Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(33)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(17)
Artykuły
(6)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(51)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(20)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(8)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Bykowski Igor
(1)
Bytof Beata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dąbska Olga
(1)
Gołębiowski Bronisław
(1)
Humeniuk Ewa
(1)
Jabłońska Maria
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Kamińska Małgorzata
(1)
Kazimierczyk Iga
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Makarewicz Renata
(1)
Malinowska Joanna
(1)
Merecz Dorota
(1)
Mikut Małgorzata
(1)
Miszczuk Renata
(1)
Mitała Daria
(1)
Mitkowski Piotr
(1)
Nowak Stefan
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Owczarska Beata
(1)
Pawlikowska-Łagód Katarzyna
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Ragin-Skorecka Katarzyna
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Rybińska Anna
(1)
Stachowiak Agnieszka
(1)
Suchecki Jędrzej
(1)
Szadzińska Ewa
(1)
Szkolak-Stępień Anna
(1)
Szymczak Joanna
(1)
Tejszerski Romuald
(1)
Turos Lucjan
(1)
Wawrzyniak-Beszterda Renata
(1)
Wojciechowski Hubert
(1)
Wyżga Olga
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(32)
angielski
(1)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Dorośli
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Nauczyciele
(29)
Pedagogika
(5)
Postawy
(5)
Uczniowie
(4)
Badania naukowe
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Pedeutologia
(3)
Rodzice
(3)
Satysfakcja zawodowa
(3)
Jakość życia
(2)
Metodologia
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Odbiór społeczny
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Praca
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Samokształcenie
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjologia
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
Aktywność zawodowa
(1)
Asertywność
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Doświadczenie zawodowe
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Eksperyment
(1)
Emeryci i renciści
(1)
Emerytura
(1)
Etyka
(1)
Feminizm
(1)
Filozofia
(1)
Gimnazja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Interpłciowość
(1)
Język polski
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konstruktywizm społeczny
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Macierzyństwo
(1)
Muzealnictwo
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie hybrydowe
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Nuda
(1)
Opinia publiczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika rolnicza
(1)
Pedagogika samokształcenia
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika szkolna
(1)
Pedagogika turystyki
(1)
Pedagogika wojskowa
(1)
Pedagogika zdrowia
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prakseologia pedagogiczna
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Proomocja zdrowia
(1)
Przedszkola
(1)
Przekonania
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Rozwiązywanie problemów (psychologia)
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wieś
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Gatunek
Raport z badań
(18)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Opracowanie
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Monografia
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Edukacja i pedagogika
(18)
Nauka i badania
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Chowanna
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Wychowanie na co Dzień
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi istotne - z punktu widzenia społeczno-edukacyjno-zdrowotnego - opracowanie stanowiące niezaprzeczalny wkład Autorów w dalszy rozwój i poszerzenie pól badawczych we współczesnych naukach społecznych, w tym również pedagogice zdrowia i socjologii zdrowia. Uwidacznia ona słuszny pogląd , iż założenia i koncepcje badania zachowań zdrowotnych wydają się niezwykle użytecznymi narzędziami studiów nad ich rolą w warunkach peryferyjności i dynamicznych przemian społeczno-kulturowych, które charakteryzują w szczególności kontekst polski. Monografia ma charakter interdyscyplinarny. Poszczególne jej fragmenty stanowią samodzielne całości i jednocześnie ich treść się dopełnia. Wartość poznawcza publikacji świadczy o jej wysokim poziomie naukowym. Z recenzji dr. hab. Mirosława Kowalskiego, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podjęła udaną próbę poszerzenia i pogłębienia znaczeń, jakie w dyskursie pedeutologicznym nadaje się kategorii refleksji/refleksyjności nauczyciela. Oryginalność podjętego zamierzenia badawczego ma swoje źródło w sposobie konstrukcji kluczowego dla projektu empirycznego pytania. Zamiast standardowego – powiedz, o czym myślisz? sformułowane zostało pytanie: powiedz, jak myślisz? Ta wydawałoby się z pozoru drobna zmiana znaczenia stała się kluczem otwierającym przestrzeń naukowej penetracji słabo rozpoznanego, a jakże ważnego obszaru badań pedeutologicznych − namysłu nad istotą nauczycielskiej profesji. […] Książka powinna zainteresować liczne grono czytelników. W pierwszym rzędzie są nimi nauczyciele nauczycieli. Kolejną grupą, dla której praca ta powinna stać się lekturą obowiązkową, są studenci i doktoranci realizujący projekty badawcze w ramach prac promocyjnych. Z pewnością powinna być „odczytana” w gronie nauczycieli, pracowników nadzoru pedagogicznego i władz oświatowych poszukujących intelektualnych narzędzi dla nadania znaczenia i odkrywania sensu tego, co stanowi treść ich zawodowej codzienności. Z recenzji wydawniczej dr hab. Hanny Kędzierskiej, prof. UWM
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osoba nauczyciela pojawia się w życiu każdego człowieka i - co się z tym wią- że - także w jego świadomości, bardzo wcześnie. Już na etapie przedszkola (obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego obejmuje już dzieci pięcioletnie) młody człowiek styka się z osobą nauczyciela. Dziecko spotyka nauczyciela w szkole podstawowej, gimnazjalnej, ponadgimnazjalnej, czy w końcu na studiach wyższych. Obowiązek szkolny w Polsce dotyczy dzieci od 5. roku życia do ukończenia 18. roku życia i uzyskania pełnoletności. Z wiekiem dziecka obraz nauczyciela podlega przeobrażeniu. Spotyka się ono z różnymi nauczycielami, charakterami, sposobami prowadzenia zajęć; różny jest też poziom zainteresowania nauczyciela jego uczniami. Także z wiekiem młodego człowieka zmieniają się jego oczekiwania i wymagania względem nauczyciela. Wydaje się więc, że kwestia roli nauczyciela w dzisiejszym świecie nabiera znaczenia szczególnego, również ze względu na to, że razem ze światem zmienia się system edukacji, którego nauczyciel jest nieodłączną częścią (...). Ze wstępu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w skłaniający do refleksji sposób pokazuje, w jakich systemach nauczyciele i terapeuci konstruują dyskurs seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną. W jaki sposób reglamentują ich prawo do posiadania seksualności, do możliwości organizowania edukacji seksualnej czy też konstruowania profilaktycznych praktyk sterylizacyjnych. Tym samym – mimo deklaracji emancypacji i pracy podmiotowej – wzmacniają procesy marginalizowania osób z niepełnosprawnością intelektualną i deprywacją ich potrzeb – tak seksualnych, jak i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oblicza nudy szkolnej / Iga Kazimierczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2021. - 229 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Nuda jest zjawiskiem powszechnym w szkołach, jednak dotychczas słabo zbadanym i opisanym. Wynika to częściowo z jego niejednoznaczności i złożoności , częściowo z braku zainteresowania badaczy. Książka Igi Kazimierczyk wypełnia tę lukę, pokazując, że zjawisko nudy zasługuje na uwagę i wymaga reakcji zarówno tych, którzy decydują o systemie edukacji, jak i rodziców i opiekunów. Praca powstała na podstawie analizy setek wywiadów przeprowadzonych z uczniami i nauczycielami. To ważny głos w dyskusji o obecnym stanie polskiego szkolnictwa i potrzebie jego zmian w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117154 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53755 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35689 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; nr 968)
Książka powinna zainteresować zarówno pedagogów pracy, jak i pedeutologów, stanowi bowiem solidne studium dotyczące jakości życia nauczycieli, którzy w obecnych czasach uwikłani są w różnego rodzaju dylematy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116278 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej / Iwona Chrzanowska. - Warszawa : PWN, copyright 2019. - 360 stron : wykres ; 24 cm.
Książka prof. Iwony Chrzanowskiej zwyciężyła w konkursie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego na wybitną monografię 2020 r. O ile wiek XX zapoczątkował ruch Nowego Wychowania koncentrujący uwagę pedagogów i społeczeństwa na konieczności odejścia od tradycyjnej szkoły, o tyle wiek XXI uwrażliwia społeczeństwa na problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. To kolejny etap humanizacji procesu kształcenia (...). Bezpośredni wpływ postaw środowiska społecznego wobec osób niepełnosprawnych polega na tym, że mogą one być albo zachętą i ułatwieniem w procesie ich kształcenia czy po jego zakończeniu – zatrudnienia, albo przeszkodą uniemożliwiającą realizację przez nich osobistych aspiracji czy potencjałów rozwojowych. Nie ulega wątpliwości, że o jakości kształcenia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej decydują ich nauczyciele, niezależnie od tego, w jakich warunkach muszą realizować swoje zadania. Monografia Iwony Chrzanowskiej jest pierwszą tego typu diagnozą środowiska nauczycielskiego (…), w wyniku której poznajemy w najważniejszym zakresie ich opinie, które dotyczą tak barier, przeszkód, niepowodzeń, jak i sukcesów, osiągnięć czy szans na ich zaistnienie. Nie było do tej pory tak szerokiej diagnozy, która uwzględniałaby wszystkie aspekty edukacji inkluzywnej w ustroju szkolnym. Z recenzji prof. dra hab. Bogusława Śliwerskiego dra h.c. multi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118351 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115309 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 298)
Książka otwiera nowe pola oglądu fenomenu kapitału społecznego szkoły, opisane przez Autorkę przez pryzmat doświadczeń biograficznych nauczycieli – zupełnie nowej perspektywy poznawania procesów wewnątrzszkolnych, przejawiających się na różnych poziomach funkcjonowania szkoły i rozwoju kariery zawodowej nauczycieli. Kategoria kapitału społecznego jest w ostatnich kilkudziesięciu latach pojęciem używanym ( o ile nie nadużywanym) w różnych kontekstach teoretycznych i badawczych, w wieli dyscyplinach naukowych, w rozmaitych rodzajach dyskursu. Jest przy tym przedmiotem silnych kontrowersji: badacze trafnie rozpoznają pułapki takiego stanu rzeczy w postaci definicyjnego „rozmycia” kategorii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakość życia emerytowanych nauczycieli / Katarzyna Jagielska. - Kraków : Impuls, 2020. - 299 stron : wykresy ; 24 cm.
Celem niniejszej pracy jest poznanie i opisanie jakości życia emerytowanych nauczycieli. Z przeglądu literatury przedmiotu wynika, że istnieją liczne opracowania dotyczące jakości życia osób starszych, odnoszące się jednak do ogółu seniorów, marginalnie zaś pojawiają się dane dotyczące grupy emerytowanych nauczycieli. Jakość życia (quality of life – QoL) jest pojęciem wielowymiarowym, bardzo szerokim, obejmującym liczne aspekty ludzkiego życia (zdrowotne, psychologiczne, społeczne i środowiskowe). Nie ma jednej definicji. Charakteryzuje się tym, że sposób jego pojmowania zależy od dyscypliny, paradygmatu i ram czasowych prowadzonych badań. Zmienia się w ciągu życia jednostki. To, co stanowi istotną składową jakości życia w młodości, niekoniecznie będzie miało wpływ na dobrą jakość życia na emeryturze.
Książka stanowi interesujące studium teoretyczno-empiryczne na temat różnych aspektów jakości życia seniorów, którzy wcześniej pracowali w zawodzie nauczyciela. Publikacja wydaje się szczególnie ważna i cenna na rynku wydawniczym ze względu na brak pozycji...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 346)
Wśród kompetencji kluczowych niezbędnych ludziom w XXI wieku wymienia się współpracę zwracając uwagę na znaczenie tej kompetencji w całożyciowym procesie uczenia się i rozwoju. Te kompetencje mogą się rozwijać w sytuacji, gdy jednostki funkcjonują w warunkach sprzyjających podejmowaniu wspólnych działań z innymi ludźmi. Dyspozycje do współdziałania przejawiają już dzieci młodsze (na co wskazują np. badania realizowane przez zespół M. Tomasello), zaś dzieci w wieku przedszkolnym są gotowe do podejmowania różnego typu aktywności wspólne z rówieśnikami, osobami starszymi i młodszymi (o czym dowodzą przywołane przez autorki wyniki badań). W monografii poruszono właśnie zagadnienie współpracy dzieci przedszkolnych w zmieniających się kontekstach i perspektywach. Autorki podjęły w niej próbę spojrzenia na to, jak zmieniało się (i nadal zmienia) postrzeganie kompetencji dzieci przedszkolnych do podejmowania i realizacji działań wspólnych z innymi ludźmi. Zwracają uwagę na zmianę na kontinuum: od kategoryzowania dziecka w okresie średniego dzieciństwa jako niezdolnego do współdziałania po propozycje współpracy z innymi dziećmi, nauczycielkami i nauczycielami aż do włączania go w działania wspólne z osobami dorosłymi w przestrzeni środowiska lokalnego. Przywołują mniej i bardziej znane badania i ich rezultaty dotyczące zagadnienia współpracy między dziećmi przedszkolnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42792 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
est to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych. (prof. dr hab. Krystyna Marzec-Holki)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117655 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 981)
Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowiska akademickiego, rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100718 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37351 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30820 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43287 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62418 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Osią tematyczną części teoretycznej jest pojęcie współpracy międzyludzkiej w zespołach. Zostało ono ukazane na tle zagadnienia kultury szkoły jako organizacji uczącej się. Prezentacja ilościowa wyników badań zawiera również rezultaty statystycznej weryfikacji związków między wyróżnionymi zmiennymi. Materiał badawczy był źródłem opisu jakościowego, sporządzonego na podstawie wypowiedzi udzielonych przez badanych nauczycieli w kwestionariuszu ankiety i wypowiedzi dyrektorów szkół w wywiadach. Ważnym etapem badań było sformułowanie wniosków oraz refleksji z punktu widzenia praktyki edukacyjnej. Ten aspekt wpisuje się w postulat rozumienia pedagogiki jako nauki praktycznej, dla której edukacja nie stanowi jedynie przedmiotu badań i tworzenia teorii, ale także daje impuls do ciągłego jej doskonalenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116038 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39025, 39023 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej