Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(275)
Forma i typ
Artykuły
(211)
Publikacje fachowe
(201)
Książki
(62)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Poradniki i przewodniki
(17)
Proza
(3)
Czasopisma
(2)
Dostępność
dostępne
(103)
wypożyczone
(26)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(30)
Wypożyczalnia Chodzież
(17)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(24)
Wypożyczalnia Trzcianka
(26)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(19)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Informatorium
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Nowakowska Aleksandra
(9)
Nowakowska-Teofilak Izabela
(9)
Radomska Agnieszka
(7)
Pawłowicz Beata
(6)
Pilich Paweł
(6)
Ziemba-Domańska Sonia
(6)
Gut-Orłowska Magdalena
(5)
Klepacka-Gryz Ewa
(5)
Krzemionka Dorota
(5)
Pikiel Sylwia
(5)
Rient Robert
(5)
Stachura Monika
(5)
Stelmasiak Ewa
(5)
Tworek Dominika
(5)
Żmuda Edyta
(5)
Kucewicz Katarzyna
(4)
Nykiel Rafał
(4)
Attwood Tony
(3)
Grudziewska Ewa
(3)
Jankowski Paweł
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Murawiec Sławomir
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Pawłowska Agnieszka
(3)
Rutkowski Robert
(3)
Sołtan Katarzyna
(3)
Bobrowski Krzysztof
(2)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(2)
Błaszczyk Marek
(2)
Cierpiałkowska Lidia
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Czernierewski Hubert
(2)
Fisher Janina
(2)
Gruszczyńska Agnieszka
(2)
Harland Martyna
(2)
Hayes Steven C
(2)
Izmałkowa Julia
(2)
Juniak Alicja
(2)
Kazimierowska Katarzyna
(2)
Kańciurzewska Anna
(2)
Lebda Dominika
(2)
Malek Renata
(2)
Miller Katarzyna
(2)
Modrzyński Robert
(2)
Moskal Maria
(2)
Nogaj Joanna
(2)
Olekszyk Joanna
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pisarska Agnieszka
(2)
Porges Stephen W
(2)
Rebar Sarah
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Skowroński Dariusz
(2)
Urbaniak-Piotrowska Marta
(2)
Waszyńska Katarzyna
(2)
Wentrych Agnieszka
(2)
Wesołowska-Budka Barbara
(2)
Zdankiewicz-Ścigała Elżbieta
(2)
Zemełka Artur
(2)
Łukaszewski Wiesław
(2)
Adamski Marcin
(1)
Aleksandra Nowakowska
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Andruszko Robert
(1)
Arkowitz Hal
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Banaszkiewicz Mateusz (psycholog)
(1)
Barbaro Bogdan
(1)
Barbaro Natalia (1970- )
(1)
Barbaro de Natalia
(1)
Barbera Mary Lynch
(1)
Barlow David H
(1)
Baum Jamie
(1)
Becker Rafał
(1)
Beisert Maria
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bernatek Anna
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bomba Jacek
(1)
Boon Suzette
(1)
Borda Charmaine
(1)
Borg Skoglund Lotta
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Borucka Anna
(1)
Borzeszkowska Anna
(1)
Boyer Robin
(1)
Briere John
(1)
Brol Michał
(1)
Budzińska Anna
(1)
Bukowska Bogusława
(1)
Campbell W. Keith
(1)
Capiga Marcin
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Choińska Joanna
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chrząstek Aneta
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cofta-Tronowska Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(221)
2010 - 2019
(44)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(271)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(275)
Język
polski
(272)
Odbiorca
Nauczyciele
(12910)
Nauczyciele języka polskiego
(4847)
Pedagodzy szkolni
(4636)
Dyrektorzy szkół
(3826)
Wychowawcy klas
(3743)
Psychoterapeuci
(275)
Pedagodzy
(3373)
Nauczyciele przedszkoli
(3222)
Bibliotekarze
(2837)
Nauczyciele bibliotekarze
(2751)
Dzieci
(1444)
Dorośli
(1389)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1136)
Wychowawcy małych dzieci
(1135)
6-8 lat
(1092)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1061)
Terapeuci
(989)
Rodzice
(981)
Nauczyciele języków
(924)
Szkoły podstawowe
(920)
Psycholodzy szkolni
(804)
Lekarze
(775)
Biblioterapeuci
(758)
Sportowcy
(742)
Szkoły średnie
(741)
Coachowie
(730)
9-13 lat
(710)
Literaturoznawcy
(695)
Nauczyciele biologii
(695)
Nauczyciele geografii
(563)
0-5 lat
(561)
Biolodzy
(549)
Nauczyciele akademiccy
(524)
Pracownicy oświaty
(502)
Młodzież
(449)
Nauczyciele matematyki
(448)
Psycholodzy
(387)
Socjoterapeuci
(370)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(364)
Nauczyciele chemii
(361)
Nauczyciele historii
(330)
Animatorzy kultury
(307)
Nauczyciele muzyki
(287)
Nauczyciele zawodu
(285)
Szkoły wyższe
(270)
Nauczyciele fizyki
(269)
Przedszkola
(264)
Pracownicy socjalni
(262)
Wychowawcy świetlic
(259)
Doradcy zawodowi
(235)
Nauczyciele techniki
(218)
Klasa 8.
(217)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(207)
14-17 lat
(195)
Klasa 7.
(191)
Terapeuci zajęciowi
(185)
Studenci
(177)
Klasa 3.
(174)
Specjaliści terapii uzależnień
(174)
Klasa 6.
(170)
Bibliolodzy
(165)
Klasa 5.
(165)
Nauczyciele etyki
(162)
Klasa 4.
(158)
Szkoły ponadpodstawowe
(157)
Muzykoterapeuci
(153)
Nauczyciele informatyki
(152)
Klasa 1.
(151)
Klasa 2.
(148)
Logopedzi
(138)
Nauczyciele filozofii
(129)
Filozofowie
(128)
Nauczanie początkowe
(107)
Gimnazja
(105)
Analitycy ochrony środowiska
(97)
Szkoły specjalne
(89)
Uczniowie
(89)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(86)
Szkoły ponadgimnazjalne
(77)
Licea
(75)
Dyrektorzy przedszkoli
(63)
Arteterapeuci
(58)
Nauczyciele wiedzy o kulturze
(55)
Uczniowie szkół średnich
(51)
Pedagodzy specjalni
(49)
Historycy
(47)
Menedżerowie
(45)
Psychiatrzy
(43)
Katecheci
(42)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(41)
Kulturoznawcy
(39)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(38)
Nauczyciele plastyki
(38)
Artyści
(33)
Nauczyciele szkół podstawowych
(33)
Technikum
(33)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(27)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(27)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(22)
Nastolatki
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Psychoterapia
(49)
Uczucia
(49)
Relacje międzyludzkie
(35)
Mindfulness
(23)
Lęk
(20)
Dzieci
(19)
Uzależnienie (nałóg)
(19)
Seksualność
(15)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(15)
Zdrowie psychiczne
(15)
Bliskie związki międzyludzkie
(14)
Życie seksualne
(14)
Depresja psychiczna
(13)
Relacje mężczyźni-kobiety
(13)
Nastolatki
(12)
Kobieta
(11)
Młodzież
(11)
Dobrostan psychiczny
(10)
Trauma
(10)
Postawy
(9)
Erotyzm
(8)
Gniew
(8)
Potrzeba (psychologia)
(8)
Radzenie sobie ze stresem
(8)
Stres
(8)
Emocje podstawowe
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Macierzyństwo
(7)
Zachowanie
(7)
Cierpienie
(6)
Jakość życia
(6)
Małżeństwo
(6)
Mężczyzna
(6)
Poczucie własnej wartości
(6)
Psychologia pracy
(6)
Samopoznanie
(6)
Stres pourazowy
(6)
Sukces
(6)
Wartości społeczne
(6)
Współczucie
(6)
Alkoholizm
(5)
Dystans do siebie
(5)
Etyka
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Obraz siebie
(5)
Osobowość
(5)
Relacja (filozofia)
(5)
Rodzicielstwo
(5)
Rozwój emocjonalny
(5)
Samotność
(5)
Samoświadomość
(5)
Szczęście
(5)
Wychowanie
(5)
Akceptacja (postawa)
(4)
Arteterapia
(4)
Autyzm
(4)
Ciało ludzkie
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Empatia
(4)
Humor
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Leczenie
(4)
Manipulacja (psychologia)
(4)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(4)
Miłość
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nastrój (psychologia)
(4)
Organizacje
(4)
Praca
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Psychologia
(4)
Psychologia stresu
(4)
Psychologia zarządzania
(4)
Rozwój osobisty
(4)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(4)
Samoakceptacja
(4)
Samobójstwo
(4)
Samokontrola
(4)
Spacer
(4)
Techniki relaksacyjne
(4)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(4)
Terapia uzależnień
(4)
Zaburzenia osobowości
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Agresywność
(3)
Altruizm
(3)
Autopsychoterapia
(3)
Bajkoterapia
(3)
Coaching
(3)
Depresja poporodowa
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dysocjacja (psychologia)
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Egzystencjalizm
(3)
Fizjologia człowieka
(3)
Jedzenie (czynność)
(3)
Kompromis
(3)
Kłótnia
(3)
Masturbacja
(3)
Media społecznościowe
(3)
Temat: dzieło
Autoterapia-100 dni do szczęśliwego życia
(1)
Szkoła i zdrowie jej uczniów i pracowników
(1)
Temat: czas
2001-
(92)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Azja
(1)
Europa
(1)
Japonia
(1)
Rosja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(191)
Artykuł problemowy
(141)
Artykuł z czasopisma fachowego
(99)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(96)
Wywiad dziennikarski
(71)
Felieton
(26)
Poradnik
(25)
Podręcznik
(13)
Artykuł z czasopisma medycznego
(12)
Artykuł z czasopisma naukowego
(12)
Materiały pomocnicze
(7)
Opracowanie
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Raport z badań
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Artykuł z czasop[isma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo poradnikowe
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Recenzja literacka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(246)
Medycyna i zdrowie
(36)
Edukacja i pedagogika
(27)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(21)
Nauka i badania
(12)
Rozwój osobisty
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Kultura i sztuka
(3)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery : magazyn psychologiczny
(86)
Sens : psychologia dla ciebie
(82)
Coaching
(14)
Alkoholizm i Narkomania
(12)
Remedium
(9)
Bliżej Przedszkola
(3)
Świat Problemów
(2)
Charaktery
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Profilaktyk : rodzina, szkoła, środowisko
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
275 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Boon, Steele i van der Hart w przystępny sposób pokazują, jak radzić sobie z dysocjacją i traumatycznymi wspomnieniami. Niniejsza książka to usystematyzowany trening umiejętności dla osób cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne będące skutkiem przebytej traumy. Autorzy nie tylko dokonują przeglądu zaburzeń i ich objawów, lecz także szczegółowo opisują praktyczne umiejętności, dzięki którym można nad nimi zapanować. Boon, Steele i van der Hart uczą, jak rozumieć i regulować emocje, kwestionować dysfunkcyjne myśli oraz radzić sobie z gniewem, strachem, wstydem i poczuciem winy. Ponadto książka zawiera przydatne strategie panowania nad wyzwalaczami emocji i radzenia sobie z pragnieniem samookaleczania, by krok po kroku zmierzać ku poprawie samopoczucia i relacji z innymi osobami. Zaburzenia dysocjacyjne po traumie to także znakomity poradnik dla terapeutów pracujących z pacjentami, którzy zmagają się ze wspomnianymi problemami. Prezentowane w książce porady można z powodzeniem wykorzystać zarówno w terapii grupowej, jak i indywidualnej. W przewodniku zamieszczonym na końcu książki znajduje się zarys wprowadzających i pożegnalnych sesji grupowych. Arkusze zadań domowych umieszczone na końcu każdego rozdziału ułatwiają pracę nad strategiami radzenia sobie z problemami. „Przejrzyste wyjaśnienia, praktyczne umiejętności i zbiorowa mądrość trojga terapeutów z wieloletnim doświadczeniem w leczeniu pacjentów z zaburzeniami dysocjacyjnymi - oto Zaburzenia dysocjacyjne po traumie. Trening umiejętności. To podręcznik dla terapeutów, przewodnik dla trenerów grup oraz zbiór ćwiczeń dla pacjentów cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne. W książce tej znajdą Państwo aktualne informacje na temat najlepszych praktyk klinicznych oraz najnowszych postępów terapii opartej na uważności i poznawczo-behawioralnych podejść do dysocjacji patologicznej". Frank W. Putnam, MD, profesor pediatrii i psychiatrii, University of Cincinnati College of Medicin Tom zawiera: Rozumienie dysocjacji i zaburzeń związanych z traumą Wstępne umiejętności pomagające radzić sobie z dysocjacją Poprawa życia codziennego Radzenie sobie z wyzwalaczami emocji i wspomnieniami związanymi z traumą Rozumienie emocji i procesów poznawczych Zaawansowane umiejętności radzenia sobie z problemami Poprawa relacji z innymi osobami Przewodnik dla trenerów grup Dr Suzette Boon pracuje jako psycholożka i psychoterapeutka kliniczna w Centrum Traumy Altrecht w holenderskim Zeist. Jest współzalożycielką European Society for Trauma and Dissodation (ESTD), była też jego pierwszą przewodniczącą. Jest także członkiem International Society for Trauma and Dissociation (ISSTD). Otrzymała wiele nagród za wkład w diagnozowanie i leczenie zaburzeń dysocjacyjnych. Kathy Steele, mgr pielęgniarstwa, specjalistka kliniczna pracująca w Atlancie (USA). Pełni funkcję dyrektor klinicznej w Metropolitan Counseling Senices, a także prowadzi prywatną praktykę w Metropolitan Psychotherapy Associates. Do niedawna przewodnicząca Society for Traumatic Stress Studies (ISTSS); otrzymała liczne nagrody za swoją działalność, jest współautorką publikacji The Haunted Self: Structural Dissodation and the Treatment of Chronić Traumatization. Dr Onno van derHart jest profesorem honorowym psychopatologii traumatyzacji przewlekłej w Departamencie Psychologii Klinicznej i Psychologii Zdrowia Uniwersytetu w Utrechcie oraz psychologiem i psychoterapeutą w Sinai Center for Mental Health w Amstelveen (Holandia). W przeszłości pełnił funkcję przewodniczącego ISTSS. Jest także współautorem książki The Haunted Self: Structural Dissociation and the Treatment of Chronić Traumatization.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115865 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Nieocenione źródło wiedzy dla klinicystów i terapeutów zajmujących się terapią traumy. W rozszerzonym wydaniu przełomowego poradnika na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych zgodnego z klasyfikacją DSM-5* John N. Briere i Catherine Scott łączą różne metody leczenia ostrych i przewlekłych zaburzeń pourazowych: od terapii poznawczo-behawioralnych przez trening regulacji afektu i techniki uważności do strategii psychofarmakologicznych. Prezentują nie tylko wskazówki terapeutyczne i opisy przypadków, lecz także najnowsze wyniki badań naukowych oraz proponują konkretne rozwiązania farmakologiczne. Autorzy Podstaw terapii traumy... czerpią wiedzę z empirycznie potwierdzonych technik terapeutycznych i uwzględniają złożony charakter praktyki klinicznej. W nowym rozszerzonym wydaniu znalazły się: • dane na temat urazowego uszkodzenia mózgu (traumatic brain injury - TBI), które komplikuje objawy pourazowe; • rozdział poświęcony strategiom opartym na technikach uważności sprawdzonych doświadczalnie; • opisy leczenia traumy na oddziałach oparzeniowych i ratunkowych; • informacje o ostrych reakcjach stresowych i wczesnej interwencji; • dylematy etyczne związane z praktycznym leczeniem traumy; • dodatkowe materiały dotyczące stosowania środków psychoaktywnych przez kobiety w ciąży; • opisy procedur zalecanych w przypadku ofiar napaści będących pod wpływem „pigułki gwałtu" lub dużej ilości alkoholu; • wprowadzenie do zagadnienia paradoksu bólu i alternatywnego postrzegania bólu, cierpienia i unikania. Najlepsze omówienie terapii traumy, jakie znam. Łączy w sobie kliniczne wyrafinowanie, współczujące podejście i obiektywny pogląd na trendy panujące w badaniach - stworzono dzieło jedyne w swoim rodzaju. Polecę tę książkę wszystkim swoim studentom i współpracownikom. Constance Dalenberg, PhD, dyrektor Trauma Research Institute na Alliant International Universiry w San Diego Tom zawiera: TRAUMA, KONSEKWENCJE I OCENA KLINICZNA • Czym jest trauma? • Skutki traumy • Diagnoza traumy i objawów pourazowych INTERWENCJE KLINICZNE • Podstawowe zagadnienia w terapii traumy • Psychoedukacja • Zmniejszanie cierpienia i trening regulacji afektu • Interwencje poznawcze • Przetwarzanie emocjonalne • Poprawa poczucia tożsamości i funkcjonowania w związkach z innymi • Strategie uważnościowe w terapii traumy • Leczenie ostrych następstw traumy • Psychobiologia i psychofarmakologia traumy • Wstępny wywiad dotyczący traumy (Initial Trauma Review-3 - ITR-3) • Protokół treningu oddechu opartego na uważności (Mindfulness-Based Breath Training - MBBT)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115763 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody i techniki stosowanej analizy zachowania. Wczesna diagnoza i jak najszybsze rozpoczęcie skutecznej terapii mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie dziecka z autyzmem oraz całej jego rodziny. Dają niepowtarzalną szansę na godne i samodzielne życie. W przypadku zaburzeń ze spektrum autyzmu kluczowa jest terapia o udowodnionej naukowo skuteczności – stosowana analiza zachowania, zwana też terapią behawioralną. Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116424 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42729 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49202 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68082 P 4,1 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Z czym do coacha / Marcin Capiga. // Coaching. - 2019, nr 1, s. 55 - 60.
Dokument nadrzędny: Coaching.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Książka przedstawia wszechstronną koncepcję rozpoznawania zespołu stresu pourazowego (PTSD), depresji, lęku i innych objawów związanych z urazem psychicznym oraz wskazówki do opracowania elastycznego planu terapii przystosowanego do indywidualnych potrzeb. Chociaż model ten jest oparty głównie na teorii poznawczo-behawioralnej, autorzy kładą także znaczny nacisk na czynniki rozwojowe, znaczenie systemu rodzinnego oraz wartości humanistyczne. Przykładowe instrukcje, przypadki kliniczne oraz wskazówki dotyczące przezwyciężania możliwych trudności pomagają terapeucie w zachęceniu dzieci, nastolatków i ich rodziców do wspólnej pracy nad kształtowaniem i utrwalaniem zasadniczych umiejętności w takich sferach, jak regulacja emocji i bezpieczeństwo. Szczególną uwagę poświęcono sposobom dopasowania terapii do potrzeb pacjentów wywodzących się z różnych kultur oraz tych ze złożonymi problemami klinicznymi, a także trudną sytuacją rodzinną. W przydatnych aneksach można znaleźć listę lektur, ulotki oraz informacje na temat uzyskania dodatkowego przeszkolenia. Miarodajny, bardzo praktyczny przewodnik, stanowi niezbędną pozycję wśród lektur psychologów i psychiatrów klinicznych, pracowników socjalnych oraz specjalistów w dziedzinach pokrewnych. Jest to także nieocenione źródło dla badaczy i studentów zainteresowanych terapią dzieci oraz PTSD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67380 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Kolejna książka o praktycznym zastosowaniu teorii poliwagalnejUniwersalność teorii poliwagalnej i możliwość jej zastosowania w terapii lęku, traumy, depresji oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu sprawiają, że cieszy się ona niesłabnącym zainteresowaniem psychologów, terapeutów i pedagogów. Deb Dana w spójny i klarowny sposób wyjaśnia zawiłości teorii Porgesa i przekłada ją na język praktyki terapeutycznej.Wychodząc od wyjaśnienia roli i zasad funkcjonowania autonomicznego układu nerwowego, autorka pokazuje, jak dzięki prostym ćwiczeniom, łączącym tezy teorii poliwagalnej z osobistym doświadczeniem terapeuty, stworzyć podwaliny do pracy z klientem. Włączając w proces kolejne ćwiczenia stymulujące (na przykład ćwiczenia oddechowe, wykorzystywanie wyobraźni i zasobów somatycznych, prowadzenie dziennika, ruch czy kontakt ze sztuką), uczy, jak utrwalać proces zmiany.Zaproponowane przez Deb Danę ćwiczenia pomogą klientowi zwrócić uwagę na pracę własnego autonomicznego układu nerwowego w czasie między sesjami, zainicjują zmiany szlaków autonomicznych i wzmocnią go w budowaniu bezpieczeństwa i satysfakcjonujących relacji z innymi.Dzięki tej książce:Ľ Zrozumiesz działanie autonomicznego układu nerwowego.Ľ Poznasz sposoby wyjaśniania i zgłębiania hierarchii reakcji autonomicznej, neurorecepcji i koregulacji.Ľ Otrzymasz zestaw ćwiczeń wspomagających i wzmacniających proces uczenia się między sesjami.Książka Deb Dany dostarcza psychoterapeutom wszystkiego, czego potrzebują, by pomóc klientom nauczyć się panowania nad powodującymi rozregulowanie reakcjami układu nerwowego nastawionymi na przetrwanie. Klienci mogą się dowiedzieć, jak korzystać z wielu dokładnych i praktycznych rozwiązań, zarówno w gabinecie, jak i poza nim, by odważnie i kompetentnie reagować na wyzwania codziennego życia i skutecznie stawiać im czoła.Linda Graham, MFT, autorka pracy Resilience: Powerful Practices for Bouncing Back from Disappointment, Difficulty, and Even DisasterZawartość tomuI. AUTONOMICZNY UKŁAD NERWOWY: WZORCE I SZLAKIĽ Hierarchia autonomicznaĽ NeurocepcjaĽ KoregulacjaII. PORUSZANIE SIĘ PO SZLAKACH AUTONOMICZNYCH: RAMA BASICĽ Bycie bliżej własnego autonomicznego układu nerwowegoĽ Angażowanie uwagi w odniesieniu do własnych stanów autonomicznychĽ Stwarzanie na nowo autonomicznego układu nerwowegoĽ Integrowanie nowych rytmów autonomicznychĽ Cementowanie więziDeb Dana jest psychoterapeutką, wykładowczynią, koordynatorką Konsorcjum Traumatic Stress Research w Instytucie Rinseya oraz współtwórczynią cyklu treningowego Rhythm of Regulation. Jej wykłady na temat wykorzystania teorii poliwagalnej w terapii osób, które przeżyły traumę, cieszą się dużym zainteresowaniem na całym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117662 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej