Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(38)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(11)
Artykuły
(6)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(72)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(22)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Wypożyczalnia Czarnków
(11)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Wypożyczalnia Złotów
(11)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(9)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Rutkowiak Joanna
(2)
Andruszko Maria Alicja
(1)
Andrzejewska Jadwiga
(1)
Bednarek Stefan
(1)
Białek Kinga
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czetwertyńska Grażyna
(1)
Dutka Janusz
(1)
Fercz Jolanta
(1)
Frania Monika
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Jabłońska Maria
(1)
Janiak-Jasińska Agnieszka
(1)
Jeżowski Antoni
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Lisowska Elżbieta
(1)
Machczyńska Antonina
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Malinowska Joanna
(1)
Mańkowski Bolesław
(1)
Merecz Dorota
(1)
Mikut Małgorzata
(1)
Nowak Stefan
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Prusak Paweł
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Radwiłowicz Maria
(1)
Radwiłowicz Ryszard
(1)
Ratajek Zdzisław
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Swat-Pawlicka Magdalena
(1)
Szadzińska Ewa
(1)
Szulakiewicz Władysława
(1)
Szymczak Joanna
(1)
Wawrzyniak-Beszterda Renata
(1)
Wenta Kazimierz
(1)
Więckowski Ryszard
(1)
Więsław Szymon
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(38)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Nauczyciele
(29)
Nauczanie
(6)
Kształcenie nauczycieli
(5)
Pedagogika
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Oświata
(4)
Postawy
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Studenci
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Kształcenie
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Ocenianie kształtujące
(2)
Pedeutologia
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Szkoła Edukacji (Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności ; Uniwersytet Warszawski)
(2)
Agresywność
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Ambiwalencja kulturowa
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Blended learning
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Doświadczenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
E-learning
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egzaminy
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Gimnazja
(1)
Integracja europejska
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikowanie się
(1)
Krytycyzm
(1)
Kultura masowa
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Machczyńska, Antonina (1837-1919)
(1)
Mańkowski, Bolesław (1852-1921)
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele etyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Oceny szkolne
(1)
Opinia publiczna
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osobowość
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praktyki pedagogiczne
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Program szkolny
(1)
Przekonania
(1)
Przemoc
(1)
Psychologia
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjalizacja polityczna
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Tożsamość
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wartość
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zainteresowania
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(3)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Lwów (Ukraina)
(1)
Wieś
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Gatunek
Raport z badań
(8)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Artykuł problemowy
(4)
Opracowanie
(3)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Portfolio
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Nauka i badania
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Kwartalnik Pedagogiczny
(4)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Wychowanie na co Dzień
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Książka ta to rozwinięcie i kontynuacja cieszącej się wielką popularnością pozycji Prowadzenie ewaluacji w ramach nadzoru pedagogicznego : poradnik dyrektora szkoły. Zawiera praktyczne wskazówki i narzędzia ułatwiające prowadzenie ewaluacji zwłaszcza efektów kształcenia w szkołach. Zapewne szczególnie atrakcyjne okaże się przedstawienie i omówienie typowych szkolnych projektów ewaluacyjnych. W książce uwzględniono najnowszy stan wiedzy pedagogicznej. Publikacja została wzbogacona o płytę CD zawierającą narzędzia badawcze prezentowane i omawiane w książce oraz schematy do wykorzystania w prezentacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37867 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31548 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44045 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63176 P 2,5 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102877 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58006, 58005 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zaangażowanie w naukę i klimat w szkole / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. - Warszawa : Difin, 2021. - 199 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka prezentuje dwa nowe pojęcia: zaangażowanie w naukę i klimat w szkole, czym jest i co się na nie składa. Jakie czynniki wpływają na to, że uczniowie angażują się w naukę? Co składa się na klimat w szkole i dlaczego jest on kluczowy dla angażowania się uczniów w naukę? Na te pytania chciałby znać odpowiedź każdy nauczyciel i rodzic oraz pracownik zajmujący się podnoszeniem kompetencji uczniów, tj. psycholodzy i pedagodzy. Zaletą książki są zaprezentowane autorskie badania nad tą tematyką i wyniki porównawcze różnych szkół. Publikacja skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116911 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53299 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43345 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zadowolenie nauczycieli z pracy edukacyjnej przejawia się w ocenie czerpanej z niej satysfakcji i świadomym docenianiu wartości z niej płynących, zarówno w wymiarze osobistym, jak i społecznym. Jest wynikiem swoistej równowagi między oczekiwaniami a osiągnięciami zawodowymi. W związku z tym, że satysfakcja jest stanem emocjonalnym powstałym w wyniku spełnienia oczekiwań związanych z pracą zawodową, kierujący szkołą oraz władze administracyjne, powinny stwarzać nauczycielom jak najdogodniejsze warunki do efektywnej pracy. Podjęta w książce problematyka satysfakcji zawodowej nauczycieli ma na celu bliższe poznanie tego zjawiska; zarówno źródeł satysfakcji jak i przyczyn jej obniżania się lub braku, a także wypracowanie wskazań zmierzających do przekształcenia niezadowolenia w zadowolenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41484 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44846 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36483 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65291 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podjęła udaną próbę poszerzenia i pogłębienia znaczeń, jakie w dyskursie pedeutologicznym nadaje się kategorii refleksji/refleksyjności nauczyciela. Oryginalność podjętego zamierzenia badawczego ma swoje źródło w sposobie konstrukcji kluczowego dla projektu empirycznego pytania. Zamiast standardowego – powiedz, o czym myślisz? sformułowane zostało pytanie: powiedz, jak myślisz? Ta wydawałoby się z pozoru drobna zmiana znaczenia stała się kluczem otwierającym przestrzeń naukowej penetracji słabo rozpoznanego, a jakże ważnego obszaru badań pedeutologicznych − namysłu nad istotą nauczycielskiej profesji. […] Książka powinna zainteresować liczne grono czytelników. W pierwszym rzędzie są nimi nauczyciele nauczycieli. Kolejną grupą, dla której praca ta powinna stać się lekturą obowiązkową, są studenci i doktoranci realizujący projekty badawcze w ramach prac promocyjnych. Z pewnością powinna być „odczytana” w gronie nauczycieli, pracowników nadzoru pedagogicznego i władz oświatowych poszukujących intelektualnych narzędzi dla nadania znaczenia i odkrywania sensu tego, co stanowi treść ich zawodowej codzienności. Z recenzji wydawniczej dr hab. Hanny Kędzierskiej, prof. UWM
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma charakter naukowo-badawczy. Opiera się na wynikach kilkuletnich badań i analiz, jednak można w niej znaleźć również fragmenty o charakterze bardziej popularnonaukowym. Została przygotowana z myślą zarówno o teoretykach, jak i praktykach edukacji. Publikacja rozpoczyna się od rozważań na temat zachodzących zmian, ich potrzebie i przesłankach do nich prowadzących, a dotyczących instytucji szkoły, współczesnego edukatora i nowoczesnej edukacji. Odnoszą się one przede wszystkim do wybranego obszaru, który takie metamorfozy może powodować, a mianowicie mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51487 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej / Iwona Chrzanowska. - Warszawa : PWN, copyright 2019. - 360 stron : wykres ; 24 cm.
Książka prof. Iwony Chrzanowskiej zwyciężyła w konkursie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego na wybitną monografię 2020 r. O ile wiek XX zapoczątkował ruch Nowego Wychowania koncentrujący uwagę pedagogów i społeczeństwa na konieczności odejścia od tradycyjnej szkoły, o tyle wiek XXI uwrażliwia społeczeństwa na problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. To kolejny etap humanizacji procesu kształcenia (...). Bezpośredni wpływ postaw środowiska społecznego wobec osób niepełnosprawnych polega na tym, że mogą one być albo zachętą i ułatwieniem w procesie ich kształcenia czy po jego zakończeniu – zatrudnienia, albo przeszkodą uniemożliwiającą realizację przez nich osobistych aspiracji czy potencjałów rozwojowych. Nie ulega wątpliwości, że o jakości kształcenia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej decydują ich nauczyciele, niezależnie od tego, w jakich warunkach muszą realizować swoje zadania. Monografia Iwony Chrzanowskiej jest pierwszą tego typu diagnozą środowiska nauczycielskiego (…), w wyniku której poznajemy w najważniejszym zakresie ich opinie, które dotyczą tak barier, przeszkód, niepowodzeń, jak i sukcesów, osiągnięć czy szans na ich zaistnienie. Nie było do tej pory tak szerokiej diagnozy, która uwzględniałaby wszystkie aspekty edukacji inkluzywnej w ustroju szkolnym. Z recenzji prof. dra hab. Bogusława Śliwerskiego dra h.c. multi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 298)
Książka otwiera nowe pola oglądu fenomenu kapitału społecznego szkoły, opisane przez Autorkę przez pryzmat doświadczeń biograficznych nauczycieli – zupełnie nowej perspektywy poznawania procesów wewnątrzszkolnych, przejawiających się na różnych poziomach funkcjonowania szkoły i rozwoju kariery zawodowej nauczycieli. Kategoria kapitału społecznego jest w ostatnich kilkudziesięciu latach pojęciem używanym ( o ile nie nadużywanym) w różnych kontekstach teoretycznych i badawczych, w wieli dyscyplinach naukowych, w rozmaitych rodzajach dyskursu. Jest przy tym przedmiotem silnych kontrowersji: badacze trafnie rozpoznają pułapki takiego stanu rzeczy w postaci definicyjnego „rozmycia” kategorii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113958 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41198, 40892 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113632 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34042 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej