzy, nauczyciele i inni specjaliści mieli jednak ograniczony dostęp do tych nowinek, ponieważ na polskim rynku wydawniczym brakowało książki kompleksowo opisującej tę nową koncepcję pedagogiczną. Dlatego prawdziwy przełom stanowi monografia naukowa Kaspra Sipowicza i Tadeusza Pietrasa pt. Wprowadzenie do pedagogiki inkluzyjnej (włączającej). Czytelnik z niniejszej książki dowie się: czym różni się pedagogika inkluzyjna od integracyjnej; jak wygląda w praktyce zastosowanie metod pedagogiki inkluzyjnej w nauczaniu przedszkolnym – pedagogika Reggio; na czym polega dydaktyka w szkole inkluzyjnej; jak należy kształcić nauczycieli i pedagogów do pracy w szkole inkluzyjnej; o związkach pedagogiki inkluzyjnej z Disability Studies; jak zastosować koncepcję pedagogiki inkluzyjnej wobec kryzysu imigracyjnego w Europie i fali emigracji w Polsce; o aspektach ekonomicznych i społecznych wprowadzenia pedagogiki inkluzyjnej; jak wpisuje się pedagogika inkluzyjna we współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem monografii jest ustalenie, opis i wyjaśnienie ryzyka związanego z zarządzaniem strategicznym w różnych podmiotach funkcjonujących w rzeczywistości gospodarczej. Spełniane przez te podmioty role w gospodarce i społeczeństwie powodują ich narażanie na wpływ różnego rodaju zdarzeń, które ograniczają możliwość osiągania celów bądź czynią ich osiąganie niemożliwym. (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118079 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Masturbacja dziecięca : od diagnozy do interwencji / Maria Beisert. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2022. - 343 strony ; 21 cm.
Masturbacja dziecięca – jedna z powszechnych postaci ekspresji seksualnej – jest źródłem wielu kontrowersji i burzliwych debat. Po pierwsze dlatego, że należy do praktyk seksualnych uprawianych samotnie, wykluczających funkcję prokreacyjną i obecność partnera i z tego powodu nierzadko uznawanych za patologiczne. Po drugie, ponieważ dotyczy dzieci – istot, które uznawane są za aseksualne. Ten podwójnie umocowany niewiedzą lęk o los dziecka rodzi niepokój dorosłych i skutkuje poszukiwaniem rozwiązań. Celem tej publikacji jest dostarczenie rzetelnej wiedzy, opartej na koncepcjach teoretycznych i wynikach badań empirycznych, pozwalających opisać, wyjaśnić i przewidzieć zjawiska związane z seksualnością człowieka. Autorka opisała zjawisko masturbacji dziecięcej i podała kryteria pozwalające odróżnić zjawiska należące do normy rozwojowej od takich, które od tej normy odbiegają. W kolejnych rozdziałach czytelnik znajdzie charakterystykę masturbacji dziecięcej na każdym etapie dzieciństwa. Książkę wieńczą rozdziały o postępowaniu diagnostycznym oraz planowaniu interwencji. Ostatecznie pomysł napisania książki zawdzięczam dziennikarzom zadręczającym mnie pytaniem: Co należy mówić rodzicom, których dziecko się masturbuje? i cierpliwie przyjmującym moje sakramentalne Nie wiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43325 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49573 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyką osobowości nauczyciela zajmowali się głównie psycholodzy. Pierwsze polskie dociekania w tym zakresie odnoszą się nie do osobowości, lecz do „duszy” nauczyciela. Później pojawiły się prace traktujące o jego „instynkcie” i „typie antropologicznym”. Przedmiotem kolejnych rozważań stał się „talent” nauczyciela i wreszcie zaczęto zajmować się nauczycielską „osobowością”. Pojmowano ją zresztą rozmaicie - jako strukturę, w której dominującą rolę odgrywają czynniki biologiczne bądź psychologiczne, pedagogiczne czy społeczne. W badaniach nad zawodem nauczyciela prowadzonych w ostatnich kilkudziesięciu latach daje się zauważyć zjawisko odchodzenia od badań normatywno-spekulatywnych, opartych na rozumowaniu dedukcyjnym, i podejmowaniu badań empirycznych, opartych na rozumowaniu indukcyjnym. W re?eksji nad nauczycielem mamy do czynienia z przesuwaniem się punktu ciężkości z prób nakreślenia obrazu idealnego nauczyciela w kierunku badań empirycznych czynnych zawodowo rzeczywistych nauczycieli, kończących się z reguły próbami typologii. […] Jeden z najwybitniejszych twórców polskiej pedeutologii - Jan Władysław Dawid - w swoim dziele O duszy nauczycielstwa pisał, że: „Istotą nauczycielskiego powołania jest miłość dusz ludzkich”. Ta miłość do wychowanków stanowiła dla autora fundament efektywności pracy wychowawczej i motywację do samokształcenia nauczyciela. […] W ostatnich latach odnotowuje się coraz częściej badania nad rzeczywistym nauczycielem. Analizuje się jego czynności zawodowe i poszukuje czynników warunkujących większą efektywność pracy. W badaniach tych coraz wyraźniej eksponuje się aspekt prakseologiczny. Szuka się odpowiedzi na pytania: co powinien wiedzieć i umieć dobry nauczyciel określonej specjalności? Jak poszczególne czynności związane z wykonywanym zawodem powinien wykonywać, aby działać sprawnie i skutecznie? Jakie kompetencje moralne, społeczne i komunikacyjne powinien posiadać? Przy zastosowaniu w badaniach metody indukcyjnej stwierdzono rzeczywiste cechy konkretnych nauczycieli lub grup nauczycielskich. Pokazano czynniki warunkujące osiąganie sukcesów pedagogicznych, wskazano na zależności między cechami osobowo-zawodowymi i niektórymi czynnikami zewnętrznymi a rezultatami pracy. […] Jak pisze autor Nauczyciel dokonały publikacji Janusz Bielski cech efektywnego nauczyciela poszukuje się również dzisiaj, ale coraz częściej pojawiają się u badaczy przekonania, że cechy te nie są wrodzone i że można je wykształcić w procesie przygotowania zawodowego. Głównym przedmiotem współczesnych badań staje się rzeczywisty nauczyciel, działający w konkretnych warunkach. Odrzuca się założenie, że nauczyciel jest z natury doskonały. Wytworzył się też „realistyczny” stosunek do jego pracy dydaktyczno-wychowawczej, z pewnym odcieniem krytycyzmu. Nauczyciel, który nie najlepiej wykonuje swoje zadania, może spotkać się z brakiem akceptacji nie tylko ze strony swoich zwierzchników. Powstała swego rodzaju społeczna presja na doskonalenie się w zawodzie. Coraz częściej odrzuca się pogląd o istnieniu jakiegoś jednego warunku decydującego o efektach pracy zawodowej nauczyciela, a przyjmuje się założenie, że rezultaty pracy uwarunkowane są całym zespołem różnorodnych czynników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114012 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyką osobowości nauczyciela zajmowali się głównie psycholodzy. Pierwsze polskie dociekania w tym zakresie odnoszą się nie do osobowości, lecz do „duszy” nauczyciela. Później pojawiły się prace traktujące o jego „instynkcie” i „typie antropologicznym”. Przedmiotem kolejnych rozważań stał się „talent” nauczyciela i wreszcie zaczęto zajmować się nauczycielską „osobowością”. Pojmowano ją zresztą rozmaicie – jako strukturę, w której dominującą rolę odgrywają czynniki biologiczne bądź psychologiczne, pedagogiczne czy społeczne. W badaniach nad zawodem nauczyciela prowadzonych w ostatnich kilkudziesięciu latach daje się zauważyć zjawisko odchodzenia od badań normatywno-spekulatywnych, opartych na rozumowaniu dedukcyjnym, i podejmowaniu badań empirycznych, opartych na rozumowaniu indukcyjnym. W re?eksji nad nauczycielem mamy do czynienia z przesuwaniem się punktu ciężkości z prób nakreślenia obrazu idealnego nauczyciela w kierunku badań empirycznych czynnych zawodowo rzeczywistych nauczycieli, kończących się z reguły próbami typologii. […] Jeden z najwybitniejszych twórców polskiej pedeutologii – Jan Władysław Dawid – w swoim dziele O duszy nauczycielstwa pisał, że: „Istotą nauczycielskiego powołania jest miłość dusz ludzkich”. Ta miłość do wychowanków stanowiła dla autora fundament efektywności pracy wychowawczej i motywację do samokształcenia nauczyciela. […] W ostatnich latach odnotowuje się coraz częściej badania nad rzeczywistym nauczycielem. Analizuje się jego czynności zawodowe i poszukuje czynników warunkujących większą efektywność pracy. W badaniach tych coraz wyraźniej eksponuje się aspekt prakseologiczny. Szuka się odpowiedzi na pytania: co powinien wiedzieć i umieć dobry nauczyciel określonej specjalności? Jak poszczególne czynności związane z wykonywanym zawodem powinien wykonywać, aby działać sprawnie i skutecznie? Jakie kompetencje moralne, społeczne i komunikacyjne powinien posiadać? Przy zastosowaniu w badaniach metody indukcyjnej stwierdzono rzeczywiste cechy konkretnych nauczycieli lub grup nauczycielskich. Pokazano czynniki warunkujące osiąganie sukcesów pedagogicznych, wskazano na zależności między cechami osobowo-zawodowymi i niektórymi czynnikami zewnętrznymi a rezultatami pracy. […] Jak pisze autor Nauczyciel dokonały publikacji Janusz Bielski cech efektywnego nauczyciela poszukuje się również dzisiaj, ale coraz częściej pojawiają się u badaczy przekonania, że cechy te nie są wrodzone i że można je wykształcić w procesie przygotowania zawodowego. Głównym przedmiotem współczesnych badań staje się rzeczywisty nauczyciel, działający w konkretnych warunkach. Odrzuca się założenie, że nauczyciel jest z natury doskonały. Wytworzył się też „realistyczny” stosunek do jego pracy dydaktyczno-wychowawczej, z pewnym odcieniem krytycyzmu. Nauczyciel, który nie najlepiej wykonuje swoje zadania, może spotkać się z brakiem akceptacji nie tylko ze strony swoich zwierzchników. Powstała swego rodzaju społeczna presja na doskonalenie się w zawodzie. Coraz częściej odrzuca się pogląd o istnieniu jakiegoś jednego warunku decydującego o efektach pracy zawodowej nauczyciela, a przyjmuje się założenie, że rezultaty pracy uwarunkowane są całym zespołem różnorodnych czynników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filologia XXI, ISSN 2353-4095 ; 13)
John Bryant (ur. 1949), literaturoznawca i edytor, profesor emeritus Hofstra University i współzałożyciel Digital Research Center at Hofstra University; redaktor (1990–2003) „Melville Society Extracts”, założyciel i redaktor (1999–2014) periodyku „Leviathan. A Journal of Melville Studies and of the Melville Electronic Library”; wieloletni członek oraz prezes (2016) Melville Society, laureat Distinguished Editor Award przyznawanej przez Council of Editors of Learned Journals (2015). Bryant poszukuje rozwiązań, które poszerzają zastosowanie narzędzi filologicznych i rozwijają edukację dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowej. Wynikiem jego badań są rozprawy poświęcone teorii tekstu, m.in. The Fluid Text (2002), Melville Unfolding (2008), pionierskie edycje i projekty cyfrowe: H. Melville, Typee. A Fluid Text Edition (https://rotunda.upress. virginia.edu/melville/default.xqy, 2006), Melville Electronic Library. A Critical Archive (https://melville.electroniclibrary. org/archive.html, od 2009), a także TextLab, narzędzie do edycji płynnego tekstu (https://melville.electroniclibrary.org/textlab.html). Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117373 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej