Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(61)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(49)
Artykuły
(12)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(93)
wypożyczone
(13)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(28)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(13)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(16)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(17)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(17)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(7)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Czub Magdalena
(3)
Schilling Dianne
(3)
Cywińska Małgorzata
(2)
Geller Tatiana
(2)
Karpowicz Paweł
(2)
Osho
(2)
Salovey Peter
(2)
Shapiro Lawrence E
(2)
Wojciechowski Mieczysław
(2)
Annamalay S. D
(1)
Appelt Karolina
(1)
Bajcar Beata
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Benderly Beryl Lieff
(1)
Bojadżijewa-Wesołowska Karolina
(1)
Borkowska Anna
(1)
Brannon Linda
(1)
Busz Anna
(1)
Byra Stanisława
(1)
Chapman Weston Denise
(1)
Chybicki Jarosław
(1)
Cieślikowska Joanna
(1)
Czapiński Janusz
(1)
Czekański Marek
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
DiSalvo David
(1)
Dreszer Joanna
(1)
Dyrda Beata
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gerrig Richard J
(1)
Gibas Jarosław
(1)
Gordon Tomasz
(1)
Gray Deborah D
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Gulatowska Judyta
(1)
Gąsiorowska Agata
(1)
Hansburg Freda
(1)
Harrn Andrea
(1)
Hohol Mateusz
(1)
Hornowska Elżbieta
(1)
Hussain Zulfi
(1)
Ireland Sara
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Janik Karolina
(1)
Janus Edyta
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna
(1)
Kompanowski Michał
(1)
Koraszewska Małgorzata
(1)
Kot Sylwia
(1)
Kotarski Bartłomiej Marcin
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalska Maryla
(1)
Kozak Arnie
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Krzyżanowski Krzysztof
(1)
Kuchta Sylwia
(1)
Law Ho
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Lewczuk Karol
(1)
Limont Wiesława
(1)
Lipińska Marta
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Maruszewski Tomasz
(1)
Materska Maria
(1)
Morycińska-Dzius Ewa
(1)
Mętrak-Ruda Natalia
(1)
Naumczyk Patrycja
(1)
Nowakowska Marta
(1)
Oleksa Karolina
(1)
Opolska Agata
(1)
Orloff Judith
(1)
Ostaszewski Paweł
(1)
Oziewicz Tina
(1)
Pająk Paulina
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Peacock Sarah
(1)
Piotrowska Dorota
(1)
Plopa Mieczysław
(1)
Postek Slawomir
(1)
Selvam Raja
(1)
Silberman Melvin L
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Sluyter David J
(1)
Sokół-Jedlińska Jolanta
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Stortini Sabor Luis
(1)
Szczygieł Dorota
(1)
Szorc Katarzyna
(1)
Szymańska Julia Małgorzata
(1)
Tomczyńska Teresa
(1)
Torrabadella Paz
(1)
Traczyńska Hanna
(1)
Treisman Karen
(1)
Trojan Maciej
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Odbiorca
Pedagodzy szkolni
(11)
Biblioterapeuci
(10)
Coachowie
(9)
Dorośli
(9)
Psycholodzy szkolni
(9)
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Inteligencja emocjonalna
(61)
Uczucia
(25)
Dziecko
(12)
Osobowość
(9)
Samopoznanie
(8)
Empatia
(6)
Młodzież
(6)
Stres
(5)
Agresywność
(4)
Rodzina
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Zachowanie
(4)
Choroby psychiczne
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Dojrzałość emocjonalna
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Lęk
(3)
Motywacja
(3)
Nauczanie
(3)
Optymizm
(3)
Praca
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Regulacja emocji
(3)
Służba zdrowia
(3)
Twórczość
(3)
Wypalenie zawodowe
(3)
Adopcja
(2)
Aleksytymia
(2)
Anoreksja
(2)
Asertywność
(2)
Bezdomność
(2)
Biblioterapia
(2)
Bulimia
(2)
Coaching
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Emocje
(2)
Emocje podstawowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Inteligencja społeczna
(2)
Kadry
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kultura
(2)
Medytacja
(2)
Menedżerowie
(2)
Mindfulness
(2)
Mózg
(2)
Nastrój (psychologia)
(2)
Nauczyciele
(2)
Nałóg
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Postawy
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Płeć
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Rozwód
(2)
Samoakceptacja
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Stres szkolny
(2)
Szczęście
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczenie się
(2)
Umysł
(2)
Wartość
(2)
Wiedza emocjonalna
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Aborcja
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Administracja
(1)
Afazja
(1)
Alkoholizm
(1)
Altruizm
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autonomia
(1)
Autorytet
(1)
Autyzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Biseksualizm
(1)
Charakter
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Chromosomy
(1)
Cierpliwość
(1)
Dezintegracja pozytywna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dobroć
(1)
Dogoterapia
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(10)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(9)
Poradnik
(8)
Poradniki
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Wydawnictwa popularne
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(24)
Edukacja i pedagogika
(5)
Rozwój osobisty
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(9)
Biblioterapeuta
(1)
Problemy Narkomanii
(1)
Życie Szkoły
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Niniejsza książka stanowi pomoc w procesie kształtowania inteligencji emocjonalnej. Zawarte w niej opowiadania ułatwią dzieciom rozpoznawanie, zrozumienie i nazywanie emocji własnych, jak również innych osób. Wyzwolą chęć swobodnego wypowiadania swoich myśli oraz prawidłowego nawiązywania i podtrzymywania kontaktów międzyludzkich. Ponadto wyjaśnią, w jaki sposób można radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz jak reagować w momentach słabości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34242 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Inteligentnego Malucha)
Rozwijaj inteligencję Twojego dziecka dzięki książkom z serii IQ EQ CQ! Seria książeczek, która zadba o równomierny rozwój trzech najważniejszych inteligencji Twojego dziecka. Każdy z tytułów skupia się na rozwoju jednej z kluczowych sprawności inteligencji emocjonalnej (EQ), kreatywności (CQ) i logicznego myślenia (IQ). Zawiera porady i wskazówki oraz propozycje zabaw, które przyczyniają się do wzrostu kreatywności, kompetencji emocjonalnych oraz logicznego myślenia. W znakomity sposób łączy teorię z praktyką, oferując rodzicom i wychowawcom cenna wiedzę o rozwoju dzieci, a maluchom fantastyczną zabawę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48522 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia zarządzania opisuje oparte na nauce i sprawdzone w biznesie patenty najskuteczniejszych szefów. Może okazać się niezmiernie przydatna zarówno dla doświadczonych menedżerów, jak i przyszłych adeptów sztuki skutecznego zarządzania ludźmi. Koncentruje się na użytecznych biznesowo zasadach psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej oraz uwzględnia proces grupowy w pracy menedżera. Autor wyjaśnia przyczyny awersji biznesu do coachingu. Wskazuje również szanse i zagrożenia związane z wchodzeniem menedżera w rolę coacha, mentora i trenera. Serce książki stanowi 7 filarów modelu coachingowego - miękkiego zarządzania dla twardych rezultatów. Jej zwieńczeniem zaś jest autorska metoda motywacyjno-korygująca, która wydatnie skraca i usprawnia pracę menedżera z zespołem w tzw. kryzysie odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Tendencje w Psychologii ; 10)
Jak żyć szczęśliwie i jak unikać nieszczęścia? Co wynika z pogoni za szczęściem? Co oznacza mądre i sensowne życie? Czy optymizmu można się nauczyć? Od czego zależy szczęście i które aspekty życia są zależne od szczęścia? Książka stara się odpowiedzieć na powyższe pytania wykorzystując rzetelny warsztat naukowy. Nie tylko analizuje psychikę człowieka, ale także podpowiada mu, jak być szczęśliwym. Proponowany wybór tekstów czołowych badaczy szczęścia i zdrowia psychicznego przedstawia szeroką gamę zagadnień związanych z badaniami nad psychologiczną jakością życia. Wyjaśnia powody i cele rozwoju psychologii pozytywnej. Prezentuje sposoby rozumienia i pomiaru szczęścia, dobrego życia, pozytywnie definiowanego zdrowia psychicznego. Omawia znaczenie przesłanek biologicznych oraz kontekstu kulturowego dla dobrostanu psychicznego. Charakteryzuje osobowość szczęśliwego człowieka. Dowodzi, że jesteśmy silniejsi i bardziej odporni psychicznie na tragiczne zrządzenia losu niż nam się zazwyczaj wydaje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44694 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skup się! : trening mindfulness dla zestresowanych pracą / Jarosław Chybicki. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2017. - 245, [3] strony : ilustracje ; 20 cm.
(Onepress)
Uważność, koncentracja i umiejętność świadomego podejmowania decyzji należą do najważniejszych kompetencji każdego menedżera. W trudnym i wymagającym środowisku biznesowym są one wręcz na wagę złota. Sęk w tym, że niełatwo osiągnąć stan, w którym te kompetencje stają się naszą drugą naturą. Przy odrobinie uporu i systematycznej pracy nad uważnością można jednak wykształcić w sobie nowe nawyki, właściwe strategie działania oraz kierowania swojej uwagi na najważniejsze kwestie. Można nauczyć się żyć bardziej świadomie, w pełni doświadczać rzeczywistości i rozumieć własne emocje oraz zachowania. To właśnie oferuje nam trening mindfulness. Ta książka pokaże Ci, czym jest uważność i jak ją trenować. Jeśli czujesz się przytłoczony nowymi obowiązkami, przeżywasz kryzys związany z awansem lub degradacją, masz wszystkiego dość albo po prostu chcesz zacząć żyć bardziej świadomie i szczęśliwie, taki trening pomoże Ci odnaleźć najwłaściwszą ścieżkę. Zobacz, jak możesz poprawić swój dobrostan fizyczny i umysłowy, nawiązać bardziej satysfakcjonujące kontakty z ludźmi i zachować zimną krew w każdej sytuacji biznesowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 252)
Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami, z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielość dyskursów, występowanie zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno-kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe – społeczne, środowiskowe, kulturowe – zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii Autorka podejmuje próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego; ukazania, na ile dziecięcy „świat” ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115715 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielowymiarowy podręcznik, który został objęty programem brytyjskiego NHS - książka na receptę. Zawiera bajkę psychoterapeutyczna, skarbnicę ćwiczeń i sfotografowanych metod kreatywnej pracy, metodyczny rozdział dla rodziców i terapeutów. Autora wykorzystuje interwencje oparte na oddziaływaniu wielozmysłowym, metodach terapii narracyjnej, Theraplay, technikach mentalizacji, technikach wyobrażeniowych, metaforach terapeutycznych. Książka ma duży format, co ułatwia kserowanie zawartych w niej kart pracy. Zastanowimy się, dlaczego krokodyl Cleo był agresywny? Dlaczego odpychał od siebie zwierzęta, które były dla niego dobre? Wiele dzieci, podobnie jak krokodyl Cleo, nauczyło się, że - aby uchronić się przed krzywdami - lepiej zaatakować kogoś niż zostać zaatakowanym, lepiej odrzucać innych niż samemu zostać odrzuconym. Podręcznik powstał z myślą o wspieraniu dzieci w wieku 5-10 lat, które aby uchronić się przed doznawaniem bólu, nauczyły się wznosić wokół siebie mur, ukrywać swoje rany, a także wyrażać odczuwane cierpienie, strach, wstyd i smutek poprzez odrzucanie innych i agresywny wzorzec zachowania, publikacja może być jednak pomocna dla każdego dziecka. Oprócz bajki terapeutycznej, zawiera wiele strategii, pomysłów kreatywne zajęcia, które pomogą dziecku: odkrywać, poprawiać i wzmacniać relacje; zrozumieć skąd się biorą nasze rany; znaleźć sposoby na używanie swoich obronnych kolców, kiedy tego potrzebujemy, ale także czuć się komfortowo i chować je, kiedy nie grozi nam niebezpieczeństwo. Dr Karen Treisman jest wysoko wyspecjalizowaną psycholożką kliniczną nagrodzoną Orderem Imperium Brytyjskiego (MBE) za pracę psychologiczną na rzecz dzieci. Zdobywała doświadczenie pracując w brytyjskim National Health Service, domach dziecka, jak i poza UK: w Afryce i Azji, gdzie pracowała z dziećmi-żołnierzami, dziećmi i młodzieżą chorą na HIV i AIDS, ofiarami, które przetrwały Ludobójstwo w Rwandzie. Oprócz doktoratu z psychologii klinicznej, przeszła specjalistyczne szkolenia w obszarze: EMDR, Terapii Narracyjnej, Narracyjna Terapii Ekspozycyjnej, psychologii zeznań świadków, Trauma-Focused CBT, Diadycznej Terapii Psychorozwojowej, podejściach sensorycznych i Theraplay. Jest wykładowczynią, autorką wielu książek i pomocy terapeutycznych, redaktorką czasopisma naukowego Journal of Child and Adolescent Trauma. Otrzymała nagrodę 2018 Psychology Professional of the Year Award for Excellence in Attachment and Trauma i Youth Psychology Professional of the Year 2020.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43257 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36365 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; 252.)
Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami, z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielość dyskursów, występowanie zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno-kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe – społeczne, środowiskowe, kulturowe – zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii Autorka podejmuje próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego; ukazania, na ile dziecięcy „świat” ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym omówiono wybrane aspekty problematyki stresu, w drugim ukazano emocjonalne ujęcie sytuacji stresowych, trzeci stanowi prezentację środowiskowych stresorów okresu dzieciństwa, natomiast czwarty ma wymiar metodologiczno-empiryczny, przedstawiający wyniki badań własnych i ich analizy. W warstwie empirycznej skupiono się na eksplikacji właściwości stresu dziecięcego, aktywności dzieci w sytuacjach stresowych, podjęto również problem wspierania dzieci w sytuacjach stresowych. W prezentowanej monografii nakreślony „obraz” stresu dziecięcego pokazuje m.in., iż przenika on życie dzieci, towarzyszy ich codziennym sytuacjom w różnych obszarach egzystencji. Intensywność przeżywania sytuacji stresowych przez dzieci świadczy, iż są to niezmiernie trudne dla nich sytuacje, a przyczyny je wyzwalające bardzo dla nich ważne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41666 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę współczesnej psychologii! Prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii - od biologicznych podstaw zachowania przez analizę motywacji i inteligencji po zagadnienia psychologii społecznej. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. Publikacja nowego wydania uznanego podręcznika ułatwia zapoznanie się z najnowszymi trendami współczesnej psychologii oraz stanowi nowoczesne narzędzie w procesie dydaktycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Autorka przedstawiła psychologię w kontekście aplikacyjnym, specyficznym dla prowadzenia procesu terapii zajęciowej, odnoszącym się przede wszystkim do budowania właściwej relacji z uczestnikiem terapii opartej na wzajemnym zrozumieniu, właściwej komunikacji wpisującej się w podejście Person-Centered Practice. Ważnym elementem publikacji jest także ukazanie problematyki udzielania wsparcia społecznego osobom znajdującym się w sytuacjach trudnych. Wykonywanie zawodu terapeuty wymaga również dbałości o własne zasoby psychiczne poprzez profilaktykę wypalenia zawodowego, radzenie sobie ze stresem czy zarządzanie energią własną. Wiedza psychologiczna podlega ciągłej aktualizacji, pojawiają się nowe subdyscypliny. Jednym z celów niniejszej książki jest wykazanie możliwości stosowania w działaniach terapeutycznych stosunkowo nowej subdyscypliny psychologii - psychologii pozytywnej. Książka zainteresuje terapeutów zajęciowych, niezależnie od ich miejsca zatrudnienia, dla których wiedza z zakresu psychologii wydaje się być kluczowa dla powodzenia realizowania procesu terapii zajęciowej. Adresatami zawartych w niej treści są także członkowie zespołu interdyscyplinarnego, w szczególności lekarze, pielęgniarki, psychologowie czy fizjoterapeuci, dla których interesujące może być poznanie specyfiki pracy terapeutów zajęciowych oraz nabycie wiedzy dotyczącej kierunku zmian dokonujących się w ramach profesjonalizacji zawodu terapeuty, które są zorientowane na dostosowanie do europejskich i światowych standardów. Publikacja może stanowić źródło informacji dla studentów kierunku terapia zajęciowa, którzy dopiero rozpoczną swoją karierę zawodową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50311 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40471 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33533 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46836 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem badawczym nieniejszego opracowania jest próba zidentyfikowania preferowanego radzenia sobie ze stresem (dyspozycyjnego i sytuacyjnego) u studentów pierwszego roku w kontekście wybranych uwarunkowań, na które składają się: cechy osobowości, inteligencja emocjonalna, wsparcie społeczne i percypowane postawy rodzicielskie. Główny problem badawczy sformułowano następująco - Czy istnieje, a jeśli tak, to jaki charakter ma związek między stylami i strategiami radzenia ustalonymi za pomocą Kwestionariusza COPE (The coping Orientations to Problems Experienced) C. S. Carvera, M. F. Scheiera, J. K. Weintrauba (w polskiej adaptacji S. Piątek i K. Wrześniewskiego), preferowanymi przez studentów pierwszego roku a wybranymi czynnikami indywidualnymi (osobowością i inteligencją emocjonalną) oraz społecznymi (wsparciem społecznym i postrzeganymi postawami wychowawczymi rodziców)?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107071 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja stanowi uporządkowany zbiór terminów stosowanych w psychologii rozwoju człowieka. Leksykon obejmuje ponad tysiąc haseł, które zostały opracowane w oparciu o długotrwałą i wnikliwą analizę literatury naukowej z zakresu psychologii. Oprócz wyjaśnień i niezbędnych komentarzy praca zawiera etymologię oraz tłumaczenie terminów na język angielski. Zamieszczone w opracowaniu ryciny stanowią uzupełnienie wyjaśnianych pojęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103900/T.1 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47292 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38502 P (42) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31628 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44456 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63799 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka traktuje o patologiach emocjonalnych w rodzinach i w środowiskach pracy. Analfabeta emocjonalny to osoba, która nie umie poznawać, odczytywać emocji i uczuć u siebie i u innych osób, w rodzinie czy w pracy. Analfabeci emocjonalni to: dzieci, młodzież, dorośli, którym w życiu codziennym brakuje empatii, czyli ciepła, miłości, przyjaźni, chęci niesienia pomocy, wrażliwości na cierpienia innych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48517 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38718 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33382 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44787 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej. Cz.I "Diagnoza i terapia uczniów - wybrane zagadnienia" ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami czy ofiarą przemocy domowej. Cz.II "Rozwijanie wybranych cech i umiejętności psychospołecznych uczniów" przedstawia podstawy teoretyczne i wskazania praktyczne dotyczące wspomagania wychowanków w rozwoju w zakresie inteligencji emocjonalnej, rozwijania u nich gotowości do zachowań asertywnych i empatii. Cz.III "Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą" ukazuje obszar działalności pedagogicznej z zakresu arteterapii. Przedstawiono tu możliwości zastosowania w pracy pedagogicznej elementów teatroterapii i technik parateatralnych, muzykoterapii oraz biblioterapii, które jednocześnie stanowić mają inspirację dla nauczycieli do kreatywnego wypełniania zadań dydaktyczno-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103313 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49523, 47342 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37929 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31563, 31564 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45004 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63211 P 2,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87444, 112736 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40387, 40388 (2 egz.)
E-book
W koszyku
W numerze [Contents] Marta Witkowska, Patrycja Naumczyk, Krzysztof Jodzio: Nadciśnienie tętnicze w ujęciu neuropsychologicznym [Neuropsychology of hypertension], s. 7–22; Judyta Gulatowska, Paweł Ostaszewski, Maciej Trojan: Stabilność grupy społecznej jako czynnik wpływający na nasilenie wokalizacji 22 kHz u szczurów [Social group stability as a factor influencing 22 kHz ultrasound vocalizations in rats], s. 23–36; Karol Lewczuk: Dwie strony medalu? Impulsywność oraz skłonność do ryzyka w kontekście Regulacyjnej Teorii Temperamentu oraz efektywności podejmowania decyzji [Two sides of the same coin? Impulsivity and venturesomeness in the context of Regulative Theory of Temperament and decision making effectiveness], s. 37–54; Julia Małgorzata Szymańska: Osobowość a centralność wybranych aspektów religijności [Personality and centrality of chosen religiosity dimensions], s. 55–68; Sławomir Postek, Maria Ledzińska: Temperamentalne predyktory stresu informacyjnego w grupie menadżerów wysokiego szczebla [Temperamental predictors of information stress in high ranking managers], s. 69–87.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej