Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(120)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(100)
Publikacje fachowe
(31)
Poradniki i przewodniki
(30)
Artykuły
(20)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(199)
wypożyczone
(50)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(51)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(37)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(43)
Wypożyczalnia Trzcianka
(45)
Wypożyczalnia Złotów
(41)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(23)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Informatorium
(2)
Autor
Kołakowski Artur
(8)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(8)
Pikiel Sylwia
(7)
Kendall Philip C
(6)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(5)
Andruszko Robert
(4)
Attwood Tony
(4)
Beck Aaron T
(4)
Cierpisz Małgorzata
(4)
Langley Audra
(4)
Roblek Tami
(4)
Choudhury Muniya
(3)
Hudson Jennifer
(3)
Huebner Dawn
(3)
Piacentini John C
(3)
Pollak Monika
(3)
Prędka-Pawlun Ewelina
(3)
Webb Alicia
(3)
Arntz Arnoud
(2)
Cerri Claudio
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Greenberger Dennis
(2)
Gębka Artur
(2)
Hedtke Kristina A
(2)
Hershfield Jon
(2)
Jacob Gitta
(2)
Kabat-Zinn Jon
(2)
Kasprzyk Agnieszka
(2)
Kmiecik Anna M
(2)
Martin Sharon C
(2)
Materska Maria
(2)
Matthews Bonnie
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Padesky Christine A
(2)
Parkinson Monika
(2)
Reynolds Shirley
(2)
Safren Steven A
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Segal Zindel V
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Teasdale John D
(2)
Urban Bronisław
(2)
Williams J. Mark G
(2)
Zacharzewski Michał
(2)
Zimbardo Philip G
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Aguirre Blaise
(1)
Alford Brad A
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Anastopoulos Arthur D
(1)
Balcerek Arleta
(1)
Balcerek Arleta Autor
(1)
Barlow David H
(1)
Beck Judith S
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Boon Suzette
(1)
Boyer Robin
(1)
Bramham Jessica
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Błaż Agata
(1)
Cave Susan
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cotugno Albert J
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Davis Denise D
(1)
Dominiak-Banach Andżelika
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Flassilier-Popławska Joanna de
(1)
Forman-Patel Holly
(1)
Freda Mcmanus
(1)
Freeman Arthur
(1)
Freeman Jennifer B
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gałuszko-Węgielnik Maria
(1)
Gerrig Richard J
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Glasner-Edwards Suzette
(1)
Goodman Eric
(1)
Gordon Kathryn Hope
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grahame Vicki
(1)
Granholm Eric L
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Gyoerkoe Kevin L
(1)
Głukowska-Sobol Agnieszka
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hart Onno van der
(1)
Hofmann Stefan G
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(50)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(72)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(121)
Język
polski
(119)
angielski
(1)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(18)
9-13 lat
(10)
Nauczyciele
(10)
Rodzice
(10)
Dzieci
(9)
Psycholodzy
(8)
6-8 lat
(6)
Młodzież
(5)
Pedagodzy
(5)
Terapeuci
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
14-17 lat
(3)
Logopedzi
(3)
0-5 lat
(2)
Lekarze
(2)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(2)
Chorzy na nerwice
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Kobieta
(1)
Nastolatki
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Strażacy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(55)
Terapia poznawczo-behawioralna
(36)
Lęk
(26)
Terapia poznawcza
(21)
Psychoterapia
(20)
Młodzież
(17)
Depresja psychiczna
(13)
Uczucia
(13)
Mindfulness
(10)
Agresywność
(9)
Osobowość
(9)
Przezwyciężanie lęku
(9)
Dziecko
(8)
Stres
(8)
Techniki samopomocy
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(7)
Zachowanie
(7)
Nastolatki
(6)
Terapia behawioralna
(6)
Zaburzenia lękowe
(6)
Zespół ADHD
(6)
Autopsychoterapia
(5)
Choroby psychiczne
(5)
Dzieci
(5)
Gniew
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Schizofrenia
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Zdrowie psychiczne
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko trudne
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Odporność psychiczna
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Psychoedukacja
(4)
Schematy poznawcze
(4)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(4)
Terapia ekspozycji
(4)
Uczniowie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Chorzy na nerwice
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(3)
Myślenie
(3)
Myśli natrętne
(3)
Mózg
(3)
Młodzież trudna
(3)
Nerwica natręctw
(3)
Nerwice
(3)
Otyłość
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Psychologia
(3)
Psychoterapia grupowa
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Samokontrola
(3)
Samoświadomość
(3)
Sen
(3)
Sądownictwo rodzinne
(3)
Terapia poznawcza oparta na uważności
(3)
Terapia psychodynamiczna
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Terapia schematów
(3)
Uczenie się
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Alkoholizm
(2)
Asertywność
(2)
Bezsenność
(2)
Domy dziecka
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Funkcje poznawcze
(2)
Impulsywność
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Leczenie
(2)
Ludzie starzy
(2)
Mobbing
(2)
Motywacja
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nałóg
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Nieśmiałość
(2)
Odrzucenie rówieśnicze
(2)
Odżywianie
(2)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Poczucie winy
(2)
Policja
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychodrama
(2)
Psychoterapia systemowa
(2)
Płeć
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Samoakceptacja
(2)
Temat: czas
2001-
(13)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Poradnik
(30)
Ćwiczenia i zadania
(14)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(11)
Podręcznik
(10)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(9)
Artykuł z czasopisma fachowego
(7)
Artykuł problemowy
(5)
Podręczniki
(4)
Poradniki
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradnik praktyczny
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Porady internetowe
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Recenzja literacka
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(66)
Medycyna i zdrowie
(20)
Edukacja i pedagogika
(18)
Rozwój osobisty
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Remedium
(7)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(3)
Głos Pedagogiczny
(2)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
Charaktery
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Świat Problemów
(1)
121 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
40 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, terapii ACT oraz uważności. To nieprawda, że dzieci nie mają żadnych zmartwień. Niektóre nie mogą zasnąć z obawy, że w ciemności czai się coś złego. Inne martwią się, że gdy nauczyciel wywoła je do odpowiedzi, zapomną, co mają powiedzieć. Jeszcze inne zadają dorosłym trudne pytania o przyszłość lub boją się, że ich bliskim stanie się coś złego. W rzeczywistości LĘK jest pożyteczną, zdrową emocją. Czasami jednak rośnie tak bardzo, że staje się przytłaczający. Co rodzice mogą zrobić w takiej sytuacji? Instynkt rodzicielski podpowiada nam, że powinniśmy koić i łagodzić każdy ból czy dyskomfort, jakiego doświadcza nasze dziecko. Ale jak robić to umiejętnie, tak aby nie zaszkodzić dziecku? Z pomocą przychodzi nam książka Agnes Selinger, doświadczonej psycholożki klinicznej. Zawiera ona aż 40 ciekawych ćwiczeń opracowanych po to, by pomóc dzieciom w przepracowaniu lęków i zmartwień. Przedstawione w niej strategie bazują na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii akceptacji i zaangażowania oraz uważności, które są metodami opartymi na dowodach naukowych. Dzięki tej książce twoje dziecko: dowie się, czym jest lęk; zrozumie, że każdy czasem się boi i czymś martwi; nauczy się radzić sobie z lękiem pojawiającym się w różnych sytuacjach w ciągu dnia, przy codziennych, rutynowych czynnościach; osiągnie wewnętrzny spokój; wzmocni samoocenę i wiarę w siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117445 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53251 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42833 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49596 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52236 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42480 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Boon, Steele i van der Hart w przystępny sposób pokazują, jak radzić sobie z dysocjacją i traumatycznymi wspomnieniami. Niniejsza książka to usystematyzowany trening umiejętności dla osób cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne będące skutkiem przebytej traumy. Autorzy nie tylko dokonują przeglądu zaburzeń i ich objawów, lecz także szczegółowo opisują praktyczne umiejętności, dzięki którym można nad nimi zapanować. Boon, Steele i van der Hart uczą, jak rozumieć i regulować emocje, kwestionować dysfunkcyjne myśli oraz radzić sobie z gniewem, strachem, wstydem i poczuciem winy. Ponadto książka zawiera przydatne strategie panowania nad wyzwalaczami emocji i radzenia sobie z pragnieniem samookaleczania, by krok po kroku zmierzać ku poprawie samopoczucia i relacji z innymi osobami. Zaburzenia dysocjacyjne po traumie to także znakomity poradnik dla terapeutów pracujących z pacjentami, którzy zmagają się ze wspomnianymi problemami. Prezentowane w książce porady można z powodzeniem wykorzystać zarówno w terapii grupowej, jak i indywidualnej. W przewodniku zamieszczonym na końcu książki znajduje się zarys wprowadzających i pożegnalnych sesji grupowych. Arkusze zadań domowych umieszczone na końcu każdego rozdziału ułatwiają pracę nad strategiami radzenia sobie z problemami. „Przejrzyste wyjaśnienia, praktyczne umiejętności i zbiorowa mądrość trojga terapeutów z wieloletnim doświadczeniem w leczeniu pacjentów z zaburzeniami dysocjacyjnymi - oto Zaburzenia dysocjacyjne po traumie. Trening umiejętności. To podręcznik dla terapeutów, przewodnik dla trenerów grup oraz zbiór ćwiczeń dla pacjentów cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne. W książce tej znajdą Państwo aktualne informacje na temat najlepszych praktyk klinicznych oraz najnowszych postępów terapii opartej na uważności i poznawczo-behawioralnych podejść do dysocjacji patologicznej". Frank W. Putnam, MD, profesor pediatrii i psychiatrii, University of Cincinnati College of Medicin Tom zawiera: Rozumienie dysocjacji i zaburzeń związanych z traumą Wstępne umiejętności pomagające radzić sobie z dysocjacją Poprawa życia codziennego Radzenie sobie z wyzwalaczami emocji i wspomnieniami związanymi z traumą Rozumienie emocji i procesów poznawczych Zaawansowane umiejętności radzenia sobie z problemami Poprawa relacji z innymi osobami Przewodnik dla trenerów grup Dr Suzette Boon pracuje jako psycholożka i psychoterapeutka kliniczna w Centrum Traumy Altrecht w holenderskim Zeist. Jest współzalożycielką European Society for Trauma and Dissodation (ESTD), była też jego pierwszą przewodniczącą. Jest także członkiem International Society for Trauma and Dissociation (ISSTD). Otrzymała wiele nagród za wkład w diagnozowanie i leczenie zaburzeń dysocjacyjnych. Kathy Steele, mgr pielęgniarstwa, specjalistka kliniczna pracująca w Atlancie (USA). Pełni funkcję dyrektor klinicznej w Metropolitan Counseling Senices, a także prowadzi prywatną praktykę w Metropolitan Psychotherapy Associates. Do niedawna przewodnicząca Society for Traumatic Stress Studies (ISTSS); otrzymała liczne nagrody za swoją działalność, jest współautorką publikacji The Haunted Self: Structural Dissodation and the Treatment of Chronić Traumatization. Dr Onno van derHart jest profesorem honorowym psychopatologii traumatyzacji przewlekłej w Departamencie Psychologii Klinicznej i Psychologii Zdrowia Uniwersytetu w Utrechcie oraz psychologiem i psychoterapeutą w Sinai Center for Mental Health w Amstelveen (Holandia). W przeszłości pełnił funkcję przewodniczącego ISTSS. Jest także współautorem książki The Haunted Self: Structural Dissociation and the Treatment of Chronić Traumatization.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115865 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 68648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8–17 lat. Autorzy, po przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo omawiają kolejne sesje terapeutyczne: ich cele, przebieg i stosowane techniki. Program terapeutyczny składa się z dwunastu sesji i obejmuje terapię ekspozycji i powstrzymania reakcji dziecka oraz prowadzoną równolegle terapię poznawczo-behawioralną całej rodziny. Interwencje są nastawione na aspekty środowiska rodzinnego kluczowe dla uzyskania pozytywnej i trwałej reakcji na leczenie. Głównym elementem programu terapeutycznego są praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadań domowych. Podręcznik zawiera formularze wykorzystywane przez terapeutę oraz przez pacjenta i jego rodziców w trakcie terapii. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik pacjenta, który zawiera informacje teoretyczne na temat zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, a także wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji. Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego dzieci i młodzieży. Podręcznik terapeuty to nieoceniona pomoc dla każdego psychoterapeuty, dla którego wartością jest prowadzenie terapii o skuteczności popartej danymi naukowymi. Jest to kolejny z serii protokołów terapii, które stanowiły podstawę badań nad skutecznością. Mogą, a nawet powinni odnieść się do niego z ufnością zarówno psychoterapeuci początkujący, jak i eksperci. Dla studentów i początkujących terapeutów zawarte w podręczniku informacje praktyczne są doskonałym wprowadzeniem do terapii poznawczo-behawioralnej, jak dotychczas najskuteczniejszej metody leczenia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego. Dla ekspertów podręcznik może stanowić źródło inspiracji, pozwalając zweryfikować stosowane podejście. Sposób, w jaki opisane są kolejne kroki postępowania, pozwala na wierne odtworzenie metody, co jest podstawą uzyskania pozytywnych efektów terapii, zbliżonych do skuteczności, jaką wykazali autorzy podręcznika i badań na nim opartych oraz na jaką wskazują metaanalizy badań. dr n. med. Agnieszka Popiel psychiatra, psychoterapeuta i superwizor PTTPB, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia schematów – łącząca elementy terapii poznawczo-behawioralnej, psychodynamicznej, Gestalt i teorii przywiązania – cieszy się coraz większą popularnością dzięki potwierdzonej empirycznie skuteczności. Niniejsza książka to obszerny przewodnik po tym podejściu, pokazujący, w jaki sposób praca z trybami pomaga pacjentom z różnymi zaburzeniami osobowości, z zaburzeniami nastroju, z depresją, z zaburzeniami lękowymi czy obsesyjno-kompulsywnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania – upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe – występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych. Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115651 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52278 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35032 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48590 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczególnie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni. Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko – takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić. Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z najbardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi, być „tu i teraz”, nauczyć się tolerować niepewność, rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie. Ta książka nie tylko pomoże ci przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki. "Poradnik stanowi swego rodzaju przewodnik dla nastolatków po sposobach radzenia sobie z niechcianymi myślami i powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami). Jest to również drogowskaz dla rodziców, w jaki sposób pomóc dojrzewającemu dziecku. Głównym jego elementem są ćwiczenia, które stanowią wsparcie dla osób zmagających się z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Autor w przejrzysty sposób objaśnia, jak skutecznie radzić sobie z nieprzyjemnymi objawami. Książka jest skierowana do młodych osób oraz ich rodziców, ale będzie także wartościowym narzędziem każdego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego." Agnieszka Tousty-Ingielewicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117452 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Jedzenie pod wpływem emocji / Kamila Czepczor, Anna Brytek-Matera. - Warszawa : Difin, 2017. - 258 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka dotyczy psychospołecznego aspektu jedzenia pod wpływem emocji. Wyjaśnia, w jaki sposób jedzenie reguluje emocje i nastrój. Dowodzi, jak istotne dla prawidłowego funkcjonowania człowieka jest doświadczanie i radzenie sobie z własnymi emocjami, zwłaszcza w kontekście jedzenia. Przedstawia najnowsze badania z zakresu jedzenia emocjonalnego, jak również wyniki badań własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113091 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40835 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47410 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42521 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej