Pedagodzy specjalni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(49)
Forma i typ
Książki
(34)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(28)
Artykuły
(10)
Publikacje naukowe
(9)
Druki ulotne
(4)
Czasopisma
(2)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Wypożyczalnia Chodzież
(11)
Wypożyczalnia Czarnków
(10)
Wypożyczalnia Trzcianka
(10)
Wypożyczalnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(11)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(12)
Autor
Naprawa Renata
(15)
Tanajewska Alicja
(15)
Chojnacka Anna
(3)
Kuźniarska Joanna
(3)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Bajszczak-Maciaszkowa Janina
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Bullock Claire
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dąbrowska Małgorzata
(1)
Franków Łukasz
(1)
Guz Sabina
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Kaczmarek Izabela
(1)
Klimaszewska Agata
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kościółek Maria
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954-)
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Kujawińska Małgorzata
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Lockwood Stephen
(1)
Mach Cecylia
(1)
Michalak Karolina
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Opozda-Suder Sylwia
(1)
Ossowski Roman
(1)
Pieczara Aleksandra
(1)
Ploch Leszek
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Potocka Agnieszka
(1)
Pouch Monika
(1)
Rachmann Walter
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Skura Monika
(1)
Steinhagen Anna Magdalena
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szczęsna Dorota
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Trojan Maciej
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wolska Danuta
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Zasada Maciej
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(24)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(45)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(48)
Odbiorca
Nauczyciele
(12938)
Nauczyciele języka polskiego
(4848)
Pedagodzy szkolni
(4635)
Dyrektorzy szkół
(3826)
Wychowawcy klas
(3748)
Pedagodzy specjalni
(49)
Pedagodzy
(3386)
Nauczyciele przedszkoli
(3237)
Bibliotekarze
(2861)
Nauczyciele bibliotekarze
(2771)
Dzieci
(1463)
Dorośli
(1395)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1139)
Wychowawcy małych dzieci
(1135)
6-8 lat
(1102)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1061)
Rodzice
(1005)
Terapeuci
(998)
Nauczyciele języków
(924)
Szkoły podstawowe
(923)
Psycholodzy szkolni
(804)
Lekarze
(776)
Biblioterapeuci
(758)
Sportowcy
(742)
Szkoły średnie
(741)
Coachowie
(735)
9-13 lat
(719)
Literaturoznawcy
(695)
Nauczyciele biologii
(694)
0-5 lat
(565)
Nauczyciele geografii
(563)
Biolodzy
(549)
Nauczyciele akademiccy
(524)
Pracownicy oświaty
(502)
Młodzież
(457)
Nauczyciele matematyki
(448)
Psycholodzy
(401)
Socjoterapeuci
(370)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(364)
Nauczyciele chemii
(361)
Nauczyciele historii
(331)
Animatorzy kultury
(307)
Psychoterapeuci
(289)
Nauczyciele muzyki
(287)
Nauczyciele zawodu
(285)
Przedszkola
(272)
Szkoły wyższe
(271)
Nauczyciele fizyki
(269)
Pracownicy socjalni
(262)
Wychowawcy świetlic
(259)
Doradcy zawodowi
(237)
Klasa 8.
(219)
Nauczyciele techniki
(218)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(207)
14-17 lat
(199)
Klasa 7.
(193)
Terapeuci zajęciowi
(186)
Studenci
(177)
Klasa 3.
(176)
Klasa 6.
(174)
Specjaliści terapii uzależnień
(174)
Klasa 5.
(169)
Bibliolodzy
(165)
Klasa 4.
(164)
Szkoły ponadpodstawowe
(163)
Nauczyciele etyki
(162)
Muzykoterapeuci
(153)
Klasa 1.
(152)
Nauczyciele informatyki
(152)
Klasa 2.
(149)
Logopedzi
(139)
Nauczyciele filozofii
(129)
Filozofowie
(128)
Gimnazja
(125)
Nauczanie początkowe
(107)
Analitycy ochrony środowiska
(96)
Szkoły specjalne
(89)
Uczniowie
(88)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(86)
Szkoły ponadgimnazjalne
(79)
Licea
(76)
Dyrektorzy przedszkoli
(63)
Arteterapeuci
(58)
Nauczyciele wiedzy o kulturze
(55)
Psychiatrzy
(51)
Uczniowie szkół średnich
(51)
Historycy
(48)
Katecheci
(45)
Menedżerowie
(45)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(41)
Kulturoznawcy
(39)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(38)
Nauczyciele plastyki
(38)
Nauczyciele szkół podstawowych
(34)
Technikum
(34)
Artyści
(33)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(27)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(27)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(22)
Nastolatki
(21)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(13)
Nauczanie
(12)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(10)
Czytanie
(8)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(8)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(8)
Nauka liczenia
(7)
Nauka pisania
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Dziecko
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Kompetencje społeczne
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(4)
Wspomaganie rozwoju
(4)
Autyzm
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Poznanie
(3)
Spostrzeganie
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Korekcja mowy
(2)
Leczenie
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Mowa
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zachowanie
(2)
Ableizm
(1)
Arteterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Geometria
(1)
Geragogika
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Higiena
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Logopedia
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Obserwacja pedagogiczna
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnoscią
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Poradnictwo
(1)
Pory roku
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychologia rehabilitacji
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychomotoryka
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Samodzielność
(1)
Seksualność
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Szkoły
(1)
Słuch fonematyczny
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Tomatis, Alfred
(1)
Wideo
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(16)
Materiały pomocnicze
(12)
Ćwiczenia i zadania
(11)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Opracowanie
(5)
Artykuł fachowy
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Poradnik
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Monografia
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Czasopismo fachowe
(1)
Podręcznik
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Matematyka
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(6)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Książka adresowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczycieli matematyki w starszych klasach szkoły podstawowej, nauczycieli pracujących w „klasach łączonych”, pedagogów specjalnych, rodziców zaangażowanych w domową edukację swoich dzieci, pedagogów kształcących kadrę dla oświaty i wychowania, a także do studentów kierunków i specjalności pedagogicznych. Z „Wprowadzenia”
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116284 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 821.)
Niniejsza praca ma charakter teoretyczno-praktyczny i jest wyrazem poszukiwań zmian społecznych w pedagogice specjalnej. Stanowi ważny i udokumentowany analizami teoretyczno-badawczymi wkład w rozwój współczesnej teorii i praktyki terapii i wsparcia osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz ich rodzin. Problematyka publikacji wprowadza w niezbyt często podejmowane obszary rozważań pedagogiki specjalnej. Opierając się na rzetelnej, dogłębnej analizie pomocy, wsparcia i wczesnego wspomagania rodziny z dzieckiem z głęboką niepełnosprawnością intelektualną oraz na własnych doświadczeniach zawodowych, Autorki dokonują przejrzystej i przekonującej prezentacji założeń diagnozy funkcjonalnej będącej podstawą oddziaływań edukacyjno-terapeutycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114691 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja cechuje się wnikliwą refleksją, znajomością analizowanej problematyki w perspektywie zarówno naukowej, jak i praktycznej, a także znakomicie przeprowadzoną kwerendą literatury naukowej – polskiej i światowej, współczesnej i historycznej, opisującej zagadnienie autystycznego spektrum oraz zespołów i zaburzeń zbliżonych w objawach do spektrum autyzmu. Jestem przekonana, że książka trafi do szerokiego grona czytelników, że znajdzie wśród nich należne uznanie i będzie drogowskazem, jak postępować z dzieckiem autystycznym, działając na rzecz jego szeroko pojętego dobra i przy uwzględnieniu humanistycznego, profesjonalnego oraz prorozwojowego kontekstu podejmowanych starań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35789 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepełnosprawność intelektualna wydaje się uzasadniać nieograniczone przyzwolenie na zajmowanie się jedynie niepełnosprawnością w programowych i prawnych wysiłkach, które najczęściej ograniczają autonomię w imię swoistego paternalizmu. To, co istotne z punktu widzenia tak seksualności, jak i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, to nadal mocno osadzone w społecznym dyskursie myślenie o dorosłych osobach z niepełnosprawnością jako nie-dorosłych. Książka stanowi ważny głos tak w pedagogicznym, jak i społecznym postrzeganiu niepełnosprawności w sensie mówienia o jednostkach jako o istotach sprawczych, prezentując istotną metodologicznie i empirycznie perspektywę "oddania głosu” samym osobom z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42948 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istnieje wiele strategii o udowodnionej skuteczności wspierających osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) – takich jak podpowiedzi, wzmacnianie, analiza zadań, metoda wyodrębnionych prób (DTT), trening umiejętności społecznych oraz osłabianie. Wielu uczniów z autyzmem bardzo pozytywnie odnosi się do wskazówek wizualnych, które mogą znacząco pomóc im w generalizowaniu abstrakcyjnego pojęcia. Niniejsza książka kompleksowo przedstawia, jak można przygotować pomoce terapeutyczne w postaci materiałów wideo, a następnie wykorzystać je w pracy z osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116466 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35045 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: • dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia • określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej • ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Pierwsza część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja”: 1. Budowanie własnej tożsamości 2. Jedzenie 3. Ubieranie się 4. Higiena osobista 5. Potrzeby fizjologiczne 6. Sygnalizowanie samopoczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: - dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia - określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej - ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Druga część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja i otoczenie”: 1. Ja – członek rodziny: - moja rodzina - moje miejsce zamieszkania 2. Ja – uczeń: - moja klasa - moja szkoła 3. Ja – w rozmowie 4. Ja – członek społeczności lokalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: - dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia - określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej - ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Trzecia część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja i otoczenie”: 5. Ja – członek społeczeństwa 6. Ja i przyroda 7. Moje zdrowie 8. Ja w chorobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkoljen oraz nauczycieli specjalistów. Ułatwi nauczycieom dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozowjowych i edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być równiez wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany przewodnik dla nauczyciela odnosi się do treści nauczania zawartych w publikacjach Alicji Tanajewskiej, Renaty Naprawy i Doroty Kołodziejskiej Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną, cz. 1 (Jesień), 2 (Zima), 3 (Wiosna), 4 (Lato). Przewodnik umożliwi nauczycielom: monitorowanie realizacji podstawy programowej uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym; zaplanowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla swojego ucznia oraz zapis tematów realizacji zajęć w dziennikach lekcyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51656 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41547 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114119 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rehabilitacyjna w praktyce / Roman Ossowski. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2020. - 352 strony : fotografie, ilustracje ; 25 cm.
Monografia wpisuje się w niezmiernie aktualną i ważną ze społecznego punktu widzenia problematykę odnoszącą się do osób z wszelkiego rodzaju uszkodzeniami (w tym fizycznymi i psychicznymi) oraz psychologii rehabilitacyjnej. Jak pisze sam Autor, przesłaniem monografii jest „pomoc tym wszystkim, którzy pragną wesprzeć osoby z uszkodzeniami fizycznymi lub psychicznymi do głębszego zaangażowanego uczestnictwa w życiu różnych wspólnot i poprzez to uczestnictwo realizować podmiotowy sens własnego życia”. Tym, co odróżnia monografię od innych podobnych tematycznie prac, jest zwrócenie uwagi przede wszystkim na problemy osób z niepełnosprawnością w relacjach z otoczeniem. Jest to istotna zmiana w podejściu do osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116848 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej